Jump to content

Mini "1000" -75


vilhokustaa

Recommended Posts

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:'( :'( :'( :'( :o :o >:( >:(

 

Ei tiijä itkiskö vai nauraisko... Laikkaa laulatettu (meni ainakin 6 katkasulaikkaa ja 7 fiiberiä). kuvia myöhemmin (en oo saanu uudelle läppärille kaikkia kuvia laitettua, entinen kone sano poks!)

 

Repsikan puoli kohtuu kasassa (osat hepattu paikallensa), kuskin puoli kesken, suurin osa osista sovitettu ja hepattu. Siis pelkät helmat, etujalkatilat ja ne lokasuojan kohdat :P

Ihan uskomatonta jälkeä koitettu paikata, parhaillaan 6 peltiä päällekkäin!! Voi kele ttu :( Muutama paikka piti laittaa (jää helman sisään).

 

Repsikan puoli vähän outo, kuskin puoli meni paremmin, mut osat "meni" paikallensa. Koitin linjarilla katella paneelien ja korin suoruuksia mut tuntuu ettei autossa ole yhtään suoraa kohtaa, olkoot :P Onko oikeesti ovipellitkin kaarevat??

Link to comment
Share on other sites

Mielenkiinnosta tuli itsekkin haettua ämpärillinen sitruunahappoa. Toimii erinomaisesti ultraäänipesurissa.

Pultti oli 3min pesurissa, rautalevy ja kompuran ilmansuodattimen kansi 40min. Putkenpätkä oli testinä kuinka kauan kestää että keltapassivoinnin saan pois, 30min.

http://mikaj.1g.fi/kuvat/seka/Sitruunahappo/

Link to comment
Share on other sites

Kun itse olen käyttänyt pikkunippeleitä, jarru/kytkinpääsylintereitä myöten sähkösinkissä (tulee kuin uudet alkup.), niin kyseinen tekijä on painottanut että ruostetta voi osissa olla, mutta ei maalia.

Eli pelkän ruosteen takia ei tarvi päivätolkulla liotella.

Tietysti irtoruoste pois ettei liemet sotkeennu.

Itse olen puhaltanut silti ensin lasikuulalla.

Link to comment
Share on other sites

Mobilistissa on ollut artikkekkeleita anodisoinnista ja muistaakseni sinkityksestäkin(Timo Happonen).Sitruunahappo toimii myös jäähdytysjärjestelmän putsauksessa,pistin omaan seokset sisään,käytelly konetta muutaman kerran lämpimäksi,ei pettäny syyläri eikä kenno ja tosi töhnäset vedet tuli tyhjennettäessä.Pitää vielä muutaman kerran huuhtoa systeemi.Tällä systeemillä varmaan löytýy varmaan myös vaihtokuntoiset/korjausta vaativat kennotkin jo koekäytössä,eikä tien päällä. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Viikko vietetty Vuokatissa 8) aijai, aikataulu kärsii yhä enemmän ja enemmän ???

Päk tu pisnes pikkuhiljalleen. Kasailin joutessani etunapoja. Tuleeko palloniveliin ne pikkujouset ylä- ja alapuolelle? Vai pelkästään alapuolelle/yläpuolelle (setin mukana tuli ainoastaan kaksi jousta) :o

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se aika nihkeästi liikkuvaksi täytyy säätää muuten joutuu vähän ajan päästä taas säätämään uudestaan. Herkistyy yllättävän paljon kääntelyn ja rasvaamisen jälkeen. Alapallolle kannattaa kokeilla oikeat shimmilevyt ilman jousta ja sitten kun löytää oikeat laittaa jousen koloonsa ja nivelen nippuun.

Link to comment
Share on other sites

Mä olen tavannut hioa pallonupin ja mutterin pariksi venttiilihiomatahnalla. Oon tehnyt tuon sorvissa mutta onnistuu myös ruuvipernkissä porakoneen avulla. Sillä saa pahimmat knöölit hioutumaan eikä noita välyksiä tarvi niin usein olla säätämässä. Välys "nihkeäksi" niin että saa vielä käsivoimin liikkumaan. Alapallon kannattaa säätää ilman jousta, kunhan muistaa laittaa sen jousen sinne paikoilleen. Sitten viimeiseksi rasva. Sitä rasvaprässiä kannattaa sitten käyttää säännöllisesti ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Noh, kyljet on mitä on, koitettu leipoa johonkin suuntaan.. N. 10mm kittiä löytyny parhaimmillaan.

Taas on pari viikonloppua hitsailtu piiitkää päivää, vielä muutama edessäpäin :-\

 

Kaikenkaikkiaan 71.2% "valmista". Tää viikonloppu menny takapään kimpussa.

Ens viikonloppuna keulapeltien kimppuun + pikkuviksiä sinnetänne

 

Ylimäärästä ongelmaa tuottanu takapyöränkotelo minkä vaihdoin kokonaisuudessaan. Se kun ei istu niinkuin orkkis niin ei sitten, mm n. 10mm kapeampi -> takakelkan lattiatukirautaa joutunu leipomaan uuteen uskoon + muuta kivaa :(

Sama juttu takahiekkapellin kanssa, ei istu.

 

Tarkoitus olisi pääsiäisenä vetää epoksia pintaan 8)

 

Niitä fotojakin on kunhan sais laitettua näytille.

 

Millä sais moottorin alumiiniosat takasin alumiinin näköseks? Pientä hapettumaa ja paskaa pinnassa, maalaamaan en lähe. Peittaushappo on liian jymäkkää O:-)

Link to comment
Share on other sites

Keula näyttää jotaikuinkin tältä

_smaller.jpg

 

Kaikki paikat on siis tehty päittäisliitoksilla. Etukelkan kiinnityskohtaan laitoin tukipellit, "tuuletusreikien" kohdat vedin umpeen kokonaan, niiden yläpuoliset kohdat vielä kesken kun kaikki orkkispellit hapettuneet pois ja paikkapellit oli mitä oli + sikamassaa tuol tuubia >:(

Link to comment
Share on other sites

Minkä karkeuksista lasikuulaa sulla on? Liian karkea jättää todella karkean pinnan alumiiniin, mutta riittävän hienolla saa ihan mattakiiltävän pinnan. Itse en ainakaan Suomesta aikoinaan löytänyt riittävän hienoa ainetta, joten tilailen sitä Saksasta (tulee jopa halvemmaksi posteineen, hullua sekin...)

40-70mikron kokoisilla kuulilla puhaletut osat:

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/IMG_0049.jpg/full

Link to comment
Share on other sites

Osia tilattu lisää.

Värikarttoja tutkittu lisää :D Voi ristu settä osaa olla vaikeeta päättää väri. Jos ei ole mielikuvitusta niin ei.

Tänään vietetty yli 12h tallilla pelkkiä keulapeltejä turaamassa sillai että osat istuis edes jotenkuten. On se kumma että mikään osa ei istu >:(

Huomenna hommat jatkuu ja jatkuu ja jatkuu..

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...