Jump to content

Kohta savut?


Samuli Koivusalo

Recommended Posts

On 6.12.2022 at 16.33, Samuli Koivusalo kirjoitti:

 

Mua ei yleisesti kiinnosta kenenkään mielipiteet hirveästi, eikä ainakaan ventovieraiden.  Oon todennut vuosien varrella tätä foorumia lukiessani, että täällä ei yleensä hirveästi saa apua mihinkään.

Lähinnä keskitytään muiden tekemiin virheisiin tai siihen kuinka olisi pitänyt tehdä. Tottunut itse vähän toisenlaiseen tyyliin harrastushommissa.

En tiedä onko tämä miniporukka niin sisäänpäin lämmennyttä, vai mistä johtuu. Muutamilta olen saanut yv muodossa hyviäkin apuja, kiitos niistä. 

Jos et sinä esimerkiksi oo koskaan tarvinnut näitä kun oot 200 minin konetta kasannut, niin so what? 

Minä tarvitsin, ja ei tuosta ainakaan mitään haittaa ole. Painaa jakopään koppaa tasaisesti ja antaa paremman tiivistyksen. Taatusti.

Osat on puhdistettu, jakopään koppa tarkistettu ja yleisesti todettu hyväksi. Silti vuoti. Uusi tiiviste asennettu kuten pitääkin.

Jos joskus oot ruuvannut muitakin autoja kuin näitä Minejä, niin oot varmaan huomannut että tälläisiä tukilevyjä löytyy vastaavista paikoista mm. vanhojen japsien öljypohjasta. 

 

 

Huh, huh. Erikoinen kirjoitus, en ole näillä palstoilla vastaavaa kohdannut? Yleensä jos Mini palstalta apua tarvitsee niin sitä on myös saanut.

Link to comment
Share on other sites

Työkaverilla oli tuollainen siisti Sportti Fiat ihan normikäytössä ainakin 90 luvun puol.välissä. Lähes virheetön. Mies tuskin enää hengissä, mihin lie auto joutunut. Tummanpunainen

JM ei ole oikein meikäläisen "juttu", mutta eiköhän tuollaisia riitä siihenkin 😉

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
1 tunti sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Onko noissa kaasareissa säädettävät suuttimet? Miten hankala saada synkronoitua?

Kaasareissa on tyhjäkäynti ja pääsuutin jotka on vaihdettavat. Lisäksi on seoksen säätöruuvi ja tietty neula.Ruikkarille eli kiihdytyspumpulle ei oo vaihdettavaa suutinta, kuten vaikka dellorton tai weberin tuplissa on. 

Synkkaamisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Molempiin kaasareihin vaan suuttimet samaa kokoa ja seosruuvit neula ym samoihin säätöihin. Ja tietenkin luisti molemmissa auki yhtä paljon ja vaijerien säätö tietenkin myös. Oli nämä mulla varmaan 10 kertaa irti kun säädin seoksia ja toimivuutta, mutta kaikenkaikkiaan todella hienosti toimivat kaasarit. 

Tämä FCR on keihinin kaasarista kopioitu malli jota on käytetty pääasiassa krossipyörissä. 

Jokamiesluokassa huippu 1600cc moottorit tehdään kahdella moottoripyörän kaasarilla. Tehoja parhaista Fiatin Tc:stä otetaan se reilu 180hv. Että aika mukavasti nämä ruokkii. Minikin näillä erittäin herkkä ottamaan kierroksia ja toimii täydellisesti kun oon nyt päässyt jonkun verran ajelemaan ja testaamaan 

Link to comment
Share on other sites

Hiffeistä en osaa sanoa mitään, ei juuri ole kokemusta. 

Harkitsin hetken tuohon 44Hifiä, mutta uusi imusarjoineen oli niin törkeän hintainen, että ei ollut vaikea päätös hankkia nämä. 

Ja mukava on tehdä vähän erilailla kun kaikki muut tekee.

Ja onhan nämä mageen näköiset ja pitää mahtavaa ääntä 😍

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...