Mikko Koivusalo Posted January 28, 2015 Report Share Posted January 28, 2015 http://s23.photobucket.com/user/mikkokoivusalo/library/Mini%201000%20-78?sort=3&page=1 Elikkä tälläinen työmaa olis työnalla... Kori on kokolailla hyvä ja mallia -77, mutta rekisteröity tammikuun alus -78 elikkä päästömitattava... Kori on työnalla ja toivottavasti saatais maaleihin tämän kevään aikana, tekniikka on perus tonninen ja siihen tehdään perusteellinen remontti joka on kans työnalla... Väriksi jää tuo alkuperäinen Jade Green... Ei varmaankaan vielä ens kesäksi ajos, mutta jos sitten seuraavaksi... Auto on siis vaimon 30v. lahja ja tehdään täysin alkuperäiseksi, jos rahkeet riittää niin museokilpiin asti... Link to comment Share on other sites More sharing options...
koirankoppi Posted January 28, 2015 Report Share Posted January 28, 2015 Hyvältä näyttää aihio, noin äkkiä kattoen. Vaan kyllä sieltäkin varmasti ylläreitä löytyy? Tuo päästömittaus on ikävä riesa Minin kohdalla, ainakin jos jotain muuta kuin vakiota aikoo. Vakion kanssa kyllä pärjäilee, kun on kunnossa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted January 28, 2015 Author Report Share Posted January 28, 2015 Hyvältä näyttää aihio, noin äkkiä kattoen. Vaan kyllä sieltäkin varmasti ylläreitä löytyy? Tuo päästömittaus on ikävä riesa Minin kohdalla, ainakin jos jotain muuta kuin vakiota aikoo. Vakion kanssa kyllä pärjäilee, kun on kunnossa. Aihio on hyvä, joku joskus on aloittanut tekemään ja jäänyt sitten kesken, nyt jatketaan siitä mihin edellinen on jäänyt... Täysin vakiota ja alkuperäistä on tarkoitus tehdä, auto on emännän 30v.lahja niin virittelemään ei lähdetä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted January 29, 2015 Author Report Share Posted January 29, 2015 Pitääkö muuten tuo etupään apurunko olla korinvärinen vai musta...? Se pitäis kans irrotella ja maalailla... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 Musta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted January 30, 2015 Author Report Share Posted January 30, 2015 Musta. Kiitoksia tiedosta, siispä mustaksi sen maalaamme... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mini vaan Posted March 1, 2015 Report Share Posted March 1, 2015 Onnea sulle vaan ja työn iloa. Älä synkisty jos tulee pahojakin yllätyksiä korin suhteen. Itellä on työn alla just samanlainen, jopa samanvärinen -77. Tehty vasta muutama kuukausi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted September 7, 2015 Author Report Share Posted September 7, 2015 Koitetaan pikkuhiljaa herätellä taas miehistöä ja sitämyöten tätäkin projektia... Nyt olis minillekkin pieni talli valmiina kotipihas niin pääsee maalauksien jälkeen sitä siinä kasailemaan... Tuli tuos sellainen mieleen, kun tekniikkaa pitäis ruveta niputtamaan, että onko minin kannen kans ollu mitään ongelmia lyijyttömän bensan kans...? Jostain lueskelin että valukanteen pitäis teettää pakoventtiileille seetirenkaat jos käytetään lyijytöntä bensaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
minorv8 Posted September 7, 2015 Report Share Posted September 7, 2015 Pari kantta olen tuhonnut turbovehkeen kanssa vaikka käytinkin lisäaineita. Vapari voi menestyä pidempään mutta varmin vaihtoehto olis hommata pakorenkailla oleva kansi tai teettää semmoinen koneistamolla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koirankoppi Posted September 7, 2015 Report Share Posted September 7, 2015 Me ollaan ajettu lievasti piristetyllä 1100 koneella lisäaineen kanssa n. 60 000 km, eikä vielä ainakaan ole ollut merkkejä venttilivaurioista. On aika pitkiä ja kuumiakin taipaleita ajettu. Mini1380 and Lenster 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted October 20, 2015 Author Report Share Posted October 20, 2015 Elikkä hiotaan venttiilit tuohon kanteen ja kiinni... Alakertaakin pitäis pikkuhiljaa aloitella kasailemaan... Mikä olis sellainen teos josta selviäis hyvin mitä osia ja tiivisteitä tulee minnekkin..? Kone on purettu n. vuosi sitten, tai se oli silloin jo osittain purettuna, mikä ei ainakaan helpota kasaamista... Olisiko esim. tuo kirja pätevä opus tuon minin kunnostuksen avuksi...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
