Jump to content

Kohta savut?


Samuli Koivusalo

Recommended Posts

 Virtaussuunta pumpusta kannattaa tarkista, vai onko nää niitä moottoreita jotka valmistaa bensaa.

Oletan että tosta vapaasta tökkelistä menee letku kaasarille ja toi liitetty tulee tankista. Ja edelliseen viestiin viitaten,toi ei todellakaan ole pitkiä matkoja imevä pumppu. Siirrä se takarontiin ja kumit väliin, niitä Etrasta , muuten koko runko resonoi.

image.png

Link to comment
Share on other sites

8 tuntia sitten, Kimi kirjoitti:

 Virtaussuunta pumpusta kannattaa tarkista, vai onko nää niitä moottoreita jotka valmistaa bensaa.

Oletan että tosta vapaasta tökkelistä menee letku kaasarille ja toi liitetty tulee tankista. Ja edelliseen viestiin viitaten,toi ei todellakaan ole pitkiä matkoja imevä pumppu. Siirrä se takarontiin ja kumit väliin, niitä Etrasta , muuten koko runko resonoi.

image.png

Mikä tämän pumpun tyyppi ja mistä löytyy? Voiko mekaanisen pumpun jättää paikoilleen kun laittaa sähköisen, tai mistä löytyy peitelevy mekaanisen paikalle? 

Link to comment
Share on other sites

Tuskin käännän pumppua, sen on hyvä olla tuossa. 😅

Kansi ei ota pumppuun, kannesta ei otettu tavaraa pois kun kymppi. Sen verran että saatiin syöpymät pois. 

Tämä pumppu on ostettu muistaakseni Motonetista. Vanhankin pumpun voi jättää paikoilleen, nylkyttäköön siellä sitten tyhjää. Itse tein tähän ihan 4mm paksusta lattaraudasta peitelevyn, jonka muotoilin sitten oikeanlaiseksi ja porasin reiät. Muotoilukaan ei oo pakollinen jos ei omaa silmää haittaa 😅

Link to comment
Share on other sites

2 minuuttia sitten, Kimi kirjoitti:

Kato nyt kuitenkin sen nuolen suunta siinä kyljessä.

Ei se pidä paikkaansa. Tuo kuori on mennyt kiinan paapalla väärin päin ja nuolen osoittama suunta on väärä... 

Arvaappa tappelinko tämän kanssa muutama vuosi sitten kunnes hoksasin että kuoren voi asentaa miten päin vaan ja sattunut tosiaan mennä jo uutena väärin päin. 😄

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, Samuli Koivusalo kirjoitti:

Tuskin käännän pumppua, sen on hyvä olla tuossa. 😅

Kansi ei ota pumppuun, kannesta ei otettu tavaraa pois kun kymppi. Sen verran että saatiin syöpymät pois. 

Tämä pumppu on ostettu muistaakseni Motonetista. Vanhankin pumpun voi jättää paikoilleen, nylkyttäköön siellä sitten tyhjää. Itse tein tähän ihan 4mm paksusta lattaraudasta peitelevyn, jonka muotoilin sitten oikeanlaiseksi ja porasin reiät. Muotoilukaan ei oo pakollinen jos ei omaa silmää haittaa 😅

Minitronilta löytyy näköjään kaikki. 

Link to comment
Share on other sites

 

Mua ei yleisesti kiinnosta kenenkään mielipiteet hirveästi, eikä ainakaan ventovieraiden.  Oon todennut vuosien varrella tätä foorumia lukiessani, että täällä ei yleensä hirveästi saa apua mihinkään.

Lähinnä keskitytään muiden tekemiin virheisiin tai siihen kuinka olisi pitänyt tehdä. Tottunut itse vähän toisenlaiseen tyyliin harrastushommissa.

En tiedä onko tämä miniporukka niin sisäänpäin lämmennyttä, vai mistä johtuu. Muutamilta olen saanut yv muodossa hyviäkin apuja, kiitos niistä. 

Jos et sinä esimerkiksi oo koskaan tarvinnut näitä kun oot 200 minin konetta kasannut, niin so what? 

Minä tarvitsin, ja ei tuosta ainakaan mitään haittaa ole. Painaa jakopään koppaa tasaisesti ja antaa paremman tiivistyksen. Taatusti.

Osat on puhdistettu, jakopään koppa tarkistettu ja yleisesti todettu hyväksi. Silti vuoti. Uusi tiiviste asennettu kuten pitääkin.

Jos joskus oot ruuvannut muitakin autoja kuin näitä Minejä, niin oot varmaan huomannut että tälläisiä tukilevyjä löytyy vastaavista paikoista mm. vanhojen japsien öljypohjasta. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 minuuttia sitten, minorv8 kirjoitti:

Sen enempää asiaa kommentoimatta mutta noissa jakopään lyhyissä ruuveissa kannattaa kasatessa tsekata että alimmat ruuvit ovat riittävän lyhyet. Muuten ne kantaa vaihteiston koppaa vasten ja tuntuu käteen siltä että ovat kireällä. Koppa ei kuitenkaan ole kunnolla kiinni. 

Joo, se on huomioitu kyllä. 😀

Link to comment
Share on other sites

Moi,

Ne laipat jossa on valmiina vahvikepellit on suunniteltu niitä varten. minissä on siinä laipan  keskellä se jäykistekorotus, joka voi tuoda pientä ongelmaa, kun se korotus   estää sen pultin menemästä reiän kohdalla pohjaan sen pellin takia.

Jos joku vetänyt joskus  pultit liian kireelle, niin ne reijät pullahtaa ulospäin, ja sitten kun vetää uudellakin tiivisteellä kiinni, niin se voi katkasta tiivisteen.

Tasotan  noi aina ja varmistan että ne on tasan.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...