Jump to content

Pyyhkijänsulat


Zmuuzi

Recommended Posts

Tyhmä kyssäri, mut en jaksa nysvää Biltemas tai Motonetin pyyhkijäosastolla koko päivää, joten oisko tietoo mitkä sulat toimii 100%  ??? Kävin Motonetis jo kattoo, mut heillä ei ole listoilla Minii, kuten ei myöskään biltemalla. Ihme puulaakei  :o  ;D Rapa meinaan alkaa lentää taas keskiviikkona, ainakin pk-seudulla... :(

Link to comment
Share on other sites

Itselle hommasin championit kesällä ...  ;D

Alkuun hiukan kitinää tms. oli, mutta nyt toimvat ainakin bochin sulkien tasoisesti.

 

Vaikutti minin oma pyyhin sellaiselta, etten siihen irtokumia  viitsinyt vaihtaa. Katotaan nyt miten näihin runkoihin ...

 

Minkä valmistajan minin sulissa olis se tuulenohjan valmiina ?

Link to comment
Share on other sites

Minkä valmistajan minin sulissa olis se tuulenohjan valmiina ?

No Würthin rungoissa on tuuliohjain, mutta älkää ostako. Nimittäin ei painu pyyhkijät kunnolla vasten Minin kaarevaa tuulilasia, edes tuon tuuliohjaimen kanssa, saatikka sitten ilman sitä :(

Link to comment
Share on other sites

Perun ton aiemman juttuni  ::)

On tullut vähän ajeltuu sateella viime kuukausina, mutta tänään kävin lahden reissun tekeen ...

 

Oli menomatkalla sellasta hiljaista tihkusadetta, niin kyll kitis noi championit. Eli ne ja pilkintonin lasi yhdistelmä ei sovi yhteen ... no ei auta valittaa, kun itse on moisen heräte ostoksen tehnyt.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Boschit voi sitten kanssa jättää ihan suosiolla sinne hyllyyn. Kolme paria oon käyttäny viimeisen 1,5 vuoden aikana ja ne ei kestä hyvänä kuin n. 2 viikkoa - sen jälkeen pelkkää kuraa.

 

Valeot tai sitten jotkut muut.

 

Nyt mulla on SWF:t suihkimassa ja kitisee ja natisee niin, että ens viikolla on jotain muuta tuulilasia puhdistamassa.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on Citikassa 13kk ja ehkä 15tkm vanhat Boschin sulat. Ne alkaa olla nyt vaihtokunnossa. Ei kauheen hyvin, mutta suht ok, kun ajot painottuu huonoihin keleihin - paistekelit yllättäen Minillä  ;D

 

Oon muutamankin kerran meinannu vaihtaa sulat heti seuraavassa tilaisuudessa, mutta hetken päästä ollukkin ihan taas tyytyväinen. Pesen autoa aika usein pesuvahalla, siitä jää sitten varmaan laseihin joku kalvo joka lähtee vähitellen veke.      

Link to comment
Share on other sites

Voisko joku varmistaa nuo sulkien pituudet, tuli nimittäin varaosamyyjän kanssa "erimielisyyttä" niiden sijoittamisesta?

 

Tämän hetken tietoni :

- kuskin puoli 18" (450mm)

- apukuskin puoli 19" (475mm)

 

Tämänhän voi joku Mini-kuski varmistaa mittaamalla autostaan, jos autossa on tehdasasenteiset sulat vielä paikoillaan.

 

Ens viikolla tulee autooni Valeon sulat, nuo kitisevät ja huonosti pyyhkivät Würth:t lentää roskiin :D

Link to comment
Share on other sites

http://www.osaset.fi/myymalat/

 

Tuolla näköjään myydään ainakin Valeon sulkia...

...pitäisiköhän käydä hankkimassa uudet. Swf:t toimivat ihan OK tähän asti puoli vuotta.

 

Mulle on tulossa BNF:n sulat koekäyttöön tehtaalta tässä lähiviikkoina. BNF on siis raskaankaluston puolella markkinajohtajana häärivän Dogan "halpismerkki". Laitan kommentteja tänne, kunhan saan sulat kiinni ja kokemuksia.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Menipä periaatteessa yli 30e hukkaan  :'(

 

Eli tänään hain Valeon X-TRM "UM"-sulat eli nämä uuden malliset "kumilerput".

