Jump to content

Jäähdytysneste


ZepeteuZ

Recommended Posts

Onko kokemuksia vedettömästä jäähdytysnesteestä?Kun on esillä tämän tästä lämpöongelmista helteillä ruuhkissa. Kiehumispiste korkeampi kuin vesisekotteisella ja vaihtaa ei tarvitsisi.Eikä ruostuta kanavia.Vesiglykolin vaihtoahan suositellaan n.parin kolmen vuoden välein.

Link to comment
Share on other sites

Saattaapi olla hyvää ainetta korroosiopointin takia?

Mutta sinun vakio 850 uudella jäähdyttäjällä ja puhtaalla lohkolla ei tule kärsimään lämpöongelmista, jos/kun kaikki säädöt on viimosen päälle kunnossa.

Jos vakio Minin kanssa on lämpöongelmia, niin jotain on silloin pielessä.

 

Link to comment
Share on other sites

Pitäisi toimia kyllä. Se ainehan on huomattavasti kalliimpaakin. Mielenkiinnosta vaan että kun on näitä lämpöongelmaisia niin tämä olisi yksi ratkaisu,tosin järjestelmä pitää puhdistaa hyvin ja paineella kuivata. Uusi syylärikin maksaa sen reilun satkun.

Link to comment
Share on other sites

Taisin joskus ennenkin mainita oman minin lämpöisenä käyvästä moottorista, kesäkuumalla 100;n nopeudella.  En muista mikä termostaatti koneessa silloin oli ,mutta joku minin normi varmaan. Rälläkällä hieman pienensin fordin kentin 92 asteista termaria että sopi miniin, sen jälkeen ei ole ollut lämmön kanssa harmaita hiuksia,tässä iässä ne alkaa tuleen jo muutenkin.

Link to comment
Share on other sites

Niinkuin kooirankoppi ylempänä laittoi jos jäähdytysjärjestelmä on kunnossa ja puhdas niin ei tule lämpöongelmia vakio moottorilla.
Ei siinä erilaiset jäähdytinnesteet auta jos kennoista on pillit tukossa.
Tietyillä nesteillä/lisäaineilla toki saadaan tehostettua jo toimivan/kunnossa olevan  järjestelmän jäähdytyskykyä.

Link to comment
Share on other sites

Menee varmasti useita vuosia perinteisillä nesteillä varsinkin kun huoltaa säännöllisesti.Mietin vaan tulevaisuutta,jos pikkuhiljaa ruoste kanavissa lisääntyy ja ohuet linjat syylärissä alkavat entisestään supistua,niin antaako litku ihmeellinen sen parempaa vakuutusta tulevaisuuden ajoille.

Link to comment
Share on other sites

Olen aika laiska nesteitten vaihtelija. Ensimmäiset 13 vuotta tuli ajeltua Travellerilla samoilla nesteillä ja sitten pikku kolarivaurion jälkeen tuli pakkovaihto, niillä nyt ajeltu 3 vuotta. Lämpökäyttäytyminen on säilynyt vakiona koko ajan. Lievästi piristetty 1100 on pysynyt hyvin normilämmöissä kohtuu raskaissakin ajoissa.

Kerran kuin ajettiin Saksan autobahnaa +30 asteen helteessä, poksi katolla ja muutenkin täydellä kuormalla, niin piti pistää välillä lämppäri kierrolle että laski normaaliin

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...