Jump to content

cooper -02


johnny

Recommended Posts

nyt on viikko ajeltu, ei oo rämissy tai kolissu.. tai pudonnu :p ja sisällähän on ihan premium autotason tuntua :D

täytyy sanoa et tavallisilla vehkeillä on aika pirun vaikeeta ottaa auton sisäkatosta kuva.. siis että siitä saa jotain selvääkin. valoa tulee joko liikaa tai sit sitä ei oo yhtään. salamat yhtä tyhjän kanssa nojoo.. valtavan lampun kanssa sitten lopulta sain napsittua kun koko sisätila oli valaistu .

myös kuva kokonaisesta hyllystä ei onnistunut kuin panoramalla, mut niitä kuvia en taas onnistunut siirtämään koneelle kun ei ollut oma puhelin.

 

eli tässä nyt olisi vihdoin ja lähes valmis kattosäilykeprojekti jonka kai aloittelin suunilleen näihin samoihin aikoihin vuosi takaperin..vai oliko se syksyllä?

nomut tämmönen siitä piti kuitenkin tulla..

 

post-463-13848035136165_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mites kattoairbagit? Olet varmaan poistanut ne toiminnasta? :)

 

ei mulla vaan ollut mitään kattobägejä.. vain muutama hassu sähköjohto joka menee kattovalaisimelle ja kellolle. ne 6mm tai 8mm reiät (yht. muistaakseni 8 kpl) johan mä sen metalliräkin pulttasin olivat tietysti bägejä/kiinnikkeitä varten. mä edes tienny et noissa on olemassa sellaisia tyynyjä. jos tyynyt olis ollut, nii tuskin olisin ryhtynyt koko hommaan. :p

 

Mutta rispektit tulee kyllä omankäden jäljestä. Ite ajattelin purkaa sisustan kokonaan pois ja vaihtaa jotkut vähän urheilullisemmat istuimet. Ja vaimentaa sisustaa siinä sivussa.

 

jep, itseäni kiinnostais kans urheilullisemmat penkit, nykyisissähän istuu kuin vaarin nojatuolissa vain keinuefekti puuttuu. gp:n jakkaroita saa edelleen tarjota d: originaali tahdasilme täytyy pitää yllä. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Wilbonille.. een mä ;)

 

laitetaas tähän nyt jotain kun en oo hetkeen taas laittanu.. eli hyllyn kanssa ajeltu jo joku kuukausi niin nyt on työntyny esiin hyvät ja huonot puolet. kouruissa olisi saanut olla isommat/korkeammat sivuvallit, mun ajotavoilla. monesti on lentäny tavaroita silmille kun mutkaan tulee vähän kovempaa. lokerot on kans pirulliset kun ne ovat vähän yläviistoon, kannet kyllä pitää tavarat sisällä mut jos kannen aukasee ja samalla kaasuttelet niin tavarat tahtoo liukua alas lokerosta. aurinkolipat jäi liian keskelle, niiden kiinnityksiä/asentoa oli tosin hankala silloin hahmottaa kiireessä hitsailessa. sitten, jotain hyvääki olisi.. se on edelleen kiinni, eikä kukaan ole lyönyt siihen päätä vielä kertaakaan. loistavaa

 

no mutta sitten se soitin.. mistä ei kosketusnäyttö toiminut. siinä oli koko tän projektin ajan se suojakalvo kiinni. yks päivä otin sen huvikseni irti ja kokeilin kosketusnäyttöä :)) jumaliste kun se lähti toimimaan! nappulavaloja myöten, asetuksista piti vaan laittaa neki päälle. eli soitin on pelittäny kokoajan.. vaikka oon jo miettiny et alkais ettii jostain uutta kosketusnäyttöä siihen, sen rikki menneen johtoliuskan takia. ffc-kaapeliviritelmiähän en missään vaiheessa epäillytkään vaikka hurjilta näyttivätkin :P mut sen pään korjaaminen muovipaloilla ja ties millä oli kieltämättä vähän niin ja näin. onneksi sen pituus riitti.. juuri ja juuri x) ts. onnistunut kääntömodi(: ainoo vaa et ne äänet edelleen jotenki särkee, johdotuksia en oo jaksanu alkaa tutkimaan. enkä oikein mitään muutakaan.. nauttinu vaan ratin pyörittelystä. alkavaa kevättä kaikille!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 kuukautta myöhemmin...

