Jump to content

Sinistä savua ja öljyä palaa... Rakkaus koetuksella


Pegre

Recommended Posts

3 tuntia sitten, Pegre kirjoitti:

Tämän siis tilasin. Ja tuolta. Mutta let's see mitä huomenna tulee:) 
https://www.autonvaraosat24.fi/meat-doria/14464224

Mikäli tämä väärä - niin mitä keinoja löytyy wanhan huohottimen (tai koko sen systeemin) toiminnan tsekkaamiseksi?

Siis se jo kertaalleen irroitettiin (siis tuo samannäköinen osa) ja vaikutti toimivalta... Hieman oli öljyä (ei kai kuuluisi olla) ja hiukan paskaa (sitähän nyt...) - putsattiin ja kansi kiinni. Mutta ei vaikutusta. Nyt vaihdetaan tuo osa paikalleen, ja siitä sitten katsomaan tilannetta tarkemmin.

Ja juu, kaivelen VIN numeron  TZ18961 mukaisesti tuolta - mistäköhän alakohtaa Huohotin löytyy? 🙂

Huohotin löydetty OEM katalogista (aikamoinen opus:) >> https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=MR33-USA-10-2009-R57-Mini-Cooper&diagId=11_3915

Mutta kattotaan nyt et mikä toi ainoa tilaamani osa on ja mitä se tekee ja mihin se auttaa (tässä siis se tilaamani: https://www.autonvaraosat24.fi/meat-doria/14464224 

/g

Link to comment
Share on other sites

9 tuntia sitten, next kirjoitti:

Linkki ei ainakaan mulla ole koko aikana johtanut oikeaan osaan. En tiedä miksi kääntää lennossa mutta tulee vuorollaan vaikka mitä osaa miniin (jarrulevyt, seuraavalla avauksella ilmnasuodatinta jne jne).

 

Kyseistä osaa ei kuitenkaan tuolla OEM numerolla löydy noista mistään.

 

Screenshot 2021-08-04 at 17.04.12.png

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, Pegre kirjoitti:

 

Screenshot 2021-08-04 at 17.04.12.png

Väliaikatietoa:

tämä huohottimen osa ei tullut Keskiviikoksi, joten mekaanikon kanssa ropailimme kaikkea muuta ja potkimme renkaita. Tosiaan OEM vaatiin koko kannen vaihdon, mutta tämän venttiilin ja tarvittaessa letkun saa noista "suomalaisista" varaosakaupoista. Ja tosiaan, linkki meni itselläni aina oikeaan osaan, kunnes osa oli lähetetty - sitten menee kanssa mihin sattuu...

Eli tuo ylläoleva osa on siis irroitettavissa ja vaihdettavissa, tosin wanha näyttää hyvinkin ehjältä. Vaihdan sen (pelkän venttiilin) lähipäivinä kuha saapuu, katsotaan sitten auttaako (mutta tuskin, öljynkulutus on niiiiin valtaisaa! 

Testasimme tätä wanhaa huohotinta muuten, eikä kyllä osattu keksiä miten se toimisi väärin. Mutta parinkympin varaosalla nyt kokeillaan, eipä siitä haittaa ole (tässä wanhassa oli selvästi öljyä, mielestämme ei bensaa)...

JA SITTEN  - sain kuin sainkin hänet uskomaan, että teoriassa venttiilinohjainten kumit saisi vaihdettua ilman kannen avaamista, ja kuha hommaan työkalut ni laitetaan OEM venttiilien kumit ja toivotaan parasta. Eli tähän nyt tarviin sitten apuja - mitkä työkalut hommataan ja mitkä Tube -videot ovat parhaita ohjeita etc. Kiitos! 🙂



 

Link to comment
Share on other sites

Mie oon jo monta vuotta tilannu kulutus osat Imatralaiselta AD vara-osaliikkeeltä rekkarin perusteella, aina on tullu oikeat osat ja virallisessa hinnassa ollu 'ilmaa', aina halvempi.

