Jump to content

R55/56 ostajan opas ja tunnetut viat


JPTT

Recommended Posts

morjens,onko kenelläkään ollu/onko keskikonsoli (siis se missä on vaihekeppi ja kässärin-kahva) irti takaosasta? Huomasin tuossa toissapäivänä siivotessa ko.kulkinetta että OHO! mitäs tää jäi käteen :'( tää Mini oli kyl ehkä sittenkin vikatikki ostos...Niin ja toinen kummallisuus; onko kenelläkään tapahtunut etenkin diisseli-minissä tehon hukkumista huollon jälkeen? Meillä minillä uskalsi ennen lähtä ohi ihan reilusti mutta huollon jälkeen moottorista tuntuu puuttuvan puhtia aika rajusti (esim 5-vaihteella ohitus on jo riskipeliä! ennen ei ollut ongelmia...ettei vaan ollu liian jäykät nuo uudet öljyt.Jatuo manuaalilaatikko on kyllä kanssa aika vekkuli,ohitustilanteessa vaihdoin 5 ->6 kytkin melkein konehuoneen puolella ja ruts,ruts srrr klak,melkoisen metelin saattelemana meni vaihde päälle.Taitaa olla kaksoispoljenta paikallaan?(niin tuolla on ajettu n.25000km)...No,ajamme minkä ajamme ja kattellaa sitte jotain muuta,tod.näk. jo talvi tuo senverran murheita että saattaa vaihtua tuo häksätin ihan ennen aikojaan! Ainakin suomen BMW on sössinyt auton maineen aivan totaalisesti( ,sekä A. L.),eikä kehuja kyllä mene Saksan suuntaakaan! Saattaa tämä BMW-Minin loru loppua ennen aikojaan...ainakin Suomessa

 

 

P.S Jos omistat Uuden Minin ja vastaantulija tervehtii tervehdithän SINÄKIN! Liikaa on noita "nokkapystyssä" ministelijöitä...etenkin naispuolisia kuljettajia (anteeksi tälläinen huomautus,mutta kuitenkin...)

Link to comment
Share on other sites

morjens,onko kenelläkään ollu/onko keskikonsoli (siis se missä on vaihekeppi ja kässärin-kahva) irti takaosasta? Huomasin tuossa toissapäivänä siivotessa ko.kulkinetta että OHO! mitäs tää jäi käteen :'( tää Mini oli kyl ehkä sittenkin vikatikki ostos...Niin ja toinen kummallisuus; onko kenelläkään tapahtunut etenkin diisseli-minissä tehon hukkumista huollon jälkeen? Meillä minillä uskalsi ennen lähtä ohi ihan reilusti mutta huollon jälkeen moottorista tuntuu puuttuvan puhtia aika rajusti (esim 5-vaihteella ohitus on jo riskipeliä! ennen ei ollut ongelmia...ettei vaan ollu liian jäykät nuo uudet öljyt.

 

 

Kyllä ne kaikki irti olevat osat on kiinni saanu. Kuullostaa kyllä siltä, että diesel minin huolto on mennyt metsään. Ilmansuodatin on irti tai väärä, veikkaus.

 

Esim. Laakkosella ja Autokeskuksella on tapana jättää kuskin puolen jalkotilan oven jalkalistan nastoja irti, jotta pääsevät helpommin obd-anturille seuraavassa huollossa. Ymmärään kyllä syyn, koska sillä säästää 5 minuuttia huoltoaikaa seuraavassa huollossa, mutta omistajaa v-tuttaa kun lisähelinöitä tehdään ihan sivutuotteena huollon puolesta.

Link to comment
Share on other sites

Lisätään listaan vielä yksi "ominaisuus", joka omassani ilmeni tänään.

 

Polttoainemittari sekä ajotietokone näyttivät väärin (100 km polttoaineen loppumiseen sekä kaksi pykälää mittarissa = 10l) ja loppuihan se bensa ja tietenkin moottoritiellä...

