Jump to content

Mini -75 1000 "projekti"


MikkoViitala

Recommended Posts

Jep niinhän tuossa kirjassa näytti olevan mutta se oli lainassa pari päivää niin ei saanut siitä katottua.

 

Ei sitä ole päässy minillä mihinkään kun ei se kytkin pelitä. Tilasin kaikki loput "ulkoiset kytkinosat". Oli sitä työsylinterin tappia mikä tulee sen tangon ja työsylinterin väliin hitsattu? No uusi tuli minitronista ja jos torstaina sais sen paikalleen. Jos sen sais kesän aikana kuntoon..

Link to comment
Share on other sites

Nyt alkaa pelottaa vähän että mitäs tälle minille on tehty kun tuli tämmönen ylläri kun olin vaihtamassa tota tappia http://mikonmini.kuvat.fi/kuvat/Mini+2010/IMG088.jpg Ja uusi oli pari senttiä lyhkäsempi? Vanhaa oli hitsattu? Olisko kellään ideoita? Taidan tilata kaikki loput kytkimen osat ja vaihtaa ne kesäloman aikana.. :-\

Link to comment
Share on other sites

Näköjään MikaJ oli vastannut jo tuohon toiseen viestiketjuun, mutta tuplaan tänne.

 

Eli kun kytkimen akselissa (se jossa on painelaakeri kiinni) oleva reikä on kulunut soikioksi, ja samoten kytkimen vivun päässä oleva tappi (joka siis menee tuohon akselin reikään) on kulunut olemattomiin, ja jos vielä vipu on vääntynyt...niin ainoa keino on kasvattaa tuon pienen työntötapin pituutta...ja sitten jos kaikkia osia ei vaihda kerralla, niin liian pitkä työntötappi ja väärin kiristetty rajoitinmutteri aiheuttaa sen että ensimmäisellä kytkimen polkaisulla kytkimen voima taivuttaa uudenkin vivun mutkille...Näin kytkin ei koskaan toimi oikein...

Link to comment
Share on other sites

Joo lueskelin kanssa mutta kyselen nyt sultakin että jos vaihdan vielä sen akselin mikä menee kytkinkopan läpi ja missä on ne rajoitin mutterit niin sitten se toimii oikein? Tämä tilapaisratkaisu on muuten kestänyt 10vuotta ja tietysti mulle sopivasti lopetti toimintansa :)

 

Niin ja mitäs mä sulle siitä kopasta olin velkaa minkä tänne lähetit?

Link to comment
Share on other sites

Tuntuu näille "uusille" ministeille tuo kytkin olevan kovin hankala aihe ;)

Ei sitä kyllä perinteisesti ole pidetty minään kovin mystisenä juttuna?

Johtuneeko että kaikki porukoitten käyttämät palikat ovat niin loppuun kuluneita.

Kytkin, jarrut ym toimii juuri niin hyvin kuin niitten heikoin lenkki, eli 40-50 vuotta vanhoihin pitää laittaa kaikki kuluva uutta, tai sitten olla kulumattoman mitat tiedossa johon vertaa vanhaa osaa.

Link to comment
Share on other sites

Ja sitten kun itse olen vaijerikytkimen kanssa ollut enenmmän tekemisissä ja nissä ei oo noin montaa osaa :) Hauska kyllä kun auto on 10vuotta toiminut ilman mittää kun se on sedälläni ollut ja ajosta ihan jätetty seisomaan :) Mutta hyvähän se on että vähän takkuilee niin oppii auton luonteen :D

Link to comment
Share on other sites

Ei menny kun trömsöössä taaskaan minin kanssa.

Ei menny tänään kuin noin 40min kun sen kytkinkopan ruuvasin irti ja olin vaihtamassa sitä läpimenevää akselia ja laakeria mutta uusiin osiin ei mennyt vanhat mutterit :o Voin sanoa että pikkasen kiukutti. No ei muutakuin osat kiinni takas ja lykätä auto ulos. Tilasin nyt sitten minitronilta ne osat. No onneks kohta on viikon kesäloma niin jos vaikka viimeistään sillo sais kuntoon.

Link to comment
Share on other sites

Maanantaina tuli leima ja kävin tossa pikku reissun minillä Oulu-pori ja sama takaisin :) Laskiskelin että joku1200km tuli ajettua ja hyvin meni. Ainoa että vettä hukkuu noin 200km 3litraa, jarruneste häviää kytkimen pääsylinteristä niin että pitää lisäillä kerran päivässä ja meneehän tuota öljyäkin 400km/viivojen väli mutta on sillä mukava ajella :)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...