Jump to content

Remmi meni suikaleiksi. R53 Cooper s 2005


pulla

Recommended Posts

No huh, kovilla kierroksilla ajelette. Kertaakaan en ole omalla vetäny punaselle, ei oo tarvinnu. (JCW Coupe -12, 210 hp.) Edes Saksan reissulla ei tarvinnu / kautta pystyny, liikaa muita autoja tiellä. Vasemmalla kaistalla en mielellään edes ajanu. Vääntöä omasta mielestä ihan tarpeeksi, että voi vaihtaa isommalle aikasemmin. Tai sitten mie oon jo liian vanha.😂. Radalla pitäs joskus päästä kokeilemaan ihan kunnolla.

Link to comment
Share on other sites

Mulla meni yks laturi ihan siinä kun parkissa säädin vaihtovaloa 😉 . Eikä mulla ollut sillon vielä ees GP:n softaa joka nostaa maksimia. Halpa osa tuo on verrattuna laturiin. Epäillyn rikkinäisen laturin kanssa sitten autosähköliikkeeseen että josko voisi testata tämän niin ei nykyään enää niitä kuulemma testailla tai korjailla. Tää on tätä aikaa kun ollaan olevinaan niin ekoja. Uutta vaan. No ostin eka sen jännitteensäätimen vai mikä se on niin ei auttanut. Ja uus laturi kun maksaa jotain 3 * ton pikkupyörän hinnan niin suosittelen tuunaus/ratapäiväveikoille.

Link to comment
Share on other sites

8 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

No huh, kovilla kierroksilla ajelette. Kertaakaan en ole omalla vetäny punaselle, ei oo tarvinnu. (JCW Coupe -12, 210 hp.) Edes Saksan reissulla ei tarvinnu / kautta pystyny, liikaa muita autoja tiellä. Vasemmalla kaistalla en mielellään edes ajanu. Vääntöä omasta mielestä ihan tarpeeksi, että voi vaihtaa isommalle aikasemmin. Tai sitten mie oon jo liian vanha.😂. Radalla pitäs joskus päästä kokeilemaan ihan kunnolla.

Täytyy muistaa että sulla turbo peli ei remmillä oleva. Remmillä joutuu vähän kierrättämäänkin että se etenee....

Link to comment
Share on other sites

5 tuntia sitten, Kirurgi kirjoitti:

Mulla meni yks laturi ihan siinä kun parkissa säädin vaihtovaloa 😉 . Eikä mulla ollut sillon vielä ees GP:n softaa joka nostaa maksimia. Halpa osa tuo on verrattuna laturiin. Epäillyn rikkinäisen laturin kanssa sitten autosähköliikkeeseen että josko voisi testata tämän niin ei nykyään enää niitä kuulemma testailla tai korjailla. Tää on tätä aikaa kun ollaan olevinaan niin ekoja. Uutta vaan. No ostin eka sen jännitteensäätimen vai mikä se on niin ei auttanut. Ja uus laturi kun maksaa jotain 3 * ton pikkupyörän hinnan niin suosittelen tuunaus/ratapäiväveikoille.

Itse korjaan noi laturit edelleen ja mittaan porakoneen avulla ja jos vaatii herätteen niin mulla on siihen sellainen piuha missä valo. Miniin en vielä ole laturia vaihtanut niin en ole varma oliks tässä jo ecussa ohjaus mutta jos säädin laturissa niin silloin pitäisi olla perinteinen laturi.

Tästä tuli erään kaverin Citroen C2 mieleen jonka arvo oli vain noin 1000€ ja laturi porsi. Uusi laturi olisi ollut 470€. Sekin korjattiin ihan itse vaihtamalla osia ja laakereita. Käämit onneksi oli ehjät eikä ehtinyt kenttään lyömään rikki ankkuria tai kollektoria. Meni hiilisiltaa myöden kaikki kyllä rikki mutta silti osat 100€ ja vähän kahvirahaa laitosta. 

Harmi kun ei ole enää perinteisiä autosähkökorjaamoja juurikaan. 

Hämeenautosähkö hoitaa vielä mun mielestä noita mutta ei monia pajoja enää ole.

Link to comment
Share on other sites

On 09/07/2022 at 07:31, next said:

Täytyy muistaa että sulla turbo peli ei remmillä oleva. Remmillä joutuu vähän kierrättämäänkin että se etenee....

Sepä se. Näissä on huipputehot rajoittimella. Sillähän siihen GP:hen on käytännössä saatu se 7hv lisää, nostamalla kierrosrajoitinta...

Link to comment
Share on other sites

Jos tuo toimii, niin ilman muuta. Itsekin olen etsinyt hyvää ratkaisu tuohon. Altan vastaava mulla oli jonkun aikaa, mutta se kolisi ja hakkasi kiristäjän varteen aika ikävän kolon. Se oli ennen kuin opin että Altan tuotteisiin ei kannata koskea. Tuo GTT on näköjään vähän eri mallinen, mutta liukuu siinäkin metalli metallia vasten, joten jonkunlaista kulumaa sekin tulee näkemään.