 

Tästä lähin tankkaan heti kun tietokone väittää polttoainetta olevan alle puoli tankkia, sekä tarkkailen enemmän ajettuja kilsoja tankkauksen jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

Lisätään listaan vielä yksi "ominaisuus", joka omassani ilmeni tänään.

 

Polttoainemittari sekä ajotietokone näyttivät väärin (100 km polttoaineen loppumiseen sekä kaksi pykälää mittarissa = 10l) ja loppuihan se bensa ja tietenkin moottoritiellä...

 

Tästä lähin tankkaan heti kun tietokone väittää polttoainetta olevan alle puoli tankkia, sekä tarkkailen enemmän ajettuja kilsoja tankkauksen jälkeen.

 

Itselläni ollut pari kertaa sellainen ongelma, että ajotietokone näyttää tankin täyteen tankkaamisen jälkeen päivä ja viikkokausia, että autolla ei muka pääse kuin n. 150-170 km ennen seuraavaa tankkausta.

 

Olen luottanut pykäliin ja trippimittariin ja seuraavassa tankkauksessa on vika taas häipyny...

 

Mut eipä näistä epäoleellisista jaksa marmattaa...

 

Auton outo nykiminen kuumilla keleillä loppui yllättäen. Liekkö kytkimestä sit lähteny pala poies tai bensa järjestelmässä olevat töhkät jatkaneet matkaa(?)

 

Clubistin ongelmaan kommentti:

 

Ei se ahtoilman pitäisi olla liian kuumaa missän keliolosuhteissa nykyvehkeissä - sulla on bypass valvessa joku vika (liian löysä, vuotaa imupuolelle kuumaa ilmaa ja laskee ahtopaineita) tai sit intercooleri on täynnä kuolleita kärpäsiä / kuraa... Ne bypass venttiilit on yleensä jousikuormitteisia kalvohässäköitä ja sulla voi olla maanantaikappale. Huollossa osaavat kyllä tarkastaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

En tunne henk koht. diesel minin moottoria, mutta muuttuvasiipinen turbo ei tarkoita sitä, etteikö bypassia olisi.

 

Ilmamassamittarilla varustetuissa autoissa on kaikissa nykyaan kierrättävä bypass, dump venttiilin käyttö sotkisi seokset pahemman kerran.

 

Jos lämmöt on 40 astetta, niin ainakin cooleri pelaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Itse olen ajanut sekä 1 gen mini onella että 2 gen ässällä, jolla ajan vieläkin ja kummanakaan kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa. Ässässä oli jakoketjun kiristäjän ongelma, joka korjattiin takuuseen heti, kun siihen vain korjaus tuli. Eli sen puoleen ei ole valittamista huolloistakaan.

 

Ihmetyttää tällaiset negatiiviset listaukset, että oikein hakemalla haetaan vikoja ja kun kuullaan serkun kummin kaiman lukeneen internetin ihmeellisestä maailmasta, kuinka ehkä joltain joskus on hajonnut kampiakaselin kammion kattovalo, niin se pääsee jollekin maagiselle vikalistalle.. Justjoo..

 

Minulla ei vuoda öljyä turbot eikä pohjat ja osaan muuten myös lukea sitä öljytikkua, jonka ei pitäisi olla niin monimutkainen toimenpide EDES. Sen sijaan kyllä rämisee ja kolisee mutta onko se ihme? Jo perus mini one on alustaltaan jäykkä ja omassani on vielä JCW alusta eli jäykkyyttä piisaa mutta sellaisena haluankin autoni, jäykkänä ja notkumattomana ja se nyt vaan tuo sen, että paikat rämisee ja kolisee mukulakivilla mutta se ei ole vika vaan se on NORMAALIA. Jos se ihmistä pientä haittaa, niin suosittelen vaihtoa vaikka C5 citikkaan, ei kolise eikä rämise eikä sellaista hidastustöyssyä ole vielä edes keksitty, että pitäisi ajaa 100 hiljempaa.. Mutta sen sijaan mutta sen sijaan kyllä keinuu, notkuu ja huojuu, vähän kuin laiva.

