Jump to content

Mini Suzukin 16V koneella


TeePee

Recommended Posts

Kun tota sun vikaa kuvaa katsoo niin moottorin kumityyny on aika lötkö ja jo valmiiksi vinksallaan. Onko kone lopullisesti jo kelkassa kiinni vai puuttuuko joku kiinnitys ?

Katos tosiaan näyttää kuvassa olevan ihan vinossa... ei se mielestäni kyllä noin vinossa ole, voi olla että kuva hämää. Mutta täytyy tarkistaa kun menen talliin!

 

Kyllä se kelkka varmana kestää mutta täytyy kompata minorv8 tosta työjäljestä että ois se voinu kyllä parempi olla. Oon kans noiden minien ulkomaalaisten putkikelkkojen kanssa ollu tekemisissä ja kyllä ne on ollu aikast lailla huolellisemmin tehty. No pääasiahan nyt on saada auto katsastettua ja ens kesäks ajoon!! Mutta nyt vielä kun se paketti on irti niin mieti vielä jos jättäisit ne kumityynyt pois.....

 

Totta, löytyy varmasti kelkkoja joissa paremmat saumat, mutta ei nuo mielestäni niin huonot ole, että alkaisin siitä valittamaan "tehtaalle" ;D Mutta tuollanen kelkka on jo aiemmin Suomessa hyväksytty leimalla niin sen vuoksi sen hommasin ettei tule mitään ongelmaa sen suhteen sitten.

 

Meinaatko tolla kumityynyjen pois jättämisellä, että pulttaisin suoraan kiinni koriin niinkuin noissa vanhemmissa mineissä on alkuperäisenä? En sitä ajatellu tehdä, mutta se on käyny mielessä, jos noista kiinnityksistä nyt joskus huomaan olevan jotain haittaa niin voihan siihen tehdä vaikka alumiinista palat noiden kumien tilalle...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sitten keväällä Clubi dynotykselle testaamaan.

Sinnehän kannattaa kaikkien tehominien tulla yleisön silmien eteen, ettei tarvitse teholukemilla spekuloida.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mä sen suoraan koriin pulttaisin ilman mitään kumityynyjä. Yks paikka vähemmän mikä turhaan joustaa.

Ja pitkälti ne saumat nyt saattaa olla ulkonäkö asioita mutta kyllähän se aina herättää kysymyksiä jos jossain asioissa on vähän hutiloitu että mitäs ne kohdat joita ei pääse näkemään ja päinvastoin jos paketti on siisti ja huoliteltu niin vois olettaa että se on niin joka kohdasta.(kyllähän hyvännäköinenkin osa voi olla ihan paska) Tämä siis vain noin yleisesti....

Link to comment
Share on other sites

Rumakin voi pysyä kasassa ;D

 

Tästä täytyy olla ihan samaa mieltä! Ainaki pakko uskoa niin ku oon ite nuo alemmat kiinnikkeet hitsaillu takas kasaan ja jälki ei oo siistiä edes hiomisen jälkeen. Mutta kyllä sen näkee ku sulaa läpi asti... Ei tuossa kelkassakaan muualla karun näköstä saumaa ollu ku noissa pellin paloissa mitkä tossa sivuilla on.

Link to comment
Share on other sites

Tänään kaveri oli apuna tallilla ja koitettiin selvittää koneen sähköjä. Aika pitkälle päästiin siinä hommassa. Niputin samalla auton omia johtoja vähä siistimpään nippuun ja vedin spiraalia ympärille. Alunperin johdot kulki konetilan oikealla puolella mutta ku tila loppu kesken niin piti vetää ne vasemmalle puolelle. Muutama tunti siinä meni pätkiessä ja liitellessä johtoja ja läpivientejä tehdessä. Ja vielä on tekemistä jäljellä...

 

Moottorinohjaus boxille piuhaa

img3380721.jpg

 

Asennukset kesken...

img3380722.jpg

img3380729.jpg

 

Syyläri tuli kiinnitettyä keulille. Tuli tuo korkki aika korkeelle ja mietin, että mahtuuko konepelti kiinni...

img3380723.jpg

 

...no mahtuhan se ja jäi vielä vaikka kuinka paljo tilaa! :D

img3380724.jpg

img3380725.jpg

 

Jarrutehostimen ajattelin tällätä tohon. Pitää huomenna hitsailla sille jonkilainen kiinnike, ku vaan saan hitsauskoneen takas lainaan.

img3380726.jpg

img3380727.jpg

 

Ja vielä yleiskuva osien sovituksesta (kuvassa myös paljon ylimäärästä romua)

img3380728.jpg

 

Siinä kai ne tän päivän pääkohdat oli mitä tuli tehtyä. Huomenna olis vielä tarkotus mennä tallille, jos hallitus antaa luvan! ;D Jouluaattona voi sit rauhottua syömään kinkkua et jaksaa joulunpyhinä taas ahertaa Minin kimpussa.

