Jump to content

johnny

Jäsenet
  • Viestit

    825
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    16

Reputation Activity

  1. Thanks
    johnny got a reaction from Tapsa in Käsijarrun säätö R53   
    oliko se löysä ennen kuin aloit tekemään jarruremonttia? jos ei niin jätä vaijeri rauhaan ja tee homma uusiksi.. tässä järjestyksessä, ensin suositeltavaa säätää/pyörittää mäntä niin likeelle kuin pystyy, lyödä kaikki kasaan ja sen jälkeen pumpata jarrupoljinta et saa viimeisetki "löysät" pois ja vasta tämän jälkeen voi/saa kokeilla kässäriä kahvasta.
    jos taas oli löysä, niin tarkistitko et kaliiperista ei ollu vivut jääny "päälle" asentoon?
    toi vaijerinsäätö on semmonen et siihen ei oikeastaan tarvitse eikä pidä koskea ku vaiskoja vaihdettaessa, eri juttu sitten esim jotku erillisillä kässärikengillä olevat katiskat joissa säätö saattaa olla pelkästään vaijerissa.
    eli älkää enää ikinä koskeko siihen vaijerisäätöön ja sanokaa myös kaikille teidän tutuille etteivät koskisi siihen 😂
     
  2. Thanks
    johnny got a reaction from Igor in Käsijarrun säätö R53   
    oliko se löysä ennen kuin aloit tekemään jarruremonttia? jos ei niin jätä vaijeri rauhaan ja tee homma uusiksi.. tässä järjestyksessä, ensin suositeltavaa säätää/pyörittää mäntä niin likeelle kuin pystyy, lyödä kaikki kasaan ja sen jälkeen pumpata jarrupoljinta et saa viimeisetki "löysät" pois ja vasta tämän jälkeen voi/saa kokeilla kässäriä kahvasta.
    jos taas oli löysä, niin tarkistitko et kaliiperista ei ollu vivut jääny "päälle" asentoon?
    toi vaijerinsäätö on semmonen et siihen ei oikeastaan tarvitse eikä pidä koskea ku vaiskoja vaihdettaessa, eri juttu sitten esim jotku erillisillä kässärikengillä olevat katiskat joissa säätö saattaa olla pelkästään vaijerissa.
    eli älkää enää ikinä koskeko siihen vaijerisäätöön ja sanokaa myös kaikille teidän tutuille etteivät koskisi siihen 😂
     
  3. Like
    johnny got a reaction from skithund in cooper -02   
    laitetaas tähänki jotakin.. mini edelleen talviunilla ja on niin kauan kunnes pääsen eroon audista, audikin seisoo kun aloin rakentaa siihen vanteita. liikun sähköpotkulaudalla ja ei oo autoja ikävä. 😁 ts. voi mennä hetki ennen kuin tässä on mitään päivitettävää...
  4. Like
    johnny got a reaction from karvalakki in Jarruvalot jää palamaan   
    .. ja diodit. sellainen sieltä ilmeisesti myös pamahtaa. tässä joku linkki
  5. Like
    johnny got a reaction from next in Jarruvalot jää palamaan   
    .. ja diodit. sellainen sieltä ilmeisesti myös pamahtaa. tässä joku linkki
  6. Like
    johnny got a reaction from next in R56 alatukivarren "nivelen" irroitus?   
    joo jos ehjänä haluaa nii ihan niinkuin next tuossa neuvoikin.. eli pientä painetta siihen palloon olisi hyvä saada esim just jollain raudalla tukivarresta vääntämällä tai vielä tehokkaampi tapa tässä tapauksessa(kartio alaspäin) olisi tunkata mutterin kohdalta esim veihteistonosturilla tai pullotunkilla riippuen nyt millä korkeudella se sulla on.
    ja oikean kokoinen vasara 👍
  7. Like
    johnny got a reaction from karvalakki in Cooper S -05 "BRG"   
    tai sitten tilaat heti kaks(vasen+oikea) laitat sellaisenaan autoon kiinni ja myyt sen valkoisen mikä sinulla on ja näin sinulla on molemmat peilit samoissa väreissä ja teet mahdollisesti jopa profiittia.  jaaa sitten kun joskus joudut tarkkana kaverina katon maalauttamaan nii sanot et vetävät samalla myös sivupeilit.. eihän se ole tämän vaikeampaa? 😆
  8. Like
    johnny got a reaction from karvalakki in Cooper S -05 "BRG"   
    kaikkea teki jaksatte surra.. 😁 noita peilinkuoria saa esim autovaraosat24:sta parilla kympillä, siihen viisikymppiä lisää nii vedän siihen sulle ruiskulla jonkun valkoisen 😜
  9. Haha
    johnny got a reaction from Igor in cooper -02   
    minin ovitarra löysi oman paikkansa.. tai no oikeestan piti vaan kokeilla miltä tarra näyttää ennen kuin liimaan miniin kun siinä oli sellainen heijastava pinta. ihan hyvä se on, pitäisi olla kokoa vaa vähän enemmän.
    '
     
