Jump to content

Kylmäkäynnistys rallatus - SI M 11 02 07


Mini4ever

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

BMW Mini on tälläinen kvartaalitalous malli. Ajetaan 3 kk ja sen jälkeen viimeistään pajalle.

 

Jostakin kumman syystä suomessa ei vieläkään myydä 2010 moottorisia cooper ässiä. Dumppaavatko loppuja P(a)S(k)A konsernin moottoreja sit kesän erikoistarjouksilla suomen markkinoille? Kun myrkytetään pellot, niin tehdään se sit vimpan päälle.

 

Pitääpä seurata tuota hiukan yli 2000 rpm rallatusta, josko vaikka taasen...  :'(

 

Ikkunat on tosin toimineet jo kohta yli 3 kk, että ei tämä ihan täysin laaduton ole...  :)

Link to comment
Share on other sites

Suomessa myydään Clubmaniakin enää Cooper D ja JCW -versioina. Eiköhän tehtaan politiikka ole selvä. Vanhat romut dumpataan pihalle täällä tundralla ja uudet tuotantoon ensin oikeille asiakkaille oikeisiin maihin.

 

Mulla oli myös 2nd gen kiristimen kanssa tuo 2000-2300rpm rallatus, josta syytä kävin avautumassa huollossa aikanaan ja saian 3rd gen kiristimen, joka korjasi ongelman.

Link to comment
Share on other sites

Bingo.  :'(

 

Tänä aamuna oli +4 astetta ja n. 2200 rpm kohdalla kuului taas hirveää kurlausta apukuskin puolelta.

Päivällä +15 startissa ei ollu samaa rallatusta.

 

Nro 11 iskee siis. Itsetuhoisasti pitänee hakea poppivehkeisiin uusi softa samalla reissulla. Ei näitä vikoja enää jaksa yksitellen käydä korjaamassa.

 

Aika monta tuhatta kilometriähän tuo kiristin sitten kestikin.

Link to comment
Share on other sites

Standardikorvia kun ei ole niin vaikee verrata.

 

On kaikenlaisiin hälyääniin minissä jo niin tottunu että reagoi enää vain noihin "jättääkö tämä nyt tielle / lähteekö tänään henki" räjähdyksiin.

 

Aiemminkin totesin että mietoa rallatusta kuuluu, mutta kelin käytyä yöllä ilmeisesti pakkasella oli britannian lampaalla taas aamulla yskä.

 

Uuden Toyota Auriksen hybridin sais vaihdossa ilmeisesti melkein päikseen. Kuullostaa yhä vaan houkuttelevammalta...

Link to comment
Share on other sites

Toyota myyjän arvion mukaan Auris hybridi alkaen n. 27 tonnia, hinnat vielä varmistamatta. Täysvarusteltu tod.näk

karvan yli 30.

 

Prius on kalliimpi, ilmeisesti se on ns. "status" tuote. Auris peruspuuroa.

 

Tekniikkaa Auriksessa on puolet enemmän kuin minissä, mutta vikoja n. 20 kertaa vähemmän.

Link to comment
Share on other sites

Karkaa taas ihan snadisti offtopiciksi, mutta talvella tarjottiin clubista vaihdossa priukseen tosi huonosti. Noin 5000 euroa vähemmän kuin oikeastaan mihinkään muuhun.

 

Seuraava takuuhuoltokäynti (12.5.) on kahdeskymmenes. Itseäni alkaa kiinnostaa joka päivä enemmän 70-luvun auto jossa on sähköä valoissa ja bensaa tankissa.

Link to comment
Share on other sites

En tiedä voiko näissä Mineissä olla niin paljon yksilökohtaisia eroja, kun itse olen joutunut käyttämään autoa takuuhuollossa vain kerran (rallatus + imusarja), vai enkö sitten ole vaan "löytänyt" näitä kaikkia vikoja. Koen kyllä yleisesti olevani hyvinkin tarkka mitä autoihin tulee. Itsellä siis 2008 MCS Clubman ja mittarissa 36tkm.

 

Itsellä on aiempaa kokemusta VAG-konsernin merkeistä ja enemmän minulla oli kyllä ongelmia kyseisen konsernin tuotteiden kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Vikamäärä johtunee täysin lisävarusteiden määrästä ja valmistusajankohdasta = minkä erän osia on lyöty kiinni.

 

Aika monessa minin lisävarusteessakin on tyyppivikoja, esim. sähköisessä kattoikkunassa jne.

 

Perus S:n suurin ongelmapesä on moottori. Tielle ei ole vielä tosin jättäny, vaikka ojaan jarruttomuus meinasi viedä.

Link to comment
Share on other sites

Suurin osa johtuu omistajasta. Voin väittää että löydän mistä tahansa R55/56 ministä 5 tyyppivikaa jotka voisi korjauttaa takuuseen. Tämä koskee myös lattialla olevia uusia autoja liikkeissä.

 

Mä en vaan jaksa katella mitään pientäkään vikaa joka ei johdu minusta vaan tehtaasta.

Link to comment
Share on other sites

En nyt sanoisi että auton vikojen etsintä olisi omistajan yksinomainen vastuu.