 

Link to comment
Share on other sites

Itsekkin tilaan nykyisin paikalliselta AD liikkeeltä.

Siellä on vielä vanhan opiskelun käyneet autonvaraosa myyjätkin niin osaavat oikeasti etsiä osia.

Viimeksi bemariin tilasin osia ja vieressä oli autodoc auki niin jäi autodoc parikymppiä kalliimmaksi halvemmilla huolto osilla....

Erikoisempia eivät kyllä saa kuten miniin juuri ei saa mitään erikoisempaa osaa.

Link to comment
Share on other sites

Joo, toivotaan, että jos luotto-mekaanikko onnistuu ne kumit vaihtamaan irroittamatta sylinterin kantta, ettei ne ohjurit ole liian väljät... Jos se kannen ottaa irti, puhdistaminen on huomattavasti helpompaa, venttiilien hionta/ohjurit hoituu samalla ja mikä ettei nokkaketju vaihtuu tarvittaessa... Joudutte siinä "puoli-maratonissakin" irroittamaan nokat ; keinuvivut ja sen "valvetronicin", löysäämään nokkaketjun kiristimen yms. "Koko-marathonissa" tietty joutuu hommaamaan yläpään tiivistesarjan ja kannen pultit yms... No, laita sitten dataa, millainen homma se yläkautta-remppa oli, varmaan porukoita kiinnostaa, se verran noita öljypolttimia tuntuu olevan...

Link to comment
Share on other sites

Joo, unohtui ne venttiilikopan membrat. Lueskelin , että nämä nykyiset huohotinjärjestelmät on herkkiä toiminta häiriöille. Niiden kumisten membra-jousi pakettien toimintaan "ymmärtääkseni" kuuluu juurikin öljyn eroittaminen huohotinilmasta, joissain automerkeissä jopa kondenssiveden eroittaminen. Nyt kun moottorin sisäiset paineet menee perseelleen eli alkaa ohipuhallusta ja venttiilien vuotoa membrat eivät toimi enään oikeilla alipaineilla ja alkaa toimintahäiriö, öljynkulutus. Myös kumikalvon väsyminen ja kovettuminen ja jousen kuoleentuminen ei tilannetta paranna.Turbomoottorissa tietty haasteita lisää, kun ahdin sotkee toiminnallaan kokonaisuutta, ainakin N14 moottorissa imee imuilman joukkoon runsaasti öljysumua. Jotenkin näin olen ymmärtänyt, viisaammat korjatkoon!

Link to comment
Share on other sites

On 4.8.2021 at 22.05, holkki kirjoitti:

Joo, unohtui ne venttiilikopan membrat. Lueskelin , että nämä nykyiset huohotinjärjestelmät on herkkiä toiminta häiriöille. Niiden kumisten membra-jousi pakettien toimintaan "ymmärtääkseni" kuuluu juurikin öljyn eroittaminen huohotinilmasta, joissain automerkeissä jopa kondenssiveden eroittaminen. Nyt kun moottorin sisäiset paineet menee perseelleen eli alkaa ohipuhallusta ja venttiilien vuotoa membrat eivät toimi enään oikeilla alipaineilla ja alkaa toimintahäiriö, öljynkulutus. Myös kumikalvon väsyminen ja kovettuminen ja jousen kuoleentuminen ei tilannetta paranna.Turbomoottorissa tietty haasteita lisää, kun ahdin sotkee toiminnallaan kokonaisuutta, ainakin N14 moottorissa imee imuilman joukkoon runsaasti öljysumua. Jotenkin näin olen ymmärtänyt, viisaammat korjatkoon!

Allright. Juu mekaanikko suostui tohon, tai ainakin vahva ehkä!

Mutta samalla sovittiin, että seuraillaan vielä hetki ja kokeillaan muutamaa juttua.

Itse huomasin tänään, että jos ajelen SPORT nappi alhaalla (ärsyttävää kun ei siitä indikoi ku pieni vihreä mie... valo) niin ei savuta läheskään niin usein pysähyksissä. MUTTA jos on pidempään tyhjäkäynnillä (2 minuuttia esim) ni sitten kyllä, ja aikoinen pöllähdys tuleekin. 

