Jump to content

Ohjaustehostin vinkuu?


Wile

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kyseessä on mitä ilmeisimmin ohjaustehostimen tuuletin, joka vinkuu. Tuo oireilu nimeomaan kylmällä kelilllä ei kuitenkaan puolla tuota. Ainakin omassa -02 Cooperissa ohjaustehostin "huutaa" lähes koko ajan.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Enpä ole. Täytyypä möyriä auton alle ja katsoa että onko kaikki ok.

 

Ei tarvi möyriä auton alle... Avaan konepellin ja tsekkaat sen säiliön sieltä päältä. ;)

 

n.

 

Mikä säiliö se on? En löydä. Ohjekirjassakaan ei mainintoja.

 

Kyllä keljuttaa jos taas joku viidensadan säätö. Muutenkin ollut tuon auton kanssa kamala määrä ylimääräistä stressiä, ihan alkaen siitä kun ei oltu ostettaessa muutoskatsastettu. Ei mennyt muuten kuukausi sitten edes katsastuksesta läpi, kun antoi vikailmoituksia.  ::)

Link to comment
Share on other sites

 

Mikä säiliö se on? En löydä. Ohjekirjassakaan ei mainintoja.  

 

En ole varma, mutta toi vihreä renkainen korkki ilmanputsarin vasemmallapuolella voisi se olla. saa viisammat tarkentaa ...

 

Tuohan on muistaakseni jarrunestesäiliö. Omassa Cooperissa ohjaustehostinsäiliö on semmoinen litteä neliön muotoinen läpinäkyvä säiliö. Ei ole koskaan tarvinnu lisätä mitään edes huolloissa.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Hmm ok, mikäs se nyt sitten on  :P

 

varsinaisia autoharrastajia   :o  Ihmetellään kun vehkeet vinkuu eikä osata edes pieniä ylläpitohommia/tarkastuksia tehdä.

jos kerran ei ole edes nesteitä katsottu niin tuskin on edes hihnan kireyttä tarkistettu, sekin nääs vinkuu kun löystyy  ::)

 

Siksihän tässä uudehkolla autolla ajetaan, kun ei sormet öljyssä säätäminen kamalasti innosta... Ei 42.000 ajetussa pitäisi olla näin paljon vikoja ;) Kojelautakin natisee todella häiritsevästi, onko muilla ollut vastaavaa? Paikallistin tuon natinan, on pahentunut vaan ajan kuluessa. Pitää tosin purkaa koko hansikaslokero jotta pääsee poistamaan tuon konepeiton avausvivun yläpuolella olevan palkin, ja tekemään sille jotain. Ei Bemarin pitäis näin natista.

Link to comment
Share on other sites

Ei Bemarin pitäis näin natista.

 

Ei se oo bemari... ;)

 

Nitinöihin ja natinoihin on mini2.comissa olemassa jo DIY-ohjeet:

 

http://www.mini2.com/forum/faults-fixes ... r-car.html

 

On itselläni selaimen suosikeissa ja "to-do"-listalla, kun vaan sais aikaiseksi ja löytäis aikaa tommoseen.

 

Oiskos tuosta apua?

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Ei Bemarin pitäis näin natista.

 

Ei se oo bemari... ;)

 

Nitinöihin ja natinoihin on mini2.comissa olemassa jo DIY-ohjeet:

 

http://www.mini2.com/forum/faults-fixes ... r-car.html

 

On itselläni selaimen suosikeissa ja "to-do"-listalla, kun vaan sais aikaiseksi ja löytäis aikaa tommoseen.

 

Oiskos tuosta apua?

 

n.

 

Noh ei niin, niin kauan kuin kootaan Englannissa ;)

 

Mä luen tuon läpi, kiitokset! Myönnän että olen hieman laiska selaamaan nykyään Mini2:ta, sieltähän löytyisi kaikki tarpeellinen...

Link to comment
Share on other sites

 

Mikä säiliö se on? En löydä. Ohjekirjassakaan ei mainintoja.  

 

En ole varma, mutta toi vihreä renkainen korkki ilmanputsarin vasemmallapuolella voisi se olla. saa viisammat tarkentaa ...

 

Tuohan on muistaakseni jarrunestesäiliö. Omassa Cooperissa ohjaustehostinsäiliö on semmoinen litteä neliön muotoinen läpinäkyvä säiliö. Ei ole koskaan tarvinnu lisätä mitään edes huolloissa.

 

n.

 

Katso uudestaan sitä kuvaa ...

