Jump to content

Minispeed


Juselius

Recommended Posts

Onko kokemuksia Minispeedin toiminnasta? Tilasin levyjarrut sieltä sain ihan ajallaan mutta käytätti konepajalle ennen kuin passasivat paikalleen. Nyt olen odotellut moottoria viisi kuukautta, piti tulla 4-5 viikossa. Lupaavat aina kaiken huomiseksi tai ensi viikoksi mutta  vielä ei ole onnistunut kuin etumaksu.

Link to comment
Share on other sites

Tänään käytiin hirmu taistelu puhelimessa, soittivat monta kertaa ja pyysivät maksamaan loput. Kertoivat viime viikolla lähettäneensä moottorin tänne, lupasin maksaa kun saapuu pikapuoliin perille mutta pitkän veivaamisen jälkeen selvis että moottori onkin vielä heillä:)

Meni ihan kunnon riitelyksi, asiaa on hoitanut jo kolme viikkoa lontoolainen asianajaja minun puolesta. Ei tässä kesällä jouda tallihommia kuitenkaan tehdä niin riidellään sitten koko rahan edestä, tehokasta kielikylpyä.

Link to comment
Share on other sites

Levyt kahnas napaan, neuvolivat ajamaan kulmahiomakoneellan vähän navoista pois, sorvattiin kuitenkin levyjen kiinnityspinnasta 3mm.

 

Lupasivat kuvia laatikosta ja koneesta ennenkuin panevat nippuun, piti päivittää tilausvahvistus kun tilaus vähän muuttui kaikki tekemättä. Viime viikolla kertoivat moottorinolevan jo matkalla suomeen ja eilen selvis että onkin vielä heillä. Kaksi kuukautta tilauksen jälkeen vaativat 250 puntaa lisää vaihdelaatikosta kun olivat tarjonneet uudemmalla laatikolla, ei passaa vivustot. Ilmoitin tilatessani tarkasti autoni mallin ja vuosimallin. Kun aletaan valehtelemaan päin naamaa menee riitelyksi. Jättävät sovittuja asioita tekemättä ja valehtelevat päin naamaa en suostu maksamaan ennen kuin moottori on minulla. Moottori on nyt neljä kuukautta myöhässä, maksoin heidän pitämättömien lupausten takia neljän kuukauden vuokran turhaan auton paikasta pajalle.

Link to comment
Share on other sites

Tietämättä minkälaisia napoja/jarruja kasailet tässä 7.8.2009 tehty havainto:

 

 

Ongelma etukelkan kasauksessa:

Olen aina antanut itseni ymmärtää, että levyjarrulliset olkanavat
((BTA186 uusi no FAM2390) ja (BTA187 uusi no FAM2391)) on kaikki samanlaisia:
siis putsailin ja kunnostin 12" auton navat.

Eipä 7½" levyt menneetkään paikalleen, napa liian paksu laakeripesän
kohdalta. Tuli vapaa viikonvaihde miniremontin suhteen kun ei ole
aitoja "S":n napoja putsattuna ja koneistajakaveri matkoilla eikä sorvaus onnistu.
Napaa pitää ohentaa. Ainakin hyvä tekosyy laiskotella.

Että näin!

Teksti projektiosoiossa: Morris Mini 850

Link to comment
Share on other sites

Vielä vähän jatkan. Kuukausi moottorin tilauksen jälkeen ilmoittivat että jos maksan 150 puntaa lisää laittavat kestävemmän nokka-akselin, purnasin vähän kun luulin tilanneeni parhaan mahdollisen mootorin jo aluksi. Miten tarkistan kätevimmin mikä nokka siellä on paikoillaan jos/kun moottorin saan. Lupasivat eilen lähettää moottorin, kuormakirjan numeoa tosin en lupauksista huolimatta ole saanut.

Link to comment
Share on other sites

Kasatusta koneesta et oikein mitenkään näe mikä akseli siellä on, hyvällä tuurilla dampperin ja jakopäänkopan purkamalla näet nokka-akselin päästä nokan stanssit jos ko.nokassa ne on merkitty siihen päähän.
Kestävämmällä meinaavat varmaan billet-nokkaa joíssa on yleensä nokissa voiteluöljykanavat, sen voisi nähdä koneen kasaus kuvista jos nyt sattuvat olemaan juuri sinun koneesta ja sopivasta kohdasta otettu.

Link to comment
Share on other sites

Tässä yksi syy, miksi suosittelin joskus jollekin kotimaista, luotettavaa moottorintekijää :)

Jokainen tekee tietysti päätöksensä ihan itse miten rahansa sijoittaa.

Link to comment
Share on other sites

Levyt kahnas napaan, neuvolivat ajamaan kulmahiomakoneellan vähän navoista pois, sorvattiin kuitenkin levyjen kiinnityspinnasta 3mm.

