Jump to content

Tommik

Jäsenet
  • Viestit

    77
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    11

Reputation Activity

  1. Like
    Tommik reacted to timot in MINI John Cooper Works ALL4 Countryman JCW   
    No.
    Nyt se tuli hankittua, mutta se vanhenpi F60 malli. Täytyy sanoa, että on kyllä erittäin miellyttävä peli ajaa.
     
  2. Like
    Tommik reacted to Jarge in Jargen Mini Cooper S (äänieristys, kevythifistys, ahdinhommaa)   
    Toyo Proxes Sportit väännetty vanteille ja toiselle puolelle autoo tuli testattua fitmenttiä. Lauluntekijän sanoin ”hyvält näyttää niinku kuuluuki”
     






     
    Nyt vaan ku poistuis tuo valkoinen sotku auton ympäriltä 😂
  3. Like
    Tommik got a reaction from Igor in Tommin R56   
    Korkeapainepumppu tuli vaihdettua samalla kun tuo LPFP alkoi tinttailemaan.
    Tuon liittimen irroitukseen olisi ilmeisesti pitänyt olla joku erikoispihti. Siihen tuli tuunattua pari pienempää haulia teipeillä niin ajoi asiansa.

    Tuon ylimmäisen liittimen kanssa sain aikaan pienen palovaaran kun työnsin tuota putkea pumppuun kiinni ja kiristin ruuvia. Sain pienen pensasuihkun aikaiseksi.
    Kun liittimen kiristi niin että tuon liittin "vei" putkea kohti pumppua niin vuoto korjaantui.

    2020 kesälle tuli hommattua ensimmäiset semit ratapyöritykseen. Alkuperäisien 17" nallevanteiden päälle hommasin Toyo R888R 205/50 
    Pienellä arvalla tuli tuon korkeuden puolesta mutta hyvin mahtui Koni Sport alustasarjan kanssa.

    Hiukka yllätyksenä tuli tuo 205 leveys semissä vastasi normaalia 225 rengasta.

     
     
    ,,,
  4. Like
    Tommik got a reaction from holkki in Tommin R56   
    Nyt laitetaan lonkalta päivitystä kun on tuota aikaa taas kulunut.
    K&N Ilmansuodattimeen oli jossain vaiheessa luiskahtanut pois paikoiltaan. Tähän täytyi tehdä pieni tuki päätyyn kun .
    Alkuperäisen suodattimessa ollut adapteri ei tähän käynyt. 
    Forgen Blow offin asennuksessa ei ollut ihmeempiä haasteita. Hyvät ohjeet löytyy mukana.
    Jousia mukana oli 2 kpl joista jäykempi lastutettuun käyttöön. 
    Jos haluaa välttää puhinaa mutta nopeampaa vastetta niin suositeltuna löytyy GFB DV+ T9352.
        
    Alatukivarren puslien Powerflex PFF5-201 vaihto osoittautui yllättävän tuskalliseksi.
    Tiedä olisiko tuo ollut helpompi rasiti jos olisi irroitellut apurunkoa. 
    Ainakin silloin jos on samalla vaihtamassa jäykempää kallistuksenvakaajaa.
    Parit vinkit;
     
    Irroituksessa rälläkällä poikki tuo alatukivarren pultti joka kiinni apurungossa niin mahtuu helpommin pois.
    Jostain syystä alatukivarsi ei meinannut irrota millään puslasta ennen kuin ymmärsin kääntää "niskat nurin" ja samalla raudalla vääntäen pois

    Vanhan puslan leikkaus puukkosahalla mutta varoen ettei leikkaa tukikuppia. Kun saa yhden reunan poikki niin tuurna ja lekaa niin lähtee kyllä pois.

    Uusi pusla paikalleen parilla isommalla prikalla tms. + kierretankoa. Silikonia tuossa voi käyttää apuna. 

    Uuden puslan sisuskalu tykkää puskea ulos niin nipparilla pysyy kasassa ja homma helpottuu.

    Alatukivarren pulttia kannattaa viistää niin menee helpommin paikalleen. Tuossa kun on aika ahdas paikka..

    Ja tuuria oli myös kun tässä TruckTec tukivarressa oli hiukka lyhyempi pultti kun alkuperäisessä.

