Turbo 69 Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2019 Puristimesta vielä,miulla on tämmönen kiinteä pöytämalli.Alapuolelle venttiilejä vasten ohut puupalikka. FD100L 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Kimi Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2019 Tujne se palotila täyteen muovailuvahaa, pyöritä siitä pallo. Mittaa halkaisiia ja laske siitä pallon tilavuus. /kimi Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Lainaa Tujne se palotila täyteen muovailuvahaa, pyöritä siitä pallo. Mittaa halkaisiia ja laske siitä pallon tilavuus. Tämä lienee vitsi ? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
FD100L Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 On 2.4.2019 at 18.31, sir samurai kirjoitti: Motonetti 20min ajomatkan päässä, vois siellä kävässä. Tallinaapurissa on kyllä korjaamo, jotka ei joka päivä siellä tee hommia. Mutta on mulla ylimääräinen moottri jolla tarkoitus harjoitella pura ja kasaa operaatiota niin sama hankkia oma. Motonetissa näkyy olevan mtx ja bahco, bahco näyttäs jämymmältä. Onko nuo kelvollisia operaatioon? https://www.motonet.fi/fi/tuote/765085/Bahco-BE76101-venttiilijousipuristin-60-125-mm https://www.motonet.fi/fi/tuote/765203/Venttiilijousityokalu Jep, toi ylempi on ok! Ite jouduin hommaamaan vastaavan OHC :lle kun Mondeon kansiremppa. E: Noi venttiilit näyttää oudon väriseltä, kannattaa tosiaan tarkistaa puristussuhdekin ennen kasausta. Kuten MikaJ ja kannen palotila myös. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Kimi Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Moi, Täytä palotilavahalla, leikkaat mattoveitsellä tasan kannen tasotilan kanssa ja sulla on siellä saman verran vahaa kuin jotain nestettä. Sittdn vaan punnitset sen vahan tai mittaat sen jotenkin, helpoiten teet siitä pyöreän pallon. Pääse noin 0,2ml tarkkuuteen eikä tarvii kestää litkujen hajujaja putsailla.. ATF haisee ihan hirveelle. Tällä tavalla teen nopeita tarkistusmittauksia. AtF ja 5ml lääkeruiskua käytän tällä hetkellä loppumittaukseen. /kimi FD100L 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Mulla pleksilevy jossa reikä. Se vaseliinilla kanteen kiinni. Vettä lääkeruiskulla kunnes palotila on täynnä. Jos iso palotila niin 20 ml, pienille 5 ja 10 ml. Mini1380 and FD100L 2 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sir samurai Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2019 Nyt on kannen palotilat mitattu vedellä täyttämällä ja sekä muovailuvahalla, kummatki antoi 22ml tulokseksi. Sylintereistä en ehtinyt mittailemaan vielä tänään. Venttilit irroitettu ja olivat tuplajousilla. Tiivistepinnat kun putsaili sielä oli jotain tesktiä mistä ei saanut selvää sekä joku numero jossa toinen numero väärin päin. Venttilien ohjurikumit tuntui aika kovettuneilta. Jousien lautaset ei tarttunu magneettiin kiinni, eli ei terästä. Venttilien ohjurit tuntui tiukoilta, venat kyllä kulki niissä kevyesti. Venttilien kiilaparit eivät yltäneet kaikissa venttiileissä ihan kokonaan toisiinsa kiinni kummastakin päästä, aivan kuin pätkä olisi puuttunut, pitää vielä ne kattoa läpi ettei ole rikkinäisiä kun venttilit putsailen. Mittailin venttilien koot, imut oli n.35,7mm ja pako 29,4mm, mutta siinä oli vielä karstaa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2019 Venttiilinlukot on ihan ok, niissä kuuluu olla pieni päittäisvälys kun ne on paikallaan. Teksti kansitasossa on tiivisteestä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sir samurai Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2019 Mittaus tuloksia: Sylinterin halkaisia, 70.5mm (mutta olisko oikea mitta kuitenkin 70.61mm mikä haynes oppaassa?) Mäntä jäi 0.9mm -1mm lohkon tason alapuolelle. Tiivistin vaseliinilla lohkon ja männän välin sekä lohkon ja pleksin, poistin ylimääräiset vaseliinit, meni 13ml vettä. tiivisteen paksuus 1mm alakuolokohta lohkon tasosta 8,23cm sylinterin iskutilavuus haynes arvolla 318,355 Kaikki oikeudet mittavirheisiin pidetään, nuilla arvoilla moottorin iskutilavuudeksi tulisi 1269, tai haynes arvolla 1273,4 palotilan koko: kansi + sylinterin+ tiiviste = 22ml+13ml+3,9ml=38,9ml puristussuhde olisi siis (318,355+38,9)/38,9=9,18 Mutta minun mittaustapa oli huono kun ei ollu pientä ruiskua. Laitoin isoon ruiskuun 15ml+15ml nestettä ja mittasin sitten mitä jäi käyttämättä. 