Guest Nuno Posted April 21, 2006 Report Share Posted April 21, 2006 Ozin uudet vanteet MINIin Tuolta kun klikkailee (sen flash-animaation oikea alanurkka se perinteinen "play"-symboli) eteenpäin, löytyy 35th anniversary-malli. Sweet! :P n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scooper Posted April 21, 2006 Report Share Posted April 21, 2006 :P Hienot on :P Noista tulee mieleen mun vanhat Toorat, josta tulee muistuu mieleen kuinka oli hauska niitä pestä ja vahata :'( (20 puolaa OZ:eissa :o ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nuno Posted April 21, 2006 Report Share Posted April 21, 2006 :P Hienot on :PNoista tulee mieleen mun vanhat Toorat, josta tulee muistuu mieleen kuinka oli hauska niitä pestä ja vahata :'( (20 puolaa OZ:eissa :o ) Arvasin, että sulle putoaa nuo heti! ;) Nätit on. n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scooper Posted April 21, 2006 Report Share Posted April 21, 2006 Arvasin, että sulle putoaa nuo heti! ;) Nätit on. n. No eikös kaikille......mutta UL:issä olis puolienkin määrä pienempi ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paspartuu Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 19" kromivanteet minissä... 8) 8) http://www.boostcruising.com/forums/ind ... pic=153130 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nuno Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 19" kromivanteet minissä... 8) 8) http://www.boostcruising.com/forums/ind ... pic=153130 WTF?! Siis perus Cooperissa tommoset... Eihän tuo vehje liiku mihinkään noilla, imho. Joo-o. Onhan nuo "aika" bling kuitenkin. n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wile Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 Ei näy tuo linkki Firefoxilla, eikä näkynyt töissä Explorerilllakaan. Googletin, hienot on! :) Run flatit alkaneet tympiä niin paljon, että pakko vaihtaa ensi kesäksi. Samalla ehkä 18"? Peter_linillähän on 18" Superleggerat, sellaisia mullekin yritettiin rengasfirmassa kaupata (haukkuivat muuten nuo s-spoket painaviksi). Vähän on myös käynyt ajatuksissa ne Works GP:n nelipuolaiset, jos niitä edes saa, tai sitten uuden mallin jotkut hienot, joiden ulkonäöstä tosin ei vielä ole mitään tietoa... :P Noh, onhan tässä talvi aikaa miettiä ::) Tai sitten myisi nuo talvi-16" Minilitet kitkoineen, S-spokeille puolinastakitkarenkaat hmm... Tämmöstä pohdintaa vaan :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paspartuu Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 ...18" Superleggerat, sellaisia mullekin yritettiin rengasfirmassa kaupata (haukkuivat muuten nuo s-spoket painaviksi). Miten olis Ultraleggerat?? Kevyemmät kuin superleggerat... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wile Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 Jooh no ans kattoo taas. Fiksu pysyisi siinä 17"... :) Viper-raidat on muuten pakko laittaa edes vähäksi aikaa, pakkooo :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nuno Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 Miten olis Ultraleggerat?? Kevyemmät kuin superleggerat... ;) Jos ei auto vaihdu ens kesään mennessä, niin nuo on omassa alla keväällä. Makso mitä makso! ;) n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest . Posted August 30, 2006 Report Share Posted August 30, 2006 Miten olis Ultraleggerat?? Kevyemmät kuin superleggerat... ;)Onkohan tuolla listalla virheitä?Huom! Massat paunoina eli lbs [ja kiloina eli kg]: - 15x7 Super 11.5 [5.22] ja Ultra 12.4 [5.62] - 16x7 Ultra 14.5 [6.58] ja Super 14.6 [6.62] - 17x7 Super 15.2 [6.89] ja Ultra 16.0 [7.26] - 17x8 Super 15.9 [7.21] ja Ultra 16.7 [7.57] - 18x7 Ultra 17.6 [7.98] - 18x8 Super 17.6 [7.98] ja Ultra 18.6 [8.44] - 18x8.5 Superleggera III 24.7 [11.2] - 19x8 Ultra 20.6 [9.34] ja Super 21.5 [9.75] ja Superleggera III 24.7 [11.2] - 19x8.5 Superleggera III 25.1 [11.4] Tuossa kaikki mitä löytyi. Painot menee