Jump to content

Cooper S -05 "BRG"


Takamisakari

Recommended Posts

Vaihdatin ahtimen sekä kampuran hihnapyörän, hihnan ja tulpat erittäin asiallisessa paikassa.Erikoistuneet Mini/BMW. Samalla tekivät öljyn ja suodattimen vaihdon + hankkivat itse kampuralle stefan.

Muut osat vein itse paitsi tuon stefan. Tosiaan se kampuran pultti kannattaa hankkia ja lukitetta. Itse vein Loctite 243. 10 ml on näemmä enemmän kuin riittävästi. Ei ole ihan ilmaista lukitetta. Muistaakseni 13€ oli tuo pikkuruinen purkki. 5ml riittää varmastikin jos sellaista on tarjolla. Etrasta hain.

Voin suositella tätä paikkaa: https://www.helsinkimotor.com

 

Link to comment
Share on other sites

Aikoinaan,kun siirryttiin markoista euroihin,menin ostamaan tuota lukitetta isoa purkkia.Myyjä sanoi,että maksaa 30€ eli 185 mk,ostatko?Sanoin,että saatan näyttää persaukiselta,mutta rahaa on ja tarviin tuon.Myi kuitenkin.😆.Vieläkin on jäljellä samaa tavaraa.😀

Link to comment
Share on other sites

On 30.12.2018 at 23.36, cam700 kirjoitti:

Vaihdatin ahtimen sekä kampuran hihnapyörän, hihnan ja tulpat erittäin asiallisessa paikassa.Erikoistuneet Mini/BMW. Samalla tekivät öljyn ja suodattimen vaihdon + hankkivat itse kampuralle stefan.

Muut osat vein itse paitsi tuon stefan. Tosiaan se kampuran pultti kannattaa hankkia ja lukitetta. Itse vein Loctite 243. 10 ml on näemmä enemmän kuin riittävästi. Ei ole ihan ilmaista lukitetta. Muistaakseni 13€ oli tuo pikkuruinen purkki. 5ml riittää varmastikin jos sellaista on tarjolla. Etrasta hain.

Voin suositella tätä paikkaa: https://www.helsinkimotor.com

 

Kiitos tiedosta, täältä pitää kysellä itsekin. Mulla projekti on kirjaimellisesti jäissä ja ajattelin odotella kuukauden-pari ennenkuin jatkan. Miten kulkee uusilla hiluilla?

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, cam700 kirjoitti:

Jos takamisakari ajelet joskus täällä Korson suunnassa niin saat hakea ilmaiseksi tuon 243 loctiten. Laita vaikka yv:tä.

-edit: En kyllä tiedä kuinka kauan tuollainen avattu purkki pysyy käyttökuntoisena.... 

Vuosia.

Link to comment
Share on other sites

On 31.12.2018 at 16.02, Turbo 69 kirjoitti:

Aikoinaan,kun siirryttiin markoista euroihin,menin ostamaan tuota lukitetta isoa purkkia.Myyjä sanoi,että maksaa 30€ eli 185 mk,ostatko?Sanoin,että saatan näyttää persaukiselta,mutta rahaa on ja tarviin tuon.Myi kuitenkin.😆.Vieläkin on jäljellä samaa tavaraa.😀

Heh. Nyt vasta huomasin tämän! Ilmeisesti ihan hyvää tavaraa. Siinä pultissahan on ilmeisesti joku mikrolukite tai jotain sellaista sinistä tavaraa. Ei liene tuo lisälukite pahasta.

Kiitokset vastauksista myös käyttäjille next ja Mini1380 !!

 

Link to comment
Share on other sites

On 7.1.2019 at 11.49, cam700 kirjoitti:

Jos takamisakari ajelet joskus täällä Korson suunnassa niin saat hakea ilmaiseksi tuon 243 loctiten. Laita vaikka yv:tä.

-edit: En kyllä tiedä kuinka kauan tuollainen avattu purkki pysyy käyttökuntoisena.... 

