Jump to content

Esko

Jäsenet
  • Viestit

    78
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    5

Reputation Activity

  1. Like
    Esko got a reaction from karvalakki in mini cooper s r56   
    Laatikon adaptioarvot voi todennäköisesti uusia eli laatikko alkaa oppimaan uudestaan käyttäjän ajotapoja. Muuta ei tarvi, jos moottori pysyy samanlaisena. Jos ongelmat jatkuu, on jotain uudessa moottorissa pielessä olettaen ettei vaihdelaatikko olisi vikaantunut vaihdon aikana.
    Ei todellakaan ole yleistä. Yleensä merkittävä vika, jos moottorinohjaus kokee tarpeelliseksi tiputtaa tehot pois. Vikakoodit lukuun ja ihmettelemään. Mistään likaisista ilmansuodattimista tuo ei johdu.
  2. Like
    Esko got a reaction from minapamina in R53 vaiko R56   
    Ehkä alle 10k budjetilla katsoisin kyllä mielummin R53:sta, että saa hyvän yksilön. Itellä ollut R53 Cooper S pari vuotta ja R56 JCW nyt kolme vuotta.  Molemmissa autoissa oli jotain rustattavaa kyllä, että ongelmattomia ei ole kumpikaan. R56:ssa ongelmakohteet selkeästi enemmän moottoripainotteisia, kun R53:ssa oli vikaa laajemmin.
    R53:ssa ei toiminu ilmastointi, vuoti öljyä useasta paikasta, ohjaustehostimen puhallin oli rikki. Takaluukku ja takavaimentimet alkoi ruostumaan jne. 
    Pari ekaa vuotta oli huolettomia R56:lla. Nyt laitettu vuoden sisään uudet etuiskarit, jakopääsarja, venttiilivarrenkumit, vesipumppu, termostaatti ja vesipumpun ja termostaattikotelon välinen yhdysputki. Vesipumpun ja periaatteessa termostaatinkin vaihdoin turhaan, kun vika oli tuossa yhdysputkessa, mutta nekin nyt uusittu. Vielä pitäisi suuttimet jossain kohtaa uusia ennakoivasti (viallinen suutin polttaa reiän mäntään). Edellinen omistaja oli autoon jo vaihdattanut korkeapainepumpun mikä on kanssa kuluva osa ja vaihtoon saa varautua!
    Ajoltaan R53 ja R56 on hyvin samanlaisia. Sisusta R56:ssa selkeästi modernimpi. Molempien moottoreiden luonteesta tykkäsin ja eritoten R53:n ahtimen vinkuna oli kiva. Automaatti kyllä omasta mielestä tappaa ilon Ministä. Parhautta juurikin kiihdytellä 2-4 vaihdevälejä ja mutkateillä ajo, niin ei siihen yhtälöön mikään arpova kuminauha-automaatti istu. Tietysti jos auto ostetaan maidon hakuun kaupasta, niin varmasti automaatti vaivaton ratkaisu. 
     
    Yhteenvetona päätyi kumpaan korimalliin tahansa, niin aivan varmasti joutuu remppaamaan molempia ja molemmat tuo ilon naamalle varsinkin vähän viritettynä.
  3. Like
    Esko got a reaction from next in R53 vaiko R56   
    Ehkä alle 10k budjetilla katsoisin kyllä mielummin R53:sta, että saa hyvän yksilön. Itellä ollut R53 Cooper S pari vuotta ja R56 JCW nyt kolme vuotta.  Molemmissa autoissa oli jotain rustattavaa kyllä, että ongelmattomia ei ole kumpikaan. R56:ssa ongelmakohteet selkeästi enemmän moottoripainotteisia, kun R53:ssa oli vikaa laajemmin.
    R53:ssa ei toiminu ilmastointi, vuoti öljyä useasta paikasta, ohjaustehostimen puhallin oli rikki. Takaluukku ja takavaimentimet alkoi ruostumaan jne. 
    Pari ekaa vuotta oli huolettomia R56:lla. Nyt laitettu vuoden sisään uudet etuiskarit, jakopääsarja, venttiilivarrenkumit, vesipumppu, termostaatti ja vesipumpun ja termostaattikotelon välinen yhdysputki. Vesipumpun ja periaatteessa termostaatinkin vaihdoin turhaan, kun vika oli tuossa yhdysputkessa, mutta nekin nyt uusittu. Vielä pitäisi suuttimet jossain kohtaa uusia ennakoivasti (viallinen suutin polttaa reiän mäntään). Edellinen omistaja oli autoon jo vaihdattanut korkeapainepumpun mikä on kanssa kuluva osa ja vaihtoon saa varautua!
    Ajoltaan R53 ja R56 on hyvin samanlaisia. Sisusta R56:ssa selkeästi modernimpi. Molempien moottoreiden luonteesta tykkäsin ja eritoten R53:n ahtimen vinkuna oli kiva. Automaatti kyllä omasta mielestä tappaa ilon Ministä. Parhautta juurikin kiihdytellä 2-4 vaihdevälejä ja mutkateillä ajo, niin ei siihen yhtälöön mikään arpova kuminauha-automaatti istu. Tietysti jos auto ostetaan maidon hakuun kaupasta, niin varmasti automaatti vaivaton ratkaisu. 
     