     
  5. Like
    Tommik got a reaction from Turbo 69 in Tommin R56   
    Nyt laitetaan lonkalta päivitystä kun on tuota aikaa taas kulunut.
    K&N Ilmansuodattimeen oli jossain vaiheessa luiskahtanut pois paikoiltaan. Tähän täytyi tehdä pieni tuki päätyyn kun .
    Alkuperäisen suodattimessa ollut adapteri ei tähän käynyt. 
    Forgen Blow offin asennuksessa ei ollut ihmeempiä haasteita. Hyvät ohjeet löytyy mukana.
    Jousia mukana oli 2 kpl joista jäykempi lastutettuun käyttöön. 
    Jos haluaa välttää puhinaa mutta nopeampaa vastetta niin suositeltuna löytyy GFB DV+ T9352.
        
    Alatukivarren puslien Powerflex PFF5-201 vaihto osoittautui yllättävän tuskalliseksi.
    Tiedä olisiko tuo ollut helpompi rasiti jos olisi irroitellut apurunkoa. 
    Ainakin silloin jos on samalla vaihtamassa jäykempää kallistuksenvakaajaa.
    Parit vinkit;
     
    Irroituksessa rälläkällä poikki tuo alatukivarren pultti joka kiinni apurungossa niin mahtuu helpommin pois.
    Jostain syystä alatukivarsi ei meinannut irrota millään puslasta ennen kuin ymmärsin kääntää "niskat nurin" ja samalla raudalla vääntäen pois

    Vanhan puslan leikkaus puukkosahalla mutta varoen ettei leikkaa tukikuppia. Kun saa yhden reunan poikki niin tuurna ja lekaa niin lähtee kyllä pois.

    Uusi pusla paikalleen parilla isommalla prikalla tms. + kierretankoa. Silikonia tuossa voi käyttää apuna. 

    Uuden puslan sisuskalu tykkää puskea ulos niin nipparilla pysyy kasassa ja homma helpottuu.

    Alatukivarren pulttia kannattaa viistää niin menee helpommin paikalleen. Tuossa kun on aika ahdas paikka..

    Ja tuuria oli myös kun tässä TruckTec tukivarressa oli hiukka lyhyempi pultti kun alkuperäisessä.

     
  6. Like
    Tommik got a reaction from holkki in 2010, cooper s öljynsyönti   
    Muistetaan lisätä sitä öljyä..

  7. Haha
    Tommik got a reaction from Igor in 2010, cooper s öljynsyönti   
    Muistetaan lisätä sitä öljyä..

  8. Like
    Tommik got a reaction from next in Vikakoodinlukija   
    Sain kuitattua  airbagin valon Bilteman lukijalla 15-1374
    Oli useampi Mini valikossa

    https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/vikakoodinlukijat/diagnosointityokalu-bmw-2000043072
    Näyttäisi olevan sama laite kuin Ancel BM700

     
     
  9. Like
    Tommik got a reaction from Igor in Vikakoodinlukija   
    Sain kuitattua  airbagin valon Bilteman lukijalla 15-1374
    Oli useampi Mini valikossa

    https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/vikakoodinlukijat/diagnosointityokalu-bmw-2000043072
    Näyttäisi olevan sama laite kuin Ancel BM700

     
     
  10. Like
    Tommik got a reaction from Igor in Tommin R56   
    Kasa odottamassa asennusta

    Ja toistamineen vaihtoon

     
     
     
  11. Haha
    Tommik got a reaction from Igor in MCFF Syysratapäivä 15.09.2018   
    Jäi sitten nämä välistä kuumeilun vuoksi.
    Menossa mukana kuitenkin nettikameran välityksellä!





  12. Like
    Tommik got a reaction from Igor in Tommin R56   
    Ja vuosi taas kulunut viimeisestä.
    Tässä sitten päivitystä.
    Talven auto oli seisonnassa ja vasta huhtikuussa heräsin että jotain olis tehtävä.
    Edellistalvena jäätynyt ja korkannut iskari tuli vaihdettua.
    Redstaffin palat osoittautui Honkajoen radalla 3 kierrosta kestäväksi. Tilalle vaihtui Carpotecin XP8 palat.