No, tässä näitä juttuja:

-Vaihdetan se huohottimen venttiili (jossa kalvo) - kuva ylempänä (se on lähetetty Saksasta tänään)
-Korhautetaan/vaihdetaan jossain pakoputkispecialistilla se "pala" pakosarjan ja pakoputken välillä (joustava verkko). Se vuotaa hieman (auto siis juuri leimattu, mennyt näine savutuksineen läpi - uskomatonta:)
-Harkitaan vielä joitain soosseja moottoriin/öljyn joukkoon. Myyjä kertoi, että öljyn joukkoon jotain jo laitettu (öljyt vaihdettu sen jälkeen), ja myös imusarjaan spray -kamaa karstan poistoon. 
-Mahdollisesti vierailla jonkun luona, joka voisi hieman katsoa säätöjä ja karttaa - jos tuo MuTu -fiilis tuosta SPORT napista pitäisi paikkaansa...
-Sitten kumien kimppuun (puolimaratonille siis)

Tässä siis vapari N12 (eikä N18 vai mitä koitin jollekin ehdotella:)

P.S. Oisko hyviä videoita yläkautta -operaatiosta (ja/tai ohjeita kuvilla)
 

Link to comment
Share on other sites

9 tuntia sitten, Pegre kirjoitti:

-Mahdollisesti vierailla jonkun luona, joka voisi hieman katsoa säätöjä ja karttaa - jos tuo MuTu -fiilis tuosta SPORT napista pitäisi paikkaansa...
 

Itse olen skeptinen sen suhteen, että ECU:n säätöjen tai karttojen tutkimisella saisi tähän vaivaan apua, vaikka se muuten onkin mielenkiinoista ja opettavaista. Veikkaan, että Sport-nappi on lähinnä symbolinen ... tuskin se muuta tekee kuin säätää hiukan kaasunvastetta herkemmälle ja kenties laatikon vaihtoohjelmaa (koska kyseessä USA-mallin auto, niin heti ennakkoluuloisesti oletan että kyseessä on automaattivaihteinen auto). Jos pakoputkessa on joku läppäsysteemi, niin Sport asennossa sekin saattaa aueta herkimmin jotta pörinät ovat kovemmat.

 

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, karvalakki kirjoitti:

Itse olen skeptinen sen suhteen, että ECU:n säätöjen tai karttojen tutkimisella saisi tähän vaivaan apua, vaikka se muuten onkin mielenkiinoista ja opettavaista. Veikkaan, että Sport-nappi on lähinnä symbolinen ... tuskin se muuta tekee kuin säätää hiukan kaasunvastetta herkemmälle ja kenties laatikon vaihtoohjelmaa (koska kyseessä USA-mallin auto, niin heti ennakkoluuloisesti oletan että kyseessä on automaattivaihteinen auto). Jos pakoputkessa on joku läppäsysteemi, niin Sport asennossa sekin saattaa aueta herkimmin jotta pörinät ovat kovemmat.

 

On USA mutta manuaali. Joo, ei suurempaa eroa oikein missään - mutta olen kyllä aika varma että savuttaa harvemmin - mutta enemmän. Mutta joo, ECU ei liene tähän nyt oikea

Link to comment
Share on other sites

Joo, ei se Sport-nappi taida tehdä juuri muuta kuin parantaa kaasu responssia, jäykistää ohjausta ja turboissa taitaa antaa jonkun nm lisää vääntöä jollain kaasun alueella.Tähän öljynkulutus vaivaan nappi ja kartat eivät kyllä auta, vaiva on mekaanista...N14 moottorissa on venakopassa 2 kpl huohotin lähtöjä ja juurikin toinen, joka lähtee kopan vasemmasta nurkasta ja menee suoraan imusarjaan oli se , mitä ameriikan ukot tulppasivat siinä toivossa ettei tyhjäkäynnillä öljyä kertynyt imusarjaan. Toinen, oik. Letku menee tietty turbon imuputkeen. Kokeilin aikanaan tietysti kaikki muut konstit paitsi anopin ja kansantanssin tähän vaivaan ja minulla tuo tulppaaminen ei toiminut yhtään, päinvastoin orastava kampuran taka stefan tihkuminen muuttui vuodoksi! Mutta jotkut sitäkin kikkaa hehkuttivat....