 

Lupasivat kuvia laatikosta ja koneesta ennenkuin panevat nippuun, piti päivittää tilausvahvistus kun tilaus vähän muuttui kaikki tekemättä. Viime viikolla kertoivat moottorinolevan jo matkalla suomeen ja eilen selvis että onkin vielä heillä. Kaksi kuukautta tilauksen jälkeen vaativat 250 puntaa lisää vaihdelaatikosta kun olivat tarjonneet uudemmalla laatikolla, ei passaa vivustot. Ilmoitin tilatessani tarkasti autoni mallin ja vuosimallin. Kun aletaan valehtelemaan päin naamaa menee riitelyksi. Jättävät sovittuja asioita tekemättä ja valehtelevat päin naamaa en suostu maksamaan ennen kuin moottori on minulla. Moottori on nyt neljä kuukautta myöhässä, maksoin heidän pitämättömien lupausten takia neljän kuukauden vuokran turhaan auton paikasta pajalle.

Ok, kyllähän se tankomallin vaihteistokin.. mut jos haluaa alkuperäisen?

Olisko viivytys johtunut siitä vaihteiston muutoksesta, mistä tietää?

Link to comment
Share on other sites

Kasatusta koneesta et oikein mitenkään näe mikä akseli siellä on, hyvällä tuurilla dampperin ja jakopäänkopan purkamalla näet nokka-akselin päästä nokan stanssit jos ko.nokassa ne on merkitty siihen päähän.

Kestävämmällä meinaavat varmaan billet-nokkaa joíssa on yleensä nokissa voiteluöljykanavat, sen voisi nähdä koneen kasaus kuvista jos nyt sattuvat olemaan juuri sinun koneesta ja sopivasta kohdasta otettu.

Hmm, joo olis kantsinu kysyä mikä on kestävempi nokka ja miettiä onko vakio/ virikone niin sen mukaan..

Link to comment
Share on other sites

Noh ei kai tilaajaa oikein voi syyttää jos toimittajan omat aikataulut ei pidä ja kusettaa vielä puhelimessa ja viesteissä.

Muutoinkin Minispeedin myyntisysteemi missä rahat veloitetaan heti luottokortilta vaikka tavaraa ei nettitilausjärjestelmän in stock statuksesta huolimatta ole kotona ja toimitus voi kestää yllättävänkin kauan on ihan perseestä jos vertaa Minisparekseen missä rahat veloitetaan vasta kun tavarat on lähdössä.
Toki teetetyn koneen kohdalla pieni etukäteismaksu kuuluu asiaan mutta muuten aika kusetuksen maku tässä tapauksessa ollut.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, joo olis kantsinu kysyä mikä on kestävempi nokka ja miettiä onko vakio/ virikone niin sen mukaan..

Toki kysyin mikä nokka tulee ja nokan vaihtoonkin kustannuksineen suostuin puhelimessa mutta kun sähköpostivahvistus jäi heiltä tekemättä niin kiinnostais tietenkin tarkistaa mikä nokka siellä on.
Link to comment
Share on other sites

Ok, kyllähän se tankomallin vaihteistokin.. mut jos haluaa alkuperäisen?

Olisko viivytys johtunut siitä vaihteiston muutoksesta, mistä tietää?

Tämä laatikkokeskustelu käytiin helmikuussa ja laatikoita oli heillä varastossa.
Link to comment
Share on other sites

Tässä yksi syy, miksi suosittelin joskus jollekin kotimaista, luotettavaa moottorintekijää :)

Jokainen tekee tietysti päätöksensä ihan itse miten rahansa sijoittaa.

Googlettelin kyllä minin moottorintekijää suomesta mutta en löytänyt. Olis ehkä pitänyt kysellä enemmän. Parin muun autoni kohdalla ja myös työssäni ostan ja myyn tavaraa ulkomaille, ei tässä ole tarkoitus pelätä valtion rajojen ylittämistä, muistaakseni ko. Auto on valmistettukin englannissa.
Link to comment
Share on other sites

Ei siinä varmaan pelkäämisestä tarvitse olla kysymys.

Siitä vain miten asiat parhaiten ja riskittömämmin sujuu :)

Suomessa taidettiin joskus aikoinaan tehdä maailman nopeimmat Minit. Silloin kun niillä oikeasti ajettiin kilpaa 60/70 luvuilla.?

Paikalliset virittäjät paikkailivat/parantelivat Englannista tuotuja viripalikoita.

Joten perimä tietotaitoa on aika paljon olemassa.

No maailma ja tekniikka muuttuu.

Mutta kuten sanoin, jokainen tekee ratkaisut parhaaksi katsomillaan tavoilla.

Link to comment
Share on other sites

Hankala kun tuttavapiiriin ei kuulu moottorin tekijöitä täällä päin. Healeytäni jouduin kerran korjauttamaan englannissa matkalla Skotlantiin ja minuun teki kyllä vaikutuksen pajan tietotaito ja kokemus, varmaan samaa lähdin hakemaan Minin kohdallakin. Tämän Minin ostin tasan kolme vuosikymmentä sitten, näihin vuosiin mahtuu monenlaista pajaa näiltä main, ei vain ole sattunut kohdalle ihan sitä mitä nyt haluaisin.

