Jump to content

Kutstu cocktailkekkereille.


mason

Recommended Posts

Motor Showssa sit viimeistään näkee. Eikö se ole about kuukauden kuluttua.

Haluttais vaan päästä ajamaan. Fifth Gearin pienimuotoinen testi nostatti odotuksia (laitoin linkin tuonne toiseen topicciin). Mallien hinnathan on nousseet n. 2000 eurolla, Ässän alkaen-hinta on jotain päälle 31.000 ja siihen vielä chili-paketti päälle niin ollaankin ihan uusissa lukemissa... Cooperin hinta 26.000e. Näinhän se kannattava liiketoiminta menee, tuotannossa säästetään mutta itse tuotteen hintaa nostetaan ;)

Link to comment
Share on other sites

Oona voi mennä mun puolesta sinne, jos ei kutsua tule postiin.

 

n.

 

Kiitos Nuno tarjouksesta!

 

Nyt tuo kutsu kuitenkin tuli ja aion tosiaan käydä katsastamassa uudet mallit kun tilaisuus tarjoutui. Kutsua piti tosin kuivatella jonkun aikaa kun oli näköjään melko railakkaasti satanut vettä ja kaikki muukin posti laatikossa oli linkousta vailla!  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ihan mukava tilaisuus oli, Klaus K:n sisälle oli tuotu uusi S, joka tuli tottakai koeistuttua. Suurin näennäinen ero nykyiseen verrattuna on kojetaulu, joka muuten ihan tyylikäs, mutta nopeusmittariin ei olisi mielestäni pitänyt koskea. Se on liian suuri ja siinä on liian paljon ylimääräistä sälää.

 

Kuskilla on enemmän tilaa, koska keskikonsolia on kavennettu, mutta muuten en suurempia eroja huomannut. Tässä yksilössä oli kaikki herkut kahtiajaettua kattoikkunaa myöten. Sisällä on myös mukavia lisävaloja, esim. oven suljettua sen tavarakoteloon syttyy sininen himmeä valo joka muuttuu hiljalleen punaiseksi. Enempiä huomioita en sisätiloista ehtinyt tehdä, kun oli muitakin halukkaita koeistujia.

 

Ulkoiset muutokset on jo nähty kuvista, eniten on muuttunut konepelti, jossa valot eivät enää nouse mukana, vaan ne on sijoitettu kiinteästi paikoilleen. Näytti vähän hassulta kun konepeltiin jäi kaksi reikää ylösnostettuna. Polttimon vaihto ei olekaan enää niin helppoa kuin nykyisessä. Minin lanseeraus Suomessa tapahtuu Helsinki Motor Showssa.

 

Pakkohan tuo on jossain vaiheessa käydä koeajamassa  :D, ajo-ominaisuudet ovat kuulemma muuttuneet kovasti tähän nykyiseen verrattuna.

Link to comment
Share on other sites

Kävinpä tuossa kurkkimassa Lahden Mega-auton ikkunasta. Siellähän oli uusi electric blue Cooper S ja olisko ollut punainen tai musta uus Cooper, en nähnyt kunnolla. Vaikea on kyllä erottaa livenä että onko kyseessä "vanha" vaiko sitten uusi. Varsinkin takaa. Ässässä on kyllä pakoputken ulostuloon tullut vähän jytyä, röörit on nyt Works-luokkaa mutta ei niin tiiviisti yhdessä. Tykkään myös siitä kromilistasta mikä menee takana alhaalla. Tyttöystävä oli sitä mieltä, että valkoinen pitäis värin olla. Kokovalkoinen olisi kyllä hieno, vähän kuin tuolla Masonin Thaimaa-kuvissa se Cooper, jota näytin tyttöystävälle pari viikkoa sitten, palaute oli "osta tollanen". Joten, kunhan valkoista Cooper S:ää tulee myyntiin niin eiköhän auto vaihdu.  :P Eli ei varmaan ikinä, Cooperia näyttäis saavan valkoisena mutta Ässää ei...

Link to comment
Share on other sites

Nyt pääsin ihan sisälle asti sinne Mega-autoon.  ::) Hyviltähän Minit näytti! Takaluukkua kokeilin ensin (piti ne pakoputket taas tsekata, perutaan puheita, ne on 1,5x -Works luokkaa  ;D ), luukku sulkeutui jämäkämmin kuin tähänastisissa. Bensaluukun korkki taas oli jotenkin lerppu. Ovien sulkeutumisäänet on entisestään parantuneet, tuli välittömästi semmonen turvallinen laadun tunne. Sisällä on entistä enemmän tunne, että tää on ajajan auto. Ratin pituussäätö on ehdoton plussa. Mutta tän todelliset hyödyt selviää vasta kun pääsee ajamaan. Kyllä se sisusta ainakin tuollaisella melko pikaisella vilkaisulla huutaa kromia. Varsinkin se nopeusmittari, kromilla sen saa vähän vähemmän lelumaisen näköiseksi. Vähän semmonen avaruusmeininki astunut kuvaan. Kojelautaa oli taivuteltu hieman eri tavalla, paljon dynaamisemman näköinen. Penkit tuntuivat pikaisella istumisella aikalailla samoilta kuin "vanhassa", en saanut selvää oliko se istuinosa pidempi vaiko ei. Auto tuntui samaan aikaan pieneltä ja isolta. Tunnelma oli melko tiivis (vaikka tuossa yksilössä olikin kattoikkuna/t). Saattoi tosin johtua paksusta takistakin, ja tietenkin matala ikkunalinja hämää, mutta tuo jotenkin turvallisemman olon. Istahdin myös perus-Cooperissa, ja semmoiseenhan Works vaihtuisi melko päittäin, Ässään joutuu laittamaan kyllä aika paljon väliin, mut mietitään näitä myöhemmin. Otin kummiskin esitteen mukaan ja koeajolle pääsee varmaan joulukuussa, koekilvillä, rekisteriin nuo autot menee vasta ensi vuoden puolella.

 

ps. Valkoista väriä saa joulukuusta lähtien ;) Mutta eipä ole metalliväri :/

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...