Link to comment
Share on other sites

Eilen tein kaasuvaijeroinnin valmiiks ja hitsailin telineen kytkimen työsylinterille. Sen kiinnitystä pitää tosin vielä parannella. Myös kaikki muut hitsaukset tuli tehtyä valmiiks. Kaikki paitsi pakoputken alkupätkä, se pitää vielä hitsailla. Onko kellään muuten tietoa riittääkö tossa minin omassa työsylinterissä liikelaajuus suizan kytkimelle vai täytyykö ostaa joku muu...?

 

Tänään kuitenki keskityn jouluruokiin ja huomenna sit sulattelen niitä tallissa :P

Link to comment
Share on other sites

Tänään tein kytkimen työsylinterin kiinnikkeen valmiiksi. Nyt ainaki teoriassa pitäis toimia. Kiristin jako- ja moniurahihnan ja kiinnitin muovisuojuksen että edes suurin osa hiekasta ja pölystä pysyy ulkopuolella. Sen jälkeen sai nostaa koneen taas keulille, ja tälläkertaa ei tarvi ottaa pois ennenku jotain hajoaa! :)

Laitoin myös iskarit, tukivarret, jarrut ym. kiinni niin sai renkaat paikoilleen.

 

Huomenna täytyy hitsailla pakoputkeen uus alkupätkä ja pakosarjaan uus laippa. Aika paljo kaikkea pientä on vielä tekemättä, mutta yritän saada huomenna hommat hyvään malliin ennen reissua. Vetarit vien tiistai-aamuna pajalle modattavaksi niin ne on sit valmiina parin viikon päästä. Sähköjen kanssa myös tarkotus tapella huomenna, jos kaveri ehtii tulla avuksi.

 

26.12.2011 klo 00:30

img3383283.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pakoputki jäi tekemättä, mutta pakosarjan laippa on nyt OK. Vedin bensanpaluuletkun takaluukkuun asti ja otin tankin irti. Siihen täytyy tehdä liitos paluuletkulle. Sähkötyöt saatu 90% valmiiksi. Kytkin ilmattu ja kokeiltu ---> työsylinterin kiinnike joustaa 5mm, täytyy parannella vieläkin.

 

Paljon jäi vielä tehtävää, ennenku voi koittaa käyntiin. Tärkeintä kuitenkin, että pääsin asettamaani tavoitteeseen eli tänään sai ottaa minin alas pukeilta ja laskea omien pyörien varaan. Työnsin sen nyt sivummalle ja peittelin odottelemaan tulevia ruuvauspäiviä, iltoja ja öitä.

 

Projekti jatkuu ~2,5 viikon kuluttua! Huomenna suunta kohti Thaimaata 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Kävin tänään tekemässä viimeset projektiin liittyvät hitsaukset, eli pakoputki on nyt valmis ja tankissa liitäntä bensanpaluuletkulle. Ekaa kertaa koskaan vähä jännitti hitsailut ku ton tankin kans pelleili. Olin jo 4 viikkoa sitte tyhjentäny sieltä bensat ja jättäny kuivumaan. Ennen hitsausta täytin sen vielä vedellä aivan täyteen. Hyvin se sit vaan suju! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 kuukautta myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mahtavaa, ku kaikki kuvat mitä oon tästä projektista ottanu ja ladannu kuvablogin kautta tänne nähtäväksi, niin on kadonnu jonnekki bittiavaruuteen. Ei kai se auta ku laittaa seuraavat kuvat jonku muun kautta.

 

Eipä oo kauheesti saatu mitään aikaan, ku ei vaan oo yksinkertasesti riittäny motivaatio tähän touhuun. Paitsi perjantaina kävin ostamassa bensapumppuun liittimet ja eilen laitoin pumpun paikoilleen. Kiinnitin myös jarrutehostimen. Oikeestaan mitään muuta ei tullu tehtyä. Tänään ruuvaillaan taas jotain jos saan kaverin mukaan iltapäivällä.

Link to comment
Share on other sites

Saatiin koneen sähköt siihen pisteeseen, että seuraavaks vielä vähän läpikäyntiä ja sitte akku kiinni, virrat päälle ja katotaan mistä ensimmäisenä nousee savu! Tuhosin myös vetarin lukkorenkaan yrittäessäni saada niveltä paikoilleen. Nyt pitää sit jostain käydä kyselemässä uutta...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Uudet lukkorenkaat ostettu ja vetarit kasattu, odottaa tosin viel asennusta paikoilleen. Sen verran käyty myös sähköjä läpi et uskallettiin laittaa akku kiinni ja kokeiltiin kääntää virta-avaimesta. Startti ainaki pyörähti, että ihan hyvältä näyttää toistaseks. Tässä ny pitää koittaa urakoida, koska mun toinen projektiauto, joka on ollu sähköistettävänä viime vuoden elokuusta saakka, tulee takas tallille 14. päivä. Eli sitä ennen toi Mini pitää saada valmiiks ja pois tieltä.

Link to comment
Share on other sites

Sulla on aika silmiinpistävän pieni tuo bensapumpun imulinja (näyttää orkkikselta), suosittelisin sen isontamista. Mikäli ei halua hitsata tankkiin isompaa lähtöä, niin sitten voi käyttää "kaasaribensapumppua" ennen "ruiskupumppua" siirtopumppuna syöttämään riittävästi ainetta ruiskupumpun imupuolelle.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...