    Kemorassa ja Ahvenistolla testattu kunnialla. 
    Se onko kovalla hinnalla parempaa katetta kuin Ferodon DS2500 jäänee tulevaisuudessa selvitettäväksi. Siviilissä ok.Ei juurikaan vingu.
    Pinnasta tuli kuorittua kaikki plastidipit. Osa oli jo parhaat päivänsä nähnyt. Poisto ei onnistunut ihan ongelmitta. Liian ohuelti olin aikaisemmin tehnyt.
    Poistossa Mineraalitärpätti toimi ok.


    Auto tuli vedettyä hionta, kllineri ja kestovahalla. 
    Uudet värit tuli tehtyä Mastonin Robberilla vanhaa kaavaa noudattaen. Nyt kylläkin kerroksissa ei säästetty.
    Lokasuojaan kokeilin toimivuutta isomaalle alalle. Plastidip kyllä parempi vaikka puolet kalliimpi. Ensikerralla sitten.
    Autoshampoota on tullut kokeiltua monia mutta ongelmana on ollut muoviosien ja varsinkin kumimaalin himmeneminen. 
    Nyt löysin Turtlelta Streak Free wash & Wax shampoon jonka käytön jälkeen en ole kertaakaan erikseen kiiloitetta käyttänyt.

    Lampun pesurin suojan onnistuin hupuloimaan rikki. Onneksi tuon sai korjattua pikku jipolla.



    Tapletin asennus ollut jo pitempään mielessä. Nyt kun löytyi kohtalaisen toimiva ohjelma GarWebguru.

    Johdotuksessa + ja - löytyi. Jännite katkeaa n. 30 min auton sammutuksesta. Asensin kytkimen kuitenkin virtakytkimen ennen kuin huomasin tämän "ominaisuuden".

    Virransyöttöön käytin Deal extremen sku 428274 tuotetta. Sain samasta autokameralle syötön.

    Äänijohdon vedin pilarista alas kumilistan alla. Johdon pujotukseen näppärä apu on muuten lasinpyyhkijän sulasta löytyvä vahvikerauta.


    Sivupaneeli lähti aika kivuttomasti irti rikkoutumatta. 


    Telineen tekemiseen käytettiin muutama naulauslevy ja tarranauhaa. 








    Telineestä tuli tukeva ja toimiva.

     
  13. Like
    Tommik got a reaction from Igor in Tommin R56   
    Edellisestä päivityksestä sitten kulunut yli vuosi. Aika rullaa niin ettei perässä pysy.
    Tässäpä siis historialuentoa.
     
    Kesärenkaaksi löytyi sopivasti ja edullisesti pienillä hapettumilla olevat OZ ultraleggerat.
    Hiontaa, maalia ja lakka. Päälle arvuuttelin renkaan kokoa ja pienellä riskillä tilasin Toyo T1R 225/40-18 . Hyvin mahtui pyörimään tuon konin alustan kanssa ja pidin siitä että rengas hiukan pullottaa kyljistä. Näin ei vanne ole aina ensimmäisenä ruvella.
     




     
    Kylmempää ahtoilmaa havitellaan Evolven coolerilla. Vaihtotyö onnistui aika helposti kunhan oli kärsivällinen noiden kiinnikeiden kanssa. Sen verran oli paksumpi tuo cooleri että puskuri jäi irvistämään 5mm saumasta. Annettakoon tuo anteeksi.

    Turbon suhina alkoi ainakin kuulumaan selvemmin.
     
     
    Psykologista tehonlisäystä tuli haettua konepellin skoopin aukaisulla ja tähän ohjuripelti ilmavirran suuntaamiseksi turbolle. Pakosarjan suoja sai väistyä ja uudeksi suojaksi taivuttelin motonetista löydetyistä rosterisäleiköistä. Kävi muuten suoraan alkuperäisille reijille. Eipähän nokkapelti kupruile ja tuo ohjattu ilma pääsee perille.



     
    Kulutuskestävyyttä haettiin RVS käsittelyllä. Tuohan on simppeli tehdä vaikka joka öljynvaihdon yhteydessä.
     
    Radalla penkissä pysymisen varmistamiseksi tuli asennettua Simotan vyöt. Niskanojan tukiin asennetut karbiinihaka pitää vyöt ylhäällä. Ideana helppo vöiden irroitus siviiliajoon.
    Tämä tyyli vain penkissä pysymiseen. Orggisvyö on siis käytössa aina.