15ml + 2*1ml. Kotona tarkistusmittasin mitat, kun se oli pikkusen kuukkuralla niin lukema olisikin ollut että nestettä oli käytetty vain 12ml mikä muuttaisi laskun (318,355+37,9)/37,9=9,4 Pitää käydä vielä tarkistus mittaamassa pienemällä ruiskulla. En ole googlettanu vielä mitä tuo td tuossa voisi tarkoittaa, kun sisemmissä männissä td16 ja reunoilla td26. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sir samurai Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Kävin apteekista hakemassa 5ml ruiskun ja mittasin uudelleen atf öljyllä. Kannen palotila oli 22,5ml ja yläkuolokohdan ja tason lukema oli 12ml. omilla laskuilla sain puristussuhteeksi 9,29:1 mutta pitää vielä käyttää tuota exceliäkin. 9,4:1 vissiin olisi tavoite. Venttiilien jousien pituudet oli ulompi 47,4mm ja sisimpi vain 41,9mm... Pitää tilata ne teräksiset jousilautaset. EDIT: Saman arvon antoi myös tuo excel, eli ei aiheuta toimenpiteitä? Mites nuo jouset, onko ne nyt ihan mitä sattuu paria kun ei haynes oppaassa tuomosia ollu. Tuplille oli ulompi liian pitkä ja sisempi ihan liian lyhyt. voiko neki olla jota kisa settiä kun oli alumiiniset venttiilijousen lautasetki ja venatki isommat? Tietäs vähän mitä tässä pitää laittaa tilaukseen Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sir samurai Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2019 No nii, ymmärsinkö oikein että vaikka puristuspaineet jäi kymmenyksen vajaaksi se on kelvollinen tulos? Venttiilien jousien pituudet askarruttaa kun sisempi oli niin paljon lyhempi, mutta kone toiminut hyvin nii neki siis lienee ok? Eli uusilla tiivisteillä, venttiilivarren kumeilla ja jousien teräksisillä lautasilla mennään ja toki uudet tulpat. EDIT: Uusia kannen muttereita ei tarvitse ilmeisesti vaihtaa, ainakaan Haynes oppaassa ei ollut mainintaa? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Kimi Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2019 Venajouset on kent vs64, sen verran lyhyempi tuo sisempi. Kokeile naarmuttaa reunasta yhtä lautasta kevyesti mattoveitsen kärjellä, jos tulee jälki, niin on alua, jos ei niin titaania. Muistaakseni sparesin titaninen on yläpuolelta suora ja alunen seevattu. Jos laatikko on yhtä paska kun kansi, niin siellä on varmaan hampaat suoristunut . Kanavat on tehty hyvin, ja ei todellakaan minkään vizardin ohjeen mukaan. Tosin tarttis mitata ennenkuin voi olla varma laadusta. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2019 Eikö jousihommaa kukaan muu kommentoinu?Ainahan sisäjouset pitää olla lyhyemmät,ei ne muuten toimi. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2019 Sisäjouset on lyhyemmät kuin ulommat. Ihan jo senkin takia että yläpäässä pitää olla ohjaus jouselle. Alapäässä on ollut Cooper S malleissa kauluksella oleva lautanen sisäjouselle. Muistan nähneeni myös toisenlaisen ohjauksen jousen alapäähän: sitten pelkkä rengasmainen kikkare ohjarin ympärillä. Puristuspaineet on eri asia kuin puristussuhde. Se mikä sitten on sopiva puristussuhde riippuu monesta asiasta. Jos sulla on suht vakio nokka niin noi puristukset on ihan passelit, voishan ne tietty olla jossain 10 kantturoilla mutta et sä nyt mitään hirveitä tehoja katukäytössä menetä. Viittaus Vizardiin liittyy varmaankin mun kommenttiin. En kommentoinut kanavia millään lailla, aika vaikea on pelkän kuvan perusteella sanoa mikä toimii ja mikä ei. Tietty jos ne nyt on kaivettu miten sattuu niin se on eri asia. Muistaakseni totesin että palotila muistuttaa Vizardin viimeisimmän eepoksen mukaista muotoa. Pistin tohon kuvan liitteeksi, jokainen voi sitten siitä arpoa muistuttaako vai ei. Mulla voi olla parikin sarjaa tuplajousien lautasia jossain kätköissä (on montakin tosi hyvää kätköä joita en ole vain enää löytänyt... :-)) Tarkistetaan... