Jump to content

hardtop cooper s rengastus?


Ping

Recommended Posts

Kertokaa mahdolliselle uudelle Ministille millainen rengaskoko ja tyyppi toimii, varsinkin talvirenkaan osalta.

Koeajoin nimittäin tämä uuden Cooper s:n ja alla oli Nokian uusimmat kitkarenkaat, ne ei ainakaan toimineet asfaltilla lainkaan. meno on kuin ilmatyynyt olisi ollut alla ja auto luikerteli kuin sisilisko kevätauringossa.

Link to comment
Share on other sites

Itellä on Saksan kitkat vakiokoossa 205/45/17 ja olen ainakin pirun tyytyväinen ollu noihin yhden talven perusteella. Noi oli bränikät, kun ostin auton ja piti vaan kokeilla, että onko noista mihinkään vai joutuuko heti rengaskaupoille mut yllätti positiivisesti. Ajettavuus talvirenkaaksi todella hyvä ja melko hiljaiset kuten kitkat yleensä. Toki ääriolosuhteissa noi on liukkaat, mutta niinhän ne kitkat aina eli maltilla edetään. 

 

http://www.1010tires.com/Tires/Reviews/Hankook/Winter+i-cept+evo

 

Kävitkö koeajamassa tuon Laakkosen Cooper S:n? Yritin kalastella sitä koeajoon tossa kuukausi takaperin paikallisesta Delta Bavariasta, kun oli ilmestyny siihen eteen, mutta oli menossa jollekkin kuukaudeksi ajoon jonkun kilpailun palkintona, niin ei onnistunu. 

Link to comment
Share on other sites

Kävin koeajolla Tampereen Autokeskuksella, siellä oli maahantuojan pääsiäisen keltainen S Aamulehden uudistamisen tiimoilta ajossa. Alla oli tosiaa Nokian uutukaiset kitkat, mutta kokoa en älynnyt katsoa, mutta vanteiden perusteella luulisin olleen 17 tuumaiset. Oli niin vetelevää ja huojuvaa menoa, että ihan oikeasti motarilla kauhistutti kun hieman kiihdytteli. Kuinkahan nastat toimivat, olisikohan riittävän tanakat, mutta mahdollinen melu arveluttaa?

Link to comment
Share on other sites

Mulla vois olla tollaset vanteet ylimääräisenä kun ei mennyt edellisen auton mukana, vanteiden kunto kokolailla uutta vastaava kuvan keskikupit eivät tule mukana.

Sisämitoiltaan noi on ainakin isommat mitä ENKEIn RPF01 vanteet jotka ei sopinut mx:n isojen jarrujen kanssa ja noissa taas tilaa oli hyvin.
 

Pistä yv.tä jos vanteet kiinnostaa, periaatteessa saisin kokeiltua noita oman GP:n alle, siinä kun on R53 JCW:n jarrut jotka on samankokoiset kuin uudemman S:n perusjarrut mutta ihan huvikseni en viitsi moista ruveta kokeilemaan.

Link to comment
Share on other sites

Meillä Cooper S Clubmanissa talvirenkaina Hakkapeliitta 8:it, kokoa 205x50x16, ja ainakin mun mielestä toimi tässä autossa tosi hyvin. Vaimo ajaa sillä talvella enempi kun mä, eikä hänkään ole niitä moittinut.

 

Runflattejä en ainakaan kesärenkaiksi suosittele. Ajettavuus on paljo paree tavallisella kesärenkaalla kuin Runflatilla.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...