ässän jarrunestesäiliö on kuvassa oikealla ylhäällä.  ;)

 

Kuules minizz: viimeksi olen konepellin aukaissut ennen norjan reissua, kun lisäsin pesunesteitä. Nyt vois jotain miniin tehdä kun takuu on ohi, mutta ei kiinnosta pätkääkään. Ne harrastukset on jääneet 80-luvulle minulla.

Link to comment
Share on other sites

 

Mikä säiliö se on? En löydä. Ohjekirjassakaan ei mainintoja.  

 

En ole varma, mutta toi vihreä renkainen korkki ilmanputsarin vasemmallapuolella voisi se olla. saa viisammat tarkentaa ...

 

Tuohan on muistaakseni jarrunestesäiliö. Omassa Cooperissa ohjaustehostinsäiliö on semmoinen litteä neliön muotoinen läpinäkyvä säiliö. Ei ole koskaan tarvinnu lisätä mitään edes huolloissa.

 

n.

 

Katso uudestaan sitä kuvaa ...

ässän jarrunestesäiliö on kuvassa oikealla ylhäällä.  ;)

 

Kuules minizz: viimeksi olen konepellin aukaissut ennen norjan reissua, kun lisäsin pesunesteitä. Nyt vois jotain miniin tehdä kun takuu on ohi, mutta ei kiinnosta pätkääkään. Ne harrastukset on jääneet 80-luvulle minulla.

 

Äh. Just noin. Samalla lailla ne on Cooperissa. Meni sekaisin onnellisesti tässä flunssassa. Kiitos ja anteeksi. :)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Ei Bemarin pitäis näin natista.

 

Ei se oo bemari... ;)

 

Nitinöihin ja natinoihin on mini2.comissa olemassa jo DIY-ohjeet:

 

http://www.mini2.com/forum/faults-fixes ... r-car.html

 

On itselläni selaimen suosikeissa ja "to-do"-listalla, kun vaan sais aikaiseksi ja löytäis aikaa tommoseen.

 

Oiskos tuosta apua?

 

n.

 

Noh ei niin, niin kauan kuin kootaan Englannissa ;)

 

Mä luen tuon läpi, kiitokset! Myönnän että olen hieman laiska selaamaan nykyään Mini2:ta, sieltähän löytyisi kaikki tarpeellinen...

 

Jostain syystä tuosta puuttuu kuvat, jotka oli linkitettynä ainakin aikaisemmin. Mut eiköhän noilla sanallisilakin ohjeilla jotain saa aikaiseksi.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

n  

 

Siksihän tässä uudehkolla autolla ajetaan, kun ei sormet öljyssä säätäminen kamalasti innosta... Ei 42.000 ajetussa pitäisi olla näin paljon vikoja ;)

 

 

Eli oot sitä mieltä että normaalit tarkistukset ei kuulu mitenkään autolla ajamiseen.. Ite oon sitä mieltä että jokaisen autoilijan tulisi osata katsoa noi normi systeemit eli nesteiden määrät hihnojen kireydet (vinkuu) sun muut mitkä katsoo noin 5minuutissa peltiä raottamalla.. Kyllähän sitä sitten itketään kun katiskat hajoo kun ei itte oo viittitty kuin ajaa.

Itellä on saanu 4v vanhaan 55000km ajettuun autoon lisäillä sillontällöin vaikka mitä ja hihnojakin on kiristelty+ muuta pikkuhuoltoa(joita ei olisi edes liikkeen huolloissa vielä tehty). olisi toiminut kyllä ilmankin mutta kuinka kauan ::)

Koskee myös valitettavasti uudempiakin autoja. Monet vaan turvautuu tohon "onhan siinä takuu" asenteeseen. Siinäkin hommassa kusee ihan omiin muroihin kun auto seisoo pajalla ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Kuules minizz: viimeksi olen konepellin aukaissut ennen norjan reissua, kun lisäsin pesunesteitä. Nyt vois jotain miniin tehdä kun takuu on ohi, mutta ei kiinnosta pätkääkään. Ne harrastukset on jääneet 80-luvulle minulla.

 

Kuka tässä muusta on puhunutkaan kuin perustarkistuksista, jotka muuten opetetaan jo autokoulussakin ;)

Link to comment
Share on other sites

En minäkään ole mitään puhunut perustarkistuksista. Auto on muutenkin vasta huollettu ja katsastettu, joten epäilen että siinä mitään näkyvää vikaa onkaan. Itse en rupea rassailemaan mitään, etten hajota enempää. Tuollainen hyökkäävä asenne sinulta on muuten vähän kummallinen.

