Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onko kokemuksia vedettömästä jäähdytysnesteestä?Kun on esillä tämän tästä lämpöongelmista helteillä ruuhkissa. Kiehumispiste korkeampi kuin vesisekotteisella ja vaihtaa ei tarvitsisi.Eikä ruostuta kanavia.Vesiglykolin vaihtoahan suositellaan n.parin kolmen vuoden välein.

Posted

Saattaapi olla hyvää ainetta korroosiopointin takia?

Mutta sinun vakio 850 uudella jäähdyttäjällä ja puhtaalla lohkolla ei tule kärsimään lämpöongelmista, jos/kun kaikki säädöt on viimosen päälle kunnossa.

Jos vakio Minin kanssa on lämpöongelmia, niin jotain on silloin pielessä.

 

Posted

Pitäisi toimia kyllä. Se ainehan on huomattavasti kalliimpaakin. Mielenkiinnosta vaan että kun on näitä lämpöongelmaisia niin tämä olisi yksi ratkaisu,tosin järjestelmä pitää puhdistaa hyvin ja paineella kuivata. Uusi syylärikin maksaa sen reilun satkun.

Posted

Taisin joskus ennenkin mainita oman minin lämpöisenä käyvästä moottorista, kesäkuumalla 100;n nopeudella.  En muista mikä termostaatti koneessa silloin oli ,mutta joku minin normi varmaan. Rälläkällä hieman pienensin fordin kentin 92 asteista termaria että sopi miniin, sen jälkeen ei ole ollut lämmön kanssa harmaita hiuksia,tässä iässä ne alkaa tuleen jo muutenkin.

Posted

Niinkuin kooirankoppi ylempänä laittoi jos jäähdytysjärjestelmä on kunnossa ja puhdas niin ei tule lämpöongelmia vakio moottorilla.
Ei siinä erilaiset jäähdytinnesteet auta jos kennoista on pillit tukossa.
Tietyillä nesteillä/lisäaineilla toki saadaan tehostettua jo toimivan/kunnossa olevan  järjestelmän jäähdytyskykyä.

Posted

Menee varmasti useita vuosia perinteisillä nesteillä varsinkin kun huoltaa säännöllisesti.Mietin vaan tulevaisuutta,jos pikkuhiljaa ruoste kanavissa lisääntyy ja ohuet linjat syylärissä alkavat entisestään supistua,niin antaako litku ihmeellinen sen parempaa vakuutusta tulevaisuuden ajoille.

Posted

Ei se ruoste siellä lisäänny kun on jäähdytinnesteet sisällä. Laita vaikka moderni VAG G13 spekan täyttävä neste niin ei tartte vaihdella kuin vaikka vuosikymmenen välein harrasteautossa.

 

Tuo vedetön jäähdytinneste on järjetön tuote, muutakuin valmistajalle ja myyjälle.

Posted

Olen aika laiska nesteitten vaihtelija. Ensimmäiset 13 vuotta tuli ajeltua Travellerilla samoilla nesteillä ja sitten pikku kolarivaurion jälkeen tuli pakkovaihto, niillä nyt ajeltu 3 vuotta. Lämpökäyttäytyminen on säilynyt vakiona koko ajan. Lievästi piristetty 1100 on pysynyt hyvin normilämmöissä kohtuu raskaissakin ajoissa.

Kerran kuin ajettiin Saksan autobahnaa +30 asteen helteessä, poksi katolla ja muutenkin täydellä kuormalla, niin piti pistää välillä lämppäri kierrolle että laski normaaliin

Posted

Minä tätä samaa asiaan tutkin viime keväänä aikani ja totesin myös että perinteisellä mennään. Laitoin vielä Nesteen Bio pakkasnestettä niin ei luontoa haittaa vaikka välillä maahan tiputtelisi 😁

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...