Jump to content

90 luvun Minin varaosia - mistä?


eekisa

Recommended Posts

Moikka,

 

Olin siinä käsityksessä, että Motonet olisi myynyt 90 luvun miniin varaosia (siis Rover:in valmistama MK7). Yritin päästä sinne puhelimella läpi ja ei onnistunut, joten laitoin yhteydenottoa. Vastaus oli, että emme tunne kyseistä kaaraan lainkaan. Siis kertokaas, että mistä Pirkanmaalla saa tuohon varaosia. Ymmärrettävästi tilaamalla UK:sta tai HKI:n alueelta mutta ajattelin ihan tällaista paikallista vaihtoehtoa.

 

Hakusessa etupään ulommat alapallonivelet

 

t. Kimmo

Link to comment
Share on other sites

Aa, onpa hyvä tietää. Ehdin kyllä jo tilaamaan brittiosasta http://www.brittiosa.com/images/images/Uudet%20varaosat/Mini/Eturipustus/DSC01383.JPG "Pallonivel pari (sis.yläpallo ja alapallo) GSJ 166 24 €/kpl"

 

Nyt on pakko kysyä, että kuinka iso duuni on vaihtaa nuo itse? Mopoja sun muita on tullut korjailtua ja väittäisin, että olen kohtuu näppärä käsistäni muutenkin mutta tällaista ei ole koskaan tullut tehtyä. Ts. jos olisi hyviä vinkkejä, miten noi voi itse vaihtaa, niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Sekin on ihan hyvä vinkki, että "Älä tee mitään, vie ammattilaiselle :)"

Link to comment
Share on other sites

Jostakinhan se on aloitettava, mopo kokemus riittää.Korjaus oppaitakin on olemassa :) .Pallonivelen ulosvetäjä on kans kova sana ja onhan Siulla talvi aikaa ::).Eli ei se "pitäs"olla paha rasti.Nii ja kaikki nivelet kannattaa käydä samalla läpi/vaihtaa.

Link to comment
Share on other sites

Jos vanhoissa nivelissä on säätöprikat paikallaan, niin ei kannata heittää pois.

Voi uusia niveliä sopivaan kireyteen passatessa tarvita! Varsinkin ohuimpia

Nämä "jälkituotanto" nivelet ovat välillä olleet laadultaa/mitoitukseltaan vaihtelevia, että sopivan tiukkuuden säätö on ollut tarkempaa puuhaa.

 

Tässäkin voi muistella alkuperäisosia, joihin sai uutena laittaa kaikki mukana tulleet säätölevyt ja vetää kiinni. Olivat silloin sopivassa välyksessä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Jos vanhoissa nivelissä on säätöprikat paikallaan, niin ei kannata heittää pois.

Voi uusia niveliä sopivaan kireyteen passatessa tarvita! Varsinkin ohuimpia

Nämä "jälkituotanto" nivelet ovat välillä olleet laadultaa/mitoitukseltaan vaihtelevia, että sopivan tiukkuuden säätö on ollut tarkempaa puuhaa.

 

Tässäkin voi muistella alkuperäisosia, joihin sai uutena laittaa kaikki mukana tulleet säätölevyt ja vetää kiinni. Olivat silloin sopivassa välyksessä.

 

Oon juuri omaani -75:seen moisia asentamassa ja mietityttää tuo että mikä on se oikea välys/tiukkuus?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Hei!

Ite oon tilannut Briteistä Minispares:lta osia vuosimallin -88 Mini 1000 Automatic:iin.

 

Positiivinen yllätys, kun postikulut n. 28£ sisältää toimituksen kotiovelle aina 28 kiloon asti. Kahdesti olen tilannut sieltä tavaraa, ja kummallakin kerralla toimitus on tullut alle viikossa.

 

Vielä positiivisempi yllätys oli se kun sieltä löytyy hyllystä classic-automaatti-Miniin öljynsuodatin suoraa hyllystä, eikä maksa paljon, alle 5,70£ kpl sis. verot.

 

Toisaalta tuossa pitää ite vähän tietää mitä sieltä on tilaamassa, koska esim. jarrulevyjä tarjotaan neljää erilaista. Piti käytännössä mitata Mini orkkis levyt ennenkuin uskalsi tilata ettei tulis väärää. Ja kannentiivistesarjan kanssa sama juttu. Montaa erilaista tarjolla, onneksi tuli oikea :)

 

Jarrulevyjen ja etuiskareiden vaihto ei ollu hirvee rasti, kun vain eka sai navan auki. Piti käyttää jessus suurta ilmapyssyä että navan mutterin sai auki...

 

Mä ainakin suosittelen tuota Minisparesta - jos vain luottokortti löytyy, kun muuta maksutapaa ei oikein ole kun täältä tekee tilauksen :)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...