 

Toki ne hyvin pyyhkii niiltä osin kun tuulilasiin osuvat. Mutta samoin kuten noissa huonoksihaukkumissani Würth:eissa, niin apukuskin puolelta perusasennosta sulka lähtiessään ei pyyhi lasin pintaa noin 5cm:n matkalta. Eli kunnon rapakelissä "paksunee" tuo a-palkki eli sinne jää katveeseen jo useampi rekka :D

 

Kokeilin huvikseni sulkia toisinpäin eli lyhyempi tuonne apukuskin puolelle, mutta ei huomattavaa parannusta.

 

Ja testailut suoritettu maatienopeuksissa, jolloin sulan rakenteessa olevat tuuliohjaimetkin toimivat.

 

Seuraavaksi taidan hommata alkuperäiset, ne ainakin painautuivat kunnolla vasten tuulilasia koko mitaltaan.

Link to comment
Share on other sites

Ei ilmeisesti todellakaan mikään helppo rasti noi sulat. Mulla on pelkääjän puolella norm kumilerput ja sutii yli kokoajan. Mun puolella on alkuperäinen, veikkaisin  ??? Ei todellakaan kovin siistii ajaa sohjosäällä, ja niitä täällä pk-seudulla näemmä piisaa. Pitää ilmeisesti kysäistä Laakkoselta alkuperäisiä, ku ei noista kaupan sulista tunnu olevan mihinkään... Vaikee uskoo, että ei muka löydy kunnon sulkia Miniin??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

 

Mulle on tulossa BNF:n sulat koekäyttöön tehtaalta tässä lähiviikkoina. BNF on siis raskaankaluston puolella markkinajohtajana häärivän Dogan "halpismerkki". Laitan kommentteja tänne, kunhan saan sulat kiinni ja kokemuksia.

 

n.

 

No niin. Viikon verran on BNF:t suihkineet lasia ja ainakin heti alkuun ei meinannu hommasta tulla oikeen mitään. Karseet leveät raidat keskellä lasia ja hirveä vinkuna pyyhkimiä käytettäessä.

 

Nyt kuitenkin viimeisen kahden päivän aikana sulat on ilmeisesti "asettuneet" jotenkin paremmin ja raidat on hävinneet, samoin kitinä.

 

Laitan lisäkommentteja kunha kokemusta on enemmän.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tämä ei suoranaisesti koske pyyhkijän sulkia, mutta sivuaa hieman aihetta. Elikkä oletteko tehneet sellaisen huomion, että Minin pissapoika ei nosta pesuainetta enää tarpeeksi korkealla satasen nopeudessa? Vain sulkien alaosa kastuu eli neste ei yllä ollenkaan yläosalle. Tästä seuraa, että lasin yläosaan eli näkökenttään jää likaraita.  Alemmissa nopeuksissa suihku tulee kyllä yli lasin keskikohdan, en ole kokeillut vielä rajanopeutta. Ikävä ominaisuus ja ei taida olla säädettävissäkään, koska johtunee sittä, että lasi on niin pysty?

Link to comment
Share on other sites

Kyllä minulla ainakin toimii. Pirkkaniksi ilman sukkahousuja: Säädä suuttimia ylemmäksi esim. nuppineulan avulla. :)

 

Jep, tiedän kyllä että suuttimia vois säätää...ehkä niitä kärsisi jotain 10cm nostaakin, ennen kuin suihku menee auton yli takana tulevan auton lasiin ;D...siis paikalla ollessa. No hyvä tietää, ettei tuo ole sentään ominaisuus ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Ostin äsken Boschin sulan kun alkuperäinen alkoi revetä irti. Asensin vasta kotipihalla joten en osaa sanoa toimivuudesta mitään. Kysymys koskee itse asiassa ilmanohjainta, eli se lentää tylysti roskikseen vanhan sulan mukana? Ei kai sillä mitään tee? Tuskin ilman sitä aerodynamiikka niin paljoa huonontuu, että kulutus nousee entisestään...  ::)

Link to comment
Share on other sites

Ostin äsken Boschin sulan kun alkuperäinen alkoi revetä irti. Asensin vasta kotipihalla joten en osaa sanoa toimivuudesta mitään. Kysymys koskee itse asiassa ilmanohjainta, eli se lentää tylysti roskikseen vanhan sulan mukana? Ei kai sillä mitään tee? Tuskin ilman sitä aerodynamiikka niin paljoa huonontuu, että kulutus nousee entisestään...  ::)

 

Kannattaa laittaa se tuulenohjain siihen sulkaan kiinni. Pysyy moottoritienopeuksissa sulka huomattavasti paljon paremmin kiinni lasissa ja pyyhkijä toimii kunnolla. Muuta hyötyä tuosta ei ole, imho.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...