En tiedä, onko tässä N12 koneessa kahta huohotinta?

Joo, niistä myyjäliikkeen litkuista ja vaahdoista....se vaahto imusarjaan, no, olen hyvin skeptinen sen vaikutukseen. Olen katsellut tietty niitäkin videoita, missä kaveri laitta Sea Foamia imuputkeen,antaa vaikuttaa hetken ja sen jälkeen helvetillisen savutuksen turvin häviää maisemaan....ois kiva nähdä heti irroitettu imusarja, kuin puhdasta on...itse joskus niitä karstoja rapsutelleena ja liotelleena tiedän sen olevan tosi tiukassa! Täällä foorumillakin taisi joku kaveri jopa tarjota oikea oppista pähkinäkuori puhallusta, jolla valmistajan korjaamot niitä putsailee, kannattaa tiedustella! Tälläkään toimenpiteellä ei ole enään tässä vaiheessa juurikaan vaikutusta öljynkulutukseen, ajoissa tehtynä kyllä!

Sitten tietty oli se "oil catch can" kokeilu vaihe, purkki huohotin putkeen, toivossa että sinne kertyy öljyä....ei juuri kertynyt! Öljy-vesi kondessi a kyllä hieman, ei juuri vaikutusta öljyn kulutukseen ja savutukseen...

Se moottorin sisäpesu litku, taitaa olla jotain petrokemiaa, voi irroittaa hieman niitä männän renkaita ja poistaa karstaa ja jos sulla on ameeriikan tuonti, lähtökohtainen ennakkoluulo, että huoltoväli vedetään täyteen, huonolaatuisilla öljyillä ja ajetaan huonolla bensalla🙄! No,ei varmaan,mutta varmaan sen itse kokeilisin...

Tässä taas omia ajatuksia....

Link to comment
Share on other sites

On 6.8.2021 at 16.54, holkki kirjoitti:

Joo, ei se Sport-nappi taida tehdä juuri muuta kuin parantaa kaasu responssia, jäykistää ohjausta ja turboissa taitaa antaa jonkun nm lisää vääntöä jollain kaasun alueella.Tähän öljynkulutus vaivaan nappi ja kartat eivät kyllä auta, vaiva on mekaanista...N14 moottorissa on venakopassa 2 kpl huohotin lähtöjä ja juurikin toinen, joka lähtee kopan vasemmasta nurkasta ja menee suoraan imusarjaan oli se , mitä ameriikan ukot tulppasivat siinä toivossa ettei tyhjäkäynnillä öljyä kertynyt imusarjaan. Toinen, oik. Letku menee tietty turbon imuputkeen. Kokeilin aikanaan tietysti kaikki muut konstit paitsi anopin ja kansantanssin tähän vaivaan ja minulla tuo tulppaaminen ei toiminut yhtään, päinvastoin orastava kampuran taka stefan tihkuminen muuttui vuodoksi! Mutta jotkut sitäkin kikkaa hehkuttivat....

En tiedä, onko tässä N12 koneessa kahta huohotinta?

Joo, niistä myyjäliikkeen litkuista ja vaahdoista....se vaahto imusarjaan, no, olen hyvin skeptinen sen vaikutukseen. Olen katsellut tietty niitäkin videoita, missä kaveri laitta Sea Foamia imuputkeen,antaa vaikuttaa hetken ja sen jälkeen helvetillisen savutuksen turvin häviää maisemaan....ois kiva nähdä heti irroitettu imusarja, kuin puhdasta on...itse joskus niitä karstoja rapsutelleena ja liotelleena tiedän sen olevan tosi tiukassa! Täällä foorumillakin taisi joku kaveri jopa tarjota oikea oppista pähkinäkuori puhallusta, jolla valmistajan korjaamot niitä putsailee, kannattaa tiedustella! Tälläkään toimenpiteellä ei ole enään tässä vaiheessa juurikaan vaikutusta öljynkulutukseen, ajoissa tehtynä kyllä!

