Jump to content

Vettä jalkatilassa


Ek1
 Share

Recommended Posts

Aika kostea tunnelma ollut r53:sessa jo jonkin aikaa, ikkunat huurtuu välittömästi jos ilmastointi ei päällä. Tänään viimein kurkistin mattojen alle ja märkänähän se lattia sieltä oli. Ei seisovaa vettä, mutta ne vaahtomuovit oli litimärkiä. Kuskin jalkatilassa maton alla märkänä oli kaasupolkimen luona ja repsikan puolen matkustajan jalkatila oli myös märkä maton alta. Löytyi myös ruostetta sen verran että hyvän aikaa on päässyt kosteus muhimaan. Onko hyviä vinkkejä heittää mistä kosteus tuonne päässyt? Varsinkin matkustajan jalkatilan kosteus hämmästytti.  Kyseessä 2003 r53 ilman kattoluukkua. 

IMG_20220731_163519__01.jpg

IMG_20220731_163556__01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Onko konehuoneen puolella tuulilasin alapuolella olevat veden poisto reiät auki?

Link to comment
Share on other sites

12 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Onko konehuoneen puolella tuulilasin alapuolella olevat veden poisto reiät auki?

Onko antaa havainnekuvaa mistä kohdasta ne pitäisi löytyä? Yritin niitä etsiä mutta en löytänyt.

Link to comment
Share on other sites

Vedenpoistoreikiä etsiessäni huomasin että tuulilasin alatiiviste ei ollut hyvin paikallaan. Sekä kuskin että repsikan puolilla on rakoja joista vesi pääsee varmasti sisään. Klipsuja oli myös poikki, siksi se ei paikallaan tahdo pysyäkkään. Olisikohan tuosta vedellä pääsy kuskin jalkatilaan? Jokatapauksessa täytyy alkaa metsästämään uusia tiivisteitä ja klipsuja.

IMG_20220801_102711__01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tuo on vain koristelista. Jos vettä pääsee tuulilasin ympäriltä on se vaihdettu ja liimaa liian vähän käytetty.

Sekään ei ole siis poissuljettu. Olen törmännyt yhdessä autossa että puuttui toisesta yläkulmasta liimaa isolta alalta.

Sitten noi kolot tosiaan jos on lehtiä täynnä niin uittaa sisälle.

Lisäksi ihan sivulasit voi vuotaa sateella jos ne ei paina riittävästi siihen tiivisteeseen. Omissa kaikissa olen näitä joutunut säätämään että painaa.

Link to comment
Share on other sites

Mysteeri syvenee. Sain lattiat kuivattua, mutta ikkunat huurtuivat silti välittömästi heti jos ajaa ilman ilmastointia. Mitä voimakkaampaa on lämppärin puhallus, sitä nopeammin huurustuu. Täydellä teholla kestää alle minuutti niin ei edes näe ikkunoista ulos. Eikä huurustu vain yksi lasi vaan kaikki lasit yhtä aikaa. Onko mahdollista että kosteus tulee lämppäristä? Jos nimittäin lämppäriä ei käytä niin lasit pysyvät kirkkaana pidempään. PS Sisätilan kierto ei ole päällä ja lämppärin lämpötilan säätö ei vaikuta huurustumiseen.

Link to comment
Share on other sites

Vaikka lattiat ois nyt kuivat niin matot varmaan kuivuu vielä jonkun päivän? Jos siellä oikein vettä lillu niin tuo huurtuminen ehkä vielä siitä?

Tuo lasinympärystän vuoto vaikutti hyvältä epäilykseltä. Jaa mutta vettä oli penkin takanakin. 

Ehkä ovitiiviste(kin) vuotaa. Aja pikapesuun ja kato tuleeko jostain vettä sisään?

Link to comment
Share on other sites

Kai sulla on kuiva raitisilma suodatin siellä? 

Se on myös märkä jos ne kotelot konehuoneessa uittaa ja varmasti kostuu lasi jos se puhaltaa sen homeisen läpi.

Missä sijaitsee? Voisi vaikka livenä jeesata....

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, next kirjoitti:

Kai sulla on kuiva raitisilma suodatin siellä? 

Joo vaihdoin uuden suodattimen keväällä, minä vielä vilkaisen jos se olisi saanut kosteutta. Nyt on viikon verran kiirettä, mutta voidaan sen jälkeen katsoa yhdessä jos ei siihen mennessä selviä.

Link to comment
Share on other sites

Raittari oli kuiva. Lattiat ovat myös kuivat, mutta huurtuu silti. Olen melko varma että kosteus tulee ilmakanavista. Heti kun laittaa lämppärin puhaltamaan ilman ilmastointia, kabiini täyttyy ummehtuneen kosteasta hajusta ja ikkunat vetävät huuruun. Jos puhallusta ei laita niin ilma pysyy normaalina ja ikkunat eivät vedä huuruun.

Link to comment
Share on other sites

Oletko tarkistanut että lämmitys-/ilmastointilaitteen vedenpoistoputket on auki.
Sieltä tulee kesällä vettä aika paljon ilmastointia käyttäessä ja jos ei se pääse ulos valuu se lattialle.

Usein jos kaikki lasit höyrystyy helposti johtuu se lämppärin kennon vuodosta, glygooli sisäilmassa saa sen aikaiseksi.

Link to comment
Share on other sites

22 tuntia sitten, Mini1380 kirjoitti:

Oletko tarkistanut että lämmitys-/ilmastointilaitteen vedenpoistoputket on auki.
Sieltä tulee kesällä vettä aika paljon ilmastointia käyttäessä ja jos ei se pääse ulos valuu se lattialle.

Usein jos kaikki lasit höyrystyy helposti johtuu se lämppärin kennon vuodosta, glygooli sisäilmassa saa sen aikaiseksi.

Kyllä lammikkoa syntyy auton alle eli ainakin osa kondenssista löytää tiensä autosta pihalle. Glykoli vuoto kuulostaa varteenotettavalta vaihtoehdolta, tosin jäähdytysnestettä ei ole tarvinnut lisäillä. Mutta tuota täytyy tutkia kun pääsen reissusta takaisin kotiin.

Link to comment
Share on other sites

Kantsis ehkä ottaa se koko muovi hässäkkä irti siitä pyyhkijöiden alta. Näkis koko tilanteen ja ne veden poisto aukot. Ne taitaa mennä sinne lokasuojien alle.

Link to comment
Share on other sites

On 3.8.2022 at 16.43, Ek1 kirjoitti:

Kyllä lammikkoa syntyy auton alle eli ainakin osa kondenssista löytää tiensä autosta pihalle. Glykoli vuoto kuulostaa varteenotettavalta vaihtoehdolta, tosin jäähdytysnestettä ei ole tarvinnut lisäillä. Mutta tuota täytyy tutkia kun pääsen reissusta takaisin kotiin.

Glykolin kyllä myös yleensä haistaa sisäilmasta.

Mites ovipahvien takana olevat höyrynsulkumuovit? Omissa autoissani lattialle päätyvä vesi on *aina* johtunut höyrynsulkumuovien irtoamisesta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...