Jump to content

tanko vs. tunneli


mikeb
 Share

Recommended Posts

Tuossa kun jo sivuttiin aihetta niin, mitä käytännön paremmuuksia on tankovaihtajalla tunneliin verrattuna? Putki kait mahtuu ainakin paremmin.

 

Olen ajanut vain pitkällä kepillä ja tankovaihtajalla. Nyt olisi rempan aikana sekä tunneli että tanko mahdollisia asentaa.

Link to comment
Share on other sites

Ei ole poika koskaan päässyt ajamaan kunnollisella tunnelikepillä ;)

Käsitykseni päinvastainen ;D Lyhyet ja jämptit välit, ilman mitään vaihdevälinlyhentäjiä.

Link to comment
Share on other sites

Siksi koska tanko on halvempi ja yksinkertaisempi valmistaa 8)

 

Just, kokonaan uuden laatikon valmistus/suunnittelu ym. ei maksakkaan mitään +kahden osittain erillaisen varaosalinjan pitäminen +korimuottien uusiminen kun pohjakin muuttui ;)

Link to comment
Share on other sites

Huomaa ettet ole ollut tehdastuotannon kanssa tekemisissä ;D '

Ainoa tehtaan tekemä Parannus Miniin oli 60-luvun Cooper S:ien jälkeen, palaaminen 70-luvulla kumijousitukseen ;)

Ja siinäkin taustalla olivat vahvasti mukana kustannusasiat.

Kaikessa muussa mentiin alamäkeä, laatua myöten 8)

Link to comment
Share on other sites

Huomaa ettet ole ollut tehdastuotannon kanssa tekemisissä ;D '

Ainoa tehtaan tekemä Parannus Miniin oli 60-luvun Cooper S:ien jälkeen, palaaminen 70-luvulla kumijousitukseen ;)

Ja siinäkin taustalla olivat vahvasti mukana kustannusasiat.

Kaikessa muussa mentiin alamäkeä, laatua myöten 8)

 

Kyllä veivilasit ja sisäpuoliset saranat on aikast isojakin parannuksia, mut jos tykkää roikkuvista ovista ja huonosti toimivista epäkäytännöllisistä laseista niin mikäs siinä ;D , mut taas rupee meneen aikast pahasti aihepiirin ulkopuolelle.

Edelleen mun ääni tankolaatikolle ja mul on ollut molempia käytössä ;) .

Link to comment
Share on other sites

Kannanotto galluppiin:

 

En äänestä mitään kolmesta keppimallista, mutta tässä muutama huomio.

Kaikkia tyyppejä on tullut tyypitettyä riittävästi mielipiteen sanomiseksi.

 

Alkuperäinen magic wand toimii hyvin kunnes välykset ja laatikon kyky pitää "pykälää silmässä" ovat kunnossa.

Harvemmin kaiketi käytetty tehomoottoreissa.

 

Tunnelimalli on vaan edellisen evoversio lisätyillä nivelillä.

 

Tunneli

+hyvä moottorin tuenta kunhan tunnelin päässä on kunnon kumityyny

-paljon kuluvia niveliä = arvotaan seuraava vaihde meininki, jos välyksiä

 

Tanko

+vähän väljistyviä niveliä ja yksinkertaisempi (??) laatikko sisältä siirtimien osalta

-vaatii moottorin lisätukia, joita on jo tehtaalta lähteissä muttei kuitenkaan riittävästi

-öljyvuoto kepin sisäänmenoakselilla yleinen (eihän mini muualta tiputa)

-pakin "estolukko" parempi kuin muissa

 

Omassa autossa on tunneli myös jatkossa, jos mini vielä joskus tulee liikenteeseen

Tyttären minissä tanko, vm -86 ja muutoskatsatettu 1,3l

 

Listaa saa editoida.

Link to comment
Share on other sites

1380:n kehumat veivilasithan vei lähes puolet Minin tavaratilasta ja kättä on mukava lepuuttaa taskun reunalla ;) ja kioski-ikkunathan oli "oikean" Minin tavaramerkki, josta voi hoidella tuuletustakin vedottomasti :) .

Roikkuvat ovethan osoittavat omistajan välinpitämättömyyttä Miniään kohtaan ::)

850:n pitkä koukkukeppi on muuten myös ihan näppärä ja jämpti, kun on väljät pois.

Link to comment
Share on other sites

Pakoputkelle on tankomallissa kyllä enemmän tilaa.

Miun mielestä putkelle on yhtä vähän tilaa molemmissa, peltisarjan ja putken liitokselle on tosin tankomallissa"vähän"enempi tilaa.Ite olen tunnelin kannalla. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tunnelimalliseen kallistun itse mutta iso ongelma on niiden kunto. Hyviä ei tahdo enää olla missään eikä osia pahemmin ole saatavana. Nivelten lisäksi myös tangot ovat kulutustavaraa. Loodassa ja itse tunnelissa on mahdollisuus vaihtaa heloja mutta jos tanko on sohlo niin jämptiä siitä ei saa. Ja sitten saa arpoa pykälää. Sama pätee myös tankoversioon, jos se on väljä niin arpoa saa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tunneli,ei epäilystäkään.Toi pitkä keppi sopii soppatykin kauhan varreks,ei muuhun. >:D

 

Iltaa!

 

Itellä ei oo kokemuksia tunnelimallista, varmaan oiken kelpo peli, mutta ootteko ikinä nipsaisseet tankomallin Minin vaihdekepistä pari-kolkyt milliä (tai enemmän), eikun Anteeks, 0,787-1,181 (or more) tuumaa pois,

puhutaan nyt kuitenkin brittiautosta... Enempää en kerralla uskaltanu pois ottaa.

Muuttui nimittäin oma keppi, siis Minin keppi jonkin verran "tarkemmaks"! (omaa keppiä en lähtis vertaamaan Minin keppiin, paksuus kyllä riittää ei muu).

Ei oo samanlaista hakemista niinkun oli aluksi orkkispitkällä. En tosin sano etteikö oikea vaihde olis ennenkin menny helposti päälle, mut nyt menee jotenkin vähemmällä vaivalla eikä

muijakaan enää valita... SIIS vaihteen vaihtamisen suhteen. Kyllä se valitus muilta osin jatkuu...

 

P.S. ootko muuten Patu huomannut että puukauha toimii parhaiten nötkötin sekottamisessa ja tarjoilussa? ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...