Jump to content

Cooper S madaltaminen?


Guest jugi
 Share

Recommended Posts

Onko joku madaltanut omaa Cooper S:ää? Tulevana omistajan pähkäilen tässä mahdollista madallusta.

 

Eli, jos olet madaltanut:

 

1. Millä?

2. Mitä katsastusmies tuumasi?

 

Otin tehtaan alustasarjan ja ajatuksissa oli vaihtaa vain madallusjouset.

 

Tulisi jo huhtikuu  :-[

Link to comment
Share on other sites

En osaa sen kummemmin sanoa, mutta miksi tuota pitää laskea ?

Nyt jo tuntuu omassa että keula on aika matalalla ja raapii aina välistä maata.

 

Muistaakseni JCW:llä on jousituskomponentteja joilla S:stä saa vielä jäykemmän ja matalamman (lähinnä rata-ajoa ajatellen).

Link to comment
Share on other sites

Jep, elikkä jos menet JCW:n sivuille niin sieltä löytyy sport suspension jolla saa maavaraa laskettua.

 

Tuo JCW:n setti madaltaa vain 1cm, mikä ei vielä riitä. Kaaren ja renkaan väliin jää liikaa tilaa.

Link to comment
Share on other sites

Mulla KW coiloverit ja aika matalaksi vedetty. Tossa surkea kuva talvivanteilla: http://www.muuriaisniemi.1g.fi/kuvat/Ca ... +small.jpg

Matala se on niin ulkonäön kuin rata-ajonkin takia.

 

Ei se katsastusmies siihen mitään sano jos kohtuudessa pysyt.

 

Oletko muutoskatsastanut tuon KW:n alustan? Tarkoitus olisi kuitenkin oma muutoskatsastaa.

Oletko mitannut paljonko maavaraa tällä hetkellä?

 

H&R -30mm jousilla tuo näyttäisi tältä:

http://northamericanmotoring.com/forums ... stcount=16

Eniten mietityttää tuo muovihärpäke.

Link to comment
Share on other sites

On muutoskatsastettu, olisi vielä varaa tiputtaakkin mutten viitsi. En ole mitannut maavaraa, sanotaanko riittävä muttei mökkiauto. Tietysti jos on paljon lunta niin pohja raapii mutta eipä täällä helsingissä ole enää kovin usein pahoja talvia.

 

Multa on leikattu toi muovihärpäke pois sieltä ;)

Link to comment
Share on other sites

Tarkoitus ei ole todellakaan madaltaa "maksimia", vaan semmoinen järkevä setti.

 

Tuleeko alustasta kuinka paljon kovempi vrt. esim. tehtaan urheilualustaan?

Link to comment
Share on other sites

Hienoja kuvia tm.

 

Meikäläinen todennäköisesti ei lähde tuohon madallusrumbaan mukaan, Mini ei omaan silmään näytä liian korkealta, mutta jos riittäviä perusteluja ajettavuuden paranemiseen tulee niin aina voi harkita. Omaan Cooperiin tulossa ihan normi alusta, kesävanteetkin vielä hakusessa.

 

Tarkemmin nimenomaan suomalaisessa ympäristössä ajeluun liittyviä juttuja olisi kiva kuulla, miten kotimaiset hidastepomput, kevään reiät asfaltilla, Uraan hakuisuus heikommilla maaseutu pätkillä? Kerran onnistunut osumaan juoksuvauhtia pyörällä nimismiehen kiharaan vain kilven irroten, miten tuollainen vaikka KW alustainen suoriutuu? Tosiaan, Mini tulee olemaan eka auto matalaprofiilisilla kumeilla. Viimeistään parin kuukauden kuluttua pitää miettiä ongelmaa 16",17" vai 18"...

 

Nimim. Tulis jo ens viikko...

Link to comment
Share on other sites

Jos sä jugi sinne laitat H&R:n pelkät madallusjouset niin tuskin tulee kovempi kuin tehtaan urheilualustasta.