Sitten tietty oli se "oil catch can" kokeilu vaihe, purkki huohotin putkeen, toivossa että sinne kertyy öljyä....ei juuri kertynyt! Öljy-vesi kondessi a kyllä hieman, ei juuri vaikutusta öljyn kulutukseen ja savutukseen...

Se moottorin sisäpesu litku, taitaa olla jotain petrokemiaa, voi irroittaa hieman niitä männän renkaita ja poistaa karstaa ja jos sulla on ameeriikan tuonti, lähtökohtainen ennakkoluulo, että huoltoväli vedetään täyteen, huonolaatuisilla öljyillä ja ajetaan huonolla bensalla🙄! No,ei varmaan,mutta varmaan sen itse kokeilisin...

Tässä taas omia ajatuksia....

Käsittääkseni vain 1 huohotin. Ja sen venttiili/kalvo etc on nyt postissa, vaihdan ensi viikolla ja let's see. Ei ole high hopes, mutta sen verran moni sitä ehdotti, että ansaitsee 30€ investoinnin. Sitten venttiilien kumit vuorossa!

Link to comment
Share on other sites

Mulla on tismalleen sama ongelma 2008 Cooper S -mallissa. Ajettu nyt 134tkm. Öljyä palaa se 0,5L/1000km hyvinkin. Pölläyttää aina kun vähän aikaa esim valoissa seisoo. On vaihdettu venakoppa huohottimineen, turbo (oli jo väljä) yms. Venttiilinvarren kumien vaihto kiinnostaisi, jos joku osaisi tehdä kunnolla sen. Moottorina N14.

Link to comment
Share on other sites

On 10.8.2021 at 12.28, Niclashki kirjoitti:

 

 

Mulla on tismalleen sama ongelma 2008 Cooper S -mallissa. Ajettu nyt 134tkm. Öljyä palaa se 0,5L/1000km hyvinkin. Pölläyttää aina kun vähän aikaa esim valoissa seisoo. On vaihdettu venakoppa huohottimineen, turbo (oli jo väljä) yms. Venttiilinvarren kumien vaihto kiinnostaisi, jos joku osaisi tehdä kunnolla sen. Moottorina N14.

Päivitystä aiheeseen - vaihdoin sen huohottimen (pelkän venttiilin, en koko kantta). Ei vaikutusta.

Eli kumit. 

Nyt pitäisi saada lisäinfoa, ohjeita ja tietoa tarvittavista special tools:eista - ja ehkä tekijäkin (olisi 2 potilasta:)

Mun "hovimekaanikkoni" on nyt kiristyksen ja maanittelun jälkeen valmiina tekemään ton homman mulle "kantta avaamatta" - mutta ei kovin mielellään, ja korostaa että menee aikaa - maksaa rahaa - eikä ole kovin innoissaan... 

Toivottavasti täältä löytyisi joku tätä tekemään - ehkäpä PK seudulta - oletan että nimimerkki NiclasHKI on Helsingistä??? 

/g

Link to comment
Share on other sites

On 10.8.2021 at 12.28, Niclashki kirjoitti:

Mulla on tismalleen sama ongelma 2008 Cooper S -mallissa. Ajettu nyt 134tkm. Öljyä palaa se 0,5L/1000km hyvinkin. Pölläyttää aina kun vähän aikaa esim valoissa seisoo. On vaihdettu venakoppa huohottimineen, turbo (oli jo väljä) yms. Venttiilinvarren kumien vaihto kiinnostaisi, jos joku osaisi tehdä kunnolla sen. Moottorina N14.

