Jump to content

Mini Van moottorin koko


tmckeown

Recommended Posts

Tota noin, tämä konehomma tuli eilen testattua Koivuhaan konttorilla pickupin kanssa. Lopputulos Trafin avustuksella oli se että pickup ei kuulu Minin kanssa samaan mallisarjaan ja näin ollen 1275 konetta siihen ei muutoskatsastuksella saa. Vanin kanssa käy varmaan samalla lailla.

 

Konttorin tarjoamat vaihtoehdot oli poikkeuslupa tai koneen vaihto tai konttorin vaihto...

Link to comment
Share on other sites

Tota noin, tämä konehomma tuli eilen testattua Koivuhaan konttorilla pickupin kanssa. Lopputulos Trafin avustuksella oli se että pickup ei kuulu Minin kanssa samaan mallisarjaan ja näin ollen 1275 konetta siihen ei muutoskatsastuksella saa. Vanin kanssa käy varmaan samalla lailla.

 

Konttorin tarjoamat vaihtoehdot oli poikkeuslupa tai koneen vaihto tai konttorin vaihto...

Väärä konttori.

Link to comment
Share on other sites

Kysehän on kuulemma siitä että pitää löytyä samanlaiset jarrut kuin siinä Minissä on missä vastaava kone on.

No se ei ole mikään ongelma. Joko 7.5" tai sitten isommat riippuen millaisen rengaskoon haluaa

 

Vastaan tulee sitten se tehoero, joka saa olla enintään 20+ jotain % enemmän.

998 koneita löytyy 39 - 46 Hv ja 1275 54 - 76 Hv, mistä näistä nyt sitten lasketaan?

 

Vaneja on tehty 1960-1969 Morris Van ja 1969 - 1983 Mini Van

A+ koneita on tehty 1980 - 1992, joten Mini Vanissa on sellainen saattanut olla.

 

Olisiko kellään tietoa paljonko potkua sitten on ollut siinä 1983 vm Mini Vanissa 998 koneessa?

 

Timo

Link to comment
Share on other sites

Lari, tuntuu siltä että tyyning porukka on biimereillä sun muilla saanut konttoritniin säikyiksi että eivät käytä järkeä. Kaikki pitää kysyä Trafista. Trafi taas vetoo siihen että jos on eri tyyppihyväksyntä niin ei voi olla samaa mallisarjaa. Etenkin kun pikkis on paku. Eihän se voi olla pakuna h-auto. Mutta joo, jollain konttorilla olis voinut homma mennä kivuttomammin... tehdään tosta sitten tonninen, aivan sama mulle.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä noita katsastuspaikkoja on moneksi. Kävin katsomassa yhtä laikattua Miniä. Rekisteriotteessa on muistaakseni merkitty 1270 ja autossa on rumpujarrut mutta sitten katsastaja oli vaatinut tehostajan yksipiirisiin jarruihin!!  Alunperin tonninen. Että semmosta. t. jp

Link to comment
Share on other sites

Aikaisemmin pystyi umpikylkivaninkin, ilman takapenkkejä, muutoskatsastamaan henkilöautoksi.

Tiedän joittenkin näin tehneen. Jo MR rekisteröidyn 850 Vanin, umpikyljen, ei suomilaikkatravelleri.

Ja syy oli ainakin eräällä vain ettei tarvinnut laittaa 80:n lätkää.

Tämä mahdollisuus poistui jossain vaiheessa. Tiedustelin asiaa "Clubin" katsastusmieheltä vuonna 2000 ja kertoi ettei enää onnistu.

Henkilöautoksi rekisteröidyssä, kuten Travelleri, asia on ihan toinen. Kuten myös niissä umpikyljissä jotka muutettu aikanaan. Esimerkkejä löytyy.

Link to comment
Share on other sites

No. Minulle sanottiin vuonna 2000 Pääskyn Jarin kertomana, ettei onnistu mitenkään, kohde 65 Umpivani. Ja tiedän MR rekisteröidyn umpikyljen, joka muutoskatsastettiin ha:ksi v.88. Ilman mitään veroseuraamuksia! Ja vain sen 80 lätkän takia.

Lähituntumassa on myös tällähetkellä ha:ksi rekisteröity umpikylki, jossa iso kone ja isot levyt.

Käytännöt taitaa vain vaihdella miehen mukaan ja mistä kysyy.

Niinkuin niin monet muutkin asiat

Link to comment
Share on other sites

Jos joskus on tehty virhe niin ei se auta uusien muutoskatsastuksessa. Valmistajalta pitäisi saada lausunto että Mini ja Mini van ovat samaa mallisarjaa, sillä se vain ratkeaisi jos Trafi sanoo että ei ole samaa mallisarjaa (eikä välttämättä siltikään he muuta kantaansa).

 

Joku voisi vaan kokeilla yksitellen mikä konttori hyväksyy muutoksen ilman kyselyä Trafilta ja olla hissukseen ettei virhettä korjata.

Link to comment
Share on other sites

Noilla ei ole mitään käytännön merkitystä. Ei tietoa millä perusteella ja minkä ohjeiston aikakaudella ne on muutoskatsastettu. Toi jälkimmäinen 120 heppaa tuskin on mennyt muutoskatsastuksena tai jos on niin ihme. Ei nykykriteereillä vaikka käyttäis ERA turboa vertailukohtana.

 

Trafin yks heebo sanoi joskus että " jos kerran on virhe tehty niin ei se tarkoita että tehdään toisen kerran..."

Link to comment
Share on other sites

Eteläsuomessa oli joskus parikymmentä vuotta sitten rakenneltu Suomi pickup. Isolla koneella, muistaakseni isoilla pyörillä/jarruilla. En tiedä miten oli katsastettu ja millä koneella, mutta joissain näyttelyissäkin kait palkittiin ja kilvissä oli.

Mutta kuten jo mainittiin, menneitä virheitä ei tarvitse toistaa.

Link to comment
Share on other sites

Clubmanin ja Clubman vania on tehty 1100 koneella mutta Australiassa. Aussit taas on Trafin tulkinnoissa poissuljettu mantere koska heidän soveltamisohjeissaan vertailumoottorin täytyy olla Euroopan tai Pohjois-Amerikan markkinoille tarkoitettu versio. Ausseissa ja mm. etelä-Afrikassa olisi paljon hauskoja malleja mutta kun eivät käy Trafille verrokeiksi.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...