Jump to content

Recommended Posts

Posted

Moi,

 

Onko Vaneja koskaan valmistettu isommalla kuin 998 cc moottorilla?

 

Timo

Posted

Ei

Ellei joku toisin todista.

Suomeen ei taidettu ainakaa virallisesti tuoda tonnisiakaan.

Posted

Tota noin, tämä konehomma tuli eilen testattua Koivuhaan konttorilla pickupin kanssa. Lopputulos Trafin avustuksella oli se että pickup ei kuulu Minin kanssa samaan mallisarjaan ja näin ollen 1275 konetta siihen ei muutoskatsastuksella saa. Vanin kanssa käy varmaan samalla lailla.

 

Konttorin tarjoamat vaihtoehdot oli poikkeuslupa tai koneen vaihto tai konttorin vaihto...

Posted

MiniMagazinessa oli joskus esittelyssä tehtaan/Cooperin tekemä Travelleri 1275 S:n tekniikalla ja niitä oli tehty joku (hyvin) pieni erä.

Posted

Tota noin, tämä konehomma tuli eilen testattua Koivuhaan konttorilla pickupin kanssa. Lopputulos Trafin avustuksella oli se että pickup ei kuulu Minin kanssa samaan mallisarjaan ja näin ollen 1275 konetta siihen ei muutoskatsastuksella saa. Vanin kanssa käy varmaan samalla lailla.

 

Konttorin tarjoamat vaihtoehdot oli poikkeuslupa tai koneen vaihto tai konttorin vaihto...

Väärä konttori.

Posted

Kysehän on kuulemma siitä että pitää löytyä samanlaiset jarrut kuin siinä Minissä on missä vastaava kone on.

No se ei ole mikään ongelma. Joko 7.5" tai sitten isommat riippuen millaisen rengaskoon haluaa

 

Vastaan tulee sitten se tehoero, joka saa olla enintään 20+ jotain % enemmän.

998 koneita löytyy 39 - 46 Hv ja 1275 54 - 76 Hv, mistä näistä nyt sitten lasketaan?

 

Vaneja on tehty 1960-1969 Morris Van ja 1969 - 1983 Mini Van

A+ koneita on tehty 1980 - 1992, joten Mini Vanissa on sellainen saattanut olla.

 

Olisiko kellään tietoa paljonko potkua sitten on ollut siinä 1983 vm Mini Vanissa 998 koneessa?

 

Timo

Posted

Lari, tuntuu siltä että tyyning porukka on biimereillä sun muilla saanut konttoritniin säikyiksi että eivät käytä järkeä. Kaikki pitää kysyä Trafista. Trafi taas vetoo siihen että jos on eri tyyppihyväksyntä niin ei voi olla samaa mallisarjaa. Etenkin kun pikkis on paku. Eihän se voi olla pakuna h-auto. Mutta joo, jollain konttorilla olis voinut homma mennä kivuttomammin... tehdään tosta sitten tonninen, aivan sama mulle.

Posted

Kyllä noita katsastuspaikkoja on moneksi. Kävin katsomassa yhtä laikattua Miniä. Rekisteriotteessa on muistaakseni merkitty 1270 ja autossa on rumpujarrut mutta sitten katsastaja oli vaatinut tehostajan yksipiirisiin jarruihin!!  Alunperin tonninen. Että semmosta. t. jp

Posted

Ei muutakuin uudestaan leimalle ja sanoo et nyt on motti vaihdettu pienempään, kuinka moni katsuri tunnistaa Minin ison ja pienen koneen.......

Posted

On käynyt mielessä. Ajattelin käväistä työpaikan lähistöllä kysymässä maanantaina heidän näkemystä asiaan. Ja pitää lähestyä virkamieskollegaa Trafissa ihan piruuttani.

Posted

Aikaisemmin pystyi umpikylkivaninkin, ilman takapenkkejä, muutoskatsastamaan henkilöautoksi.

Tiedän joittenkin näin tehneen. Jo MR rekisteröidyn 850 Vanin, umpikyljen, ei suomilaikkatravelleri.

Ja syy oli ainakin eräällä vain ettei tarvinnut laittaa 80:n lätkää.

Tämä mahdollisuus poistui jossain vaiheessa. Tiedustelin asiaa "Clubin" katsastusmieheltä vuonna 2000 ja kertoi ettei enää onnistu.

Henkilöautoksi rekisteröidyssä, kuten Travelleri, asia on ihan toinen. Kuten myös niissä umpikyljissä jotka muutettu aikanaan. Esimerkkejä löytyy.

Posted

Ei siinä pitäisi olla mitään estettä rekisteröidä vani henkilöautoksi, ei kait ikinä ole ollut? Verot vaan tietenkin täytyy maksaa. Mutta mitenkään se ei vaikuta tekniikan muutoskatsatukseen.

Posted

No. Minulle sanottiin vuonna 2000 Pääskyn Jarin kertomana, ettei onnistu mitenkään, kohde 65 Umpivani. Ja tiedän MR rekisteröidyn umpikyljen, joka muutoskatsastettiin ha:ksi v.88. Ilman mitään veroseuraamuksia! Ja vain sen 80 lätkän takia.

Lähituntumassa on myös tällähetkellä ha:ksi rekisteröity umpikylki, jossa iso kone ja isot levyt.

Käytännöt taitaa vain vaihdella miehen mukaan ja mistä kysyy.

Niinkuin niin monet muutkin asiat

Posted

Jos joskus on tehty virhe niin ei se auta uusien muutoskatsastuksessa. Valmistajalta pitäisi saada lausunto että Mini ja Mini van ovat samaa mallisarjaa, sillä se vain ratkeaisi jos Trafi sanoo että ei ole samaa mallisarjaa (eikä välttämättä siltikään he muuta kantaansa).

 

Joku voisi vaan kokeilla yksitellen mikä konttori hyväksyy muutoksen ilman kyselyä Trafilta ja olla hissukseen ettei virhettä korjata.

Posted

Noilla ei ole mitään käytännön merkitystä. Ei tietoa millä perusteella ja minkä ohjeiston aikakaudella ne on muutoskatsastettu. Toi jälkimmäinen 120 heppaa tuskin on mennyt muutoskatsastuksena tai jos on niin ihme. Ei nykykriteereillä vaikka käyttäis ERA turboa vertailukohtana.

 

Trafin yks heebo sanoi joskus että " jos kerran on virhe tehty niin ei se tarkoita että tehdään toisen kerran..."

Posted

No Clubman Vania on tehty 1100 cc koneella, kysymys onkin lienee katsotaanko se samaksi autoksi kuin Austin Van?

 

Timo

Posted

Eteläsuomessa oli joskus parikymmentä vuotta sitten rakenneltu Suomi pickup. Isolla koneella, muistaakseni isoilla pyörillä/jarruilla. En tiedä miten oli katsastettu ja millä koneella, mutta joissain näyttelyissäkin kait palkittiin ja kilvissä oli.

Mutta kuten jo mainittiin, menneitä virheitä ei tarvitse toistaa.

Posted

Tarvaisen Pickuppia ko tarkoitat?

Posted

Clubmanin ja Clubman vania on tehty 1100 koneella mutta Australiassa. Aussit taas on Trafin tulkinnoissa poissuljettu mantere koska heidän soveltamisohjeissaan vertailumoottorin täytyy olla Euroopan tai Pohjois-Amerikan markkinoille tarkoitettu versio. Ausseissa ja mm. etelä-Afrikassa olisi paljon hauskoja malleja mutta kun eivät käy Trafille verrokeiksi.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...