Jump to content

Lisukkeita & tarvikkeita


Zmuuzi

Recommended Posts

Suomalaisia vain MINIin keskittyneitä paikkoja ei taida olla ainuttakaan, mutta kyllä tuningosaa saa lähes kaikista "hyvinvarustetuista" autotarvike/tuningmyymälöistä.

 

Helpottaisi tietysti, jos osaisit vinkata minkälaista lisävarustetta olet hakemassa.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Onks Saksassa mitään hyvää verkkokauppaa, ku tuntuu löytyvän vain brittikauppoja?

 

Cooper Tuningilta oon tilannu tavaraa. Kaupankäynti nopeaa ja aina on tullut mitä pitänytkin.

Nyt vain uusituissa sivuissa tuntuu olevan ongelmia... Vinkki: Valitse kohta suche ja älä rajaa hakua, vaan klikkaa Find, niin tavarat löytyy. Jostain syystä kategoriat ei toimi...

Link to comment
Share on other sites

 

Cooper Tuningilta oon tilannu tavaraa. Kaupankäynti nopeaa ja aina on tullut mitä pitänytkin.

Nyt vain uusituissa sivuissa tuntuu olevan ongelmia... Vinkki: Valitse kohta suche ja älä rajaa hakua, vaan klikkaa Find, niin tavarat löytyy. Jostain syystä kategoriat ei toimi...

 

Ihan kivoja juttuja näky, teki mieli jo tilata ties mitä  ;D Ihan kaikesta ei saa selkoa edes kuvan avulla (saksantaidot nolla) mutta pääpiirteittäin hyvät sivut tuntuis olevan.

 

Mulla ainakin noi kategoriat toimi ihan mainiosti.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Oisko kellään antaa hyvää vinkkiä? Nimittäin olen harkinnut asennuttaa autooni varashälyyttimen, mutta järkytyin taas kerran siitä mitä kaikki maksaa. MINIn oma varashälytin maksaa 377 euroa... no ei se vielä mitään, mutta sen asennus maksaisi kysymässäni liikkeessä muutamia euroja vajaat 500! No tuon hälytysjärjestelmän asennus on kuulemma n. työpäivän homma, mutta silti... siis jos haluaisin autoni tuon varashälyyttimen asennettuna, tulisi sen kokonaiskustannukseksi yli 850 euroa  :o

 

Onko joku asennuttanut jälkiasennuksena MINIinsä varashälytintä tai oisko muuten antaa hyvää vinkkiä mistä kannattaisi asiaa tiedustella, jos tuollaista meinaisi laitattaa?

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

Nimittäin olen harkinnut asennuttaa autooni varashälyyttimen...

 

Sama on käynyt aina välillä mielessä, mutta olen kuitenkin tullut siihen lopputulokseen, että se hälytin huutais tuolla lukitussa hallissa ihan turhaan yksikseen, jos sinne autoon joku ottais asiakseen murtautua.

 

En ole selvitellyt asiaa itse, mutta jos jollain on jotain ajatuksia/kokemuksia tähän, niin ainakin "nice to know"-pohjalta olis ihan kiva tietää...

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Aika paljolta noin äkkiseltään kuulostaa toi 850 orkkishälyt asennettuina, pari kesää sitten asennutin silloiseen mersuuni hälyt joissa oli kaikenmaailman hilavitkuttimet sisätutkia, asennontunnistimia ja kaukokäynnistyksiä myöten. Asentamon äijä tuli kotipihaan pistämään hälyt kiinni sillä välin kun meikäläinen mökkeili. Hintaa tälle koko touhulle kertyi muistaakseni karvan päälle 700. Vekotin oli "merkkituote", toimi moitteettomasti ja oli huolella asennettu, joten toi 850 tuntuu aika pahalta...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Tässä matkanvarrella on tullut hankittua MINIin erinäistä pientä täydennystä mm:

 

-eturoiskeläpät

-takaroiskeläpät

-MINI Cooper S:n takaspoileri

-17 tuuman S-spoke vanteet

-kromiset ulkopeilit

-säilytyslokero keskikonsoliin

-keskikyynärnoja

 

Osa noista hyödyllisiä, osa taas enempi ulkoiseen olemukseen vaikuttavia (toki makuasioita). Käytännössä kaikken parhain hankinta noista on ollut toi keskikyynärnoja (tuotenro 52120154307), jossa kannen alla säilytyslokero. Hintaa tuolle on 184 euroa (noi hinnat aina hirvittää - siis ajatelkaa, yli 1000 mummomarkkaa!). Osat olen hankkinut Pitäjänmäen ent. Stockmann Auton varaosamyynnin kautta - paitsi noi vanteet renkaineen vähänkäytettynä tämän voorumin kautta.