    aloin myös tekemään sitä mun suunnittelemaa kattoverhoa niistä puuhelmistä.. 😄
    tähän malliin.. sekaan laitan myös semmosii kokonaan viininpunasii. ja tulee (jos 😍) roikkumaan ihan tuulilasissa kiinni, sillain et alhaalta se on "aaltoileva". vähän niin kuin rekoissa yms. ne on ne pienet detaljiit!

  10. Haha
    johnny got a reaction from 06cooperSr53 in cooper -02   
    rakentakaa vaan ihan itse sellaiset sivulle aukeavat takaluukkunne 😄 tuollainen perälauta tyyppinen olisi ihan hauska, mut siihen ei voi varafillaria oikein kiinnittää ja katolle mä en niitä romuja halua laittaa.
  11. Like
    johnny got a reaction from Igor in cooper -02   
    ja sitten vielä joku visio.. eli vaikka kuva on hieman eri nii lippa on samalla paikalla, mä vaan tein sille sen takapalan ja laitoin jotain random "tarroja", siistin vähän kiinnitysrautaa. ehkei siitä takapalasta tarvitse ihan noin isoa tehdä muttamutta.. pahvilla täytyy sitten hakea se sopiva koko.
     

  12. Thanks
    johnny got a reaction from karvalakki in cooper -02   
    ja sitten vielä joku visio.. eli vaikka kuva on hieman eri nii lippa on samalla paikalla, mä vaan tein sille sen takapalan ja laitoin jotain random "tarroja", siistin vähän kiinnitysrautaa. ehkei siitä takapalasta tarvitse ihan noin isoa tehdä muttamutta.. pahvilla täytyy sitten hakea se sopiva koko.
     

  13. Like
    johnny got a reaction from Igor in cooper -02   
    pakko laittaa, kuvakulma on niin täydellinen 😄
     

  14. Haha
    johnny got a reaction from karvalakki in OBC retrofit koodauksesta ...   
    ei mulla vaan oo mitään nappia.. ehkä mä kittasin sen umpeen silloin yks kerta.😅
  15. Like
    johnny got a reaction from Igor in cooper -02   
    tänään säädin jo kolmatta kertaa kohilleen tuota alustaa.. tai takapäätä nyt lähinnä. enää ei juuri ota kaariin ja on suht matala ja aurauksenkin sain pois. ei pompi enää. keula on liian ylhäällä mut sille ei oikein voi mitään ja fillaritkin on turhan suorassa ja liikaa sisällä. lautasista voisi ehkä niitä reikiä jyrsiä pidemmälle mut ero voi silti olla ihan olematon. vanteet teen ehkä uudet, jos nämä nykyiset ei olisi niin ruosteiset niin olisi voinut siirtää sitä keskiötä vaan pikkasen kauemmas. 
    tänään tuli ajatus rakentaa katolle pieni lippa, siihen tuulilasin päälle. niitä näkee esim just rodeissa ja tämmösissä. pitäisi joko porata reikiä tai hitsata suoraan kattoon. ja sisälle kokeilen virittää sellaista verhon tyyppistä, mut ei kankaasta vaan puuhelmistä. ja tää tulisi myös sinne kattoon tuulilasin rajalle. sellaisen voisi kuvitella olevan jossain intialaisessa taksissa. 😀  sitten puskuriin oon ajatellu laittaa pyöreitä vanhoja lisälyhtyjä mahdollisimman alas mut sitä ennen vaan pitäisi tehdä puskurista sellainen suora.. niinkuin joskus silloin suunnittelin. 
     


