Jump to content

Mini Onen mahdollisia vikoja


Zmuuzi

Recommended Posts

Onnittelut minin valinnasta  ;D

 

Edellisen foorumin kestoaihe oli minien viat/korjaukset ...

ei vaan mulle jäänyt mieleen mitä kaikkea ihmisillä oli vikana mineissä. Jotain tän tyylistä > lukkojen ongelmia, jäähdytysnesteet häipyy, takajarrut laahaa, listat lähtee irti, uusien avainten ohjelmointia, takaluukku menee huonosti kiinni, ...

 

Ehkä mulla sivulasit/ovet pukkaa jäätymään talvella. Joitain pieniä sirinöitä/särinöitä on alkanut kuulumaan muoviosista. Nyt mun -04 ässällä ajettu 31 tkm ja mitään semmosta vikaa ei ole ollut, jonka takia olis ollut käyntiä myyjäliikkeessä.

Link to comment
Share on other sites

Itselläni oli 03 Cooperissa erilaisia sähkövikoja, mutta se taisikin olla maanantaikappale. Sekä siinä että nykyisessä 04 ässässä oli sama vika/ominaisuus eli etuikkunoihin tuli likaraitoja kun ikkunaan siirtää ylös/alas. Miniin vaihdettiin tiivisteet ongelman poistamiseksi, mutta vika palasi parin viikon kuluttua. Nyt yritän olla välittämättä ongelmasta ja putsaan ikkunan vähän väliä.

 

Muuten olen ollut enemmän kuin tyytyvänen Miniin, vaikea kuvitella enää ajavansa millään muulla autolla.

 

Oikein paljon onnea valinnastasi, olen varma että olet todella tyytyväinen omaan Miniisi!  :)

Link to comment
Share on other sites

Sekä siinä että nykyisessä 04 ässässä oli sama vika/ominaisuus eli etuikkunoihin tuli likaraitoja kun ikkunaan siirtää ylös/alas. Miniin vaihdettiin tiivisteet ongelman poistamiseksi, mutta vika palasi parin viikon kuluttua.

Tulipahan "piruillessaan" kyseltyä huollossa jälleen kerran noista tiivisteistä samalla kun jarrurempan jälkeen Minin hain pois. Huoltovastaava sanoi ettei tiivisteidenvaihto auta, sillä niiden tiivisteiden materiaali on itsessään se sotkeva materiaali.

 

Aikoinaan olin vaihdattamassa noita tiivisteitä, muttei niitä saatu sitten oikein missään vaiheessa liikeeseen. Jossain vaiheessa olivat johonkin toiseen Miniin nuo tiivisteet vaihtaneet ja oli kuulemma ollut "sopivuusongelmia" (asentajan kädettömyyttä ehkä tai sitten oikeesti oli vialliset) ja olivat auheuttaneet kitinää kun ikkunaa aukaistaan/suljetaan.

 

Kyllähän Minissä edellisiin menopeleihin nähden on "vikaa", ehkä osa voidaan luokitella ominaisuuksiksi, kun brittimenopeli tuodaan karuun pohjolaan. Lukot ei aina toimi, ikkunat jäätyy tiiivisteisiin jne jne ...

 

Kuitenkin olen omaani loppupelissä tyytyväinen ja autonvaihtoa ei ole näköpiirissä. Nimittäin kohta alkaa ne edulliset kilometrit kun saan ennen vuoden loppua maksettua viimeisenkin erän autolainasta :D

 

Oma menopelini siis Cooper Chili '03.

Link to comment
Share on other sites

Odottavan aika on pitkä...ei enää montaa päivää Minin uuden perheenjäsenen tuloon  ;D

 

Juu mulla tosta pitkästä ajasta kokemusta.  ;D

 

Tammikuun alusta -> huhtikuun alkuun seisoi mun mini laakkosen liikkeessä. Panttasin en luovuttamista, koska ei ollut silloin works:n sarjaa hyväksytty suomessa AKE:n toimesta. Jälkikäteen katsoen se oli turhaa, kun worksit rekistöröidään suomessa muutos katsastuksella.