 

Moottori tuli tänään. Näyttää kyllä hyvältä mutta osia puuttui vielä aika paljon mm. Imusarja, kaasarit, virranjakaja. Osaisitko kertoa mistä löytyisi paikka minne viedä Mini kasattavaksi. Autossa konehuone ja eturunko maalattu, takarunko uusittu ja levyjarrut paikoillaan. Tehostaja, jarruputket ja letkut pitää asentaa ja tietysti koko tekniikka.

Link to comment
Share on other sites

Länsirannikon suunnalta löytyy parikin virtuoosia Mini ym rintamalla. Perälän Viku ja Vuorilehdon Olli.

Maijalan Jarmo on eteläsuomessa Tehnyt moottoreita moneen lähtöön.

Keskisuomessa on Saxspeed niminen firma, jonka Vetäjä Ari Saxspeed on minivirtuooosi jo ainakin toisessa sukupolvessa.

Ollisen Martti Tampereen seudulta on tehnyt monelle hyvää jälkeä, kiireettömästi :)

 

Töitä hyvillä miehillä on aina riittävästi, mutta oikealla asenteella ja lähestymisellä saa varmaan innostumaan.

Työn laatu on  virheetöntä, mutta ei välttämättä ihan ilmaista :).

Link to comment
Share on other sites

Eilen soitin ja kysyin puuttuvien osien perää, väittivät tosissaan lähettäneensä kaikki, oli aika erikoinen tilanne. Parin puhelun jälkeen heiltä löytyi laatikko joka oli jäänyt pois minun lähetyksestä, lupasivat kiireesti laittaa tulemaan. Koirankopin vinkkien perusteella olen viritellyt yhteyksiä projektin loppuun saattamiseksi. Moottorista pitäis löytyä 115 saarivaltion hevosta, jännä nähä lienevätkö sumuisia vai virkkuja :).

 

Paikallisen asianajan avustus toi kyllä vauhtia heidän touhuunsa, ja meikäläisittäin heidän yrityskulttuurinsa on kyllä alkeellista.

Lähetyksen mukana ei ollut minkäänlaista kuormakirjaa tai luetteloa. Virallista tilausvahvistusta en saanut viiden kuukauden aikana, puhumattakaan päivitystä tilaukseen vaikka olisin lisännyt tavaraa. Laskuakaan ei tullut loppusuorituksesta, kieltäydyin antamasta enää luottokortin tietoja, onneksi, löytyipähän kalliit kaasarit nopeasti.

Link to comment
Share on other sites

Hyvä jos apuja löytyy.

Täytyy kyllä onnitella aika nappiin menneestä suorituksesta, jos 115 hevosta koneesta löytyy. Mielenkiintoista olisi kuulla mitä löytyi.

Näitten kotimaisten virtuoosien penkit ovat aika armottoman totuudenmukaisia :).

Link to comment
Share on other sites

Eilen soitin ja kysyin puuttuvien osien perää, väittivät tosissaan lähettäneensä kaikki, oli aika erikoinen tilanne. Parin puhelun jälkeen heiltä löytyi laatikko joka oli jäänyt pois minun lähetyksestä, lupasivat kiireesti laittaa tulemaan. Koirankopin vinkkien perusteella olen viritellyt yhteyksiä projektin loppuun saattamiseksi. Moottorista pitäis löytyä 115 saarivaltion hevosta, jännä nähä lienevätkö sumuisia vai virkkuja :).

 

Paikallisen asianajan avustus toi kyllä vauhtia heidän touhuunsa, ja meikäläisittäin heidän yrityskulttuurinsa on kyllä alkeellista.

Lähetyksen mukana ei ollut minkäänlaista kuormakirjaa tai luetteloa. Virallista tilausvahvistusta en saanut viiden kuukauden aikana, puhumattakaan päivitystä tilaukseen vaikka olisin lisännyt tavaraa. Laskuakaan ei tullut loppusuorituksesta, kieltäydyin antamasta enää luottokortin tietoja, onneksi, löytyipähän kalliit kaasarit nopeasti.

Outoa jos ei kuormakirjaa/ lähetyslistaa, mutta ei kai tuosta voi koko saarivaltakunnan yrityskulttuuria vetää lokaan.

Enempi kiinnostas tekniset tiedot koneesta kun pelkät luvatut hevoset, ne kuulostaa aina pelkältä markkinointikeinolta.

Ite oon nähny kyllä myyntiesitteitä missä myytävistä koneista tarkat tiedot osista jne.

Tehot tuntee sitten persuuksissaan ..tai sitten ei! :)

Link to comment
Share on other sites

Tarkoitinkin tämän ko. Pajan yrityskulttuuria. Ensimmäinen kerta tämä oli kun asiat alko tökkimään, kokemusta on kolmenkymmenen vuoden ajalta kahden muunkin merkin kuin Minin osista. Virittämisestä minulla ei ole muuta kokemusta kuin kerran täytin syylärin Lochnessin hirviövedellä Skotlannista Norjaan lähtiessä, vieläkin on jemmassa viskipullollinen tuota hyväksi osottautunutta ainetta. Jos ja kun se kasaan saadaan niin penkkiin viedään, alkaahan tähän kiinnostus lisääntyä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...