Jump to content

MK2 Beiget


SE7EN

Recommended Posts

Osaisiko foorumilaiset kertoa MK2 vuosimallin 1969 alkuperäisen ruskean värin joka näkyy alla olevassa kuvassa värimallien taustalla.

Nuo kuvan värimallit on Clasuritin sekoituskoodien mukaan tehtyjä malleja, vasemmanpuoleinen BG 15 Sandy Beige ja oikeanpuoleinen BG 17 El Paso Beige.

Beiget_lowres.thumb.jpg.f7aec78349f3818092d68b60bb79e534.jpg

Kumpikaan ei oikein näytä osuvan alkuperäisen maalin kanssa. Tuosta värikartasta tulkitsen että ainoastaan noita kahta beigeä on käytetty MK2-mallin mineissä.

Austinin vanhoissa värikartoissa on väri nimeltä BG 21 Armadillo Beige, joka näyttää tietokoneen ruudulta melko samalta, mutta todellisesta väristä on vaikea sanoa.

Tuota sävyä ei Glasuritilta valmiina löytynyt. Ja aikakauden värikartoissa ei tuota sävyä minin kohdalla edes mainita, lieko semmoista miniin koskaan tehtaalla ruiskuteltukaan.

image.thumb.png.b403470363e40a2a53b3b3ec123560d4.png

Link to comment
Share on other sites

Minäkin kallistuisin kyllä tuon Sandy beigen suuntaan ellen olisi melko varma että verhoilu on ollut alunperin ruskea. Ainakin se on sen 32 vuotta ollut jonka minä olen tuon ajopelin omistanut. Voisko olla Sandy beige beigellä verhoilulla, vaikka kortit toisin sanoo..

Pitää varmaan pyytää toinen värimalli jostain muualta. Minkähän valmistajan värillä nuo aikoinaan tehtaalla maalattiin.? Onko sellaista tietoa kenenkään silmiin osunut..

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, SE7EN kirjoitti:

Minäkin kallistuisin kyllä tuon Sandy beigen suuntaan ellen olisi melko varma että verhoilu on ollut alunperin ruskea. Ainakin se on sen 32 vuotta ollut jonka minä olen tuon ajopelin omistanut. Voisko olla Sandy beige beigellä verhoilulla, vaikka kortit toisin sanoo..

Pitää varmaan pyytää toinen värimalli jostain muualta. Minkähän valmistajan värillä nuo aikoinaan tehtaalla maalattiin.? Onko sellaista tietoa kenenkään silmiin osunut..

Beige sisustus nyt kuitenkin viittaisi pintaväriksi El Paso Beige.  Beige sisustus oli tuolloin aika harvinainen ja poikkeaakin muista siinä, että painojäljen pohjalla urissa oli hivenen tummempaa, jota ei muissa väreissä huomaa.

Samaa beigeä sisustuksessa oli myös vain vihreässä pintavärissä Almond Green. Ja nyt siis on puhe MK 2 standard saloon mallista vihreänä. Super De-Luxe ja Export-mallissa saattoi olla myös vihreä Porcelain Green verhoiluna.

Sekavaa vai mitä ?

Yksi iso maalitoimittaja BMC:lle oli ICI.  Imperial Chemical Industries. Nykyään osa hollantilaista AkzoNobel konsernia. Cora Väri Oy saattaa tuntea ICI:n koodit parhaiten, jos nyt jotain merkitystä. Vielä linkki alla jossa vähän vertailuja. Valaistus vaikuttaa paljon.

http://mk1-forum.net/viewtopic.php?t=2838

Link to comment
Share on other sites

Minä en näistä väreistä tiedä, mutta kuvasta näkyy että tuossa on valumaa  ja appelsiiniä siihen malliin että en usko että on edes enklanntilaisessa tehtaalla tehty noin huonosti.

Kaikissa mun neljässä mitä olen purkanut on ollut sisäpuolella tosi ohkasesti maalia. Vihreässä metallihohtosessa ei ollut kuin pohjavihreä.

 

http://www.love-mini.co.uk/resources/mini-colours

/kimi

Link to comment
Share on other sites

Jos löydät jostain varmasti alkuperäistä haalistumatonta pintaa, niin mitään värikoodia ei tarvita.

Ainakin nykyaikaisimmissa automaalaamoissa on konstit millä löydetään juurikin oikea sävy.

Juurikin tuolla harrastepiireissä puhuttiin eräästä esimerkistä jossa automaalien edustaja oli kehunut että häneltä löytyy kaikki vanhatkin oikeat koodit.

Ei löytynyt ja pyysi palan alkuperäistä pintaa, siitä tehtiin uusi koodi, jolla jatkossa maalia löytyy

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...