ristiin, joten Ultraleggera ja Superleggera tarkoittaa muuta ominaisuutta kuin massaa. Superleggera III on sitten näitä molempia selvästi painavampi. Jos painon perusteella valitsisin noista, niin Superleggera 15x7 ois ylivoimainen. Ja ulkonäköhän on kaikissa sama, joten miksi en valitsisi samanlaisista painon perusteella... Tietenkin, jos katsastuksessa hyväksyttävän tasoista nopeusluokkaa olevaa rengasta ei pienimmälle vanteelle saa, niin joutuisi valikoimaan muuta kokoa. Äääh, mää mitään autoista ja ajamisesta tiedä... :-X Edit: Lisäsin vielä kilot, niin voidaan verrata, onko samoja lukemia ozin omien sivujen kanssa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nuno Posted August 30, 2006 Report Share Posted August 30, 2006 Onkohan tuolla listalla virheitä? Huom! Massat paunoina (lbs): - 15x7 Super 11.5 ja Ultra 12.4 - 16x7 Ultra 14.5 ja Super 14.6 - 17x7 Super 15.2 ja Ultra 16.0 - 17x8 Super 15.9 ja Ultra 16.7 - 18x7 Ultra 17.6 - 18x8 Super 17.6 ja Ultra 18.6 - 18x8.5 Superleggera III 24.7 - 19x8 Ultra 20.6 ja Super 21.5 ja Superleggera III 24.7 - 19x8.5 Superleggera III 25.1 Tuossa kaikki mitä löytyi. Painot menee ristiin, joten Ultraleggera ja Superleggera tarkoittaa muuta ominaisuutta kuin massaa. Superleggera III on sitten näitä molempia selvästi painavampi. Jos painon perusteella valitsisin noista, niin Superleggera 15x7 ois ylivoimainen. Ja ulkonäköhän on kaikissa sama, joten miksi en valitsisi samanlaisista painon perusteella... Tietenkin, jos katsastuksessa hyväksyttävän tasoista nopeusluokkaa olevaa rengasta ei pienimmälle vanteelle saa, niin joutuisi valikoimaan muuta kokoa. Äääh, mää mitään autoista ja ajamisesta tiedä... :-X Valmistajan sivulta www.ozracing.com: Ultraleggera: 7x15 5,3kg 7x16 6,7kg 7x17 7,2kg 8x18 8,2kg Paino voi vaihdella 5%. Linkitys ei oikein toimi, kun koko sivusto väännetty flashilla. Kaivelen tähän huomenna niiden Superleggeroiden painot. IMHO Ultra olisi n. 0,4kg kevyempi kuin vastaava Super. n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest . Posted August 30, 2006 Report Share Posted August 30, 2006 IMHO Ultra olisi n. 0,4kg kevyempi kuin vastaava Super.Tuossa mun viittaamassa listassa tuohon sinun antamaan painoeroon sopisi erinomaisesti Superleggera III. Lieneekö Superleggera joku vanha versio, jota ei enää valmisteta? Ultraleggeran painot näyttäisi olevan meillä molemmilla aika tarkasti samat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nuno Posted August 31, 2006 Report Share Posted August 31, 2006 Vanteiden painoon vaikuttaa pulttijako sekä ET-luku. Ultraleggera 4x100: ET37 7x15 5,28kg 7x16 7,15kg 7x17 7,65kg ET42 7x18 7,92kg (tätä ei saa ET37:na) Lähde: Oz Racing luettelo 2006 Superleggera III on eri vanne kuin Superleggera. SL III on takomäntä (saatavana 18"-20") ja Superleggera valettua tavaraa (koot 15"-19"). Tätä jälkimmäistä ei valmisteta enää, vaan sen on korvannut tuo Ultraleggera. Superleggeran painot: 15" 4,9kg 17" 7,1kg 18" 8,3kg lähde: Oz Racing luettelo 2001. Näistä ei ollut tietoa pulttijaosta tai ET:stä, mutta suuntaa-antavat luvut tuosta saa. Jos esim. pulttijako on 5x112, niin vanne on tietenkin jonkun verran kevyempi kuin 4x100. Ota näistä nyt selvää. n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wile Posted September 9, 2006 Report Share Posted September 9, 2006 Voisi tuohon Dark Silveriin sopia jotkut kromivanteetkin, kunhan löytäisi tarpeeksi kevyet. Onko ehdotuksia? Kromipeilit tietenkin samalla pitäisi asentaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaska Posted December 31, 2006 Report Share Posted December 31, 2006 Tästä linkistä löytyy satoja vaihtoehtoja vanteiksi... http://www.rochfordtyres.co.uk/alloywheels.asp?start=301 Tällä linkillä antaa vielä kaikki rengaskoot ja tällä hetkellä tarjosi 702 vaihtoehtoa.... Jatka tarkennusta sivun vasemmasta ylälaidasta lisäämällä haluamasi rengaskoko: BMW New