Jump to content

Muut "retroautot"


paspartuu

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Challengerihan oli tapposiisti!

Mistä tahansa suunnasta yhtä tyly kuin alkuperäinen.

Joka pitäis kyllä saada joku päivä, mutta kun ne automaatit ei vaan ole mun juttu vaikka kuinka olis vääntöä...

Kai nekin vanhemmiten alkaa kelvata mutta ei perkele vielä..

Link to comment
Share on other sites

Viralliset kuvat julkaistu Challengerista:

http://www.autoblog.com/2006/01/08/dodg ... d-release/

 

Siis häh?:

 

"Powertrain and Suspension:

Engine:             6.1L Hemi (425hp@600rpm/420ft.-lbs@480rpm)

Drivetrain:         RWD/ 6-speed-manual

Suspension:      Short/long-arm Independent

 

Front Tire Size:  P255/40R20

Wheel Size: 20"X 9"

Outer Diameter: 29.76" (777mm)

 

Rear Tire Size:  P265/45R21

Wheel Size: 21"X 10"

Outer Diameter:  29.76" (756mm)"

 

Tossa on varmaan typo noissa tehoissa ja väännöissä noiden kierroslukujen osalta, vai ilmottaako nuo ameerikkaalaaset nuo tuolla lailla?

 

Ja on pojat laittanu sitten miehekkäät kiekot pyörimään nurkkiin! Löytyisköhän noihin nastarenkaita? ;)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Tuo Camaro on vähän huti.

 

Kävin tässä yksi päivä miettimään, että mikä oli ensimmäisiä ns. mainstream-retroautoja (hahah mikä sana :D)? BMW Z8 tulee ekana mieleen, vai ehtiköhän Beetle sittenkin ensin...

 

Aika hyvin on Z8 pitänyt hintansa Saksassa, mitä Mobilesta katselin. Ovatko nuo sitten niin haluttuja, luulisi että 911 Turbo tai 360 Modena houkuttaisi potentiaalista ostajaryhmää kuitenkin enemmän... ::)

Link to comment
Share on other sites

 

Kävin tässä yksi päivä miettimään, että mikä oli ensimmäisiä ns. mainstream-retroautoja (hahah mikä sana :D)? BMW Z8 tulee ekana mieleen, vai ehtiköhän Beetle sittenkin ensin...

 

::)

 

Nissan Figaro jo vuonna 1991. Ihan selvä retroauto, vaikka ei sinänsä kai ookaan kopio mistään vanhasta.

 

http://www.iobjects.co.uk/figaro/figaro.html

 

Britithän ei sitäpaitsi muuten ole varsinaisesti retroilua koskaan lopettaneet/aloittaneet, vaan sikäläisten pikkutehtaiden urheiluautoissa on aina löytynyt vanhan näköisiä autoja uudella tekniikalla  :)

Link to comment
Share on other sites

 

Nissan Figaro jo vuonna 1991. Ihan selvä retroauto, vaikka ei sinänsä kai ookaan kopio mistään vanhasta.

 

http://www.iobjects.co.uk/figaro/figaro.html

 

Britithän ei sitäpaitsi muuten ole varsinaisesti retroilua koskaan lopettaneet/aloittaneet, vaan sikäläisten pikkutehtaiden urheiluautoissa on aina löytynyt vanhan näköisiä autoja uudella tekniikalla  :)

 

Mistäs mä muistelin, että Figarossahan oli esikuvana vanha Mini.

Link to comment
Share on other sites

Tai nippa-nappa ehkä myös tällä: http://www.fordvehicles.com/fordgt/

;D 8)

Tässä Top Gearin videoklippi Ford GT40:n koeajosta. Siinä on mainiosti havainnollistettu se, miten uskollisesti alkuperäisen GT:n muotoilua on kunnioitettu ja miten upea auto kaiken kaikkiaan on. Edelleenkin pidän tätä ehdottomana ykkösenä tuotannossa olevien retroautojen saralla ja omana (vielä  ;D) toteutumattomana unelmana...   ;)

 

http://video.google.com/videoplay?docid ... q=top+gear

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nissan Figaro jo vuonna 1991. Ihan selvä retroauto, vaikka ei sinänsä kai ookaan kopio mistään vanhasta.

http://www.iobjects.co.uk/figaro/figaro.html

Britithän ei sitäpaitsi muuten ole varsinaisesti retroilua koskaan lopettaneet/aloittaneet, vaan sikäläisten pikkutehtaiden urheiluautoissa on aina löytynyt vanhan näköisiä autoja uudella tekniikalla  :)

Näin tuollaisen - vieläpä samanvärisenä - Lontoossa viime tiistaina parkissa kadunvarressa, kun katsoin pubin ikkunasta ulos. Tarkoitus oli ottaa kuva ruokailun jälkeen, mutta auto ehti poistua paikalta. Lontoossa näin myös yhden vanhan Minin, joten eipä niitä talvella liiku sielläkään paljoa. Kaveri oli nähnyt lisäksi yhden muurattuna kaupan seinään (näkyi puolet) ja toisen tekniikan museossa halkaistuna.  :( No, sentään yksi oli siis jätetty tuhoamatta ja oli ajossa Englannin talvessa...
Link to comment
Share on other sites

OT: Mutta vielä täytyy sanoa, että kyllähän tuo MINInkin nokka kahisee esim. korotettujen suojateiden kohdalla, mikäli ei muista vauhtia ajoissa hiljentää, puhumattakaan teistä, joita ei ole pieneen hetkeen aurattu... MINIhän sen sitten auraa.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...