     
    Jarrunnesteiksi vaihtui Ate suber Blue racing ja levyiksi hommasin MTEC levyt kaverina Red stuffin palat eteen, Greenit taakse. Siviilissä toiminut ihan jees. Pesämäellä näkee sitten paremmin.

     
    Ja lopuksi pikku kikka haallistuneelle JCW/ S logolle.

     
     
     
  14. Like
    Tommik got a reaction from TuplaPete in Tommin R56   
    Jaahas.. Vuosi meni ettei huomannutkaan!
    Alkukesästä 2014 ongelmia jakopään, vesipumpun ja kampuran stefan kanssa... budjetti sai kolauksen ja näin ollen hiljaisempaa eloa.
    No tulihan nyt kuitenkin jotain touhuttuakin.
     
    Lamppujen heijastimet piti tietysti maalata mattamustaksi.
     
    Lamput oli helppo irroittaa ja säädötkin pysyy paikallaan kunhan ei koske noihin isoihin ruuveihin / merkkaa kohdat peltiin. 
     
     Kuumailmapuhaltimella lämmittelin saumaa ympäriinsä ja varovasti joka reunalta vääntäen.
     

     

     
    Hioin kromin karheaksi ja putsasin xyleenillä. Oli kylläkin liian rajua tököttiä. Alkoi syömään muovia. Kromipinnoite kyllä lähti kerralla pois.
    Mattamustalla maalilla ja sikafleksillä takaisin kiinni.
     

     

     
    Ja sitten vielä raidat mustiksi..
     

     

     

     
    Ettei niin vakavaa..
     

     
     
     
  15. Like
    Tommik reacted to Markus78 in Millaisella Minillä ajelet?   
    Terve. Tässäpä minun Mini..saa morjenstaa jos tulee vastaan :) 
  16. Like
    Tommik got a reaction from Igor in Tommin R56   
    Alkoi tuo tallin nurkassa oleva Konin Sport alusta polttelemaan siihen malliin että työn alle oli otettava.
     
    Nykyinen alkuperäinen sport alusta lupailee jossain papereissa -30 mm ja tämä Koni -35mm. 
     
    Eli madalluksen takia ei ko. päivitystä tehdä. 
     
    Ideanahan Konissa on tuo kovuuden säädettävyys iskarin päässä olevalla nupilla. Radalla jos tuolla tohtisi koittaa..
     
    Pakettia tutkaillessa H&R jouset näkyy olevan ja maininta -40mm. Tuotetiedoissa pieni ristiriita. 
     
    Ryhdyttäessä takaiskaria irroittamaan tulikin pieni pettymys kun luulin iskarin pään olevan takakontissa.
     
    Tuo olikin takapalkin sisässä joten Koni säätönuppiin ei pääsisi käsiksi.
     
    Tuohan ei käynyt laatuun vaan päätin porata nupille reiän. 
     
    Mitoitusta varten kasasin iskaritolpan ja kötöstelin merkkauskynän iskarin päähän. Sainkin merkin tehtyä. 
     
    Koska tuo iskarin pää elää niin säätöakselille pitäisi olla reipas reikä. 12mm oli isoin pora mitä omistin ja tuohon pääsinkin. 3mm porasta kun aloittelin ja parin millin välein kasvatin. Aikas pirullinen homma porailla selällään tukivarsien välistä!
     

     
    Iskarin säätönuppiin oli porattava reikä akselin kiinnitystä varten. Kiinnitys piti tehdä " väljästi" että kestää tuon elämisen.
     

     
    Kötöstys onnistukin aika hyvin ja luukku jää takaselkänojan sivulle piiloon. Jopa säätötoimenpide onnistuu. Kuskin puolella oleva vahvistin hiukan ahdistaa mutta ok.
     

     
    Etupäässä vaihto onnistuikin vauhdilla. Porasin kuitenkin näihinkin reiät säätönupikkaa varten niin on nuo mukana aina. Näkyypähän pellin avatessa että jotain on tehty  ;D
     

     

     
    Tuli samalla hiukan testattua noilla viimeisillään olevilla renkailla miten valkokylkiset sopisi. Taas käytetty koko konseptiin vinyylimaaleja..
     

     
    Madallusta tuli. Etulipassa 4 cm maavara ja tunkkauskohdalla 11cm.
     

     
     
     
  17. Like
    Tommik got a reaction from AAB-1 in Tommin R56   
    Alkoi tuo tallin nurkassa oleva Konin Sport alusta polttelemaan siihen malliin että työn alle oli otettava.
     
    Nykyinen alkuperäinen sport alusta lupailee jossain papereissa -30 mm ja tämä Koni -35mm. 
     
    Eli madalluksen takia ei ko. päivitystä tehdä. 
     
    Ideanahan Konissa on tuo kovuuden säädettävyys iskarin päässä olevalla nupilla. Radalla jos tuolla tohtisi koittaa..
     
    Pakettia tutkaillessa H&R jouset näkyy olevan ja maininta -40mm. Tuotetiedoissa pieni ristiriita. 
     
    Ryhdyttäessä takaiskaria irroittamaan tulikin pieni pettymys kun luulin iskarin pään olevan takakontissa.
     
    Tuo olikin takapalkin sisässä joten Koni säätönuppiin ei pääsisi käsiksi.
     
    Tuohan ei käynyt laatuun vaan päätin porata nupille reiän. 
     
    Mitoitusta varten kasasin iskaritolpan ja kötöstelin merkkauskynän iskarin päähän. Sainkin merkin tehtyä. 
     
    Koska tuo iskarin pää elää niin säätöakselille pitäisi olla reipas reikä. 12mm oli isoin pora mitä omistin ja tuohon pääsinkin. 3mm porasta kun aloittelin ja parin millin välein kasvatin. Aikas pirullinen homma porailla selällään tukivarsien välistä!
     

     
    Iskarin säätönuppiin oli porattava reikä akselin kiinnitystä varten. Kiinnitys piti tehdä " väljästi" että kestää tuon elämisen.
     

     
    Kötöstys onnistukin aika hyvin ja luukku jää takaselkänojan sivulle piiloon. Jopa säätötoimenpide onnistuu. Kuskin puolella oleva vahvistin hiukan ahdistaa mutta ok.
     

     
    Etupäässä vaihto onnistuikin vauhdilla. Porasin kuitenkin näihinkin reiät säätönupikkaa varten niin on nuo mukana aina. Näkyypähän pellin avatessa että jotain on tehty  ;D
     

     

     
    Tuli samalla hiukan testattua noilla viimeisillään olevilla renkailla miten valkokylkiset sopisi. Taas käytetty koko konseptiin vinyylimaaleja..
     

     
    Madallusta tuli. Etulipassa 4 cm maavara ja tunkkauskohdalla 11cm.
     

     
     
     
  18. Like
    Tommik reacted to holkki in MCS R56 vetopyörästön lukko   
    Joo,vanhat postit auki...Nyt tuli tehtyä se "vappu"-remontti ja haikailtu Quaifen lukko ollut n.viikon ajossa.Kokemukset ovat pelkästään positiivisia,aina varma mittari," Vaimo" ei ole huomannut mitään erikoista!! No,päämääränä oli vähentää tolkutonta "torque steeringiä",vetelyä kiihtytyksessä ja uraherkkyyttä. Ja osu ja upposi! Ei nimittäin mitään negatiivistä kommentoitavaa,Arki ajossa täysin huomaamaton ja äänetön. "Paineen" alla vetopitoa löytyy riittävästi, auto pysyy hyvin suunnassa.luonnollisesti saman aikaisesti vaihdetut powerflexit vaikuttavat kokonaisuuteen.Torsen-tyyppisessä lukossa ei mitään erikoisia huolto toimenpiteitä,normi vaihteisto öljy toimii. Asennustyö haastavaa,kun ei ollut aijemmin tehnyt vaihteiston availua,mutta jos kiinnostaa,löytyy esim. Ford Fanatics-palstalta loistavat ohjeet Getrag 285 lukon asentamiseen ja kartiorullalaakereiden shimmaukseen. Yhteenvetona ,jos pito-ongelmia, suosittelen!
     
