Jump to content

Pegre

Members
  • Posts

    33
  • Joined

  • Last visited

About Pegre

  • Birthday 13/08/1972

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Espoo
  • Interests
    Cars girls balloons
  • Garage
    -Mini Cooper Cabrio 2010 (R57) / Nuoremman tyttären kanssa kimppa-auto <br>
    -Mini One 2004 (R50) / Vanhemman tyttären oma <br>
    -Audi A4 (ikioma, melkein:) <br>

Recent Profile Visitors

162 profile views

Pegre's Achievements

  1. Moi Ministerit, Tytär myy ensimmäistä autoaan, kun meni ostamaan ”isomman” (VW Polon) itselleen. Tästä tarjottu 1800€, ja tämän tarjoaja pääsee pohjoisesta aikaisintaan ensi viikolla hakemaan (ei siis kannata sen alle tarjota:) To-do listalla on juttuja, mutta ei mitään isompaa. Suoraan jokapäiväisestä ajosta lähtee. Tsekkaa, kysy, tule katsomaan. https://m.nettiauto.com/mini/one/12592457
  2. Eikä tuo Schmiedmannin 2000€ koneistuksineenkaan kuulosta pahalta. Tai no kuulostaa, mut siis vaihtokoneen rinnalla (asennettuna) ihan ok. Tuliskohan siinä sitten tehtyä pakoventtiilit ja tsekattua mitkä kaikki muut paikat ovat karstoittuneet etc kun öljyssä kylpeneet? Todennäköisesti. Entä sylinterit? Oil Rings mainittu kanssa ulkomaalaisilla foorumeilla, mutta nehän kaiketi männänrenkaat... Se taitaa olla sitten vielä isompi homma...
  3. @Niclashki Pitäisikö vielä kysellä tolta pajalta, että mitä ottaisivat jos avaisivat kannen ihan kunnokka (Mini2-com foorumilla pidettiin hiukan tyhmänä (plumb:) ellei tee pakoventtiileitä etc muuta kannen alta samalla (ja tätä myös "hovimekaanikkoni" tarkoitti "vippaskonstilla"). Sit vaan varmistaisi, että uusmmilla osilla tehdään. Täytyypi kysellä...
  4. Heh, kyl hän haluaa, mutta siis pointti hänellä oli ettei ole näin tehnyt - ja "oikeasti" tekisi toisin ns. oikein
  5. OK. 1000€ kansi irroitettuna - juu silloin kannattaa toki koneistaa. Ei paha hinta, Primpex voisi olla jees. MUTTA siis mulla ollut tässä ideana tehdä se kumien vaihto kantta irroittamatta - ja sille lasketaan just hintaa (siis tää tähän hommaan vastahakoinen hovimekaanikkoni tekisi sen reippaasti alle tonnin (plus alkuperäiset kumit ja ne työkalut) - mutta "mun vastuulla" (ja tämä häntä tässä tökkii, ei kuulemma ole tottunut tekemään "vippaskonstein")- Noo, katsotaan katsotaan...
  6. @Niclashki - wow 1000€ ei paha. Olikohan osaava paja? Voisikohan siltä kysyä tarjousta jos tekis normien ja S:n samalla kertaa? Voitko antaa pajan nimen? En ole saanut tuolta hovimekaanikolta vielä arviota — mutta ei ollut kovin innokas tekemättä ns. Väärin/kevyesti, eli kantta avaamatta. Samalla tarvitaan setti erikoistyökaluja - jotkin maksoivat kymppejä (£), jotkut lähes 1000 (tais olla $) /g Joo start-stop on ärsyttävä, mutta taitaisi vähentää savutusta ja öljyn polttoa melkolailla = EHKÄ? Mulla ei sitä ole, joten manuaalisella start=stop napilla välttelen pölläytyksiä
  7. Ehkä jo kirjoitinkin tästä aiemmin @next - mutta siis kertoivat että syksyllä saa suoraruiskuihinkin... Nyt on siis syksy
  8. Onko sulla start/stop? Mulla ei valitettavasti ole sitä lisävarustetta. Se voisi muuttaa tilannetta, ainakin itsellä kun manuaalisesti stoppaa ja starttaa ni savutus on todella pientä - eli diagnoosina selkeästi öljyn valuminen palotilaan tyhjäkäynnillä...
