Jump to content

Jargen Mini Cooper S (äänieristys, kevythifistys, ahdinhommaa)


Jarge

Recommended Posts

Auton huolto näköjään kannattaa aina :) Tänään teetin autoon huollon ja autoon tuli uudet Denso IK22 Iridiumit (tämmöiset siellä oli aiemminkin). Mikä kummallisinta: autostereoita vaivannut, väännöllä kiihdyttäessä tasoltaan kasvava räpätys loppui !!! Auto on välillä myös nykinyt, joten olen epäillyt tulpat/johdot/puola osastolla jotain amalgaamia, tulppa se sitten oli (puola on ihan uusi MSD tekele, joten siinä vian epäilin vähiten olevan...)

 

Castrol Magnatec 5w-40+suodatin koneeseen, Castrol Syntrans B 75W laatikkoon, Denso IK22 Iridium, i-suod.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...

Hienolta näyttää (ja epäilemättä kuulostaakin) , itse ostin semihyväkuntoisen -03 S:n juurikin ja hifistelyähän se vähän vaatii.

Käväisin hakemassa Powersetiltä samaisen 4.5 neliön bulkkipakkauksen STP black goldia joka pitäisi autoon upottaa, Rainbow SL-C6.2 Pro setin eteen ja Pinohiiren perus BT soittimen. Vahvari + subi on vielä hakusessa. 

 

Etukaiuttimien piuhoitus on se mikä eniten mietitytti, olet siis ilmeisesti vetänyt piuhan liittimen kiinnitysruuvin kautta/tilalle ? 

Link to comment
Share on other sites

Juu, vedin sen liittimen läpi uudet piuhat, siihen piti tehdä pieni modifikaatio, että vahvat piuhat mahtui menemään läpi. Ja piuhan vetäminen sen kumitutin läpi oli myös hiukan kuumottavaa, kun ne originaalit piuhat on aika seitinohuet (pelotti, että katkon ne samalla :) )

Apuuva + vinkkejä saapi huudella jos niikseen...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mulla on thulet ja tuntuu jotenkin että niistä jäis pienet painaumat.

Ei niistä painaumaa näyttäisi jäävän, sen sijaan kumiset tukijalat hiukan hieroo katon maalipintaa, jos telineet on pitkään katolla. Pyörivä lampaanraato tietty auttaa niihin...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Nyt lähti auto lapasesta, nimittäin seuraavalle omistajalle. En kyllä tiedä miksi ihmeessä auton edes myin, mutta näin mulle käy 6kk-12kk välein :) Gona miss....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

ETTTTTÄ! on vihlonut tän Minin myynti :D Mikään noin 40:stä autosta (eikä ehkä edes mikään prätkistänikään) mitä olen omistanut, ei ole kyllä aiheuttanut samanlaista kiintymistä... Gona bii bäk sam dei...

Link to comment
Share on other sites

ETTTTTÄ! on vihlonut tän Minin myynti :D Mikään noin 40:stä autosta (eikä ehkä edes mikään prätkistänikään) mitä olen omistanut, ei ole kyllä aiheuttanut samanlaista kiintymistä... Gona bii bäk sam dei...

 

Mulla ei ole ollut kuin hädin tuskin kymmenen autoa, mutta ei yksikään näin pitkään... eikä tää Mini ole ollut läheskään viattomin auto mitä mulla on ollut, mutta silti ei ole tullut intoa vaihtaa "parempaan"... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Tervetuloa takaisin. Kiitos kiitos :)

Näin kävi, ekaa kertaa ikinä, otin exän takaisin ja aloin uuteen suhteeseen...

Nuo valkoiset vanteet on tuhoutuneet matkalla ja pientä sipistelyä vaatii, mutta erittäin siististi ajetut 3,5 vuotta / 50tkm takana. Voi sitä hymyn määrää, kun pedaalia painaa...

03coopers-01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tuli tässä välissä vuokrailtua tuommoinen 80m2 harrastetalli, nosturi sinne ja siirrettyä kotitallista kaikki työkalut, rengaskoneet ja työtasot tuonne. Saa seurata mun mancave -sivubisnestä: facebook.com/kiiltotaikuri/. PS: onko logossa jotain tuttua? 😄

Edit: 22.2 klo 23.12 linkki oikein...

Link to comment
Share on other sites

Siivouksella hyvä lähteä liikkeelle, kovin ahkerasti ei ole siivottu 3,5vuoteen. Penkit pesty. Äänentoistoa vähän säädelty (mm toinen etukajarin ritilä oli painunut sisään elementtiä vasten eikä se siis oikein soinut niinkuin pitää). Huomenna auto tuulilasin vaihtoon.

Huolto-osat tilattu, paisari pitäis tilata kun alkuperäinen alkanut saumasta tihkua...

 

5378d45529ad003107aa3706e9202d33.jpg


 

Link to comment
Share on other sites

Sunnuntai-illan ratoksi Miniin meni vähän uutta lientä, filtteriä ja kynttilää. Moniurahihna vähän luistelee, sen pituus pitäis jostain päätellä ja tilata uusi. Vanhan olenkin itse vaihtanyt joskus 60tkm sitten, joten ei se enää uusi olekaan.

miniservice.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tuo harmaa Mini läx innokkaalle "aikuisikäiselle" harrastajalle puhtaaksi harrastepeliksi, mutta ei tarina päättynytkään siihen... Näköjään Ministä on tullut joku pakkomielle 😄 Käyttikseen Audi A3:een tarjoutui ottaa vaihdossa R53 joten eihän siin.... Eihän siinä mitään järkeä ollut, mutta kyllä tätä ajaessa hymy on herkemmässä...

Edellisestä jäi (onneksi) kattotelineetkin varastoon niin fillarinkin on saanut jo siirrettyä kertaalleen alamäkeen tällä...



 

 

minisunset-s.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Pikku vikojen kimppuun. Auton repsikan penkki ei liiku joten jotain amalgaamia mekanismissa varmaan, foorumeiden perusteella kiskojen haitat ei liene vapaudu.

2,5h myöhemmin penkin on saanut purettua kiskojen päältä ja haitatkin väännettyä väkisin auki. Vika: joku vanha pahvipakkauksen riekale 😖

DB56FDA2-639B-4046-A11C-3AE2CA2CB05D.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Todennäköisesti. Tuo nuolen kohta oli enää muutamalla langalla kiinni, johdin oli käytännössä poikki, saas nähdä oliko siinä syy...

Huomenna aamusta viimeiset ruuvit kiinni ja penkki on takaisin käytössä.
 

Ja pääsee asentamaan opetuspoljinta...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ihan hiukan ärsyttävä vika ollut autossa, oikealle vilkuttaessa menee aina pitkät päälle...

Muutaman kerran pura/kasaa ja hokasin että viiksen menkanismi on väljentynyt ja pyrkii pois paikaltaan.

Gorilla + täytekiila = toimii

#purkkapatentti

 

C8D92C7F-82FF-4C0F-A77F-E84A6291AE61.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...