Onko sulla start/stop? Mulla ei valitettavasti ole sitä lisävarustetta. Se voisi muuttaa tilannetta, ainakin itsellä kun manuaalisesti stoppaa ja starttaa ni savutus on todella pientä - eli diagnoosina selkeästi öljyn valuminen palotilaan tyhjäkäynnillä...

 

Link to comment
Share on other sites

On 3.8.2021 at 17.35, next kirjoitti:

Ja suoraruisku munkin mielestä tuossa -14 mallissa on mutta jostain syystä nettisivut antaa että siihen saisi tuon purkin. Ennen ei saanut.

Ehkä jo kirjoitinkin tästä aiemmin @next - mutta siis kertoivat että syksyllä saa suoraruiskuihinkin...

Nyt on siis syksy 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

On 11.8.2021 at 23.06, Pegre kirjoitti:

Päivitystä aiheeseen - vaihdoin sen huohottimen (pelkän venttiilin, en koko kantta). Ei vaikutusta.

Eli kumit. 

Nyt pitäisi saada lisäinfoa, ohjeita ja tietoa tarvittavista special tools:eista - ja ehkä tekijäkin (olisi 2 potilasta:)

Mun "hovimekaanikkoni" on nyt kiristyksen ja maanittelun jälkeen valmiina tekemään ton homman mulle "kantta avaamatta" - mutta ei kovin mielellään, ja korostaa että menee aikaa - maksaa rahaa - eikä ole kovin innoissaan... 

Toivottavasti täältä löytyisi joku tätä tekemään - ehkäpä PK seudulta - oletan että nimimerkki NiclasHKI on Helsingistä??? 

/g

Joo olen PK-seudulta kyllä. Kysyin jo yhdestä korjaamosta tarjousta, niin 1000€ olisi koko hoito. Sisältää samalla jakopään uudet osat sekä öljyt+suodattimen. Kannattaa kuulemma samalla jakopää uusia, vaikka edellisen kerran se on uusittu 91tkm lukemassa, kun helppo laittaa samalla.

Link to comment
Share on other sites

On 12.8.2021 at 10.40, Pegre kirjoitti:

Onko sulla start/stop? Mulla ei valitettavasti ole sitä lisävarustetta. Se voisi muuttaa tilannetta, ainakin itsellä kun manuaalisesti stoppaa ja starttaa ni savutus on todella pientä - eli diagnoosina selkeästi öljyn valuminen palotilaan tyhjäkäynnillä...

On mulla Start/stop, mutta niin ärsyttävä ominaisuus, että en koskaan sitä käytä. Sama toisessa autossa Volvo V90 2019, aina ekana tulee se otettua pois päältä kun käynnistää auton.

On 12.8.2021 at 10.40, Pegre kirjoitti:

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 minuuttia sitten, Niclashki kirjoitti:

Joo olen PK-seudulta kyllä. Kysyin jo yhdestä korjaamosta tarjousta, niin 1000€ olisi koko hoito. Sisältää samalla jakopään uudet osat sekä öljyt+suodattimen. Kannattaa kuulemma samalla jakopää uusia, vaikka edellisen kerran se on uusittu 91tkm lukemassa, kun helppo laittaa samalla.

Toi tonni on halpa hinta jos ne Jakopään sinne uusii samalla. Pelkät osat on tosta summasta jo vähän yli puolet. 

Olettaen että osat on Suomesta eikä mistään autodocilta tms.

Jakopää on sama uusia kyllä jos kannen nostaa ylös.

Tämä moottorihan on herkkä tuolle öljynvähyydelle ja sitä pitää kytätä joka välissä ettei kulu liian vähäiseksi. Öljynpainevalokin on tosiaan sitä varten että jos se syttyy on peli jo menetetty....

Link to comment
Share on other sites

35 minuuttia sitten, next kirjoitti:

Toi tonni on halpa hinta jos ne Jakopään sinne uusii samalla. Pelkät osat on tosta summasta jo vähän yli puolet. 

Olettaen että osat on Suomesta eikä mistään autodocilta tms.