  9. Päivitystä aiheeseen - vaihdoin sen huohottimen (pelkän venttiilin, en koko kantta). Ei vaikutusta. Eli kumit. Nyt pitäisi saada lisäinfoa, ohjeita ja tietoa tarvittavista special tools:eista - ja ehkä tekijäkin (olisi 2 potilasta:) Mun "hovimekaanikkoni" on nyt kiristyksen ja maanittelun jälkeen valmiina tekemään ton homman mulle "kantta avaamatta" - mutta ei kovin mielellään, ja korostaa että menee aikaa - maksaa rahaa - eikä ole kovin innoissaan... Toivottavasti täältä löytyisi joku tätä tekemään - ehkäpä PK seudulta - oletan että nimimerkki NiclasHKI on Helsingistä??? /g
  10. Käsittääkseni vain 1 huohotin. Ja sen venttiili/kalvo etc on nyt postissa, vaihdan ensi viikolla ja let's see. Ei ole high hopes, mutta sen verran moni sitä ehdotti, että ansaitsee 30€ investoinnin. Sitten venttiilien kumit vuorossa!
  11. Oliko kankaisia penkkejä vielä? Ja niissä siis koko tekniikka mukana? Tyttären Ministä on kallistusmekaniikka rikki, joten välillä selkänoja on ihan takana, välillä ihan pystyssä... Ostaisin kuskinpuoleisen konepellin lukitusmekaniikan nyt ainakin. Onko mitään ulkopuolen osia? Tarvittaisiin: -Kuskinpuoleisen etulpkasuojan muovikaari (se keskimmäinen) -Rekisterivalon suojamuovi -Ja pelkääjän puolen lasinnostimen moottorikin voisi kiinnostaa Pete o4o57079II
  12. On USA mutta manuaali. Joo, ei suurempaa eroa oikein missään - mutta olen kyllä aika varma että savuttaa harvemmin - mutta enemmän. Mutta joo, ECU ei liene tähän nyt oikea
  13. Allright. Juu mekaanikko suostui tohon, tai ainakin vahva ehkä! Mutta samalla sovittiin, että seuraillaan vielä hetki ja kokeillaan muutamaa juttua. Itse huomasin tänään, että jos ajelen SPORT nappi alhaalla (ärsyttävää kun ei siitä indikoi ku pieni vihreä mie... valo) niin ei savuta läheskään niin usein pysähyksissä. MUTTA jos on pidempään tyhjäkäynnillä (2 minuuttia esim) ni sitten kyllä, ja aikoinen pöllähdys tuleekin. No, tässä näitä juttuja: -Vaihdetan se huohottimen venttiili (jossa kalvo) - kuva ylempänä (se on lähetetty Saksasta tänään) -Korhautetaan/vaihdetaan jossain pakoputkispecialistilla se "pala" pakosarjan ja pakoputken välillä (joustava verkko). Se vuotaa hieman (auto siis juuri leimattu, mennyt näine savutuksineen läpi - uskomatonta:) -Harkitaan vielä joitain soosseja moottoriin/öljyn joukkoon. Myyjä kertoi, että öljyn joukkoon jotain jo laitettu (öljyt vaihdettu sen jälkeen), ja myös imusarjaan spray -kamaa karstan poistoon. -Mahdollisesti vierailla jonkun luona, joka voisi hieman katsoa säätöjä ja karttaa - jos tuo MuTu -fiilis tuosta SPORT napista pitäisi paikkaansa... -Sitten kumien kimppuun (puolimaratonille siis) Tässä siis vapari N12 (eikä N18 vai mitä koitin jollekin ehdotella:) P.S. Oisko hyviä videoita yläkautta -operaatiosta (ja/tai ohjeita kuvilla)
  14. Moro. Meillä on tollainen vuodelta 1976 (Minissä ei koukkua, ja avominissä ei kantavuus taida edes riittää) - täytyy kattoa rekisteriotteesta omapaino - muistaakseni 390 tai 450 https://www.nettikaravaani.com/poksi/126/1573394 Tota saa myös uutena 2021 mallina, mutta vessoineen ja keittiöineen varmasti 600-700kg...
×
×
  • Create New...