Jump to content

Airbag-valo palaa


jbox

Recommended Posts

Käynnistyksen jälkeen jäi valo palamaan, tarkistin penkinalla olevien johtojen liittimien kiinnitykset,liittimet oli kiinni. Mistä saisin vinkkejä vianetsintään? Onko Oulussa yksityistä autokorjaamoa joka voisi korjata vian?Kävin BMW keskustelupalstalla BMW:ssä tyyppivika, pitää nollata joku,mikä? Auto on .03 Cooper.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

 

Mulla tehtiin kans ensin niin, mutta vika palasi uudestaan, eikä korjaantunut kuin johtosarjan vaihdolla... Mutta toivottavasti sulla korjaantuu noin!

 

 

Moikka... minulla on nyt tämä sama ongelma  :(

 

Voisitko kertoa mitä tuo toimenpide maksoi, kun johtosarja uusittiin? Missä toimenpide tehtiin?

 

Olisi ihan hyvää taustatietoa  8)

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

Voisitko kertoa mitä tuo toimenpide maksoi, kun johtosarja uusittiin? Missä toimenpide tehtiin?

 

Mulla meni ihan takuulla molemmille puolille (½ vuotta välissä, kun vika uusiutui)... Takuu oli kyllä juuri loppunut, mutta takuuseen meni silti. Saattoi johtua siitä, että vika oli korjattu jo takuuaikana toiselta puolelta.

Link to comment
Share on other sites

 

Moikka... minulla on nyt tämä sama ongelma  :(

 

Voisitko kertoa mitä tuo toimenpide maksoi, kun johtosarja uusittiin? Missä toimenpide tehtiin?

 

Olisi ihan hyvää taustatietoa  8)

 

t. JP

 

Vemic Pitäjänmäki veloitti muistaakseni n. 30 euroa, kun poistivat johtosarjassa olleen liitinhässäkän ja juottivat piuhat suoraan kiinni penkin alta. Johtosarja taitaa maksaa kuitenkin enemmän - työstä nyt puhumattakaan.

 

Takuuseen mulla meni repsikan puolen johtosarja, mutta kuskin penkin alta tuo korjattiin siis takuuajan ulkopuolella poistamalla liittimet.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Höh .....

No tuo on niin yleinen "vika", että ..... ei siihen tarvirta minulla ( ei ole Mini )  muuta  kuin kopeloin vaan niitä  liittimiä  sieltä penkin alta, niin  taas valo häipyy.

 

Jos olet viitseliäs, niin irroita liitin ja laita takaisin kiinni. Ne  hapettuvat ja siksi ei heikko testivirta  kulje  läpi.

 

Toisaalta myös ne johdot voivat olla liian kireällä siellä penkin alla ja kun istuin painuu alaspäin, niin liikuttelee tai "repii" niitä liittimiä.

 

Takuuaikana vaan huoltoon ja sen jälkeen ko. kopelointi ( liittimien liikuttelu ) on mulla riittänyt toistaiseksi ...  :) :) :)

 

No  paras on tietysti tuo Nunon mainitsema liittimien poistaminen ja juottaminen. Näin tehtiin jo  10 vuotta sitten aika yleisesti.

Link to comment
Share on other sites

No tuo on niin yleinen "vika", että ..... ei siihen tarvirta minulla ( ei ole Mini )  muuta  kuin kopeloin vaan niitä  liittimiä  sieltä penkin alta, niin  taas valo häipyy.

 

En tiedä sitten toimisiko tuo... täytyy kokeilla seuraavan kerran, jos ongelmaa tulee. MINIn huollossa väittivät kyllä, että jos toi valo syttyy, niin se ei sammu muutakuin vikakoodien nollauksella + vian korjauksella - mene ja tiedä sitten.

 

Kiitos kuitenkin vastauksista ja vinkeistä ja hintatiedoista. Olin kuitenkin jo ehtinyt sopia uuden osan tilauksesta ja korjauksesta... aloin vaan "hätääntyneenä" kyselemään kun korjaamo varasi työn tekoa varten 3 tuntia aikaa ja yksi tuntihan maksaa likimain 100 euroa  :o

 

No kalliiksi tuli, mutta olisi varmaan tullut vieläkin kalliimmaksi, ellen olisi edes vähän yrittänyt pitää puoliani ja toppuutella.