 

Joissakin huolloissa kerrotaan automaattisesti, että tässä olis korjauksen paikka ja että pistetäänkö kuntoon. Tai että sovitaanko parin viikon päähän toinen huolto, jossa katsotaan takuuhuollot kuntoon.

 

Nykyään pitäisi omistaa BMW:n kädettömien työntekijöiden käyttämät TISsi, MISsi ja HISsi kotikompuutterilla ja kertoa sieltä kuvasta työnjohtajalle hänen työpaikallaan, että tässä olisi auto, jossa on tuon kärpäsenpaskan kohdalla vika, joka korjautuu, kun muutat lohkon c56 säätimen arvon 13:Sta neljääntoista ja sit vielä muistat vaihtaa piirikortin version 1.37 tansanian pääkaupungin kevätsateiden mukaan tuunattuun kaksipistehaistapaskaksi. Softaksi otat jörgenin version, etkä sitä jonka hans teki aamukrapulassa. Jos ei toimi, niin sit vaihdetaan rikkinäisen osan tilalle toimiva osa aikuisten oikeesti eikä enää surffata netissä, jookosta?

 

Autot monimutkaistuu ja service manuaaleja pantataan kuin jotain pyhäinjäännöstä, jos vaikka sieltä vika selviäisi. Onneksi niitä saa toistaiseksi netistä suht helposti.

 

Omalla aktiivisuudella on ratkaiseva merkitys nykyään sille, onko auto turvallinen tienpäällä vai ei.

 

Kaikkien fataalien vikojen lisäksi, joita on toistaiseksi ollut puolenkymmentä,  ja siihen muutama pikkukorjaus päälle, on "uudessa" autossani  kaikenlaista pientä, esim. keskikyynärnojan kansi ei pysy enää kiinni, radion volume säätö toimii miten sattuu, handsfree tilttailee, kattoantenni on jo nyt finaalissa vaikka joka autopesuun on se otettu irti. Auton takaosasta kuuluu repsikan puolelta satunnaista  kolinaa, joka johtuu joko iskarin suojuksista tai puslista. Salalokero jumittaa ja kolisee.

 

Kaikki pikkuvikoja jotka yleensä esiintyvät 200 tkm ajetuissa autoissa, eikä 30tkm ajetuissa.

 

Jos nämä kaikki korjattaisiin, en ajaisi minillä metriäkään tämän vuoden puolella. Ajattelin säästää herkut määräaikaishuoltoon ja katsoa, paljonko menee aikaa...

Link to comment
Share on other sites

Tänä aamuna +6 astetta ja kamala rallatus karvan alle 2000 rpm:ssa. Jostakin syystä kierrosluku ei ole vakio, eli kiristin toiminee siis todella huonosti. Ääni on muuttunut radikaalisti lyhyessä ajassa. Toivotaan että kestää 2 viikkoa huoltoon.

 

Mitäs eroa 3. kiristinversiossa on nyt, jotta ei taas 5 tkm päästä tarvitse vaihtaa 4. versioon?

Link to comment
Share on other sites

Samaa moottoria ainakin tuohon nelivetomalliin ja tuleviin roadster/coupe-malleihin on luvattu.

 

1,6 bensaturbo peruslohko jatkossa toki yhä PaSkAn tekemä, mutta kansi BMW:ltä. Eli BMW osia yhä enemmän. Valvetronic kansi on kumminkin ollut jo 10 vuotta käytössä. Nykyinen 2.gen PSA painotteinen skandaalimoottori on ollut kuluttajilla tuotekehityksessä vasta vuodesta 2006.

 

Huhu on että dieseliksi laitetaan bmw oma 2 litrainen pata. Miksi näin, en tiedä, dieselin kanssa minissä ollut kumminkin vähemmän ongelmia, mutta ilmeisesti tiettyihin maihin halutaan cooper s diesel malli ja neliveto mini vaatii enemmän vääntöä(?)

 

Anyway on aivan varmaa että en seuraavaa autoa hankkiessa koske sekä BMW että PSA konsernin tuotteisiin edes pitkällä tikulla.

Link to comment
Share on other sites

Tänään ei ollu rallatusta. Tulee ja menee siis. Tarkoittaa sitä, että auto seisoo murphyn takia huollon pihassa jopa pari viikkoa, ennenkuin vika tulee huoltomiehille todistettavasti päälle.

 

Ensi huollossa korjautan softan autossa handsfreehen, poppivehkeisiin ja avaimiin.

 

Tuulilasinpyyhkijöistä huomasin tänään, että takalasin pyyhin ei toimi sadetunnistinta käyttäessä...

 

Yllättävää kyllä, kattoikkuna toimi, kun sen avasin ensi kerran talven jälkeen.

 

Salalokeroon tai siis säilytyspakettiin on kuulemma tehtaan paikkasarja olemassa, jossa vaihdetaan koko kojelauta. En helvetti rupea moiseen, vaan pistän riittävästi painoa / purukumia lokeroon. Kyynärnojan vaihdatan joskus tarvikemalliin, kun tuo originaali on tuollainen hempula.

 

Uudessa minissä todistettavasti vain kangasmatoissa ei ole tyyppivikaa, mitä ne tarraruuvit nyt ei pysy lattiassa kiinni ja matto pyrkii luisumaan polkimien väliin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...