Jump to content

Mini "1000" -75


vilhokustaa

Recommended Posts

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Huomenna UPSin pitäis tuoda pari pakettia 8) Harmi vaan kun ollaan hesassa koko vkl..

Uutta osatilauslistaa vääntäny tässä hiki otassa :o Kallista kallista..

 

Auton värin valinta teettää eniten tuskaa :-\

Apuja kaivataan ;)

 

Netistä varastin fotoja värin valintaa varten, tuolla: http://xworks.kuvat.fi/kuvat/Rojektit/Mini+-75/Malleja/

Tällähetkellä miellyttää sini/musta väritys. Pitkään on ollut ehdokkaana RS Focuksen oranssi (House of Kolorin Tangelo on helpompi maalata?) valkosella katolla ja coopperin raidoilla. Sisusta on varmaan penkkejä ja ovipahveja myöten musta..kait.

 

Vanteet on todennäkösesti 12x6, levikkeistä ei tietoa, ehkä wood&picketit :-\

Link to comment
Share on other sites

Eiköhän tuo väri selvinne siinä koria kunnostellessa ;)

Minä olen itse aina haikallut ns. "Britax ratacooperien" Värityksestä.

Kirkkaankeltainen, musta katto, mustilla raidoilla.

Omaa silmäähän se on tietysti miellytettävä.

Link to comment
Share on other sites

Huomenna alkais hitsuuhommat.. Käytin puhalluksessa kaikki vaihdettavat pellit, näin sai helposti sen varastomaalin veks ja pinta on nyt valmiina imemään epoksia (PPG Delfleettiä, vai mitä se ny oli..).

Pääsee huomenna testaamaan uutta Esabin 200:sta mig:iä 8)

 

Jos kiireeltä ehtii, viikonloppuna lähtee taas osatilaus :))

Mielipide vaihtuu vanteiden ja värin osalta varmaan kymmenen kertaa päivässä :o Nyt taas 10x6 kiinnostaa ja old English white :-X

Koitan saada uudet fotot järjestykseen ja esille lähiaikoina C:-)

Link to comment
Share on other sites

Hohhoi >:( Iso "kiitos" edellisella hitsarille. Ratsupaikkaa paikan päällä. Takapää kaipaa reilusti uutta peltiä, saimoin etupää. Helmoja en ees vielä viittiny laikata auki.. Sielläkin varmaan kaikki vanhat paskat jätetty alle. Teki mieli köijätä koko koppa korumlavalle! >:( >:( >:(

Ois ollu paljon helpompi lähteä tekemään ruosteisesta HITSAAMATTOMASTA kopasta. Kamera jäi tallille/hallille, fotoa huomenna..

 

Jotain hyvääkin, minissä on uusi katto!! O0 Ei ole enää kattoluukunreikää C:-)

 

Rakentaminen viivästyy nyt kun joutuu tilaamaan uusia paneeleitaj aventtaamaan niiden saapumista, kele.

Link to comment
Share on other sites

Noniin, vihdoin votoja 8)

 

*viikonloppuna tapahtunutta*

 

Lauantaiaamuna pirteänä tallille. Iloisuus hävisi päivän mittaan aika äkkiä siinä laikkaa laulattaessa..

 

_smaller.jpg

_smaller.jpg

 

On sitä yritetty turata..

_smaller.jpg

 

"saranapelti" ihan kynnöspeltoa, ja tietenkin vanha ruosteinen pelti jätetty alle, en ees viittinyt vielää laikata auki..

_smaller.jpg

 

kaipaa pikku siistimistä

_smaller.jpg

 

Nättiä nättiä..

_smaller.jpg

_smaller.jpg

 

koppa pöydällä ja laikka soimaan ;D

_smaller.jpg

 

alta löyty pikku ylläri (taas). En viittiny tästäkään laikata enempää auki ennen kuin saan uudet paneelit, vaikeuttaa muuten kopan liikuttelua jos kaikki paikat on laikattu auki.

_smaller.jpg

 

_smaller.jpg

 

tallikamera temppuilee, sori. Uus hitsuukone O0

_smaller.jpg

 

mallikuvaa miten laitoin uuden kattopellin (vähän päällekkän peltejä)

_smaller.jpg

 

hattu pois sisällä!

_smaller.jpg

 

jäykistehitsasin vähän saumoja

_smaller.jpg

 

vanha katto talteen (muistiinpanot katossa)

_smaller.jpg

 

heppiä sinnetänne jottei lämpene liikaa ja vetele.

_smaller.jpg

 

pari tuntia heppailua niin alkaa olla sauma aika tiiviit

_smaller.jpg

 

_smaller.jpg

 

_smaller.jpg

 

_smaller.jpg

_smaller.jpg

 

näillä on hyvä hioa.

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

 

Vaikka olenkin haukkunu kopan kunnon täydeksi %¤#&"/ksi ja moni teistäkin katsoo että hyvähän tuo on, mutta on aika vttumoista korjata huonoja hitsauksia :o Helpommalla pääsis jos olisi ruosteinen koppa mitä paikkais. Tällä mennään ja kesäksi ajoon oli mite oli! O0

Englannista tulollaan taas iso kasa tavaraa, oikeen lompakkoa pakottaa ???

Link to comment
Share on other sites

Kävin tallilla putsailemassa osia, painepesurilla tuhaustin moottorin ja sisätilanpuhaltimen purin.

 

Lisäilin sinnetänne votoja (kännykällä otettuja, laatu on mitä on kun aina ei muista kameraa ottaa mukaan..)

