Jump to content

Cooper S -05 "BRG"


Takamisakari

Recommended Posts

14 tuntia sitten, Takamisakari kirjoitti:

No eihän siinä, saaga jatkuu. Kytkinpoljin ollut suht jäykän tuntuinen jonkun aikaa ja eilen tuntumassa äkillinen muutos huyonompaan suuhtaan, irrottaa yläältä, luistaa 2 ja 3. vaihteella isommilla kierroksilla, paikaltaan ykkönen vähän nihkeesti päälle, eli ei muuta kun remontoimaan.

Näättekö mitään järkeä yksöismassassa vs normaali? Tuollaisen saisi jotenkin järkevään hintaan. M3:seen vaihdettiin aikoinaan kevyempi vauhtipyörä ja eron kyllä huomasi, toki teholuokkakin oli yli tuplat..Hyvistä tekijöistäkin PK-seudulla otetaan mielellään tietoa vastaan.

https://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Cooper-S-1-6-Valeo-Single-Mass-Flywheel-Kit-SMF-R31-R53-165-02-04/401314393402?epid=1480269447&hash=item5d7033ad3a:g:aYEAAOSw0j9ZTjZX

Tätä https://www.helsinkimotor.com/ voin kyllä suositella. Kannattaa varmaan sitä kautta pyytää myös tuo varaosa niin sillekin tulee takuu. Jos hankkii itse niin ei luonnollisestikaan tule.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ei hajua mistä olisi halpa mutta se pyörii osineen noin 1300€ paikassa kuin paikassa.

 

Itse tehden meni osiin 300€ kun uusin samalla vetarin stefoja jne ja koko päivä yksin tehden. Kaksin tekee varmaan 4 tuntiin kiireellä.

 

Paljonko oli tarjous? PS. Mikä vaan pulju vaihtaa sen, ei vaadi erikoistyökaluja.

Link to comment
Share on other sites

Repa 700€ ilman osia. Jos jakaisi vaikka 80€ /tunti niin suurinpiirtein yhden ihmisen päivän työ. Pyysin kyllä pari muutakin tarjousta, pitää katsoa mitä sieltä putoilee..

E: Autojerryn kautta löytyisi 450€:llä lähimaastosta, eli kilpailuttaminen näköjään auttaa. Toki merkkiasiantuntemuksellekin pitää antaa joku arvo. Tai ottaa riski. 

Link to comment
Share on other sites

Halvin tarjous oli mulla tosiaan osineen 1300€ kun kysyin monesta paikkaa.

 

Tuntiveloitus on täällä 75€-120€ riippuen mistä kysyy ja miten hinnoittelevat tietyt työt.

Sanoisin että 450€ jää jotain tekemättä on meinaan sen verran ärsyttävä homma. Muistaakseni jouduin apurunkoakin tiputtamaan hitusen alas että yksin sai pyörähtämään lootan.

Eri asia tosiaan joissa useampi kaveri duunissa niin apua saa aina tarvittaessa.

Kaikki vaan maksaa nykyään siksi täytyy itse huoltaa vaikkei olisi yhtään enää tällä iällä innostusta käyttöautoa fiksata itse.

Link to comment
Share on other sites

Eipä mennyt homma kuin strömsöössä. Yritin säästää ja perseelleen meni. Nappasin siis Ebaystä (virhe) Valeon kiinteän vauhtipyörän, asetelman ja painelaakerin. 

Auto Espoolaiseen liikkeeseen missä halvin kilpailutettu hinta (luulin virheeksi). Setissä ei mukana asetelmapultteja eli levystä vauhtipyörään jotka pitäisi olla 7mm normaaleiden 9mm sijasta. Liike on soitellut ja ajellut ympäriinsä etsimässä mokomia pultteja vaan eipä löydy mistään. Käytännössä joudun siis ostamaan uuden setin sieltä mistä nopeiten saadaan jotta liike pääsee muiden töiden kimppuun. 

No, tehtiin liikkeen kanssa päätös että hakevat uuden paketin tukusta ja laitetaan kiinni. Rahallahan tästä(kin) selviää, mutta klassinen esimerkki siitä että ei ehkä kannata tilailla osia itse jos/kun ei ole asiasta parempaa tietoa.

Link to comment
Share on other sites

Aika moni ei suostu edes asiakkaan osilla juuri tuosta syystä laittamaan.

 

Pultit on ongelma ihan normiasennuksessakin jos ne on kerran jo avattu.

Omasta katkoin kannat muutamasta avatessa ja eipä niitä normi kokoisiakaan saanut kuin tilaamalla. Muistaakseni oli sach asetelma eikä siihen mahtunut kuin se pirun tähtipää kanta mikä siellä olikin.

 

Taisi pari päivää vielä mennä vaikka sai tilattua ihan tarvikeliikkeestä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Pikku päivitystä pitkästä aikaa, sain vihdoin hihnapyörän kilkkeet ja by-passin vaihdettua. Helsinki Motor Companylle vahva suositus, asiantuntevaa, nopeaa ja ystävällistä palvelua.

tulipa poistettua torilta myös välituki etutolppien väliin, vaikutushan on molemmissa tuunauksissa ehkä eniten oman pään sisällä mutta ”tästä on hyvä jatkaa..”

D02DE016-0753-42E0-9BD3-6EC842F57DBA.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mainitsivat muuten HMC:llä että koeajolla esiintyi parilla ekalla täyskaasuvedolla nakutusta mikä poistui kolmannella kerralla, ilmeisesti auton "kartta pääsee kartalle", ainakin osittain. Ilmeisesti käy ohuella, eli seuraava päivityskohde olisi 550cc suuttimet ja ohjelmiston päivitys. Ajoin autolla pikku 600km road tripin ja en saanut kyllä konetta "rätisemään", mutta koneen tuhoutuminen ei kyllä nappaa ollenkaan, eli kannattaisiko noita alkaa miettimään, onko kellään kokemusta asiasta?

https://www.1320.co.uk/bosch-550cc-injectors-cooper-s-replacement-injectors-0-280-158-117

https://www.ebay.com/itm/4-Genuine-Bosch-EV14-52lb-550cc-fuel-injectors-R52-R53-03-07-Mini-Cooper-S-1-6L/292104495991?epid=169292246&hash=item4402c8e377:g:TbYAAOSwvg9XZNk2

Eka linkki samaan puotiin mistä hankin ahtimen pyörän ja toka random ebay, kun itsellä ei tuo edellinen kytknpaketin hankinta mennyt ihan tuubiin, onko näissä merkittävää eroa?, kun hinta on noin tuplat?

Sekin mietityttää että pitäisikö putkisto uusia ennen ohjelmiston päivitystä? Sitäkään ei viitsisi montaa kertaa tehdä..

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän se pienemmällä hihnapyörällä saattaa laihalle mennä. R53:n ecu kyllä oppii vetämään sytkää myöhäisemmälle nakutustilanteissa aika hyvin, mutta ei se laihana käyminen silti hyvää tee.

Ihan samoilta noi linkkien suuttimet minusta näyttää. Itsellänikin ollut tuollaiset.

Putkisto ei näissä vaadi softaan muutosta, siis jos vaihtaa vaan katista taaksepäin. Pakosarjan vaihto on sitten asia erikseen.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...