  16. Haha
    johnny got a reaction from karvalakki in Valojen pesimet veks?   
    lyhtyjäkö niillä jäähdytellään vai mihin se tarve perustuu? 😑 
  17. Like
    johnny got a reaction from Igor in cooper -02   
    tuosta ekasta kuvasta voi yrittää taas arvuutella et mitä kaikkia kokkareita siinä on. melkoinen mobilisti täytyy olla jos kaikki kolme pystyy tunnistamaan. : P kahvoja ja peilejä ei jaksanut alkaa irroittelemaan, lasinkin laskin vain alas. täytyy jossain vaiheessa putsata se lakkapölystä. ja oven jouduin maalaa kahteen kertaan kun ekalla yrittämällä tuli pohjat tehtyä vähän hätiköidysti. 
     

  18. Like
    johnny got a reaction from Igor in Cooper S (2010) - vaihteet ei mene päälle?   
    kaksoismassan hyvät puolet taitavat jäädä pelkästään sinne jonnekkin teorian asteelle ja paperille.. huonot taas tulevatkin sitten tutuiksi käytännössä. (vitutus nyt lähinnä ja tietysti isot kustannukset)  tää on jotenkin huvittavaa miksi puolustella tuollaisen häkkyrän ominaisuuksia joka ei kestä edes sataatuhatta?  
  19. Like
    johnny got a reaction from Igor in cooper -02   
    jokohan sitä kehtais alkaa stancetarroja liimailemaan.. tuota oveakin on ihmiset kauhuissaan tuijotellu, kuinka se nyt autossa voi olla ton näköinen. mut tuollainenhan se on kai ollut jo kohta vuoden. eikä sitä itse enää edes oikein ajattele tai "käsitä" et sen kuuluisi olla musta.  d-: kaikkeen tottuu. 

  20. Like
    johnny got a reaction from Igor in cooper -02   
    ollut taas vähän laiska tämän minin kanssa.. se on aina kun pitäisi alkaa jotain ostelee niin loppuu toi mielenkiinto. :))  mutta onneksi tässä vknloppuna huomasin että toinen pakoputkenpää oli kadonnut. varmaan aika huvittavaa sille takana-ajavalle jos se oli motarilla tippunut.
     
    minullahan on r53 putki, eli tämä jossa on kaksi vaimentajaa.. ihan mun ensimmäisiä virityksiä tähän autoon. toiset hankiutuu eroon noista vaimentajista, minä taas menin lisäämään vielä yhden. mutta koska mun oli tarkoitus laittaa ulostulot sivuille, oli ulostuloille oltava myös omat vaimentajat. muutenhan se näyttäisi hölmöltä.
    mutta joo.. jos joku ei tiennyt niin noi minin omat putkenpäät ei oo ihan halpoja. mun oli ensin tarkoitus laittaa r50sen ppäät koska ne on vähän isommat, mutta koska se toinen olisi tullut maksamaan mulle lähemmäs satasen niin laitoin noi pienemmät, ja luulen et noikaan eivät ole sieltä halvimmasta päästä. 
     
    tästä syystä piti keksiä kaksi kokonaan uutta putkenpäätä.. ja päätin sitten rakentaa sellaiset läpälliset, mitä on esim traktoireissa joissa on pystyputket. olen tämmöisiä putkenpäitä ennenkin laittanu ja ajattelin että tähän voisi myös sopia.. ja jos putki vaa puhtaltaa kunnolla niin ne on kyl aika veikeät. no minissä oli tietysti se ongelma et toinen pää ei juuri puhtaltanut. talvellakin se on vähän noloa kun toisesta ei savua juuri nouse. kun pönttöjen takapuolet on rälläköity auki niin luonnollisesti ekasta vaimentajasta tulee suurin osa heti ulos. minä sitten tein yhdysputken suoraan toiselle vaimentajalle. putkea menee nyt vähän joka paikkaan, mut äänet on kohillaan, varsinainen insinöörin taidonnäyte. putkenpäät vielä vähän vaiheessa..
     