koirankoppi Posted October 20, 2015 Report Share Posted October 20, 2015 Mulla on pari painosta vanhemmilta vuosikymmeniltä vastaavaa teosta. Ja todennäköisesti siellä on samat tarinat joillain lisäyksillä/kuvilla varustettu. Jos englanti taittuu kohtuudella, niin varmaan kaikki tarpeellinen selviää. Suomenkielisiäkin alkup korjaamokirjoja on aina välillä liikkeellä. Minultakin löytyy, mutta kopiointi on aika iso savotta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted October 20, 2015 Author Report Share Posted October 20, 2015 Mulla on pari painosta vanhemmilta vuosikymmeniltä vastaavaa teosta. Ja todennäköisesti siellä on samat tarinat joillain lisäyksillä/kuvilla varustettu. Jos englanti taittuu kohtuudella, niin varmaan kaikki tarpeellinen selviää. Suomenkielisiäkin alkup korjaamokirjoja on aina välillä liikkeellä. Minultakin löytyy, mutta kopiointi on aika iso savotta. Ok... Pitää laittaa hankintalistalle... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted January 7, 2016 Author Report Share Posted January 7, 2016 Eipä oo taas juurikaan mitään tapahtunu. Kannen toimitin kaverille että saa ajettua venttiilien tiivistepinnat kuntoon, olivat sen verran syöpyneet ettei käsipelillä hiomalla saanut enää kunnollisia... Lohko on ollut lokakuusta pukissa ja kampiakselin oon siihen jo saanut kiinni... No, kun pakkaset vähä hellittää ja maalarin käsi parantuu niin pitää ruveta maalaria hätyyttelemään... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted July 3, 2016 Author Report Share Posted July 3, 2016 Mihinkäs täs on taas puolen vuotta kadonnut... No, kansi on kunnostettu, kaikki uutta, nyt ainakin on iskus... Kannessa oli näköjään jo valmiiksi vakio tonnisen imuventtiili pakoventtiilinä ja tonnikolmesatasen pakoventtiili imuventtiilinä, nämä korvattiin vastaavilla uusilla ja samalla kantta vähän siistittiin...Elikkä otetaanpa pikkuusen uusiksi kysymystä männistä.Sopiiko nämä 998 koneeseen myytävät tasalakiset männät suoraan vakio kiertokankeen ja onko sellaisien laittamisella mitään autuutta muuten lähes vakioon koneeseen...? Ajatuksena olis hieman nostaa puristussuhdetta ja sitäkautta helpottaa liikkumista nykyliikentees... Ja jos tuollaiset laittaa niin millaisen nokan nuo haluais kaverikseen, vakio kaasarilla, vakio pakosarjalla ja vähän siistityllä kannella...? Ja tosiaan koppa on päästömitattavaa mallia, aiheuttaako tälläinen pieni hifistely siihen mitään ongelmaa...?Esim.tälläset männät: Mikko Koivusalo 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted October 7, 2017 Author Report Share Posted October 7, 2017 Noniin, vihdoin ja viimein miniprojekti nytkähti oikeasti eteenpäin. Mini on nyt omas tallis. Koppaa pitäis vähä hieroa, maalit pintaan ja tekniikka kasaan. Ehkä tämäkin nyt tästä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted October 12, 2017 Author Report Share Posted October 12, 2017 No nyt tämä oikeasti etenee, purkaminen on loppusuoralla ja kasa peltiosia tilattu. Alkaa tästäkin korista paljastua kaikkia mielenkiintoista. C-pilareihin hommasi joskus pellit turvavöille, saa edes hieman suojaa takapenkkiläisille. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted December 27, 2017 Author Report Share Posted December 27, 2017 Kempis on lanka palanut ahkerasti joulun pyhinä. Yhtä ja toista ylläriä on löytynyt. Onko nämä minit aina näin mätiä? Vielä ennen uuttavuotta pitäis nostaa grilliin kiinni että pääsee pohjaankin kunnolla käsiksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tailke Posted December 27, 2017 Report Share Posted December 27, 2017 No ei kaikki, tässä 69 mallin pohja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted December 27, 2017 Report Share Posted December 27, 2017 Tuo on noita erittäin harvinaisia säilymiä....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted December 27, 2017 Author Report Share Posted December 27, 2017 Jep. No, ei tämä edelleenkään aivan pahalta vaikuta. Kynnykset, raitisilmaputkien ympärystät, taka-akselin kiinnikkeet edestä ja takapyörän koteloihin pari paikkaa. Jos oikein nätisti menisi, niin tammi-helmikuun vaihtees vois päästä pohjatöihin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZepeteuZ Posted December 27, 2017 Report Share Posted December 27, 2017 Toinen -69,etujalkatilat vaihdoin "Pesun"kestäviin kun entiset oli kuin perunasäkillä hakattu,ei ruosteessa. Helmatkin vaihdoin kun halusin varmistaa ettei sisällä ole ylläriä,ei ollut,tervettä oli. Takakelkan alla olikin jo puuhaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted January 26, 2018 Author Report Share Posted January 26, 2018 Joo, ei oo sattunu meidän autoon tuollaisia peltejä. Vaikka kuvia ei nyt olekkaan laittaa tänne, niin töitä on silti tehty. Hitsaukset alkais olla loppusuoralla. Maalari on jo pikkuhiljaa pintatöitäkin aloitellut. Ei nyt välttämättä vielä ensikesäksi ajoon, mutta jos viimeistään seuraavaksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikko Koivusalo Posted February 6, 2018 Author Report Share Posted February 6, 2018 Pohjamaalissa. Edessä pirusti hiomista ja sisällä vähän viimeistelyä ennenkö sinnekin pääsee vetelemään pohjamaalia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted February 6, 2018 Report Share Posted February 6, 2018 Miksi tommonen maalaus järjestys?Itse aina maalannu ensin sisältä,sit pahvit ikkuna-aukkoihin,sen jälkeen ulkokuoren kimppuun.Mutta jokainen tekee tavallaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now