MINI 17" [valitse itse rengaskoko sivun yläreunasta - tätä en laittanut vielä valmiiksi] Ja rengaskoon mukaiset vaihtoehdot tulevat MINI sivuprofiilin kanssa... ;) Vaihtoehtoja on edelleen sivutolkulla... Hakua voi tarkentaa hieman alempaa valmistajalla - "filter by gategory". ...eikun tiirailemaan :o Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rossi Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Ei hassummat olis nämäkään.. vähän wrc meininkiä.. ;) Varsinkin jos hakee valkoista lookia.. http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hp?t=72095 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiikoo Posted March 13, 2007 Report Share Posted March 13, 2007 Vanteiden painoon vaikuttaa pulttijako sekä ET-luku. Ultraleggera 4x100: ET37 7x15 5,28kg 7x16 7,15kg 7x17 7,65kg ET42 7x18 7,92kg (tätä ei saa ET37:na) Lähde: Oz Racing luettelo 2006 Superleggera III on eri vanne kuin Superleggera. SL III on takomäntä (saatavana 18"-20") ja Superleggera valettua tavaraa (koot 15"-19"). Tätä jälkimmäistä ei valmisteta enää, vaan sen on korvannut tuo Ultraleggera. Superleggeran painot: 15" 4,9kg 17" 7,1kg 18" 8,3kg lähde: Oz Racing luettelo 2001. Näistä ei ollut tietoa pulttijaosta tai ET:stä, mutta suuntaa-antavat luvut tuosta saa. Jos esim. pulttijako on 5x112, niin vanne on tietenkin jonkun verran kevyempi kuin 4x100. Ota näistä nyt selvää. n. Onko tuo 100x4 se koko, joka käy MINIin? Ryhdyin asiaa selvittelemään, koska nyt mulla on MINI Cooper D tasaveroisena (kiinnostavuudeltaan, ei suorituskyvyltään) ooppelin rinnalla ja selvitys on tämänhintaiselle hankinnalle perusteellinen. Kiinnostaisi mahdollisimman kevyt vanne, joten tuosta listalta tuo 15" ois tämän puolesta kiinnostavin. Onko sopivalla ET:llä olevia vanteita, jotka ois jopa alle 15"? Talvirenkaat sais olla mun mielestä vaikka 13" ja niin kapeat kuin mahdollista. Kesärenkaidenkaan ei tartte olla hirveän leveät. Optimoidaan autoa töyssyajoon... ;D Ultraleggerat vois olla kesärenkaille hyvät. Talvirenkailla vois olla erilainenkin ilme esim. tuollaiset tai tuollaiset (myös renkaiden leveyden suhteen :o). Vanhanajan tykkivanteetkin menisi ulkonäöllisesti MINiin ihan hyvin. Ehkä löytyy sopivalla jaolla & ET:llä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nuno Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Vanteiden painoon vaikuttaa pulttijako sekä ET-luku. Ultraleggera 4x100: ET37 7x15 5,28kg 7x16 7,15kg 7x17 7,65kg ET42 7x18 7,92kg (tätä ei saa ET37:na) Lähde: Oz Racing luettelo 2006 Superleggera III on eri vanne kuin Superleggera. SL III on takomäntä (saatavana 18"-20") ja Superleggera valettua tavaraa (koot 15"-19"). Tätä jälkimmäistä ei valmisteta enää, vaan sen on korvannut tuo Ultraleggera. Superleggeran painot: 15" 4,9kg 17" 7,1kg 18" 8,3kg lähde: Oz Racing luettelo 2001. Näistä ei ollut tietoa pulttijaosta tai ET:stä, mutta suuntaa-antavat luvut tuosta saa. Jos esim. pulttijako on 5x112, niin vanne on tietenkin jonkun verran kevyempi kuin 4x100. Ota näistä nyt selvää. n. Onko tuo 100x4 se koko, joka käy MINIin? Ryhdyin asiaa selvittelemään, koska nyt mulla on MINI Cooper D tasaveroisena (kiinnostavuudeltaan, ei suorituskyvyltään) ooppelin rinnalla ja selvitys on tämänhintaiselle hankinnalle perusteellinen. Kiinnostaisi mahdollisimman kevyt vanne, joten tuosta listalta tuo 15" ois tämän puolesta kiinnostavin. Onko sopivalla ET:llä olevia vanteita, jotka ois jopa alle 15"? Talvirenkaat sais olla mun mielestä vaikka 13" ja niin kapeat kuin mahdollista. Kesärenkaidenkaan ei tartte olla hirveän leveät. Optimoidaan autoa töyssyajoon... ;D Ultraleggerat vois olla kesärenkaille hyvät. Talvirenkailla vois olla erilainenkin ilme esim. tuollaiset tai tuollaiset (myös renkaiden leveyden suhteen :o). Vanhanajan tykkivanteetkin menisi ulkonäöllisesti MINiin ihan hyvin. Ehkä löytyy sopivalla jaolla & ET:llä. Pulttijako on todellakin