 

Vajaa kuukausi sitten menin asian vuoksi ekakerran huoltoon. Tuolloin luettiin vikakoodit ja tehtiin nollaus. Toteamus oli "hetkellinen vika alijännitteestä", mitään ei asian eteen muuta tehty - hinta 102 euroa.

 

Vajaa 3 viikkoa myöhemmin valo pälähti jälleen palamaan. Osan hinnaksi kerrottiin vähän alta 30 euroa + työn osuudeksi arvioitiin 3 tuntia n. 250 euroa. Loppujen lopuksi osa maksoi 27 euroa ja johtosarjan asennustyö 165 euroa = yhteensä 192 euroa.

 

Ongelman ratkaiseminen siis tuli maksamaan töiden ja osien osalta 294 euroa  >:(  Toivottavasti vika nyt edes pysyy poissa... mutta jos vastaava ongelma tulee uudelleen, niin kyllä täytyy tosissaan yrittää muita korjauspaikkoja ja edullisempia korjausmenetelmiä.

 

Korjauspaikkana Laakkonen Espoo  :-[  (kokeilin tätä, kun Hesan Laakkosen kanssa olen polttanut päreeni lopullisesti... vaan eipä ollut olennaista eroa ei).

 

Kyllä vaan on harmi, että kun löysin toimivan korjauspaikan Pitäjänmäen Stockmann Autosta, niin jo menivät myymään sen ja siitä tuli se joku ihme Vemix. Kun soitin sinne, ensimmäiseksi, niin kertoivat, etteivät enää huolla Minejä  :(

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

Niin ... voiha olla, että minissä pitää vikakoodit nollata.

Minulla on ollut kahdessa viimeisessä autossa sama ominaisuus  ja  on edelleen.Viikko sitten oma korjaus  kesti 5 sekuntia.  :)

Kymmenen vuotta sitten  jo  kertoivat, että samoja liittimiä käyttää VW-konsernissa ja samoja vaivoja on . Silloin eräissä maahantuojien huolloissa ne halusi irti moisesta takuuriesasta ja  poistivat liittimet ja juottivat piuhat kiinni.

 

Tuollaisia 250 -300 euron "korjauksia" ei voi kyllä  >: (hyväksyä ...tuohan on kiskontaa ( ryöstö )... olivat selitykset millaisia  tahansa... tehtaan ohjeajoista tai muusta. ???

Link to comment
Share on other sites

 

En tiedä sitten toimisiko tuo... täytyy kokeilla seuraavan kerran, jos ongelmaa tulee. MINIn huollossa väittivät kyllä, että jos toi valo syttyy, niin se ei sammu muutakuin vikakoodien nollauksella + vian korjauksella - mene ja tiedä sitten.

 

...

 

Korjauspaikkana Laakkonen Espoo  :-[  (kokeilin tätä, kun Hesan Laakkosen kanssa olen polttanut päreeni lopullisesti... vaan eipä ollut olennaista eroa ei).

 

Kyllä vaan on harmi, että kun löysin toimivan korjauspaikan Pitäjänmäen Stockmann Autosta, niin jo menivät myymään sen ja siitä tuli se joku ihme Vemix. Kun soitin sinne, ensimmäiseksi, niin kertoivat, etteivät enää huolla Minejä  :(

 

t. JP

 

Juu. Kun tuosta vikamuistista mainitsit, niin eihän niitä valoja saa pois palamasta muuten kuin kuittaamalla ne pois sieltä muistista. Mini2.comissa on ohjeet miten tuo tehdään ihan omineen (muistaakseni). Täytyy kaivella vähän.

 

L:n putiikkiin ei autoa kannata viedä, ellei ole takuu voimassa ja silloinkin vain, jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.

 

Tuo Vemixin MINI-huollon poistuminen oli mulle uutta. Mä kävin siellä huollattamassa omani vielä keväällä. Onkos tää kuinkakin uusi juttu?

 

n.

 

edit: ei löytynyt ainakaan pikaisella etsimisellä niitä vikamuistinollausohjeita mini2.comista.

Link to comment
Share on other sites

 

Tuo Vemixin MINI-huollon poistuminen oli mulle uutta. Mä kävin siellä huollattamassa omani vielä keväällä. Onkos tää kuinkakin uusi juttu?

 

n.