Kyllä minullakin rämisi muuten tosi ikävästi kierroslukumittari mutta otin ruuvarin ja kiristen ne ruuvit sieltä takaa, eikä enää ole kuin ihanaa hiljaisuutta ja vaikka ne paneelit olisi kiinni 8mm läpi pultilla, niin en ihmettelisi, että tässä kyydissä nekin venyisi ja välillä joutuisi kiristelemään..

Pointti tässä se, että auton luonne on se mikä on ja ei ne kaikki jutut mitä siellä on pysy välttämättä iänikuisuutta kiinni täydellisesti ja aika ajoin niille pitää TEHDÄ jotain ja sen sijaan, että valitetaan rämisemisestä, niin A) joko käytätte sen ajan siihen että korjaatte sen itse tai sitten B) maksatte jollekin joka tekee sen puolestanne.

Ja samaan asiaan liittyen ei ehkä kannata joka helvetin kuoppaan ja kohoumaan rysäyttää urku auki sillä autolla, varsinkin kun kyseessä siis on sen luonteinen auto, kuin edellä jo mainitsin.. Mutta silti aina on jotenkin suuri mysteeri takana ajavalle, että miksi ihmeessä hidastan töyssyjen ja kuoppien kohdalla..

 

Ja tästä päästäänkin sitten käyttäjän vastuuseen. Jotakuinkin kaikki omaisuuteni on varsin hyvässä kunnossa, koska kohtelen niitä kuten pitää eli jos puhutaan ministä, niin ei se hajoa siitä, kun asianmukaisella paikalla antaa turbon laulaa, ei se hajoa vaikka kierrokset käy melkein rajoittimella, päinvastoin se tykkää siitä. Mutta se menee ihan taatusti pa*kaksi, jos sillä ajetaan sitä mökkitietä, niin että iskarit lentää niskaan ja minin ollessa kyseessä siihen riittää maksimissaan 40 nopeus (minulla reilu 10).

Sitä on tullut muuallakin niin paljon nähtyä, että ensin esineitä käytetään miten sattuu ja sitten valitetaan, kun hajoaa mutta kappas kun se ei välttämättä johdu siitä, että se tavara on täysi pa*ka vaan että omistaja on.

 

Entäs sitten hajoavat tuulilasit, no minissä on pysty lasi, mikä tekee sen, että lasiin kohdistuva voima on jonkun verran suurempi, jos siihen vaikka kivi lentää, jolloin tietysti vaurion mahdollisuus kasvaa mutta kun kyse on lasista, niin välttämättä osuman ei tarvitse tuottaa edes säröä, vaan tarpeeksi syvä naarmu riittää ja hetken päästä lasi on halki.. Sekin on normaalia ja aikalailla tuuripeliä siis jos se lasi hajoaa.. peruslasi ei paljoa maksa ja jos kolmen vuoden välein hajoaa, niin periaatteessa siinä vaiheessa on ihan hyvä jo muutenkin se vaihtaa..

 

Lentävistä kivistä siis päästään siihen, että ne bonnetithan on teippiä eli siis muovia ja jos ajat 120 ja edelläajavasta autosta lentää nasta tai kivi 80, niin saat olla tyytyväinen, että se ei mene välijäähdyttimistä läpi eli siis mitenhän käy, kun se osuu siihen teippiin? Ei ole mikään laadullinen vika vaan aivan normaalia, ainakin minun mielestäni ja kiveniskemäthän vie tunnetusti maalinkin menessään, eli on hyvä, että bonnetit on teippiä, niin saa ne helposti sitten vaihdettua uusiin..

 

Niin ja tosiaan enpä ole törmännyt juurikaan moottoripaloista kärsineisiin mineihin..

