Jump to content

Moottorin puhdistus aine?


MINIC

Recommended Posts

Uskomatonta mutta totta, R53:seni tiputti öljyä kampiakselin stefasta vaihteiston puolelta.  Öljyn vaihdon yhteydessä ajattelin laittaa stp:n moottorin puhdistusainetta, koska auto on uitettu ja huolto välit on ollut pitkiä. Vuosimallia 03 olevalla autolla kilsoja noin 130000 ja nyt se on lopettanut merkkailun, onko muilla vastaavia kokemuksia ns: moottorinpuhdistusaineista?

Link to comment
Share on other sites

Vaihda öljyt sitten pikimmiten uudelleen, yleensä lähtee paskat liikennteeseen. Tuota en ole huomannu, että se samalla tiivistäisi.

Link to comment
Share on other sites

No, ei se varmaan tiivistä mutta ehkä öljy ja lika oli kopettunut kampiakseliin ja nyt se liuotti ne ja puhdisti tiiviste pinnan. Tämä on oma mutuilu ja ehkä on viisasta vaihtaa öljyt noin 10000 välein eikä ohje kirjojen mukaan vaikka long life. No itse aina vaihtanut noin 10k välein ja käyttänyt ns laatu öljyjä, mutta r53 on uitettu ja huolto välit oli mitä oli kilsoissa ja ajassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Joo, mulla semmoisia kokemuksia, että ostamani "Transu" joka oli seissyt varmaan vuoden , kaikilla tavoin laiminlyöty ressukka, vei varmaan öljyä litran 2tkm... aivan tolkuttomasti! Laitoin Kentin jonkun "motor flushin" koneeseen , annoin käydä yli puoli tuntia tosi reipasta käyntiä paikallaan ja liemet pihalle. Oli tosi paskasta, laitoin halvat perusöljyt koneeseen ja tunnin reissu ajelua, taas montulle , liemet ulos ja taas tosi tummat öljytulos koneesta! Se on totta ,että se sonta irtoaa koneesta pesun jälkeen, ja tuo "väliöljyn vaihto" on paikallaan...No sitten lopulliset "merkkiöljyt " koneeseen ja käsi vihkiraamatulla, ajoin lähes 10tkm juurikaan lisäämättä öljyä koneeseen!! Pesu irroitti öljy- ja männänrenkaat, loppui öljyn kulutus. Jossain autoissa, esim. R56 MCS on tosi tiukka sihti Vanoksen ohjausventtiilin päässä, vaarana on kyllä tuon sonnan kulkeutuminen tuohon sihtiin ja ongelmat...

20170609_175542.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tuli tuossa ekaa kertaa käytettyä Castrol Engine Shampoo koneessa kun on kilometrejä jo tuon +150t.

On 30.7.2020 at 10.42, Igor kirjoitti:

Vuotoja en ole puhdistusaineilla koittanut korjailla, mutta muuten olen niitä kyllä käyttänyt useammassakin autossa. Melkoisesti sitä paskaa niillä kyllä irtoaa, myös niihin uusiin öljyihin. Montaa sataa kilometriä en niillä ajaisi ennen uutta öljynvaihtoa.

Pitäskös nyt suosiolla pyöräyttää öljyt 1h käynnillä (auto pukilla) ja vaihtaa uudet öljyt / suodatin + vanos? 

Entä tohon pesuun onko pakko olla Castrollit vai tohtiiko käyttää halppis synteettiset?

 

Link to comment
Share on other sites

Minä olen käyttänyt noissa välihuuhteluissa ihan halvimpia ko. vaatimustason öljyjä,esim.  jotain Motonetin motoxia...Ja pesun jälkeet voit irroittaa sen Vanoksen magn. venttiilin( yhdellä 6mm mutterilla kiinni, ketjunkiristäjän lähettyvillä) ja puhdistaa sen, jos epäilet epäpuhtauksien sinne kulkeutuvan. Tää mun harrastama välihuuhtelu on ihan mun "oma" juttu, ei kukaan noista moottorin sisäpesuaineiden valmistajista siitä mitään puhu....olen vaan tosiaan huomannut , että tosi paskaset öljyt sieltä ulos tulee ja eipä jää pesaineet sinne kiertoon...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...