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sir samurai Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2019 Lautasiin jää jälki, eli alumiiniset. Tilasin minitronista uudet lautaset ja kasan tiivisteitä ja mitä muuta olis tarkotus vielä rempata. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Kimi Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2019 Moi, olihan siinä noi ulosvedetyt nurkat vizardin kirjassa. Ei ihan niin teräviksi kannata laittaa . Ja toinen on pyöristys seetistä reunalle, paras on kun sen saa suoraksi noin 35 asteen kulmassa. Vakio retainerit ei ole koskaan mennyt rikki kisapeleissä 10v aikana. /kimi Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2019 Tossa kuva mun ekasta turbo-Minin kannesta. Siihen piti saada iso tilavuus kun tilavuus oli 1380 ja tarkoitus oli käyttää ahtopaineita 0,5 bar enemmän. Lopputulos oli 42 cc. Tuo oli joko Marinan tai Allegron kansi jossa oli seetit jo pikkuisen painuneet. Nysväsin palotilan pohjan syvemmäksi ja muuten muoto normaalia muotoa mukaillen. Geometria tietty menee vähän vituralleen jos venttiilit on "syvemmällä" kannessa. Se taas vaatii pikkuisen lisätoimenpiteitä. Seuraava kansi taisi olla jo vähän maltillisempi. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sir samurai Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2019 Tarkoitus oli aloitella kasaamista, mutta venttilivarren kumit hieman ihmetytti. Niitä oli kahta vähän eri näköistä kun ylhäältä päin katsoo. 4kpl joista kiristysjouset jouset näkyy, helposti tuntuu jouset niistä lähtevän irti verrattuna nuihin toisiin 4kpl joista ei näy. Entiset 8kpl oli mallia joista ylhäältä ei näy jouset. Onko nuo nyt huonot vai pitääkö imu ja pako venoissa olla erilaiset? Venttilivarren ohjureista tuli semmonen havainto että yksi tarttui magneettiin ja loput ei, olisko 7kpl alumiinia ja yksi terästä? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2019 Enemminkin 7kpl pronssiohjureita ja yksi rautainen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sir samurai Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2019 Niinpäs näkyi vaihtoehdot olevan Mites nuo kumit, onko nuo 4:jä ylempää ihan kunnolliset, aika hepposilta minusta vaikuttavat, mutta onko pako/imu venoissa erilaiset? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2019 Eiköhän ne asiansa aja. Joskus mulla on tainnut olla pelkät imupuolen kumit, logiikkana se että pakoventtiilille ei tule imua. Toki sinne valuu koneen seistessä öljyt samalla lailla kuin imuventtiilin varteenkin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sir samurai Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2019 Kiitos vastauksesta. Minitroniltakin tuli kuittaus että niitä on eri valmistajien tekemiä osia ja molemmat ovat toimineet. Kannattaako laittaa pakopuolelle nuo jossa jouset näkyy? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sir samurai Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2019 Pistin nuo missä jouset näkyy, eli kuvassa ylimmät 4kpl, pakoventtiileihin. Viikonloppuna olis tarkotus saada paketti kasaan ja jos ens viikolla pääsis leiman hakkuun. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sir samurai Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2019 Paketti viimein kassassa ja käyntiinki lähti mukavasti. Kannen välistä ei enää öljyä vuoda. Mutta jonkun aikaa kun käynnissä oli maahan jokunen pisara öljyä tuli, mutta ei kannen välistä, että tämä onneksi nyt kunnossa. Onko se nyt jakoketjun suojakotelo minkä pohjasta pisaraa tiputtelee. Kuvassa punasen ympyärän sisälle pisat putoilee, voisko se tuon kotelon tiiviste vuotaa tai stefa tuolle hihnapyörän akselille? ps. kuva ei omasta autosta vaan turbo69 kuvasta leikattu Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2019 Näyttikin ihmeen tutulta,tuo väri..Minithän siis ei vuoda,ne merkkaa reviirinsä.. Mutta asiaan,oli kumpi tahansa,joudut silti jakopään kopan irrottamaan.Oon joskus yrittäny pientä vuotoa paikata ulkoapäin,vaikka millä liimoilla.Ei auta,vuotaa silti. Ainoa,joka auttaa,koppa irti,stefa ja tiiviste vaihtoon. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään