Jump to content

Vesiventtiilin modifiointi


Larry

Recommended Posts

Sisälämmityksen vesiventtiilistä irtoo sisuskalut ja vaijeri jumissa. Voisi uusia mutta uudistuotantohanan kestävyys ilmesti vaihtelee. Vesiventtiillin voisi napata irti ja laittaa hanan letkun väliin.

Miten olette toteuttaneet näitä muutoksia? Ajatuksena olisi toteuttaa säätö sisäpuolelle jonkinlaisella nupilla

Link to comment
Share on other sites

Ei kai niitä autonosia kilohinnalla ostella 😉
Ainahan voi tehdä itse puusta ja säästää, vanhaa venttiiliä mallina käyttäen tekee rautalaipan mihin juottaa letkulähdön ja käy hakemassa pallohanan sopivilla lähdöillä hydrauliikkakaupasta.

Link to comment
Share on other sites

23 minuuttia sitten, Mini1380 kirjoitti:

Ei kai niitä autonosia kilohinnalla ostella 😉
Ainahan voi tehdä itse puusta ja säästää, vanhaa venttiiliä mallina käyttäen tekee rautalaipan mihin juottaa letkulähdön ja käy hakemassa pallohanan sopivilla lähdöillä hydrauliikkakaupasta.

Se kato tuntuu kalliilta kun ei ole tottunut rahaa käsittelemään 😁

Turbo 69: joo, tuohan on hyvä jos kerta ylettää kuskikin kääntämään

Link to comment
Share on other sites

Jopa ajon aikana tarvittaessa,eikä vaadi apinan käsiä.😆Kun oppii sijainnin.

Link to comment
Share on other sites

17 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Jopa ajon aikana tarvittaessa,eikä vaadi apinan käsiä.😆Kun oppii sijainnin.

joo, ei tarvii olla pitkät kädet että Minissä ylettää 😄 

Sen verran itselleni tässä kommentoin että kaivelin netistä toteutuksia ja joku oli laittanut Fordin venttiilin johon sähköt/katkaisija jolla laitetaan kierto lämmittimeen päälle tai pois. Tässä toteutuksessa on tietysti se että säätöä ei ole, mutta saa siististi tehtyä kun pelkän katkaisijan laittaa näkyville

image.thumb.png.934198c9c0e0b49dbe7a47e9607fea88.png

Link to comment
Share on other sites

Minissä käytetään Minin osia tai jotain,mikä ei liity mihinkään autoon!😆.Nykyään teen tarvittavat osat itse,en lainaa muista merkeistä!

Aikoinaan joutui käyttämään,mitä kiinni sai.Tosin laturit ja turbot joutuu ottamaan muista.😢

Link to comment
Share on other sites

😂

no sit löyty ebaysta ihan originaalia kamaa, tuossa olisi suoraan kaikki senkun ruuvaa kiinni, mutta hana on sit konehuoneen puolella

image.thumb.png.e66d5405068f435030aa0fa07bfbe655.png

No mutta pitääpä nyt kaivella sopiva hana ja muu sälä ja laittaa setti kasaan, kevät tulee ja lumet sulaa

Link to comment
Share on other sites

Siinä se vitsi piileekin,käsihana kannattaa olla kajuutassa.Ei tarvii pysähtyä kääntääkseen hanan.😆

Link to comment
Share on other sites

Mulla on aina lämmityslaitteen kennolla vesikierto päällä niin kansi jäähtyy tasaisemmin, ei siitä Minin lämppärinpuhaltimesta kuitenkaan kabiinin jäähdytykseen ole...

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se viime kesänä lämpöä lykkäs liikaakin,jos unohtu hana auki...

Link to comment
Share on other sites

Vaikka turbon vesikierto on napattu samasta linjasta,silti huomas.

Link to comment
Share on other sites

Onko se oikeasti niin, ettei sellaista kunnollista orggis mallista hanaa tee enää kukaan? Onko eri valmistajia?

Mulla on aina omiin ollut näihin päiviin asti laittaa alkuperäislaatua oleva orggis hana, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Viimeisin ollut paikallaan ja käytössä 16 vuotta.

Suurin vika todella vanhoissa on ollut että pientä tihkumista männän varresta tai sitten kumi venttiilistä niin kulunut ettei ole sulkenut enää ja silloin kyse ollut väh. 30 vuotta vanhoista.

Cooperissa tosin tuollainen messinki vipuhana aina auki asennossa

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Eilen irtosi tuollaisesta 1000km ajetusta spares hanasta sitten tuo koko pääty.   Onneksi en ehtinyt pitkälle kun vedet lensi tuulilasiin ja konehuone on kuin meressä uitettu..

Runko jotain pehmosta silumiinia, koska  sain koputeltua tuon takaisin tienposkessa kokoon ja pääsin jatkamaan matkaa.

Onkohan tuo ns. suoramalli (13H5506) yhtään parempi, koska siinä on tuo pääty erikseen lukittu.

Link to comment
Share on other sites

Tuon takia en enää uusia laita mihinkään, kaverilta hajosi myös uusi venttiili n. 300 km jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...