     
       
     

  19. Like
    Tommik reacted to Igor in R53 JCW -06   
    Pieni kuvakatsaus kevätremonttiin... remontissa meni varmaan enemmän aikaa kuvaamiseen kuin ruuvaamiseen.  :lol:
     
    Auto ei makaa ton lihalaatikon päällä, vaikka se siltä saattaakin näyttää  :P
     

     
     
    Ahtimen vesipumpun päästä tuli kirkasta tavaraa ulos, mutta hihnapyörän puolelta tommosta kohtuu mustaa... 
     
     
     
    Valmiina vastaanottamaan Catcamsia...
     

     
     
    Oli pieni epäilys että nokkaketjun kiristimen petettyä ohjaimet olis ottaneet vähän kipeää, kun ketju kolisteli välillä startatessa uudellakin kiristimellä... ja olihan siinä toisessa vanhassa ohjaimessa vähän sanomista. Kuvissa siis vierekkäin vanha ja uusi "etummainen" ohjain.
     
      
     
     
    Ohjaimen palaset löyty öljypumpun sihdistä. Erottuvat ehkä paremmin tosta toisesta kuvasta... öljypohja oli muutenkin tarkotus irrottaa vuotavan tiivisteen takia.
     
      
     
    Kampiakselin asentoanturin o-rengas oli jo hiukkasen päässyt vuotamaan. Helppo vaihtaa kun oli kaikki purettu tieltä pois.
     

     
    Laturi sai uuden 5% isomman ja pikkuisen alkuperäistä kevyemmän hihnapyörän, ja kampiakselin kaksoismassahihnapyörä vaihtui 2% isompaan ja pirusti kevyempään alumiinipyörään. Molemmat Kavsin tekeleitä: http://kavs.eu/
     
     
     
     
    Moottorin ylätuen vaihdoin Vibratechnicsiin, lisää kovuutta elämään. Toi vanhan tuen pitkä pultti ei auennut ilman useampaa rumaa sanaa...
     

     
     
    Uusia kiiltäviä osia paikallaan  :)
     
     
     
    Bilsteinin etuiskarit kävi huollossa RallySystemsillä. Iskarien rungon liukulaakerit meni vaihtoon, ja kolinat loppui siihen. Alustasarjaa asentaessa jäi noi iskarin alapään kiinnityspultit vaihtamatta uusiin, onneksi lähtivät vielä yhtenä kappaleena auki...
     
     
     
     
    Pesua vaille valmiina clubin kesän avajaisajelulle :)
     

  20. Like
    Tommik got a reaction from Igor in Tommin R56   
    Päivitetäänpäs nyt jotain..
    Akku ilmoitteli talvella simahtamisen merkkejä joten vaihdoin tilalle Vartan Silver C30. 
    Kylmäkäynnistys 540A (alkuperäisakulla 480A) Painoakaan ei ollut kuin 13kg
     
    Päätin köyttää tuon akun 2m itsesäätyvällä lämmityskaapelilla, Kiinnitys folioteipillä ja vuoraus armafleksillä.
     


     
     
    Sisälämppäripistokkeeseen haaroitin ja tästä myös pikku akkulaturille sähköä.
     
    Eli Koppi, moottori ja akku lämpenee, Lisäksi akku latautuu. 
     
    Pitäisi ainakin sähköntuotto olla turvattu.. 
     
     
  21. Like
    Tommik got a reaction from chiruchi in Tommin R56   
    Kaikenlaista pikkutouhuja ja kiireitä..
     
    Netin syövereistä hehkutettiin tuon imupuolen resonaattorin poistosta joten tässä kuvatusta aiheesta.
     

    Kyse on tuosta 9 mollukasta. Tämän korvaajaksi käy 2 tuuman putki ja pituutta 200mm. Löytyy valmiina motonetista tai eBaystä koko imuputkenpätkä turbosta välijäähdyttimelle. Itsellä oli sähköasennuksissa käytettävää japp 50 josta retuisoin sopivan pätkän.
     

    Paisari 8mm hylsyllä irti ja korkki kireälle ettei tule sotkua
     

    Kutosen kun käy laittamassa päälle niin saapi lisää tilaa putken ylälemmarin aukasuun. 7 mm avainta vaatii. Aukaise kunnolla että saat siirrettyä lemmarin ylös lähelle turboa. Eipä sitten häiritse työskentelyä.
     

    Kunnon voimanitkutusta ja hanskat kädessä niin irtoo se. Joku viisas keksinyt jonkun työkalunkin tuohon.
     

