Jump to content

Pierce alumiinikannet


cmro85

Recommended Posts

Olen tässä kuukaudenpäivät yrittänyt päästä jonkinmoiseen sopuun myyjän kanssa, mutta...

Eli, menin halpaan ja ostin tuollaisen 7 reikäisen alumiinikannen. 

Brittikeskusteluiststa noista ei kovin hyvää sanottavaa ollut, joten oletin nyt edes jonkinmoinen lankku olevan sillä onhan se cnc koneella tehty..

Väärin.  Työnjälki aivan ala-arvoista.   Tiedä sitten kuin väljät työstökoneet heillä on, mutta se minin vakio valurautakansi on aivan huippu näihin verrattuna.

mm .sytytystulppien korkeusero on luokkaa 10mm..   Olen yrittänyt kaikkeni, että päästään johonkin sopuun, mutta heidän mielestään kaikki on ihan kunnossa. 

On kuulemma tullut muiltakin valituksia, mutta kaikki moottorit ovat kuitenkin lähteneet käyntiin normaalisti..  

Jos jollain on käynyt moisen palikan tilaus mielessä, niin mieti vielä kertaalleen..

 

 "Professionally developed and refined over the past decade with over 600 in use globally.
This head was designed for simple installation, and will even fit the cramped Mini engine compartment with the two Weber carbs installed.  No cutting or "massaging" of the engine compartment."

Link to comment
Share on other sites

Esimerkkinä sylinterit 1 ja 4.    Sytytystulpan korkeusero.  

Pyysin työkalua jolla nuo poterot/tulpat saan samaan tasoon, mutta eivät näe mitään ongelmaa..    Loppui nyt koko sähköpostiin vastaaminen..

Myös paljon muita "pikkuvirheitä" löytyy korjattavaksi.

Kansia myy esim. Webcon, HRE ym.    Med taisi lyödä kintaat tiskiin, kun ei ole enää valikoimissa..

Ovat "kopioita" akm (nyk. minisport) kannesta joihin "yritetty"pienentää kanavia, mutta taas vastaavasti imukanavat ovat lyhyemmät.

 

IMG_20190216_135930.jpg

IMG_20190216_135936.jpg

Link to comment
Share on other sites

Paljonko tämmöinen herkkukansi kustantaa tänä päivänä ? Joskus olin AKM:n kanssa juttusilla mutta jäi silloin ostamatta.

Eipä tuo välttämättä kauheasti vakuuta. Mille tulpalle / kierteelle nuo on koneistettu ? Ton poteron syventäminen vaatii jonkinlaisen ohjauksen tulpan reiästä. Mulla on yksi työkalu jolla olen tehnyt upotuksia kuusiokoloruuveja varten. otan kuvan kunhan muistan...

Kyllä sen tekee tappijyrsimelläkin mutta eri asia sitten mistä löytää koneistamon jota kiinnostaa nyplätä. Suurin aika menee kuitenkin asetuksiin, ei itse koneistukseen.

Kaveri osti briteistä uustuotantokannet Roveriin. Niitä on nyt hitsattu täällä huolella ja hartaasti kun dekkitaso oli huokosia täynnä. Tätä laatua on liikkeellä...

 

Link to comment
Share on other sites

Jyrsintyökalu on rakenteilla.  Tulpasta otetaan kierreosa tukiholkiksi.

Loput korjaukset tehdään jyrsinkoneella.

Kyllä tästä vielä jonkinmoinen kansi tulee.        Valmistajan asenne tässä vaan kyrsii, kun heidän mielestä tämä on priimaa..

Vähän päälle 1k meni euroja taas "hyvään" tarkoitukseen..

 

Link to comment
Share on other sites

Onhan tuo kyllä miehekkään näköinen,mutta saako tuolla tehoa sen enempää,kuin yhdellä kaksikurkkuisella?

Link to comment
Share on other sites

Silloin kun pohjanmaan mies hommasi/laittoi tuon kannen 1275:seen, hän pyysi arvailemaan tehoja mitä tulee kun hän menee penkittämään. Laitoin arvaukseksi max 100 hp.

Arvaukselle naureskeltiin, mutta penkin tuloksia en koskaan saanut kuulla 😉

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...