 

Tosiaan tuota keskikyynärnojaa suosittelen lämpimästi - ajamiseen tuli ihan uusi fiilis  :D

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

vielä lisukkeista kysymys, muistaako kukaan nähneensä sellasta vekotinta tai mikä lie laatikko/kotelo jonka voi kiinnittää tohon repsikan penkille, mihin voi siis sen kännykän yms roinan sijoittaa, ettei lentele kaarteissa lattialle? jossain sen näin ihan siis miniin suunniteltu, vaan enää en tietenkään löydä sitä sivua :-/

 

Täälläpäin ajelee sininen mini, sinisillä samanvärisillä vanteilla, no mistä niitä saa?minä mitään ikinä löydä kun keksin jotain hienoa ja näppärää 8) 8)

Link to comment
Share on other sites

Täälläpäin ajelee sininen mini, sinisillä samanvärisillä vanteilla, no mistä niitä saa?minä mitään ikinä löydä kun keksin jotain hienoa ja näppärää 8) 8)

 

Vanteethan voi maalauttaa haluamaansa väriin. Valmiina ei taida saada mistään.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Moikka...

 

muistelen, että joku olisi asennuttanut jälkiasennuksena ilmastoinnin MINIin. En tältä foorumilta löytänyt asiasta juttua, joten tässä kyselen. Minulla ei MINIssä ilmastointia ja ilman sitäkin elämästä selvinnee hengissä, mutta jos ilmastoinnin saisi järkihintaan jälkiasennuksena, niin voisin olla moisesta kiinnostunut. Ei tarvitsisi olla välttämättä edes automaatti-ilmastointi ihan käsisäätöinenkin voisi tulla kyseeseen.

 

Kysyin hintaa Laakkoselta asennuksineen ja sain vastaukseksi, että automaatti-ilmastointi kustantaisi 3367 euroa asennettuna. Siis 20.000 mummomarkkaa!!!  ???  :o  >:(  Niin viksahtanut en vielä ole, että moiseen operaatioon innostuisin. Minusta hinta saisi olla maksimissaan n. kolmasosta tuosta... tai no max. puolet.

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

No johan on hinta pompannut taivaisiin! Edelliseen Miniin laitatin automaatti-ilmastoinnin jälkiasennuksena keväällä 2004 ja hinta oli 1.500 . Tuo yli 3.000 kuulostaa melkoiselta rahastukselta.

 

Kannattaa varmaan kysellä suoraan firmoista, jotka asennuksia tekevät. Tuskinpa Laakkonen itse ilmastointeja asentaa, vaan lähettää autot näihin ammattifirmoihin.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 kuukautta myöhemmin...
Oisko kellään antaa hyvää vinkkiä? Nimittäin olen harkinnut asennuttaa autooni varashälyyttimen, mutta järkytyin taas kerran siitä mitä kaikki maksaa. MINIn oma varashälytin maksaa 377 euroa... no ei se vielä mitään, mutta sen asennus maksaisi kysymässäni liikkeessä muutamia euroja vajaat 500! No tuon hälytysjärjestelmän asennus on kuulemma n. työpäivän homma, mutta silti... siis jos haluaisin autoni tuon varashälyyttimen asennettuna, tulisi sen kokonaiskustannukseksi yli 850 euroa  :o

 

Onko joku asennuttanut jälkiasennuksena MINIinsä varashälytintä tai oisko muuten antaa hyvää vinkkiä mistä kannattaisi asiaa tiedustella, jos tuollaista meinaisi laitattaa?

 

t. JP

 

Mulla on omassani Cobran jälkiasennettu hälytin. Hinnasta en osaa sanoa kun se on edellisen omistajan jäjiltä siinä, mutta sanoisin kuitenkin että ei kannata laittaa. Noi on aina hankalia sen takia että, jos sulla tulee joskus jotain häikkää johonkin sähkölaitteisiin (keskuslukitus,ikkunat,kattoluukku jne.) huolto puuttuu heti siihen jälkiasennettuun tarvikehälyttimeen. Sanoo että se voi sekottaa ja se pitäis repiä pois. Mulla ainakin kävi näin.

Lisäksi Mineissä on avaimeen ohjelmoituna kaikkia juttuja (ikkunoiden aukaisu,takaluukun aukaisu jne.) jotka voi myös mennä sekaisin. Näin olen itse ymmärtänyt asian. Itsellä on sellainen tilanne että vaikka huolto tosiaan suositteli sen poistamista, olen antanut sen olla paikallaan kun se kerran on toistaiseksi toiminut. Jos siihen alkaa tulemaan jotain häikkää, niin meinaan suosiolla revityttää sen pois siitä.

 

Mikäli haluaa väkisin autoonsa hälyttimen laittaa, kannattaa laittaa alkuperäinen ja asennuttaa se merkkiliikkeessä. se varmasti maksaa, mutta voi säästää tulevaisuudessa monelta harmaalta hiukselta.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...