Jump to content

Taas ohjaustehostinpulma


Seba

Recommended Posts

Hellurei. 
Tuoreena ministinä heti kärkeen iski tällainen odotettuhko pulma. 
Olen foorumia aiheesta jo aiemminkin lukenut ja kun tehostin piti jo ääntä aiemmin niin oli tiedossa että kohta se sanoo sopimuksen irti ja eilen sitten tämä päivä koitti. 
 

Kysymys on lähinnä siitä että aluksi syttyi latausvalo ja sitten pimeni tehostin, mutta ihmetystä aiheuttaa se, että samalla auto lopetti lataamisen ainakin tupakansytyttimestä näyttävän jännitteennäyttäjän mukaan. 
Eli kun noissa nyt on sähköllä toimiva tehostin niin millä todennäköisyydellä se on nyt sitten tehostin paskana, vai menikö siitä laturi? 
Jos laturi kilahtaa niin ottaako se tehostimen pois päältä suoriltaan vai vetääkö tehostin hajotessaan jonkun oikarin ettei laturikaan toimi vai voiko ne lottoajan tuurilla mennä molemmat kerralla sököksi?

Ei noussut savuja tai haissut palaneelta tai moista mitä täältä on lukenut väellä käyneen. 
Tilaanko sitten kerralla molemmat osat vai miten lähestyä ongelmaa fiksuiten?

Link to comment
Share on other sites

Jos laturin valo syttyy tai muuten on akun lataustila heikko, yleensä pudottaa pois eniten virtaa vievät laitteet. Minin sähköinen ohjaustehostin pitää normaalistikin vähän ääntä. Eli katsoisin ensin laturin, lataako. Ja samalla lataisin akun täyteen. Saattaahan se akkukin olla jo kaput.

Link to comment
Share on other sites

Okei. Näin mä vähän uumoilinkin. 
Pitää siis pistää akku latinkiin ja mittailla lataus paremmin. 
Vielä en oo ehtinyt tsekkailla kuinka paljon pitää purkaa että saa mokoman irti, onko kokemuksia kuinka veemäinen homma on tehdä pihassa vai pitääkö säästää hermoja ja kiikuttaa pajalle?

Link to comment
Share on other sites

En tiedä mikä Mini on kyseessä, mutta R53:ssa laittaisin keulan huoltoasentoon, ja laturi on sen jälkeen helppo irroittaa. R50:ssa taitaa helpoin tapa olla irrottaa ensin imusarja.

Link to comment
Share on other sites

Muuten tekisin kuten karvalakki meinas mutta en irrottaisi imusarjaa.

Sen saa sieltä puljattua välistä pois kunhan keulan tosiaan purkaa siihen huoltoasentoon ja jaksaa sitä kieritellä siellä.

Jotenkin oli muistikuva että joutu purkamaan jotain kuitenkin edestä vielä. 

Mulla siis sama R52 2004 cabriolet.

Link to comment
Share on other sites

Ai niin ja tehostin huutanut 64tkm aina nyt 135tkm asti jo 8 vuotta.

 

Laturi tiputtaa tosiaan ison kasan kaikkea pois kun ei lataa. Rättikatto hidastui jo vuotta ennen laturin hajoamista ja palautui kun se vaihdettiin. Ilmeisesti oli ladannut jo heikommin sen vuoden verran.

Link to comment
Share on other sites

Katto lienee toiminut ihan hyvin jos sen kuuluu 15 sekunnissa mennä auki tai kiinni?

Aika heikko esitys kyl jos alle 170tkm menee laturi. 
Mutta kai se on uskottava 🙂

Tiistaina hajosi laturi pakusta ja heti perään ministä. 
Paku on kuitenkin lähes 400 ajettu niin se on ihan hyväksyttävää että osat alkaa poksuu. 

Link to comment
Share on other sites

Tosta meni laturi jossain 120 kohdilla, meni toisaalta laatikkokin samoilla lukemilla.

Tai perä sieltä hajos mutta vaihdoin koko lootan.

Rutinohvi tää on mutta halvat osat ja kiva ajaa niin mikäs tässä 🙂

Katto oli ostaessa nopeampi ja sitä rasvailin ja ihmettelin kun se tosiaan oli hidastunut ja esimerkiksi ei jaksanut uudellakaan akulla avata kattoa normaalisti. Se tosiaan loppui uudella laturilla kun ei akku jäänyt enää vajaille latauksille.

Link to comment
Share on other sites

No  ei 170tkm nyt mitenkään huonosti ole laturilta, vaihdellaan niitä paljon pienemmilläkin kilometreillä ja autossa missä on sähkökäyttöinen rättikatto/sähköinen ohjaustehostin jne. joutuu laturi vielä kohtuu kovillekkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Itsellä nyt sama ropleema, 02 r53, 220k rullattu. Auto käymään, ei mitään onkelmaa, +-20min ajoa ja parkkipaikalla kun löin pakin päälle ja ratin lukkoon niin akunvalo syttyi ja ohjaustehostin sammui. Muutama voimasana ja multimittari käteen, akun navoilla 11.5v ja tippui kokoaika vaikka auto päällä. Vanhan focuksen laturiin vaihdoin hiilet ja tuli sillä kuntoon, onko näissä sama mahdollista vai kannattaako vaan tilata samantien uusi?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...