Jump to content

Austin Mini Van 1962


LeeHarvey

Recommended Posts

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Alkuperäinen huohotusputki päättyy mekaanisen bensapumpun paikalla

olleeseen pulttiin eli liian korkealle, korjaukseksi riittää pitempi putki ohi

nivelen. Voi käyttää tietysti nailonrunkoisia "kunnon" ristiniveliä, jotka eivät öljystä

rikkoudu.

 

Aussien tekemät koneet omalukunsa esim. mikä itse asiassa on kansikuvan moottori.

 

Putki näkyy Pomeroyn kirjassa vuodelta 1964 ainakin Cooperin moottorissa.

Pipe-vent lower 12G154 ja kiinnike Clip 1G1809

 

Alan olemaan sitä mieltä, että -62 tuota putkea ei ollut.

Vuoden 1965 varaosaluettelo ei tuota tunne. Kävin varastossa katsomassa yhden -62 moottorin ja siinä ei ole mitään indikaatiota, että tuollaista olisi ollut kiinni. Tuo Pomeroyn kirjan Cooperin moottori on todennäköisesti kokonaan erilaisella tuhkaluukulla.

 

Eli veikkaan, että on uudempia "hömpötyksiä" kuin 1962.

Link to comment
Share on other sites

Newton Commercial.

 

Vaati puhelinsoiton. Web-sivuilla tuntevat vain mustana, mutta kun soitti, niin tekivät myös muun värisenä. Lähettivät jopa etukäteen mallitilkut kaikista ruskean sävyistä. Valinta osui New Tan väriin, joka on aivan aavistuksen vaaleampi. Eroa ei huomaa, jos ei ole vanhaa vieressä. Hinta sama kuin mustillakin, joten erillistilauksesta ei joutunut maksamaan extraa. Loistavaa palvelua Newtonilta.

 

Saumat saa joko ommeltuna tai hitsattuna.

Link to comment
Share on other sites

Hienot ovat, ja taas kerran erinomainen esimerkki siitä että kannattaa ottaa se puhelin käteen. Tuntuu nykyaikana olevan monelle nuoremman polven (mitä toki itsekkin mielestäni edustan vielä, vaikka kela kohta maksaakin eläkettä) rakentajalle olevan fakta se, että jos ei netistä saa niin sitten osaa ei ole (ei siis mitenkään tarkoitettu kenellekkään tällä foorumilla pyörivälle, täällä sentään ollaan järjissään). Jotkin yritykset onneksi vielä panostavat palveluun. Nuokin verhoilut ovat varmasti aika tavalla yksittäintehtyjä loppupeleissä, joten erivärisen materiaalin käyttö ei käytännössä euroa enempää nosta valmistuskustannuksia. Menetetty euro poikii satoja tilalle, kun tyytyväinen harrastaja kertoo kokemuksistaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Vähäks siit tulee hieno. No nämä nopeat sanovat, että mini tehdään talvessa. Minulla meni neljä vuotta kootakseni lähes valmiista osista " lähes" orggis sedan MInin ja sinun projektisi näyttää aika lailla haastavammalta. Hyvältä näyttää. Vanin osiakin on vähemmän markkinoilla, joten melkein kaikki pitää joko teettää tai tehdä itse. Älä menetä toivorikkauttasi kyllä se siitä tulee.

Link to comment
Share on other sites

Min(i/u)n Projektista oli juttua kerholehdessä. Siinä jutussa korostettiin ystävien ja ammattiosaajien merkitystä. en ole tehnyt kaikkea itse, olen silti tehnyt paljon työtä kaiken eteen. Hyvien maalari-, moottori-, yms. kavereiden panos pitää myös muistaa. Konehuoneesi näyttää TTR-93:sen konehuoneelta eli hyvältä.

Link to comment
Share on other sites

Viikonlopun palapeli. Arviolta noin 50 palaa. Yli puolilitraa kontaktiliimaa, neliön verran harmaata lakanakangasta, kaksipäivää askartelua ja vaimon hermot liiman tuoksuun kämpässä. Lopputulos alla.

 

Kuva on huono, mutta paljastaa hyvin miten reuhka se oikeasti on.

 

full

 

Tietääkö kukaan voisiko tuota maalata? Tuohon on otettu paikkoja kahden varaosa-auton lokarin posken matoista ja noissa on valitettavasti värieroja. Ajattelin vielä kokeilla saisiko saumat kitattua jollain elastisella liimalla(sikaflexillä). Jos vaikka löytäisi sopivan värin tai tavan maalata koko reuhka.

Link to comment
Share on other sites

Sain joskus yhdestä verhoomosta( 20v sitten) jotain ammattikäyttöön tarkoitettua ainetta, jolla sai vanhat auringonpolttamat keinonahkaverhoilut aivan uuden näköisiksi.

Aine hierottiin ensin pintaan, annettiin kuivua ja sitten ikäänkuin kiillotettiin.

En muista tiesinkö aineen nimeä koskaan. Sain sitä muistaakseni johon "mehukattipurkkiin"

Veikkaan että kuuluu nykyään joittenkin kiellettyjen myrkkyjen joukkoon?

Hyväthän niistä matoista tulee!

Link to comment
Share on other sites

Välillä on vaikeaa.

2 päivää meni kun etsittiin jarruja ja yksi päivä sähköjen selvittelyyn. Eikä toimi vieläkään.

Putket oli tullut tehtyä väärillä muhveilla, joten yksikään liitos ei pitänyt. V-käyrä huipussaan, kun omaa tyhmyyttä joutuu korjaamaan.

Yksi jarruletku ja yksi ilmausruuvi tukossa.

 

Nyt toivottavasti isoin osa ongelmapaikoista selvillä, mutta käytännössä koko pääsiäinen tallissa ja yhtään ei homma edennyt. >:(

Link to comment
Share on other sites

No nyt olisi jarrut. Osasi olla vaikeaa tällä kertaa.

 

Onneksi oli silikoni nesteet, muuten olisi mennyt hermot maalien myötä... ;D

 

Viimeinen mutka oli toinen etujarrusylinteri. -62on yksi sylinteri eteellä, joka on ulkoisesti samnlainen kuin takana, mutta halkaisija on isompi. Jostain syystä toinen sylinteri oli koneistuksiltaan selvästi takasylinteri ja letkua ei saanut tiiviiksi kuparitiiviisteellä ennen kuin otti tiivistepinnan sileeksi. Tietääkö kukaan missä autossa on sama halkaisija takana kuin vanhoissa Mineissä eteellä?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...