    Samaa voimaa tuonne alaskin. Kannattaa hiukan irroitella edestä niitä ilmastoinnin putkia.
     

    Sitten itse sen resonaattorin irroitukseen. Käännä koko pömpeli sivulle jotta näet kiinnitysruuvin torx 25. Tuo irti niin hommassa ollaan voiton puolella.
     

    Tuommosta löytyy sisältä. Taustalla näkyvää kirvestä käytettiin myös asennukseen.
     

    Putki paikoilleen ja loppuhan menee sitten päinvastoin..
     
     
    Testiajossa huomaa hiukan paremman reagoinnin kaasuun ja äänimaailmaan turbon ääntä.
     
    Tulipahan tehtyä ,)
     
     
     
    Ps; Auton nostoon hallitunkkia käytettäessä paras kehitellä joku 25mm korkea/leveä koroke. Tähän sopi minulla hyvin Biltemman ¾ osa hylsy joka käy tuonne nostokohdan syvennykseen.
  22. Like
    Tommik got a reaction from Igor in Tommin R56   
    Jaahas.. Vuosi meni ettei huomannutkaan!
    Alkukesästä 2014 ongelmia jakopään, vesipumpun ja kampuran stefan kanssa... budjetti sai kolauksen ja näin ollen hiljaisempaa eloa.
    No tulihan nyt kuitenkin jotain touhuttuakin.
     
    Lamppujen heijastimet piti tietysti maalata mattamustaksi.
     
    Lamput oli helppo irroittaa ja säädötkin pysyy paikallaan kunhan ei koske noihin isoihin ruuveihin / merkkaa kohdat peltiin. 
     
     Kuumailmapuhaltimella lämmittelin saumaa ympäriinsä ja varovasti joka reunalta vääntäen.
     

     

     
    Hioin kromin karheaksi ja putsasin xyleenillä. Oli kylläkin liian rajua tököttiä. Alkoi syömään muovia. Kromipinnoite kyllä lähti kerralla pois.
    Mattamustalla maalilla ja sikafleksillä takaisin kiinni.
     

     

     
    Ja sitten vielä raidat mustiksi..
     

     

     

     
    Ettei niin vakavaa..
     

     
     
     
  23. Like
    Tommik got a reaction from TuplaPete in Tommin R56   
    Tässä hiukan kokemuksia Plasti Dip:n käytöstä.
    Mineraalitärpätillä puhdistin maalattavat pinnat.
    Teipata kannattaa aika läheltä n. 1cm päästä maalauksen rajasta. Jos teippaus jää liian kauaksi ja maalista tulee rikkonainen, on sen irroittaminen hankalampaa.
    Tämän tuli todettua kuten näkyy kuvissa.
    Maalaukseen käytin aika tarkkaan yhden pullon. Suosittelen kahden pullon ostoa koska itse vedin vain 3 kerrosta maalia. Ei sillä että näkyisi läpi mutta epäilen kestoa. Lisäksi jos tulee ryssittyä niin uusintamaalaukseen ei sitten riitäkkään.
     

     
    Näissä linkeissä ohjeet noiden irroitukseen




     

     

    Nostin peilien suojat vielä korkealle alustasta että sain myös takareunat maaliin. Kaikkea kun ei heti huomaa...
     

    S:n raaputtelu vaatii taas malttia ja tarkkuutta. Onneksi tämän maalin kanssa voi ottaa helposti uusiksi.
     

    Tässä siis saisi olla tiukempi teippaus

    Tässä kannattaa olla erityisen tarkkana kun ns leikkaavaa reunusta ei ole kahvassa. Rapsuttelin varovasti ette lähde kahvasta maali irroituksen yhteydessä mukaan.
     

     

     

     


     


    Teippausten irroituksessa varovaisuutta. Käytä jotain terävää apuvälinettä dipin leikkaukseen saumoissa.
     
    Maalauksien jälkeen kannattaa antaa kuivua rauhassa pari päivää. Tämän jälkeen käsittely jollain muovin-/kuminhoitoaineella niin saa likaa hylkivämmän liukkaan pinnan.
     


     
    Tökötit ovat olleet nyt n. 2kk kiinni ja hyvin ovat kestäneet. Säännöllisin välein hoitoainetta.
×
×
  • Luo uusi...