Jump to content

kudos

Jäsenet
  • Viestit

    9
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

kudos's Achievements

  1. Minulla oli omassa vastaavassa Minissäni tuo tehtaan oma JCW-kitti asennettuna. Tuo taisi silloin olla ensimmäinen Suomessa tehty JCW-päivitys, eikä noita varmaan paljoa sen jälkeen ole muita tehty. Tuo tehonlisäys 192 hevosvoimaan ei ole mikään suunnaton ja ehkä isommat muutokset tuntuivat vääntöpuolella ja teho/vääntökäyrissä. Kaupanpäälle tuossa sai tietysti hieman mehevämmät äänet ja paukkeet, jotka eivät tosin mielestäni auton sisään kuuluneet juurikaan orggissoundeja paremmin. Hintahan tuolla paketilla oli aika suolainen, muistaakseni asennuksineen jonkin verran yli 2000€. Tulihan tuossa jonkin verran rompetta mukana, muistaakseni paketissa oli uusi pakosarja, putkisto, ECU-upgrade ja badgeja ympäri autoa. Mutta varmasti Ministä saa enemmän tehoja irti halvemmallakin, itse valitsin tuon kuitenkin aikanaan, jotta auton takuu pysyi voimassa ja tuo tuntui silloin "varmimmalta" viritysvaihtoehdolta mitä Suomesta löytyi. Vanha Minini näkyy olevan nykyään Tuusulassa myynnissä, että siellähän tuon JCW-kitin voi käydä koeajamassa: http://www.nettiauto.com/mini/cooper/3815921 Tuossa ilmoituksessa on muuten virheellisesti JCW-mallin tehot, tuossa jälkiasennetussa JCW-kitissä hevosvoimia pitäisi tulla tosiaan 192.
  2. Myydään eniten tarjoavalle alkuperäiset jouset ja iskarit Cooper S Clubmanista. Olleet vuosimallin 2008 Minin alla, näillä jousilla ja iskareilla ehditty ajaa n. 30 000 km. En lähettele näitä, joten vain nouto tulee kysymykseen. Tavarat noudettavissa Helsingin kantakaupunkialueelta. Yhteydenotot tähän tai yksityisviestillä.
  3. Jos luet uudestaan viestini, huomaat varmaan, että en ehdottanut yhdenkään kohdan poistamista listalta. Ehdotukseni oli vaan listan jäsentäminen sellaiseksi, että siitä helpommin pystyy hahmottamaan mitkä viat ovat todennäköisempiä kuin toiset. Koska onhan aivan selvää, että näissä todennäköisyyksissä on Suuria eroja. Pahasti kärjistäen siis: nyt pähkinä ja syanidi ovat peräkkäin samalla myrkyllisten aineiden listalla, koska ne tappavat ihmisiä. Lista itsessään on erinoimainen kontribuutio ja se toimii jo tällaisenaan hyvin, mutta kaikkea voi aina yrittää vielä parantaa.
  4. Tässä vikalistassa on nyt hieman ongelmana se, että se sisältää paljon veikkailua. Eli tarkoitan esimerkiksi sanoja "saattaa" ja "voi olla", jotka sitten sitten sekoittavat mielestäni tuota listaa ja antavat osittain väärää kuvaa. Näkisin järkeväksi jakaa noita vikoja vielä kahteen joukkoon: [*:1fbfsybv]Sellaiset viat, jotka esiintyvät 90% todennäköisyydellä kaikilla Suomen ilmastossa ajavilla (esim. nokkaketjun kiristäjä ja imusarja) [*:1fbfsybv]Sellaiset viat, joista on luettu foorumeilta / kuultu kaverilta / joiden esiintymistiheys on selkeästi tuota 90% pienempi (esim. kytkimen kesto) Näin ollen olisi helpompi erottaa oikeasti relevantit viat vähemmän relevanteista.
  5. kudos

    Kiitos ja näkemiin?

    Yksi syy näihin täällä esiintyneisiin vikoihin on varmaankin ilmasto, joka poikkeaa keskimääräisessä kylmyydessään aika paljon Saksan ilmastosta. Itselläni ei viime talvena ollut mitään ongelmia talven ollessa lauha, mutta nyt tänä talvena ongelmia esiintyi enemmän. Ja minulla taas ongelmia on ollut ehkä joihinkin muihin verrattuna taas paljon vähemmän, koska auto on aina parkissa lämpimässä hallissa eikä esimerkiksi kylmäkäynnistyksiä tarvitse montaa talven aikana tehdä. Ehkä tämän takia siis nämä vikailut eivät näy myöskään ADAC:in raportissa.
  6. Tuo näyttäisi kuvan perusteelta ainakin ihan samalta nojalta, mikä minulla on. Eli näin ollen sopii myös ainakin R55 / R56 ässään.
  7. En tiedä voiko näissä Mineissä olla niin paljon yksilökohtaisia eroja, kun itse olen joutunut käyttämään autoa takuuhuollossa vain kerran (rallatus + imusarja), vai enkö sitten ole vaan "löytänyt" näitä kaikkia vikoja. Koen kyllä yleisesti olevani hyvinkin tarkka mitä autoihin tulee. Itsellä siis 2008 MCS Clubman ja mittarissa 36tkm. Itsellä on aiempaa kokemusta VAG-konsernin merkeistä ja enemmän minulla oli kyllä ongelmia kyseisen konsernin tuotteiden kanssa.
  8. Hienoa, että täältä Suomi-foorumiltakin löytyi keskustelua tästä aiheesta. Eli itsellä sama ongelma esiintynyt pariin otteeseen 08 MCS Clubmanissa. Yleensä auto seisoo lämpimässä hallissa, mutta nyt oli taas vaihteeksi yön ulkona, niin sain tuon vian esiintymään. Nyt on taas lämpöpuhallin hönkimässä konehuoneeseen, josko pääsisi kohta taas tien päälle. Itsellä on JCW Stage 1 -kit asennettuna, eli sekään ei todistettavasti ongelmaan ainakaan auta. :) Mutta hyvä homma, jos vika on saatu nyt paikallistettua ja siihen on löytynyt ratkaisu. Auto olikin menossa sopivasti parin viikon päästä huoltoon kylmä-rallatuksen takia, niin voi nyt pyytää samalla korjaamaan tuonkin vian. Olisko jollain takataskussa vielä jotain muita takuukorjauksia, mitä kannattaisi nyt teettää kun takuuaikaa on enää kuukausi jäljellä? :)
×
×
  • Luo uusi...