    Yhteenvetona päätyi kumpaan korimalliin tahansa, niin aivan varmasti joutuu remppaamaan molempia ja molemmat tuo ilon naamalle varsinkin vähän viritettynä.
  4. Like
    Esko got a reaction from Igor in N14 imukanavien puhdistus.   
    Tuossa pari kuvaa viimeisimmästä tehdystä puhalluksesta N14 koneisesta. Karstaa löytyi jo kunnon kerros venttiilien päältä ja oli myös alkanut kertyä imukanavien seinille. 


  5. Like
    Esko got a reaction from Punapaprika in N14 imukanavien puhdistus.   
    Tuossa pari kuvaa viimeisimmästä tehdystä puhalluksesta N14 koneisesta. Karstaa löytyi jo kunnon kerros venttiilien päältä ja oli myös alkanut kertyä imukanavien seinille. 


  6. Like
    Esko got a reaction from next in N14 imukanavien puhdistus.   
    Tuossa pari kuvaa viimeisimmästä tehdystä puhalluksesta N14 koneisesta. Karstaa löytyi jo kunnon kerros venttiilien päältä ja oli myös alkanut kertyä imukanavien seinille. 


  7. Like
    Esko got a reaction from holkki in N14 imukanavien puhdistus.   
    Tuossa pari kuvaa viimeisimmästä tehdystä puhalluksesta N14 koneisesta. Karstaa löytyi jo kunnon kerros venttiilien päältä ja oli myös alkanut kertyä imukanavien seinille. 


  8. Like
    Esko got a reaction from Pave in N14 imukanavien puhdistus.   
    Googlasin kanssa viime talvena, että kuka tekisi. Lopunperin tein omaan tuon itse eli hommasin pähkinärouheet ja puhallusvehkeet löytykin jo omasta takaa. Periaatteessa voisi talvisaikaan korvausta vastaan tehdä muillekin, jos tarvetta. Samalla on hyvä uusia noi imusarjan tiivisteet. Ei montaa euroa maksa ja löytyy tarvikkeena Victor Reinzilta.
  9. Like
    Esko got a reaction from holkki in N14 imukanavien puhdistus.   
    Googlasin kanssa viime talvena, että kuka tekisi. Lopunperin tein omaan tuon itse eli hommasin pähkinärouheet ja puhallusvehkeet löytykin jo omasta takaa. Periaatteessa voisi talvisaikaan korvausta vastaan tehdä muillekin, jos tarvetta. Samalla on hyvä uusia noi imusarjan tiivisteet. Ei montaa euroa maksa ja löytyy tarvikkeena Victor Reinzilta.
  10. Like
    Esko got a reaction from AAB-1 in Kattotelineet   
    No kyllä kestää ku itellä ollu samoilla telineillä tupla kajakki ja ajettu 100km/h ilman ongelmia! Välikevennys kuva :D


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. Like
    Esko got a reaction from Igor in Mini Cooperin ohjaus ongelma.   
    Kannattaa rasvailla kanssa sitä rattiakselin laakeria siellä jalkatilassa. Omassa vasta rasvasin sen, kun alko ärsyttää toi jatkuva narina rattia käännellessä. Synteettistä vaseliini spraytä laakeriin samalla rattia pyöritellen, niin narina hävisi ja ohjauskin herkkeni huomattavasti. 
×
×
  • Luo uusi...