Mulla noissa coilovereissa on myös jäykkyyden säätäminen, joten sillä pystyy myös hieman pelaamaan. Tosin mulla on myös H&R:n kallistuksenvakaajat edessä ja takana sekä kesällä 18" 215/35 profiilin nakit joten eipä sitä voi mukavaksi kehua huonolla tienpinnalla.

http://www.muuriaisniemi.1g.fi/kuvat/Ca ... _pieni.jpg

 

Ei tässä paljoa voi tehdä kompromissejä alustan mukavuuden suhteen jos haluaa ajella radallakin :)

Link to comment
Share on other sites

Jep, ajatus oli laittaa pelkät madallusjouset, mutta saa taas nähdä miten tässä käy  :)

 

tm: Millä ET:llä nuo sinun vanteet ovat? Raapiiko kiinni tms?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Jos sä jugi sinne laitat H&R:n pelkät madallusjouset niin tuskin tulee kovempi kuin tehtaan urheilualustasta.

Mulla noissa coilovereissa on myös jäykkyyden säätäminen, joten sillä pystyy myös hieman pelaamaan. Tosin mulla on myös H&R:n kallistuksenvakaajat edessä ja takana sekä kesällä 18" 215/35 profiilin nakit joten eipä sitä voi mukavaksi kehua huonolla tienpinnalla.

http://www.muuriaisniemi.1g.fi/kuvat/Ca ... _pieni.jpg

 

Ei tässä paljoa voi tehdä kompromissejä alustan mukavuuden suhteen jos haluaa ajella radallakin :)

 

Hieno Mini, just sopivasti madallettu. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Näin se mieli muuttuu...

Nyt oon vähän haaveillut että jos tuohon omaan S miniin heittäisi nuo JCW:n iskarit ja jouset. Onko tuosta sarjasta kenelläkään kokemuksia ?

Miten ajettavuus muuttuu kuoppaisilla teillä / radalla verrattuna vakion urheilualustaan ?

 

Tulevalla viikolla pääsen kokeilemaan tuota uutta JCW Miniä. Saas nähdä kuinka erilaiselta tuntuu yli 200 heppaisena (ja toivottavasti valmiiksi olevalla urheilualustalla).

Link to comment
Share on other sites

Näin se mieli muuttuu...

Nyt oon vähän haaveillut että jos tuohon omaan S miniin heittäisi nuo JCW:n iskarit ja jouset. Onko tuosta sarjasta kenelläkään kokemuksia ?

Miten ajettavuus muuttuu kuoppaisilla teillä / radalla verrattuna vakion urheilualustaan ?

 

Tulevalla viikolla pääsen kokeilemaan tuota uutta JCW Miniä. Saas nähdä kuinka erilaiselta tuntuu yli 200 heppaisena (ja toivottavasti valmiiksi olevalla urheilualustalla).

 

Tutulla oli tuo vanhemman mallin(00-06) JCW-moottori- ja alusta kitillä. +18" Vanteet, oli se aika tönkkystä ja kovaa MUTTA asiallista kyytiä!

Link to comment
Share on other sites

Moi,

 

Itellä on JWC:n satsi autossa 18" renkailla.

Tänään käytiin ajelemassa Itävallassa ja Sveitsissä mutkapätkiä oikein urakalla. Pikkaisen enemmän saisi autossa vielä olla potkua jotta noista neulansilmistä pääsisi vielä aavistuksen nopeammin eteenpäin...  ;D

Alusta saattaisi auttaa siihen ehkä hieman.

 

Jos huomenna pääsisi kokeilemaan tuota uutta JWC versiota...

toivottavasti siinä on jo alusta valmiina niin voi sitten verrata omaan.

 

Ai niin muuten, kotiin saksan motaria ajaessa, auto otti mittariin noin 250km/h (näyttö loppuu 240km/h). On tuo vaan perhana ihme auto  :o vielä tosi hyvä ajaa siinä vauhdissa  8-) :o :D

 

Kuvia meikäläisen pirssistä http://markojamirkka.homelinux.net/mini/mini.htm

Link to comment
Share on other sites

No niin, meikäläinenkin sai sitten perjantaina uuden ässän alle ja kylläpä oli mukava viikonloppu 8-)

 

Ainoa asia mikä meikäläistä tällähetkellä autossa hämää on tuo "korkeus". takaatapäin kun katsoo, näyttää kun auton perää olisi nostettu ja vielä kun kaikki on kiiltävää niin korkeus korostuu.