kesälomat lusittu ja on aika palata auton ja rakentelun pariin. nyt onkin paljon kirittävää koska näemmä vanhempia rotiskoja on hitsailtu myös pitkin kesää :))

kattohyllystä sen verran et verhoilu alkaa jo paikoin repsottaa :D johtuneeko sitten huonosta liimasta vai saumojen riittämättömyydestä tai kenties jopa molemmista d: ei tosin kovin pahasti mut ehkä vien huvikseni sinne verhoomoon näyttämään sen, sillä työllä oli kuitenkin elinikäinen takuu. samalla kysyä lokeroiden osittaisesta verhoilemisesta, ei olisi sitten niin suurta kontrastia.

eniten tällä hetkellä päänvaivaa tuottaa kuitenkin se kello joka oli tarkoitus laittaa väärinpäin kojelaudan päälle.. tuntuu työläältä hommalta mutta siitä varmaan kuitenkin aloittelen ja lisäilen sitten tänne kun on jotain lisättävää, jeei.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

laitetaas tähänki jotain.. eli, mikään ei ole edennyt. toinen rotisko vie kaiken ajan. oon nyt muuten miettinyt toista soitinta sinne ylös, vähän nykyaikasempaa ja minin omaa muistuttavampaa. ::) kun ei täs oikeestan oo enää edessä muuta kuin osien vaihtoa.. vähän tylsää ja turhan kallista. ei ole ⓥ#%!@!! mitään rakennettavaa! kuka ostaa! ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

nyt on tehty vähän vannehommia.. heräsi nimittäin yks viimevuotinen ajatus kun vaihdoin talvirenkaat alle. omassa talvikumit on 185/65 15 + minin omat peltivanteet. tällä setillähän auto näyttää takaa katsottuna ihan nelipyöräiseltä kottikärryltä. renkaat on kapeat ja vanteiden takia vielä todella syvällä pyöränkoteloissa. ja eikun tuumasta toimeen..

 

Etufillarit jätin ennalleen mut taakse tein vähän muutoksia.. 185/65 renkailla olevat vanteet säästin koska ne oli jo aiemmin "entisöity" :b enkä itseasiassa olisi varmaan edes ryhtyny koko vannehommaan ellei olis ollu tota toista peltivannesarjaa, jota säilytin kesää ja alustasarjaa silmälläpitäen. mutta.. koska kesä on kaukana ja alustasarja vielä kauempana niin lainasin siitä sarjasta pari(oikeastaan kolme koska yksi meni v*tuiks typerän jutun takia) vannetta talvirengastusta varten ja tein niille keskiön käännön eli rälläköin vanteista keskiöt irti ja käänsin ympäri, paukuttelin takaisin vanteen sisälle, hieman mittailin sieltä täältä et tulisivat luonnollisesti keskelle ja renkaat pysyisivät kaaren sisällä ja hitsasin uudestaan kiinni. päälle pyöräytin 205/60 renkaat ja painoja ei menny kuin noin 15g per puoli, eli hyvät tuli. ET on varmaan jotain nollan luokkaa.. mukavasti tulivat ulos kotelosta ja samalla tuli vanteisiin sopivasti huulta. mitä miinuksiin tulee niin.. 205set jäivät hivenen irvistämään pyöränkotelon sisältä ja ottavat kiihdytyksissä ja mutkissa muovikaariin kiinni, pikkujuttuja ::) venttiillit ikatselevat toisiaan siellä auton alla.. uusia reikiä ei jaksanu tehdä.

tuli siitä loppujen lopuksi ihan.. noh, aika erikoinen. :b

Link to comment
Share on other sites

  • 4 kuukautta myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...

pahasti oli nastat raapinu sisäloksuja käännetyillä vanteilla.. teki pahaa katsoa kun kesärenkaita vaihtelin. ottanu jopa lokareihin nii et maalipinta on lähteny kesärengastuskin on tällä hetkellä hieman hassu. sanovat et 235set olisivat seiskapuolikkaille ihan menevät, mut itse en suosittele, pullistelevat joka paikasta :D profiiliki on tosin 45. pumppuki tykkää varmaan hyvää. olis pitäny varmaan puhdistaa ennen alle laittoa.