Paras olis semmoinen vaijerityyppinen, mutta se pitäisi varmaan askarrella itse.

Link to comment
Share on other sites

8 tuntia sitten, Igor kirjoitti:

Sanoisin että kannattaa googlettaa kokemuksia noista...

Juu, pitää ajan kanssa perehtyä. Laitettiin nyt ilman mitään stopperia. Olisi mukava saada auto ajoon ja käydä luetuttamassa ne vikakooditkin. Viime kesänä meni suutin ja auto seisoi n. 5 viikkoa helmi-elokuussa korjaamon pihalla odottamassa osaa. Olisi tuollakin mukava välillä ajella.

Link to comment
Share on other sites

Orranjen setti tuli sitten loppujen loppujen lopuksi tilattua (Vähän alle 200e sis. alv+muut+rahti) ja oil pump front main seal gasket set, tuli jostain. Jos nykyinen kampuran hihnapyörä kestäisi ensi kevääseen (tai miltä näyttää?), voisi harkita esim. ATI Super Damper 0%, Kavs alternator pulley 5% tai 10% ja Kavs Lightweight 6 Rib Idler Pulley... + uusi sopiva remmi.

image.png.ff85e99fda6fff1ba27ef87015dc7950.png

Ja muuta nopea kuva uudesta ja vanhasta, muutamasta osasta.

image.thumb.png.9448433f299ec537413e7e1e37ac8e41.png

image.thumb.png.4971c066ce0583aa117f978d7d809db4.png

image.thumb.png.dca3f3d22a4e009a66ef86c7b8f26f23.png

image.thumb.png.8cfb915237034573d00410f45105141c.png

image.thumb.png.4970fa8853b498f0e6243076b45ae934.png

 

Link to comment
Share on other sites

Hienoa että homma etenee! Paha tuosta hihnapyörästä on kuvien perusteella mitään sanoa. Se kumi/vulkanointi noista pettää jos pettää, ja pyörä alkaa pyöriä tyhjää. En tiedä onko siinä ratkaisevana tekijänä ikä vai kilometrit vai lämpö... varmaan kaikki yhdessä.

Link to comment
Share on other sites

On 20.7.2022 at 22.09, pulla kirjoitti:

Orranjen setti tuli sitten loppujen loppujen lopuksi tilattua (Vähän alle 200e sis. alv+muut+rahti).

Kannattaa tuo Micken mainitsema Aeromotors pistää korvan taakse, niin ei tarvitse Briteistä tilata 😊 Powerflexin puslan olisi tosin joutunut muualta tilaamaan, mutta olisi rempparahaa säästynyt kaikkineen noin 30€ 🤔

Link to comment
Share on other sites

Linkin mukaista ilmaustapaa kokeiltu, ilman pientä lenkkiä.
Moottoria käyttää hetken aikaa ja kierroksia nostelee 3-4000, lämmöt n. 60 ja lämpöä saa myös ohjaamoon.
Mutta jäähdytysneste ei ala kiertämään, ilman korkkia ja kierroksia nostettaessa alkaa neste tulvimaan yli.
Moottoriöljy on terveen väristä, eikä jäähdytysnestettä vuoda mistään. Pitääkö uskaltautua heittämään se pieni lenkki vai kannattaako tarkastaa vielä jotain?
 

Link to comment
Share on other sites

Hieman epäilyttää kun ylävesiletkun ilmausruuvin avaa, niin sieltä ei oikein nestettä tule. Varmaan pitää tarkistaa mikä on alimmaisen ilmausruuvin tilanne kun sen avaa. Sitä siis ei ole vielä avattu kertaakaan ja näyttää olevan minimäisessä paikassa.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, pulla said:

Linkin mukaista ilmaustapaa kokeiltu, ilman pientä lenkkiä.
Moottoria käyttää hetken aikaa ja kierroksia nostelee 3-4000, lämmöt n. 60 ja lämpöä saa myös ohjaamoon.
Mutta jäähdytysneste ei ala kiertämään, ilman korkkia ja kierroksia nostettaessa alkaa neste tulvimaan yli.
Moottoriöljy on terveen väristä, eikä jäähdytysnestettä vuoda mistään. Pitääkö uskaltautua heittämään se pieni lenkki vai kannattaako tarkastaa vielä jotain?
 

12 hours ago, pulla said:

Hieman epäilyttää kun ylävesiletkun ilmausruuvin avaa, niin sieltä ei oikein nestettä tule. Varmaan pitää tarkistaa mikä on alimmaisen ilmausruuvin tilanne kun sen avaa. Sitä siis ei ole vielä avattu kertaakaan ja näyttää olevan minimäisessä paikassa.

Termari aukeaa vasta 91°C, joten eipä siellä ylävesiletkussa mikään kierrä ennen sitä.

Mulla on se alimmainen ilmausruuvi ollut ruostejumissa niin kauan kun mulla on tuo auto ollut. Onnea vaan sen avaamiseen. 😅 Hyvin on siis ilmaantunut ilman että sitä on avannut...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...