 

Minä kävin siellä viimeksi 28.2. kun se oli viimeistä päivää Stockmann Auto. Huolestuneena kysyin jatkuuko siellä edelleen MINIn huolto ja varaosa-asiat ja silloin sain vastaukseksi, että pitäisi jatkua. No nyt kun soitin sinne, niin ohjasivat Laakkoselle  :'(

 

Siis jos nyt tai jatkossa tulee hyviä suosituksia siitä, missä kannattaa MINIä käydä hoitamassa, niin suositukset/kokemukset ovat erittäin tervetulleita  :D ... ja kokemuksiahan voisi alkaa kerätä vaikka ihan oman otsikkonsa alle vaikka "MINIn huoltokokemukset / suositukset" tms.

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

  • 4 kuukautta myöhemmin...

No nyt sitten taas vaihteeksi palaa mullakin airbagin varoitusvalo. Ei keprele! Mitäköhän seuraavaksi? Moottori leikkaa kiinni?

 

Pitää varmaan soittaa sinne L:lle ja hampaita kiristellen viedä korjattavaksi.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
No nyt sitten taas vaihteeksi palaa mullakin airbagin varoitusvalo. Ei keprele! Mitäköhän seuraavaksi? Moottori leikkaa kiinni?

 

Pitää varmaan soittaa sinne L:lle ja hampaita kiristellen viedä korjattavaksi.

 

n.

 

Ei ollu kaukana toi leikkaaminenkaan. Öljytikku oli häthätää kärjestä kosteana ja lisäsin litran Mobilia koneeseen maanantaina. Outoa sinänsä, että aikaisemmin ei ole mennyt yhtään öljyä huoltovälillä ja nyt on takana vasta 8000 km (huoltoväli n. 24000km). Oli miten oli homma hoidettu ja seurannassa. Hintaa Kokkolassa 15 euroa yhden litran pullo 5W-30:ä.

 

Kävin huollattamassa airbagin kuntoon eilen Vaasassa. Kyseessä oli repsikan puolen sivuturvatyyny ja sen legendaarinen johtosarja. Samalla tarkistutin sen BC1-boksin ja yllätys, yllätys - ei vikaa. Viime viikolla annettu lämpöhoito (4 tuntia putkeen sisälämppärillä ilmaa sinne kojelaudan alle) näköjään auttoi asiaan. Hintaa tuli yhteensä 202 euroa.

 

Jottei elämä olis liian helppoa reissun päällä, jouduin paikkauttamaan repsikan puoleisen takarenkaan tiistaina Kannuksessa. Keskellä kulutuspintaa naula pystyssä. Ihmettelinkin, kun ei ole viimeeiseen kuukauteen pysynyt ilma kunnolla renkaassa...  ::) Hintaa tällä oli 19 euroa ja aikaa meni WRC-huoltotauon sallimat 20 min. Terveisiä vaan ja iso kiitos vielä sinne Kannukseen, jos luette tätä! ;)

 

Noiden päälle kun laskee tankkaukset (4kpl á 40 euroa) ollaan jo melkein 500 eurossa ja viikkoa on vielä jäljellä melkein puolet... Halpaa huvia tämä autoilu!  8-)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Terve vaan kaikilla,

 

Tässä uutena minin omistajana haluan jakaa hieman omia kokemuksiani noin 2kk omistamastamme ministä. Eli ostimme tuossa huhtikuun loppupuolella 2003-vuoden mini cooper S:n. Siinä on ollut osto hetken jälkeen seuraavat viat:

 

- Ekana viikonloppuna kun auto oli meillä alkoi takajarrut rahista--> vaihtoon (noin 400e)

- muutama viikko tästä airbagin varoitus valo alkoi palamaan... no arvaattevaan missä vika, mutta seuraavaa minulle kerrottiin: ensiksi puhuttiin johdoista matkustajan penkin alla, kun en sitä heti korjauttanut laakkosella (helsinki) tuli seuraavaksi diagnoosiksi että joku "laatikko" olisi rikki autossa(hintaa noin 250e), tätä ei ole vielä korjattu

- viimeisimpänä viime sunnuntaina meni ohjaustehostin... tänään vietiin laakkoselle korjattavaksi tuo, kun ei tähän hätään muutakaan paikkaa ollut valittavana, hintaa tulee tuolle korjaukselle noin 750e... (uusi pumppu ja jotain johtoja 650e plus työt) ja pumppua ei laakkosella luonnollisesti ole varastossa vaan se joudutaan tilaamaan ruotsista eli autotta tässä tämän viikko ollaan.

