Jump to content

Öljypaine mysteeri


jyppe

Recommended Posts

Mailerissa kevään kunniaksi öljypaine ongelmaa. Öljyt vaihdettu ja paineet pysyy tyhjäkäynnillä ja ajossa jonkun aikaa mutta jonkun matka päästä syttyy öljypaine merkkivalo. 

Voiko olla että anturi rikki ja miksi merkki valo syttyy ajossa vasta. Viimeksi ajoin hyvin jo 10km sitten tulin risteykseen ja siitä alkoi merkkivalo palamaan.

Vinkkejä ja neuvoja voisi antaa mistä alkaa vikaa etsimään.

 

Link to comment
Share on other sites

Voiko öljyn paineen mitata toisella mittarilla muualta koska vakio öljypaine anturin paikkaa ei mahdu toisenlaisia antureita koska virranjakajan alipaine systeemi just siinä kohtaa edessä.

Link to comment
Share on other sites

Jos ei kierroksillakaan sammu, niin tod,näk anturi rikki. Kannattaahan tuo mittarilla todeta. Halpa on uusi anturikin, ostaa ja laittaa tilalle, jos ongelma häipyy niin se siitä

Link to comment
Share on other sites

Kannattais silti mitata mekaanisella mittarilla,öljyjen lämmetessä paineet tippuu muutenkin.

Muuttuiko koneen ääni mitenkään,kun valo syttyi?Jos ei huomattavasti muuttunu,sitten ei ehkä vakavaa.

Link to comment
Share on other sites

Harvemmin se kesken kaiken jumii,öljynpaine anturin toiminnan tarkistus kuitenkin ekana.

Link to comment
Share on other sites

13 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Harvemmin se kesken kaiken jumii,öljynpaine anturin toiminnan tarkistus kuitenkin ekana.

Kyllä se voi jumia ihan kesken kaiken. Kokemuksesta

Link to comment
Share on other sites

En ole vielä tutkinut tarkemmin,tullut subaru impreza laitettua. Mutta tällä viikolla meinasin tilata uuden öljypaineanturin ja mekaanisen öljypainemittarilla tutkia öljynpaine eka. Paljonko muuten hyvät öljyn paineet 1300 moottorissa.

Samalla vaihdan öljypaine anturille tulevan johdonliitimen parempaan.

Link to comment
Share on other sites

Kait ne siellä 4,5-5barin paikkeilla on, lämpimillä öljyillä saattaa tyhjäkäynnillä olla vähemmän osien/ moottorin kuluneisuudesta riippuen. Ajossa/kierroksilla pitäisi kyllä olla kokolailla se 5bar kun kaikki kunnossa.

Link to comment
Share on other sites

Teknillisissä tiedoissa on:Tyhjäkäynti:1.05 bar.Käyntinopeus:4,2 bar.Valo syttyy ilmeisesti jossain alle 0.8 bar.Kaikilla BMC:n koneilla samat lukemat.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä jotain on jo pskana jos tyhjäkäynnillä on vain 1,05 baria öljynpaine, mulla ainakaan koskaan ole ollut noin surkeita paineita yhdessäkään koneessa.

Link to comment
Share on other sites

Nää onkin vain tehtaan arvoja,mini1380:n koneissa,eikä omissakaan oo yhtään noin pieniä paineita ollu ikinä.😆

Tai oli miulla aikoinaan alemmat paineet,sillo meni kiertokangen laakerit hajalle.😈

Link to comment
Share on other sites

Mitkä öljyt laitoit koneseen? Veikkaan että imprezan öljyt laitettu koneeseen 🤔

Pumppu falskaa, väljät laakerit, öp jousi löysä, öp tulppa vuotaa, laakereissa väljää/vaurio,keinuvivun akseli kulunut, suodatin tukossa, nokan laakereissa väljää.

Kompurasta ruuvaat mittarin sen anturin paikalle ja katot mitä näyttää. Kierre on sama npt 1/8-27

 

/kimi

 

Link to comment
Share on other sites

10 tuntia sitten, Kimi kirjoitti:

Mitkä öljyt laitoit koneseen? Veikkaan että imprezan öljyt laitettu koneeseen 🤔

Pumppu falskaa, väljät laakerit, öp jousi löysä, öp tulppa vuotaa, laakereissa väljää/vaurio,keinuvivun akseli kulunut, suodatin tukossa, nokan laakereissa väljää.

Kompurasta ruuvaat mittarin sen anturin paikalle ja katot mitä näyttää. Kierre on sama npt 1/8-27

 

/kimi

 

Mut eikös "Jyppe" tehny tuohon koneeseen juuri rempan?

Ehkä se anturi paskana tai johto kontakti tms. toivotaan näin.

Link to comment
Share on other sites

Tai legendaariset liian pitkät pultit öljypumpussa, tai nokan ja pumpun välissä joku ongelma.

Nyt on kaikki mahdolliset viat listattu.

Toi anturi kun menee rikki, niin 99% menee silleen että öljyvalo ei näytä mitään. Kontakti nollapaìneella auki.

Ja jos kontaktihäiriö niin lamppu pimenee. Vilkkuminen vaatisi maakontaktin. 

/kimi

 

Link to comment
Share on other sites

16 tuntia sitten, Kimi kirjoitti:

Tai legendaariset liian pitkät pultit öljypumpussa, tai nokan ja pumpun välissä joku ongelma.

Nyt on kaikki mahdolliset viat listattu.

Toi anturi kun menee rikki, niin 99% menee silleen että öljyvalo ei näytä mitään. Kontakti nollapaìneella auki.

Ja jos kontaktihäiriö niin lamppu pimenee. Vilkkuminen vaatisi maakontaktin. 

/kimi

 

Höpö höpö taas, kyllä se Minin öljynpaineen merkkivalonanturi vikaantuu yleensä jurikin niin että alkaa palamaan joko satunnaisesti tai kokoajan koneen hiukan lämmettyä ja öljyjen notkistuttua.

Link to comment
Share on other sites

No, mulla on noi mennyt järjestään siten että on kontakti poikki oli painetta tai ei.

Ja jos syttyy kun öljy notkistuu, niin silloin on jousi anturissa särki.

 

P.s. ja otos ei ole 1 tai 2, vaan kymmenkunta.

/kimi

Link to comment
Share on other sites

No joitain kymmeniä viallisia öljynpaineantureita tullut itsekkin vaihdettua eri autoihin..... ja Mineissä kaikki vialliset mihin olen törmännyt ovat olleet sellaisia mitkä ovat polttaneet merkkivaloa joko kokoajan, öljyjen hiukan lämmittyä tai ajoittain.
Yhden tälläisen sydämmen tykytyksiä reissussa aiheuttaneen anturin vaihdoimme kaverin Miniin Hollanissa matkalla IMM:iin 2009.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...