Sekalaisia fotoja matkan varrelta:

 

sisätilanlämppärinpuhaltimen purkua

_smaller.jpg

_smaller.jpg

 

DIY vpyöränirrotustyökalu

_smaller.jpg

 

vaikio vs. kisapyörä (en laita tota kisapyörää, tilasin semi-mallin)

_smaller.jpg

 

moottori pestynä, kaipaa maalia

_smaller.jpg

_smaller.jpg

 

uusi vs takapallo vs etupallo

_smaller.jpg

_smaller.jpg

 

ensimmäisen osatilauksen saldoa

_smaller.jpg

_smaller.jpg

 

irtilaikattu takahiekkapellin nurkka :o

_smaller.jpg

 

sopivan alustakorkeuden mietiskelyä ::)

_smaller.jpg

 

koppa jätetty puhallettavaksi

_smaller.jpg

_smaller.jpg

 

ja jatkuu.....

Link to comment
Share on other sites

mites tuo sitruunahapotukseen jälkeen, pitäskö ne huutoa vedellä tms. ennenkuin käsissä alkaa pyöritteleen? ei muuten mutta taitaa uudet sorminahat olla aika kivuliasta kasvattaa...

 

Itse ainakin huuhtelin kuumalla vedellä ja puhaltelin paineilmalla kuivaksi. Ei siihen liemeen lihat ja nahat kädestä ensimmäisenä irtoa jos sinne kouransa sattuu työntämään...liemi on kuitenkin sen verran paskasen näköistä käytön jäljiltä ettei sinne paljasta kouraa viitsi työntää. Itse ainakin käyttelin kumihanskoja osien siirtelyssä, loppuharjailussa ja huuhtelussa. Oman sitruunahappo kokeilujeni pointti oli juuri tuon happoliemen käytön helppous eli ei polttele ja tee reikää ympärilleen jos sattuu roiskumaan. Ei kuitenkaan pidä aliarvioida sen vaikutuksia ja tehoa kun itse näkee miten ruoste lähtee. Eli ei pidä ahnehtia vaan kokeilla maltin ja järjen kera.

Link to comment
Share on other sites

Kävin taas talllilla hypistelemässä osia :D Koneesta purin kytkimen päästä kaikki ylimääräset lohkoon asti pois (pitää koittaa elvyttä siitä alumiinikopasta pinta alumiinin näköseks jollakin konstilla). Hyllystä löysin yllätykseks ison nipun tiivisteitä O0 Samoin kuin uuden öljypumpun ja käytetyt mintexin takahihnat ja AP:n massakytkytinlevyn. Noh, uusi levy on jo tilattu..

 

Lisäksi löytyi joku minin kansi :o

Vertailun vuoksi seuraavissa kuvissa on yhden kaverin kansi mitä on laskettu liikaa ja öljykanava menny puhki (laskettu n. 2-3mm !!! )

Voisko joku fiksu kerto mikä/mitkä kannet nää on, palotiloissa on kuintenkin aikapaljon eroa, samoin venttiileiden koossa (tussilla kirjotin n. mitat).

Pitääkö tässä vielä omasta koneesta ruuvata kansi pois... >:(

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

 

Ei pitäis laskea kantta liikaa..

_smaller.jpg

 

erona myös kaivetussa kannessa vesikanavien reijät

_smaller.jpg

 

Mut mikä tää alempi, hyllystä löytyny kansi on ja kannattaako miun ottaa koneesta oma kansi irti?

_smaller.jpg

Link to comment
Share on other sites

en ole havainnut että sitruunahappo ois syönyt metallii vaikka olen joskus unohtanut osat sinne kaverini piti lohkoa muutaman viikon liemessä eikä lohko viottunut mitenkään tuli ainoastaan puhtaaksi.mutta jos on oikeeta tietoa että litku söisi puhdasta metallii niin kannattaa mielestäni tarkkailla että käykö näin,ainoa huono kokemukseni oli aikoinaa kun laitoin mopon kaasarin se sulasi käyttökelvottomaksi metalli oli jotain pehmeetä valu seosta.sitruunahappoa käytetään ainakin elintarvikkeissa,wc pönttöjen puhdistamisessa,viemäreitten puhistamisessa yms.kumihanskoja itse ainakin käytän kun osia liikuttelen mutta jos happoa menee käsiin niin ei se polta ihoa rikki.

Link to comment
Share on other sites

Noista kansista toi ylilaskettu näyttäis tonnisen kannelta ja tuo toinen valunumeron ja venttiilien koon perusteella MiniManian tietokannan mukaan tälläinen

12G940* imu/33.33 pako/29.2 1275GT, Austin 1300, all late A+ models inc. Turbo but not MG Metro

Link to comment
Share on other sites

en ole havainnut että sitruunahappo ois syönyt metallii vaikka olen joskus unohtanut osat sinne kaverini piti lohkoa muutaman viikon liemessä eikä lohko viottunut mitenkään tuli ainoastaan puhtaaksi.mutta jos on oikeeta tietoa että litku söisi puhdasta metallii niin kannattaa mielestäni tarkkailla että käykö näin

 

Tulin kokeilleeksi eli jätin tarkoituksella muutamia romuosia likoomaan 3-4 päiväksi. Halusin katsoa kuinka puhtaaksi lähtee ja millainen on se ylimääräinen kerros joka alkaa niiden pintaan alkaa lopulta muodostua. No, sain niihin aikaiseksi sellaisen vaalean paskakerroksen, jonka sain vielä harjaamalla lopulta pois. Peltiset osat eivät kärsineet lainkaan mutta valuosissa oli koneistetuista pinnoista reunat pyöristyneet ja kierteet olivat väljistyneet selvästi eli helicoilit tarttis laittaa jos käyttöön tulisivat. Noi romut olivat ihan OK ja ihan puhtaat vielä 2 päivän jälkeen. Kannattaa tosiaan pitää silmällä etenkin valuosia. Sitruunahapon tuoteselosteita löytyy googlettamalla netistä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...