Link to comment
Share on other sites

Odottavan aika on pitkä...ei enää montaa päivää Minin uuden perheenjäsenen tuloon  ;D

Odottavan aika on tosiaan pitkä, mutta odotas kun olet sen pihaan saanut. Maltat olla kotona noin 5 minuuttia, kun on jo päästävä uudelleen ajamaan ja muutenkin nypläämään ja tuijottelemaan. Tekee muuten naapureihin tosi fiksun vaikutelman. Itse en nukkunut muistaakseni kolmeen yöhön kun olin niin tohkeissani uudesta kaverista  ;)

Link to comment
Share on other sites

Pienenä vihjeenä sitten kun auton saat eli pidä aina tuulilasinpesunestettä mukana. Sillä tuulilasinestesäiliön tilavuus on noin 1 litra. Ohjekirja mainitsee pesusäiliöiden (valoille oma ja  tuulilasille ja takalasille yhteinen) yhteitilavuudeksi n. 5 litraa.

 

Tuo litra laseille on kyllä liian vähän ja kun ei siinä ei ole edes varoitinta nesteen vähyydestä, niin eräänkin kerran on kesken reissun (vielä kun en ollut asiaan varautunut) loppunut neste jossain pahassa paikassa :(

 

Eli tässä yksi Minin viost.... eiku ominaisuuksista :D

Link to comment
Share on other sites

Oona: Mulle käy 100% samallalailla ku sulle ja naapurit varmaan ajattelee: Zmuuzi on seonnut lopullisesti ( kateellisten panettelua sanon mä!! )  ;D Onneksi partsilta näkee parkkiruutuun, mut siellä on näin talvella vähän vilu  :( Nyt käy päivät vähiin ja nukkuminen käy vaikeammaks yö yöltä  :o

 

Kaitzu: Kiitos vinkistä. Toi on oikeesti hyvä ja tarpeellinen tieto  8)

Link to comment
Share on other sites

Mini tuli kotiin ja ilme on ollut siitä lähtien ;D!!! Hymyilen kuin naantalin aurinko, vaikka työpisteeltä en voi edes Miniäni nähdä. Aivan loistavan hieno auto ja sanat ei oikein riitä kuvailemaan fiilistä. Jos näette tyylikkään punaisen Mini Onen Tuusulantiellä, jonka kuskilla on omituinen hymy päällä, niin se oon mä  ;D Morjestellaan...

Link to comment
Share on other sites

Pahin vika ainakin Ässässä on perän likaantuminen, josta avasin uuden topicinkin tuonne kysymyksiin. Jep, tuo Oonan mainitsema sivuikkunoiden raidoittuminen on harmillinen ominaisuus. Pitää vaan puhdistella silloin tällöin.

 

Mullakin loppui yksi päivä maantiellä lasinpesuneste, ei kyllä nähnyt enää mitään ;D

 

Bensankulutuskin on Worksissa aika hurjaa, täytyis varmaan opetella taloudellisempi ajotapa... ::)

 

Nyt kylmemmällä ilmalla ohjauksessa on havaittavissa joissain kohdissa lievää porrasmaisuutta? ??? Vai johtuukohan renkaista... Varsinkin heti kun käynnistää kylmänä. Kannattaiskohan jäähdytysnesteetkin vaihtaa, ajettu nyt 25.000km. Eräs päivä kun olin viemässä autoa öljynvaihtoon (samalla vaihdettiin jarrunesteet), alkoi konepellin skuupista nousta jotain höyryä... Tuota ei ole sittemmin esiintynyt, luulin että auto räjähtää. :D

Link to comment
Share on other sites

En tiedä onko ominaisuus vai mikä on, mutta kun hitaissa nopeuksissa kääntää rattia, niin kuuluu vinkunaa. Sellainen melko korkea, selkeä vinkuna, joka kuitenkin lakkaa pikkuhiljaa tai sitten jää moottoriäänten alle  ;) tai lopettaa ratin kääntämisen. "Mitään" autoista tietämättömänä ensimmäisenä tulee mieleen ohjaustehostinongelma tms. Nesteitä on riittävästi, joten siitä ei ainakaan ole kyse. Pitäiskö käyttää Laakkosella... ???

Link to comment
Share on other sites

Niin se alkaa... max. puoli vuottakestää ja pääset ostamaan uuden pumpun -> 850e tulee maksamaan laakkosella jos et itse vaihda...   :'(

 

Mulla on "vinkuna" kohta kolme vuotta ja mitään pumppuja ei ole tarttenut ostaa.