 

onse alettava vaan taas vanteita vääntämään, säästäisi hieman kun kääntäisi keskiöt.. siinä on vaan taas se et kun levitys menee persiilleen niin voi mua syyttää kun menin kääntää itse ne keskiöt. :b vannepaja kokemuksia kellään?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 4 kuukautta myöhemmin...

nyt se on sitten lopulta aloitettava ja vietävä loppuun asti. eli siis tämä ikuinen peltivannelevitys.. valmiita palikoita ei ole eikä näillä näkymin tule niin täytyy itte rakentaa.

tässä yks päivä sovittelin vanteita ja mittailin.. et maximi olisi sellainen 8 - 8,5" peltivanne. nyt puhutaan minin omista pelleistä jotka ovat sen 15". toi leveys ei ota kiinni ja jää vielä kaaren sisäpuolelle(luulisin).

kahdesta vanteesta keskiöt tuli käännettyä jo joskus ajat sitten, nyt pantava sopivasta kohtaa poikki ja levitettävä sisäänpäin. eli kyseessä ilmeisesti klassikkolevitys keskiönkäännöllä mikä tulisi vannepajalla maksaa about 90e per pelti. mutjoo.. väliin tulisi joku 6cm suikale mikä vastaa kai jotai reilua kahta tuumaa. huulta olisi kiva saada enemmän mut sit se menis jo turhan työlääksi.

näillä mennään.. valmis pitää olla ennen pakollista talvirengaskautta. C:-)

Link to comment
Share on other sites

pitää toivoa ettei vaa turhan leveetä.. ::) ja renkaiksi joutuu laittaa vaa mitä löytyy eli yrittää venyttää 185/65 siihen päälle. täytyy kyl viel googlettaa olisko kellään kuvaa sellaisesta yhtälöstä :p enpä osaa sanoa.. itselläni 235set mahtuu pyörimään ja kääntymään mut se on vakioalustalla. säädät sitten vaa ylemmäs jos ei mahdu :P

Link to comment
Share on other sites

nonii, näistä taitaa tulla nyt pikkasen vajaa 8", kaveri ehti leikata mulle 60mm peltisoirot vaikka mitat oli vasta alustavia mut ei se mitään. löysin jonkun videonki missä venytellään 185/60siä 8" vannen päälle, näyttivät ihan vielä ihan ok. 3mm paksuista se pelti.. kokeilin huvikseni vetää yhden mankelista läpi, käsipelillä.. huhuh. ;D ei oo mankelia tullu pahemmin edes käytettyä ennen tätä. kuuluuko sen mennä kerrasta oikein vai pitääkö se mankeloida vähitellen siihen oikeaan halkaisijaan?? kellään antaa vinkkejä

keskiöt on nyt kaikista neljästä käännetty.. taakse tulee pienempi et. en oo mitannu mut liikutaan lähellä nollaa, näin siis vakiovanteessa. keskittäminen onnistuu suht helposti tasapainotuskoneessa. vielä pitäisi vähän mittailla ja panna kehä kahtia, duunikaverilla astetta isompi sorvi himassa niin sen pitäisi onnistua sit siellä. jotkut vetää vaan rälläkällä, moottorin käydessä pykälä päällä, ts kotikonstein :p itselläniki oli tarkoitus panna ensin sorviin ja leikata rälläkän avulla, lähinnä sen takia et näkis pystyykö itse tekemään alusta loppuun.. mut luovuin sitten ajatuksesta. vähän tylsä tämmönen projekti kun muut tekee kaiken sun puolesta. :))

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...