  21. Like
    johnny got a reaction from ZepeteuZ in Kauan seisseen projektin herätys   
    asiallinen muttei erotu muista millään tavalla.. miksi tehdä jos se on jo kertaalleen tehty ?  ymmärrän vielä jotenkin et jotkut vanhat gubbet duunaa näitä et voisivat vielä hetkeksi palata nuoruusvuosiin.. mut ette te kai ny täällä kaikki satavuotiaita ole?  :P
  22. Like
    johnny got a reaction from Igor in cooper -02   
    sitten holkin alustalle tilasin r50seen sopivat yläpäät, tarkoituksena oli ottaa niistä malli ja tehdä alumiinista itse samanlaiset ja sen jälkeen palauttaa ne ja säästää.. oliko se nyt 120 vai 150 euroa  8)
     
    alumiinin suhteen on ollut täs vähän epäillyksiä, et onko tietty seos tarpeeksi luja kuin BR:n vastaava. 
    ja koska tässä kerran oli tarkoitus säästää niin mitään viittinyt alkaa ostamaankaa.. minulla ei oo edes oikein mitään käsitystä et mitä sellainen seostettu 8-9mm levy maksaa. no mutta onnistuin kuitenkin saamaan 5xxx sarjan alumiinia, sen tarkemmin en tiedä mikä se on mutta tarkoitettu meriteollisuuteen korroosiokestävyytensä takia ja BR:n lautaset taas on 6000 sarjasta, laajassa käytössä olevaa 6061stä.  ja toisin kuin 5000 sarjan alumiineja, 6061 voi lämpökäsitellä ja tehdä niistä käsittääkseni entistä vahvempia. sitä ei vaan tiedä käytetäänkö tässä kyseistä alumiinia sen lujuuden ja lämpökäsittelyn takia vai sen et sitä saa joka paikasta ja edullisesti.
    suomalaisista alufirmoista yrittäny hieman kysellä näiden sarjojen eroista ja yhtäläisyyksistä mut ei oo mitään kuulunut. BR taas ei osanut sanoa kuinka hyvin tuollainen "merialumiini" sopii alustasarjaan.  ;D
     
    sit käytössä olisi myös 5mm rosteri mikä nyt ainakin kestäisi ja olisi helppo siinä mielessä et siihen saisi helposti laitettua ne kolme kinnityspulttia.. noissa lautasissahan on käytetty jotain tämmösii iskurihlapultteja, en tiedä oikeaa nimitystä mut siis "knurled bolt" englanniksi, näitä pultteja ei saa mistään! m8 koossa.. vain jostain ali babaasta. joten alumiiniin joutuisi tekemään ainakin kierteet sitä pulttia varten.
     
    itse säätöreiät oli myös erillaiset kuin r56 lautasissa ja niiden myötä se nivel oli eri kokoa. eli piti tehdä r50 muotoinen lautanen r56 rei'illä. tosin niitä mä jatkoin vähän pidemmälle koska r50 lautasissa säätövaraa oli enemmän.
     
    sapluunan piirtelyä

     
    kolmet eri reiät

  23. Like
    johnny got a reaction from holkki in cooper -02   
    tää alkaa muistuttaa jo noita classicien projekteja.. jotain sellaista kummaa entisöintiä. eli ovi tuli laiteltua kuntoon jokunen viikko sitten, enää pitäisi vaa maalata kaikki.
    pahasti oli kyllä ruostunut, se piti korkata kokonaan alaosastaan auki et pääsi myös sisäpuolelta putsaamaan. sen jälkeen käsittelin kendallin brunoxilla, saumasin kaiken sialla ja maalasin oven sisäpuolen jollain 2k mustalla. ulkopuolelta pitää kai maalata minin omalla. toisen takavalon kävin myös läpi, mut se oli vaa sellaista putsailua.
     
    näkyy isompana kun aukasee uuteen välilehteen.
     