 

Että sellaista iloista minin omistamista 2kk kokemuksella.

 

P.S. Juu tosiaan paloi käämit jo tuossa airbagin kanssa laakkoselle kun palvelun laatu tuntuu siltä että haista paska et sää muuallakaan tätä voi korjata.

Link to comment
Share on other sites

- Ekana viikonloppuna kun auto oli meillä alkoi takajarrut rahista--> vaihtoon (noin 400e)
Hinnan perusteella vaihdettiin jarrulevytkin (motonetissä näytti olevan takajarrupalat 35e/pari ja levy 25e/kpl)? Oliko käyttämättömyyden vuoksi ruostuneet vai oliko palat kulahtaneet loppuun ja sen seurauksena sitten päässyt rauta hankaamaan rautaa vasten? Pelkkien jarrupalojen hinnat pyörii jossain kolmen kympin paikkeilla kahteen renkaaseen... Oli miten oli, niin jarrut on kulutusosaa, eivät varsinaisia vikoja, kuten muut mainitut. Suurin vika tuossa oli kyllä korjaamon työn hinta, jossa työtunnilta on otettu käsittääkseni yli 300e...
Link to comment
Share on other sites

L.n Helsingin pisteen kanssa minullakin meni hermot täysin ja oli yksi painava syy auton vaihtoon. Käytin muutaman "onnnistuneen" holtokäynnin jälkeen autoani Tampereella ja Vaasassa huollossa (työt mahdollisti liikkumisen) ja palvelu oli ainakin paljon parempaa vaikka hinnassa ei suurta eroa ollutkaan.

 

Mulla meni palkokasvit lopullisesti nenään, kun eivät suostuneet edes aloittamaan keskusteluja 150 euron turhasta korjauslaskusta, vaan jouduin sen itse maksamaan.

 

Takuuaikana tuolla tosin homma toimi sujuvasti ja ilman hampaiden kiristystä. Tiedä sitten tekivätkö oikeastaan mitään, mutta mistään ei nipotettu. Espoossa on ainakin sillin kokemusten mukaan ihan sama meininki - ellei jopa pahempi.

 

Tsemppistä kuitenkin.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

. Suurin vika tuossa oli kyllä korjaamon työn hinta, jossa työtunnilta on otettu käsittääkseni yli 300e...

 

Eipä olis tullut vanhan markan aikaan mieleenkään maksaa tunnin työstä 1800mk  ::)...Kohtuullisen suolasia hintoja jos pitää paikkansa. No niin kauanhan noita nostetaan kun joku niitä maksaa.

Link to comment
Share on other sites

. Suurin vika tuossa oli kyllä korjaamon työn hinta, jossa työtunnilta on otettu käsittääkseni yli 300e...

 

Eipä olis tullut vanhan markan aikaan mieleenkään maksaa tunnin työstä 1800mk  ::)...Kohtuullisen suolasia hintoja jos pitää paikkansa. No niin kauanhan noita nostetaan kun joku niitä maksaa.

No, laskennallisia työtunteja tietysti taulukosta saavat varmaan 4 ja osat on tietysti 5x Motonet -hintoja korkeammat. No, laskipa miten tahansa, niin vähintään kullatut ovenpielet saa firmat hyvin kustannettua katteillaan työllä, jonka laatu saattaa vielä olla jopa niin hyvä, ettei tarvitse uusiksi käyttää korjauttamassa edellisen korjauksen aikana tulleita tuhoja... :-X
Link to comment
Share on other sites

Tere,

 

eli seuraavia kokemuksia tuosta aikasemmin mainitsemastani korjauksesta laakkosella.

 

Eli tuon ohjaustehostimen korjauksen hinnaksi tuli rapiat alle 900e, tässä on kyllä mukana 1l shell helix 0W-40:stä ja ajovalon johdon vaihdot jotka maksoi noin 50e yhteensä. JA ennen kaikkea tuo litra öljyä MAKSOI himpun verran yli 20e!!!! Olis se kiva kun se auton manuaali sanois tarkemmin kun jotain ACE... tms mitä öljyä sinne autoon pitäisi laittaa.

 

Joo mut toivokaa että ei mee ohjaustehostin rikki, maksaa meinaan mammonaa toi korjaus.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...