Jump to content

R57 S+


Cornelius

Recommended Posts

Laitetaans tämäkin tänne, niin voi vaihtaa ajatuksia puolin ja toisin rakentelusta.

 

Auto siis R57 2009-vuosimallia ja itse kävin Saksasta vuosi sitten noutamassa. Oli täysin vakiokunnossa, n. 85tkm, ja edellisen naisomistajan toimesta kytkin poltettu loppuun. Varusteita oli ihan jees hyvin, eli mm. navi, astetta paremmat hifit ja ilmeisesti vähän poikkeavat nahatkin. Tärkein ruksinta on alkuperäisellä tilaajalla varmaan ollut tuo openometer, jolla kellotetaan tarkasti päivittäistä aurinkoannosta.

 

Olen vähän muokannut ja teetättänyt mieleeseeni suuntaan.

 

Tehty:

- FK säädettävät coilit

- RH ZW3 -koottavat 8,5+9x17, 205/40/17 -kumit

- JCW -kytkin

- Proturbon muokkaama ahdin 45mm siivellä

- JCW -ilmamassamittari (vakio ei riitä)

- Milltek decat downpipe

- Remus takaosa ja vaimennin

- Motorbit -ohjelma - imulämmöt korkealla 240hv ja 370Nm

 

Tulossa

-Suurempi välijäähy (kiinanmalli forgesta) - jos tällä sitten about 250hv irtoaisi

- Apex'i ilmanotto

- Catch can

- Logolätäkkövalot oviin

- Alemmas (nyt etulipasta n. 1cm maahan, mutta sen poistamalla taas pari senttiä varaa mennä)

 

Aika hyvin istuu käteen jo näinkin. Alusta on kova, mutta toisaalta on tosi tarkka ajettava. Vakioröörilläkinhän tämä vähän putputtaa moottorijarrulla, mutta tällä putkistolla se on jo täyttää rätinää ja pauketta.

 

Kommentit ja kehitysehdotukset tervetulleita.

 

post-4826-0-21566200-1460696527_thumb.jpgpost-4826-0-40131600-1460696529_thumb.jpgpost-4826-0-04899900-1460696532_thumb.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Hei , Tervetuloa! Ilolla otan vastaan uusia Ministereitä, jotka tykkää rassata näitä uudempia turbo- R5. ässiä, kaikki kokemus on meille kaikille hyödyksi. Vähän samoilla linjoilla mennään , itse ajelen S42HP KO3 hybridi 42mm+portattu N18 pakosarja ,Akran downpipella,Forgen coolerilla&divertillä, JCW intake, Motorbitin softa yms. Heti pisti silmään toi "JCW:n" ilmassa mittari, "vakio ei riitä"? Tuli itselle aivan uutena tietona, onko luja fakta? Kaipailit kehitys-kommentteja, itsellä myös JCW kytkin-massavauhtipyöräpaketin vaihdon yhteydessä vaihdettu powerflexit etukelkkaan ja quiafen tasauspyörästön lukko vetopyörästöön. Suosittelen, varsinkin kun sulla on tuo voiman lisääminen mielessä...Ja jos haluat kokeilla , ajele näille kerhon keväänajeluille, yritän tulla 14.5 Mobiliaan.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos!

 

Nyt meni ajatuksissa MAF ja MAPit sekaisin, eli ahtopaineanturihan siellä on JCW:n tottakai.

 

Ohjelma tuli vasta nyt kevättalvella, joten kunhan tovin pääsee totuttelemaan tehoihin ja käytökseen pitävällä pinnalla, niin pitää harkita noita ehdotettuja. Lukon asennuksessa taitaa vaan saada taas purkaa puoli autoa, mutta sellaistahan tämä harrastaminen on.

 

Onko Suomen oloissa kokemusta, että toimiiko ulkomaanfoorumeilla kirjoitettu takahuohottimen  letkujen tulppaaminen? Turboa edeltävään mutkaan menevään huohottimeen ajattelin laittaa tuon catch canin, niin josko se imusarjalle menevä moska vähän vähenisi.

Link to comment
Share on other sites

Joo,omassa MCS käytössä vakio MAP, en ole tutkinut , kuinka paljon JCW:n antaisi nostaa ahtoja,mutta se "raja" taitaa tulla mekaanisesti vastaa tuolla 1,5 bar (n.20 psi) . Asiasta useita juttuja Ameriikan mini-foorumilla NAM (north american motoring) mutta lyhyesti MCS korkea puristussuhde, lähes tuplaantunut ahto , korkea ahdon lämpötila, korkea pakolämpö ,huono softa ja bonuksena puutteellinen öljysumun eroittaminen huohotus ilmasta saa aikaan äärimmäisessä rasituksessa männän murtuman rengasurien alapuolelta. Kannattaa tutustua!! On omin silmin nähty pelkällä softa virityksellä n. 60 tkm ajetusta N14 koneesta ko .vaurio ja kiertokangen kurkkaus lohkosta ulos.

 

 Ilmeisesti juuri tuo suunnitelmasi alentaa ahtolämpöjä (cooleri) ja OCC asentaminen huohottimeen on näitä "varo toimenpiteitä" Ajelin n.2 vuotta OCC:n kanssa, alkuun takimmainen huohotin tulpattuna. Tulppaminen oli omalla kohdalla huono idea, jo vuotanut kampuran takapään tiiviste intoutui hillittömään vuotoon ja poistin tulppauksen. Ajelu pelkällä turbon putkeen asennetulla pöntöllä ei juuri kerännyt huohotin öljyä,yllättävän vähän myös vaikutti öljyn kulutukseen.Parempi vaihtoehto tuntuu olevan uusi ,päivitetty versio venttiilikopan kannesta, dataa vielä hieman heikosti.. SUOSITTELEN ehdottomasti puhdistamaan imukanavat siitä "carbon crackista eli huohotuspaskasta! Se on loistava varotoimi moneen häiriöön.

 

Jep, se lukko ja puslat olisi mennyt näppärästi siinä kytkin rempassa...

Link to comment
Share on other sites

  • 9 kuukautta myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...