Jakopää on sama uusia kyllä jos kannen nostaa ylös.

Tämä moottorihan on herkkä tuolle öljynvähyydelle ja sitä pitää kytätä joka välissä ettei kulu liian vähäiseksi. Öljynpainevalokin on tosiaan sitä varten että jos se syttyy on peli jo menetetty....

Ei sillä ole väliä, onko ne autodocilta yms ne tilanneet, jos on vain laadukas setti. Sieltä saa hyvää settiäkin. Eihän ne kantta tuossa operaatiossa irrota, vaan nokat yms.

Link to comment
Share on other sites

@Niclashki - wow 1000€ ei paha. Olikohan osaava paja? Voisikohan siltä kysyä tarjousta jos tekis normien ja S:n samalla kertaa? Voitko antaa pajan nimen?

En ole saanut tuolta hovimekaanikolta vielä arviota — mutta ei ollut kovin innokas tekemättä ns. Väärin/kevyesti, eli kantta avaamatta. Samalla tarvitaan setti erikoistyökaluja - jotkin maksoivat kymppejä (£), jotkut lähes 1000 (tais olla $)

/g

 

Joo start-stop on ärsyttävä, mutta taitaisi vähentää savutusta ja öljyn polttoa melkolailla = EHKÄ? Mulla ei sitä ole, joten manuaalisella start=stop napilla välttelen pölläytyksiä

Link to comment
Share on other sites

12 tuntia sitten, Niclashki kirjoitti:

Ei sillä ole väliä, onko ne autodocilta yms ne tilanneet, jos on vain laadukas setti. Sieltä saa hyvää settiäkin. Eihän ne kantta tuossa operaatiossa irrota, vaan nokat yms.

Olen kyllä nykyään tuossa jakopäässä suosinut orggis osia, se "value kitti" ei ole pahan hintainen, saa aina viimeisimmät "päivitykset" osista, jakoketkun kiristintä on muutettua useaan kertaan ja orggis jakoketju on tätä nykyään katkaistu/niitattavaa mallia, ei tarvitse irroitella kampiakselilta alaratasta, stefoja yms. Useat tarvike setit tarjosivat yhtenästä ketjulenkkiä, kun viimeksi tarvetta oli...Näin ainakin N14 moottorissa....

Link to comment
Share on other sites

Itsellä ei ole ollut viime vuosina kuin pahaa sanottavaa autodocista ja niistä samoista puljuista eri nimillä.

Tilaat parasta omasta mielestä ja kiellät vaihtamisen vastaavaan tai halvempaan ja silti tulee sitä. Usein on tosiaan vanhaa varastoakin mm toi ketjunkiristin oli sitä ensimmäistä sarjaa vaikka vissiin jo neljäs malli menossa(eri koneinen Mini kyseessä) en tiedä mistä ne edes saa noita vai tekeekö joku vanhoilla jigeillä jne jossain Puolassa noita ja päälle tehdään eri tekijän laatikko.

Ei olisi sekään uutta, vastahan tutkittiin Motonetin öljyjä ja varaosia onko ne sitä mitä kuuluu jos oikein muistan.

Link to comment
Share on other sites

52 minuuttia sitten, holkki kirjoitti:

Olen kyllä nykyään tuossa jakopäässä suosinut orggis osia, se "value kitti" ei ole pahan hintainen, saa aina viimeisimmät "päivitykset" osista, jakoketkun kiristintä on muutettua useaan kertaan ja orggis jakoketju on tätä nykyään katkaistu/niitattavaa mallia, ei tarvitse irroitella kampiakselilta alaratasta, stefoja yms. Useat tarvike setit tarjosivat yhtenästä ketjulenkkiä, kun viimeksi tarvetta oli...Näin ainakin N14 moottorissa....

Kyllä mä itsekin tässä aion vaatia, että käytetään tuota viimeisintä settiä, käyn vaikka itse sen setin hommaamassa, jos nyt tähän operaation laitan tuon auton.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...