Jump to content

Mini Suzukin 16V koneella


TeePee

Recommended Posts

Jep, helppouden vuoksi sitä jonkun verran käytetään kun kaasariversioita konversoidaan ruiskuiksi (Miniin helpoin tietty olisi alkuperäinen ruiskutankki). Mittaat vain että sen siirtopumpun tuotto on vähintään yhtä suuri kuin ruiskupumpun. Siirtopumppuna ne yleensä pumppaavat jonkun verrankin enemmän mitä spekoissa lukee, koska painetta ei tarvita (bensapumppujen tuotothan ovat mitattu valmistajan määrittelemää käyttöpainetta vasten). Miten sulla ruiskun paluulinja menee? Jos siirtopumpun laitat, sen paluulinjan voi laittaa siirtopumpun ja ruiskupumpun väliin vaikka t-haaralla.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Tänään kaveri viel keskittyy vilkkujen ja takavalojen sähkövikoihin ja huomenna aamupäivällä on varattu aika tehonmittaukseen. Näkee sit onko koneessa vielä tehtaan ilmoittamat tehot tallessa :)

...ja että kestääkö esim vetarit rasitusta. Tähän asti en oo muutaku ajanu metrin eteen ja taakse tallissa.

 

Kuva eilis illalta. Ei mikään kauneuskilpailun voittaja konehuoneen puolelta, mutta eipä se ollu tarkoituskaan.

post-771-13848035743092_thumb.jpg

post-771-13848035746411_thumb.jpg

post-771-13848035749819_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Joo, hyvin pörisee! Dynossa ei saatu ihan parhaita lukemia mitattua, ku pyöränkulmat on pielessä niin haki rajusti vasemmalle rullien päällä. Siitä tuli vähä tehohäviötä mittaukseen. Mutta kyllä sielä se tehtaan lupaama 101hp varmasti on, koska paras veto saatiin mitattua 97hp@6000rpm ja 116nm@5000rpm. Mitään ei edes hajonnu eli kaikin puolin onnistunut päivä :) Nyt ku vaan tosiaan tulis jo se kevät et pääsis tien päälle. Nuo semi slicksit oli melko liukkaat lumella. Naapurit sai vartin verran kuunnella suzukin suloisia pörinöitä, ku en meinannu saada koko autoa edes talliin, vaikka piha on lähes tasanen :D

 

Link to comment
Share on other sites

Mulla ois joutavana MK 2 poxiin virilastu.En tiedä käykö myös ykköseen, Purtsi kertokoon. Saisit vähän löylyä lissee.

Mulla on mk2 boxi eli lastu vois kelvata, jos edullisesti saa :) Montakos rahaa sä siitä haluaisit vaihdossa? Ja onko tosta käytännössä oikeesti jotain hyötyä?

 

 

 

Koostevideo projektista:

 

Ja tässä dynolappuja. Se oliki 96hp eikä 97hp :D

post-771-13848035753325_thumb.jpg

post-771-13848035753841_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mielenkiinnolla seuraillut ja oman 67 Austin Minin moottoria tässä miettinyt.

Kesä meni ja ihan mukavat ajohetket takana. Kysymys projektistasi. Ymmärsinkö, että tuo Suzukin kone suoraan sopii 67 vm Miniin? Lähinnä kelkkaan? Miten vaihteensiirtäjä? Minulla nyt 1000 kone nokalla ja n.s tunneli, eli suora pystykeppi.

Toisaalta Minin ikä huomioiden ja melkoisen hyvä kuntokin olisi oma orkkiskone oikea läpikäytävä kohde. Nykyaikaisempi kone olisi ehkä hieman jouhevampi ja ympäristöystävällisempikin.

Näillä mietteillä ensi kesää suunnitellen. Onko vinkkiä Minin moottorin tuntevasta ammattilaisesta Tampereen seudulla, joka talven aikana laittaisi moottorin hyvään kondikseen?

Link to comment
Share on other sites

Karmean näköistä hitsisaumaa jossa linkin Minin etukelkassa.

 

Täältä löytyy kanssa lisää:

 

http://www.theminiforum.co.uk/forums/forum/61-engine-conversions/

Jep, toi on parempi linkki ja muitakin on olemassa (jonnekin hukkunu) joskus mielenkiinnosta niitä lueskelin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...