  24. Like
    johnny got a reaction from Igor in cooper -02   
    yksi homma hoidettu.. pääsiäisenä sit jos jaksais käydä oven kimppuun, oli tarkoitus jo nyt vknloppuna hoitaa seki pois alta mut kun sitä hieman tarkemmin siinä tutkiskeli nii voi olla ettei edes mee pelkällä putsaamisella. mut näin tässä käy kun tietää et sen voi oikeestaan laittaa kuntoon koska tahansa nii sit sitä ei oikein jaksa välittää. 
     
    tässä pieni kuvasarja työn etenemisestä takavalon osalta.. ruoste, sisäpelti, uutta peltiä, sinkkiä, uutta peltiä, sovitus, tina levitettynä ja hiottuna.
     
     

  25. Like
    johnny got a reaction from Igor in cooper -02   
    mini taas vähän jäissä toisen kotteron takia.. mutta sain sen kuitenkin katsastettua niillä monsterirenkailla. suoraan pystyy ajamaan, mut sit kun tulee eteen mutkat, kuopat, hidasteet ym. vähintään yksi kumi ottaa kiinni jonnekki. sisäloksuihin nyt lähinnä. ja auto näyttää tällä hetkellä countrymanilta.
     
    iskariyläpäiden kans kävi lopulta aika onnekkaasti.. ne lemförderin laakeroidut yläpäät jotka tuli meidän kautta eivät siis sopineet koska olivat jotain uudempaa versiota, joten ruotsista piti tilata siihen vielä lautaset ja jotain prikkoja ja kumijuttuja. tämä oli silti halvempi vaihtoehto kuin ne toisenmalliset yläpäät, jotka maksoivat 90e/kpl ja jotka olivat siis samanmalliset kuin omassa. ainahan sitä täytyy yrittää jostain säästää..  tosin näillä yläpäillä se ei onnistunut koska jousista oli myös tehty erilaiset. numeroita ei silloin tietenkään kukaan tajunnu tarkistaa. iskarit varmaan myös eri.
     
    eli piti tilata laakkosen kautta ne sikahintaiset.. sit tämä yläpää on vielä sellainen et sen saa purettua kolmeen eri osaan. kolmeen! laakeri joku kumma prikka ja itse yläpää. ja mun autossa oli vain laakerit rikki, joten siinä väkisinki tuli mieleen alkaa ettii jostain pelkkiä laakereita. noh duunikaverin kans sitä ihmeteltiin ja sit tuli mieleen et tässähän kävi yks citikka mistä vaihdettiin myös yläpää. käytiin vilkasee metalliromusta sitä vanhaa.. yläpää on eri mut laakeri identtinen.  mä olin sit meidän kautta heti tilaamassa citikan yläpäätä, maksoivat puolet siitä mitä noi laaakkosen.. mut vilkaisin vielä motonetistä. sieltä saikin sit citikkaan pelkkiä laakereita.  parempilaatuinen skf laakeri maksoi muistaakseni 17e ja oli ihan samanlainen. itse miniin sieltä ei saanut yhtään mitään.
     
    palautin yläpäät ja ostin pelkät laakerit. ehkä jostain ebaysta pelkällä laakerinnumerolla olisi saanut vielä halvemmalla? tästä kaikesta olisi jäänyt niin paskanmaku suuhun jos noi laakerit olisi keksinyt vasta sen jälkeen kun olisi jo ehtinyt laittaa ne laakkoselta tilatut yläpäät. 
     
    häpinyyjeer!!  8)
×
×
  • Luo uusi...