Link to comment
Share on other sites

En tunne henk koht. diesel minin moottoria, mutta muuttuvasiipinen turbo ei tarkoita sitä, etteikö bypassia olisi.

 

Ilmamassamittarilla varustetuissa autoissa on kaikissa nykyaan kierrättävä bypass, dump venttiilin käyttö sotkisi seokset pahemman kerran.

 

Jos lämmöt on 40 astetta, niin ainakin cooleri pelaa.

 

 

Ei kai siinä muuta eroa ole kuin, että bypass on hiljaisempi, dumppi kun päästää ahtopaineet ulkoilmaan..

Link to comment
Share on other sites

morjens,onko kenelläkään ollu/onko keskikonsoli (siis se missä on vaihekeppi ja kässärin-kahva) irti takaosasta? Huomasin tuossa toissapäivänä siivotessa ko.kulkinetta että OHO! mitäs tää jäi käteen :'( tää Mini oli kyl ehkä sittenkin vikatikki ostos...

 

Tässä hyvä esimerkki, jos jokin irtoaa, niin voihan sen laittaa takaisin kiinni ilma mitään suurempaa draamaa.. Jos nyt puhutaan samasta kohdasta, niin mukitelineen pohjalla pitäisi olla ruuvi, jonka irrottamalla kyseinen osa lähtee irti, jos ruuvia ei ole, niin osa tietysti irtoaa, jolloin olisi syytä laittaa osa paikalleen uuden ruuvin kera..

Jos taas osa on irronnut ruuvin kera, niin sitten saattaa olla, että joutuu tekemään hitusen enemmän hommaa mutta mitän suurta salatiedettä sekään ei ole..

Link to comment
Share on other sites

Onneksi olkoon Barclay. Sinulla on ilmeisesti toimiava mini R56. Itselläni ei ole ollut, eikä monella muullakaan 2. gen omistajalla, varsinkaan cooper S kohdalla. Olen aiemminkin todennut, että oman auton kohdallani jo auton kokoonpano tehtaalla on mennyt pieleen. Viallisia osiakin autostani on löytynyt repullinen. Lienee sitten oma vikani, kun en aiempia omistamiani autoja ole tällä tahdilla rikki saanut. Kovasti on bmw yrittänyt juosta karkuun, mutta kaikki on saatu korjattua, kun ei ole antanu periksi.

 

Mielestäni ei ole nykyauton omistajan perusvaatimus, että koko sisusta ja moottori pitää osata purkaa ja koota vain sentakia, että tehtaalla ei ole niin viitsitty tehdä. Yhden ruuvin kiristämisen osaa kuka tahansa tehdä.

 

Kipinä listan kokoamisesta tuli, kun eräillä minin omistajilla tuli kuppi ns. täyteen. Moni on pistänyt vahingon kiertämään, kun kuppi on tullut täyteen jo vähemmästäkin.

 

Kuten listassa sanoin, sen ei ole tarkoitus provosoida. Se ei ole ehdoton totuus, vaan toivottavasti auttaa ihmisiä, jotka eivät kiinnitä autoonsa niin paljon huomiota, mutta saattavat ihmetellä "ilmiöitä", eivätkä löydä marmoritiskiltä muuta kuin valmiiksi mietityn ympäripyöreän vastauksen, että "ei näissä ole ollut mitään vikaa". TAVOITE ON NOSTAA MININ LAATUA, EIKÄ HUONONTAA SITÄ.

Itselläni on myös ollut öljyvuotoja vähän. Edellisissä omisamissani autoissa ne on kyllä yleensä alkaneet n. 300 tkm kohdalla, eikä 30tkm kohdalla.

 

Itseäni internet on auttanut paljon taistelussa bmw:n tuulimyllyjä vastaa.