Link to comment
Share on other sites

n  

 

Siksihän tässä uudehkolla autolla ajetaan, kun ei sormet öljyssä säätäminen kamalasti innosta... Ei 42.000 ajetussa pitäisi olla näin paljon vikoja ;)

 

 

Eli oot sitä mieltä että normaalit tarkistukset ei kuulu mitenkään autolla ajamiseen.. Ite oon sitä mieltä että jokaisen autoilijan tulisi osata katsoa noi normi systeemit eli nesteiden määrät hihnojen kireydet (vinkuu) sun muut mitkä katsoo noin 5minuutissa peltiä raottamalla.. Kyllähän sitä sitten itketään kun katiskat hajoo kun ei itte oo viittitty kuin ajaa.

Itellä on saanu 4v vanhaan 55000km ajettuun autoon lisäillä sillontällöin vaikka mitä ja hihnojakin on kiristelty+ muuta pikkuhuoltoa(joita ei olisi edes liikkeen huolloissa vielä tehty). olisi toiminut kyllä ilmankin mutta kuinka kauan ::)

Koskee myös valitettavasti uudempiakin autoja. Monet vaan turvautuu tohon "onhan siinä takuu" asenteeseen. Siinäkin hommassa kusee ihan omiin muroihin kun auto seisoo pajalla ;)

 

Itse tulee tarkastettua nesteet useammin talvella, kun pissapoikaa täyttää. Oljyt tulee katsottua ehkä kerran, kaksi vaihtovälin aikana. Kesällä ei konepeltiä tarvitse avata juuri koskaan, kun ei tuota pissapoikaakaan tule täyteltyä (ei ainakaan tälläisinä hellekesinä...).

 

Ilmanpaineita pitäis tarkkailla varmaan useamminkin. Nykyään tsekkaan tuon kerran tai kaksi kaudessa, jos ei selkeästi näy/tunnu jo ulospäin, että on vajausta. Tosin painevaroitin on hälyttänyt ne pari kertaa, kun on ollut tarvetta lisätä johonkin renkaaseen ilmaa.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Kuules minizz: viimeksi olen konepellin aukaissut ennen norjan reissua, kun lisäsin pesunesteitä. Nyt vois jotain miniin tehdä kun takuu on ohi, mutta ei kiinnosta pätkääkään. Ne harrastukset on jääneet 80-luvulle minulla.

 

Kuka tässä muusta on puhunutkaan kuin perustarkistuksista, jotka muuten opetetaan jo autokoulussakin ;)

 

Tässä olis mehukas keskustelun aihe, mutta pysytään asiassa.  [smiley=thumbsup.gif]

Link to comment
Share on other sites

Jep,

 

oman -02 cooperin tehostin vinkui myös aikanaa. Olin siitä yhteydessä huoltoon, jolloin toteamus oli linjassa, että sen kuuluu vinkua, tehostin kuin on sellainen.

 

Kävipä sitten niin, että viime kesänä ajelin kaikessa rauhassa kun auto ei enää oikein kääntynytkään. Ei auttanut kuin kahdella kädellä veivata. Tehostin rikki. Elättelin toiveita jostain sulakkeesta, turhia toiveita tosin.

 

Vein auton Espoon Laakkoselle, joka vaihtoi tehostimen. Hintaa operaatiolle 580 euroa. Tässä vaiheessa aloin avautumaan, autolla kun oli ajettu vaivaiset 39 tkm.  Halusin palavasti tietää miten yleistä tämä on, ja miten se voi tuossa vaiheessa olla paskana! Laakkosen kaveri tyytyi sanomaan linjalla voi-voi. Se nyt on rikki, syytä ei voi tietää. Ala maksaa. Jos kiinnostaisi enemmän voisin ottaa yhteyttä maahantuojaan.

 

Ja todellakin kiinnosti. Kirjoitin maahantuojalle ihan perinteisen kirjeen, en pyytänyt muuta kuin tietää syyn miten osa voi hajota noilla kilometreillä. Meni melkein kaksi kuukautta kun minulle soitettiin. Ilmoitus oli, ettei tietoa syistä tai yleisyydestä voi saada. Mutta rahaa voi. He tarjoituivat maksamaan operaatiosta puolet.

 

Meni siis ns. good-willin piiriin. Aivan, ja uusi tehostin ei pidä samanlaista meteliä kuin 02 tehostin piti. Seuraavaksi pitäisi kait yrittää valittaa noista jatkuvasti palavista air-bag -valoista?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...