Jump to content

Mini 69, Käy!


claymad

Recommended Posts

  • 4 kuukautta myöhemmin...

onpas taas aikaa vierähtäny ja mini on saanu olla ihan rauhassa, vaikka työtä siinäkin riittäisi, mutta toisaalta ehkä näin parempi kun se

kuitenkin nyt toimii. Jos vaikke ens kesänä vois keskittyä ajamiseen :)

projektina on nyt syksyn ja talven ollu tuo tallilaajennus.

 

Ensin Minintalli sai vähän lisää levyjä seiniin ja kattoo.

Samalla sain hommattua vähän valoja lisää. Kyllä vähän harmittaa miks ei voinu sillon 5v sitten tehä tallia kuntoon niin olis

ollu miniäkin mukavampi kunnon valossa tehdä :)

 

10122011017.jpg

 

10122011014.jpg

 

Sitten bussi projektille väsättiin toinen talli minitallin taakse johon ainoa kulku on seinän läpi.

Samalla tuli hiukan varaosabussia kevennettyä.

15012012177.jpg

 

15012012172.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...
  • 6 kuukautta myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 3 years later...

Vähän hiljais eloa ollut täällä foorumilla, mutta päivitelläänpä vähän tämän Minin tilaa.

Eli syksyllä turbo alkoi pitämään ääntä ja nyt keväällä kun se avattiin niin uuden turbon hankintahan oli edessä.

 

Turbomini's foorumin innoittamana päädyin Garretin GT1752 ahtimeen joka on uudempaa tekniikkaa ja on kooltaan melko sopiva miniin.

2016-04-21%2006.29.44_zpsmk91qnup.jpg

 

Ahdinta piti muokata jonkinverran että sai sopimaan vanhaan T3 pakosarjaan, mutta alku hirvityksen jälkeen melko hyvin se tuohon istuu.

2016-04-23%2019.00.49_zpsd0npwg1e.jpg

 

 

Vielä olisi tehtävänä downpipen hitsaus ja vesi ja öljyletkujen veto, ym ym.

 

Sitten ongelmana on jatkuvasti ollut myös se että suuremmilla ahdoilla >0.8bar niin ruoka loppuu kesken kuin seinää, mutta uskoisin nyt löytäneeni juuri syyn

eli tuon HIF44 kaasarin neulaventtiilin reijän koko on foorumien mukaan auttamatta liian pieni, joten nyt sitä on avattu 2.5mm -> 3mm, joten toivon että

bensansaanti ongelmat saisi tällä kuitattua.

Link to comment
Share on other sites

Walpron pumppu on. Mulla on painemittari kaasarille menevässä linjassa ja se kyllä näyttää et ainakin Bensan paineet on aina sen n.0.4bar ahtoja kovempi eli uskoisin et bensaa riittää kaasarille asti. Tosiaan toi oire oli sellanen et eka oli seokset ok mut kun vedätti yli 0.8 ahdoilla pitempään ni seokset meni laihalle ihan yhtäkkiä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mites tuo ahtimen laippaliitos pakosarjaan ? GT17 laippa/pulttijako taitaa olla hippasen pienempi kuin vanhassa T3:ssa ?

 

Meinaan vaan että jos toi pakosarjan aukko on luokkaa 45x60 mm ja ahtimessa joku 40+ mm halkaisijainen läpi niin ei ihan ole virtausteknisesti optimi. Mitääa adapteria ei ainakan ton aikaisemman kuvan perusteella ole ???

Link to comment
Share on other sites

Joo siihen t3 pakosarjaan toi on kiinnitetty. Pakosarjasta vingutin niihin kanavan päätyihin aukot ja turbon päästä on avarrin sitä laipan kohtaa mahdollisimman paljon. Koitin saada ton tehtyä siten et ahtain kohta vastaa tuota valusarjan kanavaa. Ei varmaan oo ihan optimi mut mielestäni on silti paremmin virtaava mitä putkesta hitsatut valmiit pakosarjat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 1 year later...

Siis miksi kaaret?Meinaatko panostaa rata-ajoon?Vai eikö ole tarpeeksi katu-uskottava?Oma mielipide:siinä vaiheessa,kun Mini menee ympäri,on ihan sama,oliko ne kaaret,vai ei.Sattuu kuitenkin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...