 

Valitettavasti jos viitsit hieman jututtaa vaikka puolueetonta huollon esimiestä, joka kertoo sinulle muutakin kuin "ei näissä ole ollut mitään vikaa" niin totuus alkaa paljastua. Minuakin on jopa epäsuorasti uhkailtu, mutta olen kertonut, että vaikenemalla ei mikään asia parane, kyse on loppupelissä vain autosta. Se että mistä on uhkailtu, jääköön sanomatta.

 

Dumbin ja bypassin erot löytyy esim. täältä, kuten muukin turbomoottorin perustieto:

 

http://www.kosunenracing.com/turbo.html

 

Niin ja autoani en ole vielä vastoinkäymisistä huolimatta myynyt, vaikka lukuisia kertoja onkin käynyt mielessä

Link to comment
Share on other sites

No vähän kärkkäästi ehkä totesin asian, koska yksinkertaisesti rasittaa valitus hajonneista tuulilaseista tai siitä, että bonnetit ei kestä kiviä jne ja sen jälkeen niiden perusteella mollataan koko merkkiä..

Kuitenkin itselläni ei ole ollut ongelmia ja vaikka ehkä sinun tapauksessasi ei ole ollut väärinkäyttöä, niin uskon että suuressa tapauksista kyseessä on.. Esim hajonneet kytkimet, kytkin on helppo rikkoa jos haluaa..

 

Tiesin kyllä bypassin ja dumpin eron, yritin kai vain sanoa, että no ensinnäkin eikös MAF sensorit, jos siis siitä puhuttiin ole vain amerikkalaisissa autoissa? Tai ainakaan sitä ei omassani näy siinä missä jenkkimineissä ja toisekseen tuskin ne seokset sekoaa jos passin sijasta on dumppi, kun se sensorihan on intake pipessä heti ilman suodattimen jälkeen..

 

Liekö sitten puhutaan edes samasta asiasta:D

Link to comment
Share on other sites

MAF-anturi on lähes jokaisessa uudehkossa autossa. Et taida ihan ymmärtää, nimenomaan sen takia dumpilla sekoaa kun ilmamassa-anturi on suodattimen jälkeen. Moottoriin menevä ilmamassa mitaan suodattimen jälkeen, jonka jälkeen jos sitä päästetään dumpilla ulos, ei moottorinohjainlaitteella ole pienintäkään hajua mikä määrä ilmaa moottoriin menee. Lopputulos on enempi vähempi paukkuva ja sammuileva moottori, koska ohjainlaite luulee moottoriin menevän 600litraa ilmaa, vaikka sitä oikeasti meneekin vain 60litraa. Dumppi toimii vain MAP-anturilla olevassa autossa.

Link to comment
Share on other sites

En ehkä ymmärräkään ja siksi kyselenkin;) Tosin joku kohta sanoo, että väärä aihe tälle keskustelulle.. Mutta niin tosiaan ajatus virhe, pitäisi piirtää kuva:D

 

Noo entäs seuraava kysymys sitten, että onko EU mineissä MAF sensori? Ainakaan se ei ole siinä kohdassa, missä se on jenkkiversiossa ja eikös se pitäisi siinä intakessa olla ennen turboa viimeistään?

Koitin googlettaakin, niin vihjeen sain, että ei olisi mutta se oli vaan pikkuruinen sekä epämääräinen vihje siihen suuntaan:D

 

Ja aiheesta tuli mieleen, että minkä ikäisiä nämä ongelmaiset minit on? Oma kun on 09 niin onhan toki mahdollista, että jos on vaikka sukupolven tuotannon alusta olleissa on ollut vikoja, niin kaipa bmw:lläkin olisi, jossei muuten niin oman edun vuoksi ainakin, tavoite korjata tuleviin malleihin näitä kyseisiä vikoja.