 

Tarkemmin ajateltuna vikuna kuuluu pääsääntöisesti silloin kun ratti on lähellä ääriasentojaan ja eikös sen sähköisen ohjaustehostimen kuulukin kuulua, ei kaikista "moottoreista" voi äänettömiä tehdä.

Link to comment
Share on other sites

Hydraulinen pitää ääntä ääri asennoissa. sahköinen ei pidä jos se on täysin kunnossa. omalla uudella pumpulla ajettu nyt n. 3000km eikä mitään ääntä. vanha vinkui ääri asennoissa n. 20 000km kunnes alkoi pitämään jatkuvaa ääntä. hitaasti voimistui kunnes eräänä aamuna alkoi käsittämätön vinkuna. kahden henkilön kanssa keskustellut joilla on ollut sama vika ja suunnilleen on yhtä kauan kestänyt.. mutta eihän sitä tietenkään tiedä vaikka olisi ikuinen tehostin höystettynä vinkunalla  ;D

Link to comment
Share on other sites

Tehtaan takuuta ois vielä ens kevääseen jäljellä, joten voipi olla, että käyn laitatuttamassa sen kondikseen. Pienillä nopeuksilla kuuluu se vinkuna ku rattii vääntää ääriasentoon, mut 100km vauhdissa ei viittis ääriasentoon rattii kääntää  ;D ja kokeilla. Sen jälkeen vois kuuluu vähän enemmän kolinaa  :( Mut taitaa kyseessä siis olla enemmänkin ominaisuus kuin vika...Kun ja jos kerran vien pajalle, niin mitä muuta kannattais pyytää vaihtaa samaan syssyyn? Onks jotain vakiovikoja havaittu -04 Onessa? Älkää nyt siis luulko, että etsin vain vikoja, mutta koska meinaan ajella Minillä vielä vuosia ja takuu on voimassa, niin korjataan mitä tarvii korjata. Olen vajaan viikon Minilläni ajanut, ja olen aivan rakastunut siihen ja annan kaikki "ominaisuudet" anteeksi. En todellakaan vaihda Miniäni mihinkään autoon mitä markkinoilta löytyy. Mini on vienyt mun sydänmen ihan täysin  ;D

Link to comment
Share on other sites

No jos omastani loppuu hajoamisen myötä tehostus, niin sitten käytetään voimaa ratin kääntämiseen :D

 

Pitihän tuolla pihalla käydä rattia kääntelemässä ja kyllä sieltä aina kuuluu se "vinkuna" eli keskiasennosta lähtiessä hiljaisena ja ääriasennossa voimakkaampana.

 

Ominaisuutena olen tuota pitänyt ja eipä ole huolloissakaan sanoneet tuosta mitään.

 

Olikos tuo n. 600 kokonaisuudessaan hinta osalle ja työlle?

Link to comment
Share on other sites

Edellisessä Cooperissa oli havaittavissa tuo sama vinkuna esim. autokatoksesta peruuttaessa ja se kuuluikin todella voimakkaasti. Tehostin toimi kuitenkin moitteettomasti ne 30.000 km, jotka sillä ajoin, joten oletin sen olevan vain Minin persoonallinen ominaisuus. Tässä uudessa sitä ei ole, ei ainakaan kovin kuuluvana.

Link to comment
Share on other sites

Mulla takana 55 000 km ja sama vinkuna on kuulunut ihan koko ajan ja samanlaisena.

 

mini2.comissa on tästä juttua vaikka kuinka ja paljon. Hakusanaksi kun laittaa power steering tai jotain sinnepäin, niin juttua riittää vaikka moneksi illaksi.

 

Kyseessä on siis jonkunsortin ominaisuus, joka joissain yksilöissä on pahentunut viaksi ja mennyt takuuseen. Vaihdettu siis tehostin ja sen jäähdytysmoottori, jonka puhallin pitää sen "vinkunan". Tämä siis mini2.comin mukaan.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kävimpä sitten Stockmannilla näyttämässä autoa vinkunan takia. Ja tulos oli, ettei aiheuta toimenpiteitä. Kuulemma on liikkeelle tullut ohjeet (takuukorjauksissa) että osa tarttee vaihtaa vasta jos vinkuna kuuluu ilman ratin kääntämistäkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...