Jump to content

meerha

Members
  • Posts

    121
  • Joined

Recent Profile Visitors

1,720 profile views

meerha's Achievements

  1. Clubmanin valmistenumeron alkuosa on yleensä XA2S2 ei XA252. Jos oikea valmistenumero löytyy niin kannattaa kysyä myös kansallisarkistosta.
  2. https://mk1-performance-conversions.co.uk/AKD3510 - Cooper & S.pdf
  3. Sisältyikö tuohon DHL:än 20 euroon myös tulliedun haku alkuperäisille GB-tuotteille? GB tuotteistahan ei tarvitse maksaa muuta kuin alv:it. Alkaa vähän kyllästyttämään itsetullaus kun joka kerta on juupas eipäs keskustelu tullin kanssa tulliedusta vaikka Mini Sportilta ja Sparesilta saa tarvittavat dokumentit.
  4. Kyllähän irtonumerotkin kelpaa. Minkä verran löytyisi ja miltä vuosilta? Hakusessa on siis ennen vuotta 2007 ilmestyneet lehdet. Laitoin yv:tä.
  5. Vihdoinkin löytyi täydennystä parille viime vuodelle! Yhä saa tarjota yv:llä. Vuosikerrat 2007 ja sitä vanhemmat ovat edelleen hakusessa.
  6. Tuossa on yksi vaihtoehto mittaristoksi, jos sen vielä nenän alle haluat: http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-1275GT-S ... 2a12c27679 Saisi helposti kiinni kun näyttää telinekin olevan mukana. Oikea 1275 GT Minin mittaristo eikä edes mikään mailimittari...
  7. Ei 145/80/12 vaan 145/70/12 näin takakontin orkkis varapyörässä näytti olevan. Tuskin noin reilukokoisen Weber-kotelon taakse mittareita mahtuu. Yksi vaihtoehto on hommata jostain kokonainen uudemman mallin Minin mittaristo ja kojelauta. Mittaritkin saattaa jopa nähdä ratin takaa...
  8. Ainakin 145/80/12 ja 165/60/12 pyörät pitäisivät sopia pyörimään...näitä ainakin -90 lukulaisissa pyörii alla. Kannessa on päätypultit mutta termarikotelon puolella näyttää olevan pinnapultti mutterilla ei pulttia. Onko lohkossa ne venttiilinostimien tuhkaluukut siellä pakosarjan takana? Mittarit on alunperin keskellä mutta ne on siirretty ilmeisesti tuon Weberin kotelon takia kuskin eteen.
  9. Arvelisin, että projektiisi menee tuosta summasta neljännes pelteihin? Eikä mikään huono sijoitus, eipähän tarvitse taas parsia parin vuoden päästä. Oma lompakkoni tuskin kestää vierailua kyseisessä paikassa...jos kestäisi niin tuskimpa tässä pelkkiä Minejä tyytyisin raplaamaan.
  10. Hieno peli tulossa ja pitkäikäinen koppa! Saahan niitä. Minispeedillä näytti olevan tarjolla hintaan 4650 puntaa, koppa sisältää myös luukut. Tietenkin rahdit vielä päälle eli kyllä tuohon rahaan muutaman tunnin töitäkin tekee jos itse vain pystyy tekemään... Joskus on tullut tilanteitä, että taidokkaiden peltihommien tekijä on katsastuskonttorilla kertoillut aika avoimesti tekemistään peltihommista ja onkin heti perään päässyt tekemään selvitystä vaihdetuista pelleistä, jotta saadaan konttorilla prosentit laskettua... Parempi vain pysyä hiljaa ja pitää tehdyt peltihommat omana tietona katsastuksen yhteydessä.
  11. Eipä ole pahemmin ollut tarjontaa ilmennyt Mini Magazine lehdistä. Taitavat nekin olla aarteita tai päätyä paperinkeräykseen... Kiinnostusta kuitenkin lehtiä kohtaan on eli saa yhä tarjota yv:llä.
  12. Noita Minin korjausoppaita löytyy kohtuullisen helposti ilmaisversioina googlettamallakin. Suurempi vaiva lienee löytää toimiva linkki. Alla pari vielä toimivaa linkkiä. http://www.minicoopersofmiami.com/MINI_ ... _76-89.pdf http://repair-manuals.blogspot.com/2010 ... rvice.html Noin vanhan Minin hätävilkuista ei ole omia kokemuksia mutta oma käsitykseni on, että hätävilkkujen täytyisi toimia ilman, että mitään muuta täytyy laittaa päälle ensin. 8.4" levyjarrusatseja löytyy myös Suomesta Paradise carsista. Hinta on jotain 300 euroa, 8.4" tuuman levyt edellyttävät tosin 12 tuuman pyöriin siirtymistä. 7.5" levyjarrusettejä löytyy tosiaan erilaisina versioina Englannista eikä niiden hinta kuitenkaan ihan järjetön ole. Kuitenkin tuollaiseen 300 euron käytettyynkin satsiin saa helposti upotettua pari sataa euroa lisää peruskorjauksen myötä...
  13. meerha

    mini van

    Joskus 7,5" levyjarruja kasatessa itsekin mittailin levy- ja rumpujarrujen letkujen pituuseroja. Rumpujarrujen etujarruletku oli pidempi kuin levyjarrullisen. Levyjarrujen letkun pituus ei riitä rumpujarrulliseen ja vastaavasti rumpujarrullisen letku jää roikkumaan levyjarrujen yhteydessä niin, että voi alkaa hinkata alatukivarteen tulevaa reaktiotankoa vasten.
  14. Itse ainakin olen saanut korjattua puslilla ja tapeilla. Katsoo vain, että aihio ei ole valmiiksi liian huono tai jonkun valmiiksi pilaama. Tuolta olen tilaillut erilaisia tappeja, kalvaimia ja helicoil-sarjoja. http://www.chronos.ltd.uk/ Toimitus on ollut myös aika ripeää.
  15. meerha

    Mini 1000-78

    Itse en ole havainnut akseleissa eroa. Levyjarrullisten (7.5" ja 8.4") ulommat vetonivelet ovat tosin järeämmät kuin rumpujarrullisen.
×
×
  • Create New...