 

Ja mikä tuli vielä mieleen, niin jos tehtaalla kokoonpanossa käytetään maalarinteipejä tai jätetään paneeleja kiinnittämättä, niin sehän tuskin edustaa merkin tai tehtaan linjaa kuitenkaan. Itsekkin joskus kun olin hetken aikaa erään venttiilejä tekevän yhtiön palveluksessa, niin periaatteessahan yhtiö tekee laadukkaita venttiilejä ja tekeekin.. Niin kauan kunnes jonkun kokoamisessa onkin joku ongelma ja siitä eteenpäin se riiopukin ihan sen kyseisen venttiilin kokoonpanijan tunnollisuudesta, yritteliäisyydestä jne Millaisena se lähtee tehtaalta.. Ei sitä kukaan vahdi, kunhan se näyttää päällepäin toimivalta ja menee testeistä edes jotenkin läpi ja jos testaajan on vielä kaveri, niin...

 

Voisi kuvitellakin, että Japanilaiset autot esim olisi huolella pistetty kasaan, työmoraali siellä on ihan erilainen, kuin täällä ja siellä jos suorittaa työnsä huonosti, niin se on suuri häpeä.. Täällä päin, kun se näyttäisi olevan enemmän niin, että se on vaan kerskailun aihe kavereille kapakassa: "kokosin senkin purkalla tänään, hah hah, mahtaa senkin omistajaa ketuttaa, kun huomaa sen hehheh..

Tiedä sitten kuulostaako tämä lennokkaalta ja millaiset valvonnat autojen kasauksessa on mutta jotain sisustan paneeleita tuskin mitenkään valvotaan.. tiedä sitten..

 

Oli aikoinaan oma escortti, korjauksessa eräässä ammattikoulussa ja huomasi kyllä, että selkeästi ne työvaiheet, jossa oli ollut valvova silmä eli opettaja mukana oli tehty vallan mainiosti ja työnjälki oli hyvää mutta sitten sellaiset, kuten umpion kiinnitykset, jotka sellaisilla käännettävillä klipseillä oli kiinni, niin jos klipsi oli vähänkin hankalammassa paikassa, niin se oli yksinkertaisesti jätetty auki:D

Tämän takia mm. ja muiden tosiasioiden valossa voisi todeta, että välttämättä, jos huollossa yksittäinen mekaanikko tekee mitä sattuu, niin sekään ei silti välttämättä ole kyseisen yhtiön linjaa vaan jonkun ammattitaidottoman omaa söhellystä.. Ja valitettavasti tämäkin ammattikunta kyllä vetää näitä puoleensa..

Link to comment
Share on other sites

Barclayhan kirjoitti pelkkää ASIAA!!!

 

Mitä mitä, en kai minä semmoisia:D

 

Mutta jos samalla vielä aiheesta jatkan, niin on erittäin hyvä, että tehdään reklamaatiota ja sehän periiaatteessa osa tuotekehitystä, palaute asiakkailta tehtaille ja se sitten riippuu, että miten tehdas taas suhtautuu siihen ja positiivisesti pitäisi suhtautua. Mutta toisinaan olisi myös hyvä tietää mikä sitten on aiheellista reklamaatiota ja mitä nyt tässä topikissa on mieleen jäänyt, niin joku valitti ruostuneista jarrulevyistä ja siinä yhteydessä taidettiin vielä puhua tiesuolasta ja sehän taas on sellaista kamaa, että edes rosteri ei meinaa kestää sitä. Jarrulevyt taas eivät ole rosteria, koska ei olisii mitään järkeä tehdä sellaisia osia rosterista, eikä niitä voi sen kummemnin pinnoittaa, kun se on viisi sekuntia ja se on kulunut pois.. Ja jos jarrulevyt on ruosteessa, niin se johtuu lähinnä liian vähästä ajamisesta.

