Jump to content

Minispeed


Juselius

Recommended Posts

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Joko olet saanut autosi kuntoon? Oliko apuni liian kallista kun ei sinusta sitten koskaan lisää kuulunut? Toivottavasti moottorissa on tehot mitä lupaavat. Minun ralli CooperS,n moottorissa on 76Kw = 103 hp. En tiedä tuoko tuo 100ccm lisää tehoo sitten?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Auto on kasattu ja katsastettu. Anteeksi Saxspeedille kun en ilmoittanut että auto kasataan täällä lähempänä. Hinta meni hyvin lähelle arviota minkä sinä annoit ja työ oli myös täällä hyvin tehty. Paikallinen korjaamo teki kasauksen katsastukseen asti ja lopulta auto säädettiin paikallisella kilpa-auto tallilla, tosin ilman aiempaa kokemusta Mineistä ja SU-kaasuttimesta. Kasauspaikan valinnan ratkaisi välimatka, oli helpompi operoida lähelle, osia piti toimitaa moneen kertaan omalta tallilta ja pääsi itse seuraamaan kokoonpanoa. Tehoja ei saatu ihan sitä mitä odotin, mutta toimiva moottori ja auto kuitenkin. Jos arvelet että kohtuudella löydät siitä vielä säädöillä tai pienillä muutoksilla lisää tehoja niin tuon sen sinulle Jyväskylään. Ja kiitos kaikille jotka antoivat vinkkejä matkan varrella. Projekti oli mukava viedä läpi, ainut tunnelman laskija oli lontoolaisen moottorintoimittajan välillä ylimielinen ja vedättävä toiminta, joka tosin korjaantui kun pyysin tuttua paikallista lakimiestä vähän auttamaan. Moottorin toimittaja nosti puhelimessa kaksi kertaa hintaa vielä kirjallisen tilauksen jälkeen ja minä jouduin myöntymään niihin osin puutteellisen kielitaidon takia. Korotukset jäivät kuitenkin lopulta laskuttamatta.post-3808-0-49872500-1454236737_thumb.jpgpost-3808-0-49872500-1454236737_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vakio 1275 koneen pitäis olla jossain 90-100 Nm kantturoilla, terveen 1380 koneen varmaan jotain 120+ Nm.

 

Swiftunen sivuilla löytyy käppyrää 1380 kone + SW05-07 nokasta joka nyt periaatteessa vastaa sun nokkaasi. Sille paketille luvataan 100 lb ft eli luokkaa 135 Nm. Paljonko tossa sun koneessa oli maksimivääntö ja teho, mä en ainakaan näy tossa sun lapussas muuta kuin pyörältä mitatut.

 

Mulla ei ollut tallella kuin tehokäppyrä 1380 koneesta 286 nokalla ja HS4 kaasareilla, en tiedä olenko koskaan edes saanut vääntökäyrää. Teho siinä vedossa oli 111,5 hp/6390 rpm.

 

Sinänsä jännää että 276 nokka eikä tehokäyrä ole vielä nyykähtänyt 6500 kierroksessa. Yllättävän ylävireinen paketti.

Link to comment
Share on other sites

Paljonko tuommoisessa moottorissa pitäisi olla vääntöjä?

Terve

Minun Ralli Ässän teho siis 76Kw tulee välillä 6000-6500 rpm ja 7000 rpm 70Kw

Vääntöä

4500rpm 120Nm.

5000-5500 rpm 125Nm. 

6000 rpm 120Nm 

7000 rpm 90Nm

Link to comment
Share on other sites

15 prossaa Minissä kuulostaa kauheen pienelle lukemalle. Taitaa olla paremminkin 25 tai enemmän häviöt normaalisti Minissä. Tai näin ainakin muistelisin? Voi olla että muistelen Edam juuston prosentteja mutta tuli vaan tämmönen ajatus.

Link to comment
Share on other sites

Moi,

 

Ei tuotatarvitse arvioida. Kun dynottaja painaa kytkimen pohjaan ja jättää vaihteen päälle, niin rullien hidatumisesta softa laskee laatikon, perän, pyörien ja rullien aiheuttaman hävikin. Rullien hävikki poistetaan, koska se tiedetään.

minissä tulee hukkaa noin 10% laatikosta, ja riippuen miten 10 tuumaset kiilautuu rullien väliin/kiristetään sitä tulee lisää.

Kerran kun kävin rullilla häviötä oli yli 20%. Dynottaja sanoi että laatikossa jotain vikaa ja ahvenistollahan se sitten levis. Kaverilla oli kakkosen synkka katki, ja näytti 15%.

 

Laittakaa vaikka 50% hukkaa, niin näyttää tehot hyviltä, mutta kusetatte itseänne.

 

/kimi

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...