tuo 4x100. Keskireikää en muista enää. Kokonsa puolesta arvelisin ,että MINIn minimivannekoko on 15", voi olla, että 14" menee. Rajoittavaksi tekijäksi muodostunee jarrujen koko, jotka ei kyllä varmasti mahdu 13" vanteisiin. Nämä on sitten ihan huonojen muistikuvien varassa, joten joku muu varmaankin antaa tarkempia tietoja. n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nik0 Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Pulttijako on todellakin tuo 4x100. Keskireikää en muista enää. Kokonsa puolesta arvelisin ,että MINIn minimivannekoko on 15", voi olla, että 14" menee. Rajoittavaksi tekijäksi muodostunee jarrujen koko, jotka ei kyllä varmasti mahdu 13" vanteisiin. Nämä on sitten ihan huonojen muistikuvien varassa, joten joku muu varmaankin antaa tarkempia tietoja. n. Jostain luin että tuossa uudemmassa MINIssä (R56) on isommat jarrut kuin vanhemmassa. Ja nuo 15" tuuman vakio vanteetkin on ainoita 15 tuumasia mitkä sinne mahtuu. Ja nuo Compomotive MO:t kuten tuossa escoritssa on ihan eri painoluokassa kun superleggerat: MO Painoja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nuno Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Pulttijako on todellakin tuo 4x100. Keskireikää en muista enää. Kokonsa puolesta arvelisin ,että MINIn minimivannekoko on 15", voi olla, että 14" menee. Rajoittavaksi tekijäksi muodostunee jarrujen koko, jotka ei kyllä varmasti mahdu 13" vanteisiin. Nämä on sitten ihan huonojen muistikuvien varassa, joten joku muu varmaankin antaa tarkempia tietoja. n. Jostain luin että tuossa uudemmassa MINIssä (R56) on isommat jarrut kuin vanhemmassa. Ja nuo 15" tuuman vakio vanteetkin on ainoita 15 tuumasia mitkä sinne mahtuu. Ja nuo Compomotive MO:t kuten tuossa escoritssa on ihan eri painoluokassa kun superleggerat: MO Painoja. Ja pikkusen vielä tarkennusta. Tuo 4x100 on 1st gen MINIn pulttijako. Uudesta ei ole tietoa. mini2.comista vois löytyä tarkemaa tietoa. http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq= ... q_bolt_etc Tuossa yllä on linkki, jossa on ainakin 1st gen MINIn rengaskoot ja muut tiedot. n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiikoo Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Ja pikkusen vielä tarkennusta. Tuo 4x100 on 1st gen MINIn pulttijako. Uudesta ei ole tietoa. mini2.comista vois löytyä tarkemaa tietoa. http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq= ... q_bolt_etc Tuossa yllä on linkki, jossa on ainakin 1st gen MINIn rengaskoot ja muut tiedot. n. Kiitos. Nopealla vilkaisulla noissa 15" vanteissa on yllättävän kevyitä vaihtoehtoja. 7-reikäinen malli menee painon puolesta kiinnostavimmaksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiffe Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Ja pikkusen vielä tarkennusta. Tuo 4x100 on 1st gen MINIn pulttijako. Uudesta ei ole tietoa. mini2.comista vois löytyä tarkemaa tietoa. Motor Shown esittelijä ainakin sanoi, että 01-06 talvirenkaat käy suoraan -07. Ei puhunut mitään tuumista, eli ilmeisesti pätee myös 15 :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
vili76 Posted March 15, 2008 Report Share Posted March 15, 2008 Käytetääs tätä topiccia. Yritän tässä uskotella itselleni, että kannatti hankkia 17" vanteet noiden 15" tilalle... Kannattiko? Ei se nyt ihan massiivinen ero ole, mutta kyllä mä sen huomaan. Puoliso ei taida olla samaa mieltä. Ja samaan hengenvetoon voisin todeta, että mikäli joku haluaa ostaa OK-kuntoiset kesärenkaat hyväkuntoisilla mustilla minin peltivanteilla, niin ne tulevat piakkoin myyntiin (huokealla). Voin myös myydä renkaat ja vanteet erikseen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laza Posted March 15, 2008 Report Share Posted March 15, 2008 Hyviltähän nuo näyttävät :) Aikaan vaihdoimme kanssa 15" 8-spoket 17" s-spokeihin. Nuo ovat vissiin crown spoket? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now