 

Toinen mikä oli päässyt vikalistalle oli radio, joka ei pidä äänenvoimakkuutta sammutettaessa vaan tiputtaa sitä vähän alaspäin.. Mutta tietääkseni sen on ihan tarkoitus niin tehdä ja se on mielestäni ihan fiksu ominaisuus, vaikka se ensin ärsyttikin:D

 

Tai jos polttaa autonsa poroksi, kun kaataa lasinpesunestettä turbon päälle, niin miten ihmeessä sellainen voi olla edes vikalistalla? Vikahan on täysin siinä huolimattomassa käyttäjässä.. Ei nyt muutenkaan tulisi mieleen levitellä lasinpesunestettä pitkin konehuonetta..

 

Mutta että välillä joissain tilanteissa tuntuu vähän hämärtyvän se "vian" ja oikean vian raja..

 

On kyllä tuossa omassakin jotain vikaa kun bensatankki on kokoajan tyhjä, vaikka joka viikko sitä täytän, niin aina se vaan tyhjenee ja huollossa itsepintaisesti väittävät, että se on ihan normaalia mukamas, kummaa hommaa ;D

Link to comment
Share on other sites

En hauku mutten kehukkaan,Mini vaan ei ollut "se meidän juttu".Yleensäottaen kyllä toimi hyvin,lähti käyntiin jne jne,taka-akselin puslien kuluminen loppuun 30tkm kohdalla on autotehtaan suurta huolimattomuutta! (vanhoissa 300-sarjan bemuissa sama vika aikoinaan!)Ko.ajokki tuli tehtaalta ulos "liian aikaisin" olisivat hiukka vielä miettineet ja hioneet ykityiskohtia niin olisi menestys ollut taattu,nyt korjaillaan vikoja mitkä olisi voinut jo suunnitteluvaiheessa eliminoida. Nykyajan autonomistaja vaatii autolta lutoteetavuutta! Mini on mini vaikka voissa paistaisi,klassikko minkä BMW pilasi >:(

Link to comment
Share on other sites

joku valitti ruostuneista jarrulevyistä

 

 

On kyllä tuossa omassakin jotain vikaa kun bensatankki on kokoajan tyhjä, vaikka joka viikko sitä täytän, niin aina se vaan tyhjenee ja huollossa itsepintaisesti väittävät, että se on ihan normaalia mukamas, kummaa hommaa ;D

Perkele ei kai kukaan nyt ruostuneista jarrulevyistä ?! :o ;D ::) (en ala lukemaan tätä threadiä läpi, muutenkin tän vosi poistaa IMHO)

 

No huh huh... mahtaa olla tosiaan MINIen omistajat huolto-organisaation painajainen/vitsi...

Link to comment
Share on other sites

joku valitti ruostuneista jarrulevyistä

 

 

On kyllä tuossa omassakin jotain vikaa kun bensatankki on kokoajan tyhjä, vaikka joka viikko sitä täytän, niin aina se vaan tyhjenee ja huollossa itsepintaisesti väittävät, että se on ihan normaalia mukamas, kummaa hommaa ;D

Perkele ei kai kukaan nyt ruostuneista jarrulevyistä ?! :o ;D ::) (en ala lukemaan tätä threadiä läpi, muutenkin tän vosi poistaa IMHO)

 

No huh huh... mahtaa olla tosiaan MINIen omistajat huolto-organisaation painajainen/vitsi...

 

No se juttu levyistä taisi olla yhdellä toisella, ei niinkään mineihin liittyvällä foorumilla, jossa samassa yhteydessä valitettiin kaariin kerääntyvästä lumesta..:D

 

Mutta jotenkin vähän tuntuu, että suomalainen asiakas asiassa kuin asiassa on toisinaan vallan mahdoton, vaatimukset eivät ole realistisia ja vaaditaan asioita, joista ei ole juurikaan tuon taivaallista käsitystä. kuten vaikka 99 vuotta vanha taskukello pitäisi saada pysymään 0,1 sekunnin tarkkuudella ajassa per päivä, vaikka todellisuudessa jos se pysyy 10 sekunnin sisällä päivässä, on jo hyvä suoritus.. Ja päällepäätteeksi vielä ne jotka TODELLA "tietävät" miten kaiken kuuluu olla..