Kiitos. Aamulla kiihdytellessä juuri mietin että lisäpotkukaan ei olisi pahitteeksi ja pitänee yrittää saada projektia eteenpäin..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
On 7.1.2019 at 13.50, cam700 kirjoitti:

Ei liene tuo lisälukite pahasta.

sitten kun joskus joudut aukomaan näitä sun extraliimalla liimattuja liimapultteja, saatat olla toista mieltä. 🤪 pitäisi muutenki lailla kieltää tämmöiset kaikenmaailman kierrelukitteet. ruoste on sitä varten. laakereihin voitte käyttää vapaasti 😁

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Merkkiliikkeestä saa uuden kolmella kympillä niin ei varmaan kannata ryhtyä romiksia kaivelemaan. Varaosahaku.fi:ssä yleensäkin osa maksaa enemmän kuin uusi 😉

Link to comment
Share on other sites

Peilin kuori on tod näk pudonnut ihan issekseen tai parkkipaikalla joku on osunut. Muistan elävästi että kopautin tuota harjalla ja tuntui irtonaiselta mutta enpä tietenkään tutkinut tarkemmin että onko oikeasti putoamassa. No oli. Autolla ei ole ollut käyttöä puoleen viikkoon ja aamulla huomasin että ajovalojen automatiikka ei toimi. Näköjään kaikki tulee nyt kerralla, toivottavasti loppuisi jossain vaiheessa..

Link to comment
Share on other sites

..Soittelin autokeskukseen ja näitähän ei saa valkoisena vaan pelkästään pohjamaalattuna eli pitäisi maalauttaa jossain. 42€ ei ole paha mutta ei viitsisi etsiä maalauspaikkaa erikseen. Ei kai se auta kun ottaa ebay käteen ja yrittää etsiä esim mustia tai vaikka karboonia. Hiilariversio marmorilta 239€/kpl...

Link to comment
Share on other sites

Tuosta valojen automatiikasta ei ehkä tarvii olla huolissaan,se temppuilee välillä.Saattaa taas viikon päästä toimia...

Link to comment
Share on other sites

tai sitten tilaat heti kaks(vasen+oikea) laitat sellaisenaan autoon kiinni ja myyt sen valkoisen mikä sinulla on ja näin sinulla on molemmat peilit samoissa väreissä ja teet mahdollisesti jopa profiittia.  jaaa sitten kun joskus joudut tarkkana kaverina katon maalauttamaan nii sanot et vetävät samalla myös sivupeilit.. eihän se ole tämän vaikeampaa? 😆

Link to comment
Share on other sites

No eihän siinä, saaga jatkuu. Kytkinpoljin ollut suht jäykän tuntuinen jonkun aikaa ja eilen tuntumassa äkillinen muutos huyonompaan suuhtaan, irrottaa yläältä, luistaa 2 ja 3. vaihteella isommilla kierroksilla, paikaltaan ykkönen vähän nihkeesti päälle, eli ei muuta kun remontoimaan.

Näättekö mitään järkeä yksöismassassa vs normaali? Tuollaisen saisi jotenkin järkevään hintaan. M3:seen vaihdettiin aikoinaan kevyempi vauhtipyörä ja eron kyllä huomasi, toki teholuokkakin oli yli tuplat..Hyvistä tekijöistäkin PK-seudulla otetaan mielellään tietoa vastaan.

https://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Cooper-S-1-6-Valeo-Single-Mass-Flywheel-Kit-SMF-R31-R53-165-02-04/401314393402?epid=1480269447&hash=item5d7033ad3a:g:aYEAAOSw0j9ZTjZX

Link to comment
Share on other sites

Mä laitoin ton Valeon omaani kun painelaakeri petti. Ei sitä ajossa erota kaksoismassasta. Kytkinpoljin on nyt paljon kevyempi ja mukavampi käytellä kuin sillä orkkiksella ikinä. Tehoakin sen tuntuu kestävän ainakin omiin tarpeisiin. 30tkm olen sillä nyt ajellut.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...