Mites kait ton Worksin alustasarjan voi heittää tohon normaali ässään kiinni ilman mitään ihmeempää?

Link to comment
Share on other sites

Onko kukaan kuullut, että Miniä ei vois madaltaa hirveästi ku rupee täristää. Eli vetarit menee jotenkin väärään asentoon...

 

Omassa Cooper S:ssä oli KW VAR1 hetken kiinni. Kiihdyttäessä teki tuota tärinää. Alusta ruuvattiin ihan yläasentoon -> Tärinä hieman vaimeni, mutta oli edelleen siellä. Orkkisalusta takas paikalle ja tärinä hävisi  :-/

 

Minkäs teet. Tehtaan kommentti asiaan "Emme ole törmänneet kyseiseen ongelmaan".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Omassa Havaittavissa pintakaasukiihdytyksissä samanlaista pientä vapinaa mutta vetareita ei ole mennyt. Alustana tosiaan Bilstein pss9. Mulla toi ominaisuus ei kyllä ole edes häiritsevä.

 

Mitä tulee ominaisuuksiin, niin kyllä kunnon alusta vaikuttaa

pelkästään positiivisesti kaikkeen muuhun paitsi maavaraan. (Sitä on varsinkin edessä todellä vähän ja keula raapii melko herkästi. Siis juurikin se muovilipare, mikä esim tm:n autosta on poistettu.)

 

Auton käytös radalla ja kovassa ajossa rauhoittui ja parani huomattavasti. Ainakin Bilsteinin alustalla esimerkiksi perä on paljon rauhallisempi ja auto tietenkin kallistelee paljon vähemmän. Mukulakiviä ei tietenkään ole kiva ajaa, mutta siksi niissä on se jäykkyydeensäätö :)

Link to comment
Share on other sites

Onko kukaan kuullut, että Miniä ei vois madaltaa hirveästi ku rupee täristää. Eli vetarit menee jotenkin väärään asentoon...

 

Omassa Cooper S:ssä oli KW VAR1 hetken kiinni. Kiihdyttäessä teki tuota tärinää. Alusta ruuvattiin ihan yläasentoon -> Tärinä hieman vaimeni, mutta oli edelleen siellä. Orkkisalusta takas paikalle ja tärinä hävisi  :-/

 

Minkäs teet. Tehtaan kommentti asiaan "Emme ole törmänneet kyseiseen ongelmaan".

 

Toi on kyl perseestä. Mun ostohalut hävis tohon. Yhden madalletun etuvetoisen kanssa painineena.... >:(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Täällä on useammassa paikassa ollut mainintaa että mini alkaa ravistaa ja paukkua ja kolista ja ja ja kun sitä lasketaan.

Tapahtuuko tuo vasta siinä vaiheessa kun autoa on laskettu sen verran että öljypohja raapii koko ajan maata ?  :-? :o ;)

 

Itsellä ollut suunnitelmissa laitattaa (varmaankin tässä talven jälkeen) tuo JCW:n alustasarja, joka tiputtaa autoa noin sentin verran. Eli vaikuttaako tämäkin jo niin paljon että ravistusta ja pauketta alkaa tulemaan ?

 

Itse tuolla alustasarjalla haen lähinnä sitä että perä ei laskisi kiihdytyksessä yhtä paljoa ja että jos ne mutkat vois vielä vähän lujempaa ajaa  :D 8-)

 

Itse en tuota haluaisi laskea yhtään enempää, koska alkaa sitten jo vaikuttaa liiaksi jokapäiväiseen käyttöön... Täällä keskieuroopassa alkaa raapia keula liikaa maaperää (nykyiselläkin korkeudella tuota jo havaittavissa)...

 

EDIT: Kenelläkään kommentteja tähän asiaan ??? Kolme viikkoa mennyt ilman yhtään kommenttia...  :-?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...