Link to comment
Share on other sites

En hauku mutten kehukkaan,Mini vaan ei ollut "se meidän juttu".Yleensäottaen kyllä toimi hyvin,lähti käyntiin jne jne,taka-akselin puslien kuluminen loppuun 30tkm kohdalla on autotehtaan suurta huolimattomuutta! (vanhoissa 300-sarjan bemuissa sama vika aikoinaan!)Ko.ajokki tuli tehtaalta ulos "liian aikaisin" olisivat hiukka vielä miettineet ja hioneet ykityiskohtia niin olisi menestys ollut taattu,nyt korjaillaan vikoja mitkä olisi voinut jo suunnitteluvaiheessa eliminoida. Nykyajan autonomistaja vaatii autolta lutoteetavuutta! Mini on mini vaikka voissa paistaisi,klassikko minkä BMW pilasi >:(

 

Et vielä kertonut, että mitä vuosimallia minisi oli. Aloittajan mini taisi olla juurikin sieltä ihan tuotannon alkupäästä ja ilmeisen täynnä vikaa, kun taas omani on 3 vuotta nuorempi, joka siis lähes viaton.. Eli voisiko tästä näiden kahden auton perusteella päätellä, että BMW tosiaan on paneutunut ilmaantuneiden vikojen korjaamiseen ja jopa korjannut niitä?

 

Isäni aina sanoo, että ei kannata rynniä ostamaan uudenmallista autoa tai muutakaan kojetta, heti etunenässä ja että muutaman vuoden päästä se on päässyt eroon lastentudeista, jolloin se on paljon parempi ostos..

Ehkäpä siinäkin on perää ainakin jonkun verran..

Link to comment
Share on other sites

Eli voisiko tästä näiden kahden auton perusteella päätellä, että BMW tosiaan on paneutunut ilmaantuneiden vikojen korjaamiseen ja jopa korjannut niitä?

 

Näinhän ne ainakin väittävät. Kylmäkäyntirallatus pitäisi olla historiaa 5/2009 tuotannosta eteenpäin. Omani on tullut kokoonpanolinjalta 11/2009, eikä mitään vikoja toistaiseksi :) *kopkop*

 

Lumisia kelejä odotellessa..

Link to comment
Share on other sites

Ei ole oma minini ns. ensimmäisiä minejä vaan vm. 2008. Siinä on jo yli vuosi harrasteltu R56 kokoonpanoa englannissa.

 

Vikoja on korjattu hitaalla syklillä ja softaa pukkaa koko ajan - todennäköisesti siksi, että miniä mainostetttiin aikoinaan saavan yli 2 miljoonalla eri varustekombinaatiolla.

 

Näistä kahdesta miljoonasta kovinkaan monia kombinaatioita siis ei ole testattu ollenkaan...taisi mainos kääntyä miniä vastaan.

 

Talvea taas pelonsekaisin tuntein odotellen... Katsotaan pelaako jarrut tänä talvena vai ei.

 

Käytettynä miniä ostavat eivät valitettavasti yleensä saa näitä "uusia ja viattomia".... vaan vanhoja ja viallisia.

Link to comment
Share on other sites

Hyvä vaan että keskustelua syntyy. Kun sitä keskustelua ja äksöniä syntyisi vielä bmw:n leirissä, niin vielä parempi.

 

Minin ostotilanteessa allekirjoittanutta varoitettiin myyjän toimesta henkilökohtaisesti ja suusanallisesti vain yhdestä minin ominaisuudesta: Pesuneste säiliön täytön yhteydessä pitää olla varovainen, sillä minejä (lue cooper S ja cooper d) on poltettu kaatamalla pesunestettä turbon päälle.

 

Turbon pintalämpö on helposti sen 800 astetta...

 

Minusta ihan aiheellinen huomautus, myös myyjältä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...